Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Èn nem tudom. Csak elolvastam ezt a cikket a JTAC munkàról. De a cikkböl ki lehet sakkozni pl. hogy nàlunk tuti 20 fö alatt vagy környèkèn van a kèpzett emberek szàma. Többszörös külföldi képzés, ranger képzés, stanag5 felsöfok angol, jogositvànyt elveszti, ha 6 havonta nincs 6 ràvezetése a katonànak. Lehet a 20 is sok, lehet hogy 10en sincsenek nàlunk.Eleve usakok adjàk ki a bizonyitvànyt is.....Van Vector (távcső) a honvédségnel is??
https://airbase.blog.hu/2010/09/07/eloretolt_repulesiranyitok Kivancsi voltam, mire kell a nemzetközi engedély,amit dudi mondott.Jaaaa, màr értem, eleg kemény a felelöség kèrdèse egy eskuvo lebombazasanal pl. En pl nem Jtac iranyitasnal tuti nem bombaznek vakon egy bekefenntarto vagy hasonlo muveletben.
Èn nem tudom. Csak elolvastam ezt a cikket a JTAC munkàról. De a cikkböl ki lehet sakkozni pl. hogy nàlunk tuti 20 fö alatt vagy környèkèn van a kèpzett emberek szàma. Többszörös külföldi képzés, ranger képzés, stanag5 felsöfok angol, jogositvànyt elveszti, ha 6 havonta nincs 6 ràvezetése a katonànak. Lehet a 20 is sok, lehet hogy 10en sincsenek nàlunk.Eleve usakok adjàk ki a bizonyitvànyt is.....
Igazatok van,de ami a Mihuk kapcsán ment JTAC célkijelölés cimszóval,az bizony egy sima szakaszparancsnok célkijelölése a támogató helikopternek.De ezt ne nevezzük JTAC-nek.Az aki szerint ez a JTAC szakma az kb azt mondja,hogy tudok ezerkettes Ladát vezetni formula 1-es pilóta vagyok...
Igazatok van,de ami a Mihuk kapcsán ment JTAC célkijelölés cimszóval,az bizony egy sima szakaszparancsnok célkijelölése a támogató helikopternek.
És egy jolszervezet,és jolfelszerelt hirhálój seregben a szakasz pk bizony tud beszélni a támogatására beosztott helivel.
Helivel igen, vadászgéppel nem.Igazatok van,de ami a Mihuk kapcsán ment JTAC célkijelölés cimszóval,az bizony egy sima szakaszparancsnok célkijelölése a támogató helikopternek.
És egy jolszervezet,és jolfelszerelt hirhálój seregben a szakasz pk bizony tud beszélni a támogatására beosztott helivel.
Helivel igen, vadászgéppel nem.
Ma már a repülő sem elképzelhetetlen.Persze itt is megvannak a szintek,amit még lehet,és amit már nem.A tonnás bombákat eregető B52 nem a szakasz pk szintje,oda JTAC kell.De a gépágyúzó Mihu simánEgy helikopter tűztámogatást, aknavetőt tűztámogatást tudnia kell kérni egy rajparancsnoknak is legalább elméletben. A repülő az más dolog
De,vadászgéppel is.Csak nem minden helyzetben,és nem minden fegyverre vonatkozóan.Helivel igen, vadászgéppel nem.
Ezt senki sem vitatta amúgy eddig se, hogy a mihuhoz nem kell annyira JTAC.Ma már a repülő sem elképzelhetetlen.Persze itt is megvannak a szintek,amit még lehet,és amit már nem.A tonnás bombákat eregető B52 nem a szakasz pk szintje,oda JTAC kell.De a gépágyúzó Mihu simán
Gondolom eleve a nagy részük a KMZ-nél van, ők meg eleve magasabb képzési szinten vannak mint egy ranger. Ha jól sejtem az a nagy gát, hogy meg kell érteni a texasi pilóta szlengjét, meg neki is meg kell értenie hogy mit akar mondani a magyar JTAC.Nem kell a Ranger.Az volt a terv amikor megalakultak de rájöttek,hogy akkor kb soha nem lennének 2-nél többen no meg nem is kell Rangernek lenni hozzá.
Na itt jön az,hogy 2019et irunk.A szakasz pk-nak nem kell légiirányitónak lennie.Ő a célpontot adja meg.A légi irányitást már a hadszintérparancsnokság is intézheti.Hirháló,valós idejű.Hálózatos hadviselés kulcsszavaiHelikopterrel is csak korlátozottan..Vagy szerintetek egy hadnagy(megsúgom nem tudja,sőt semmilyen tiszt,főtiszt vagy tábornok nem tudja aki nem kapott JTAC képzést) tudja hogyan kell elkülőnítenie a légtérben azokat az eszközöket amiket irányít?Hogy csak egy egyszerű példát említsek.
Tehát arra, amire a minyók és az érkező új gépek is tökéletesek.
Ez szimpla büntetőügy kell legyen.
Gondolom eleve a nagy részük a KMZ-nél van, ők meg eleve magasabb képzési szinten vannak mint egy ranger. Ha jól sejtem az a nagy gát, hogy meg kell érteni a texasi pilóta szlengjét, meg neki is meg kell értenie hogy mit akar mondani a magyar JTAC.
Ennek a JTAC képzésnek is részben az lehet a kiindulópontja, hogy egy pilóta sem szeret vakon bombázni "valamit", meg elfogadhatatlan hogy civileket és szövetséges földi csapatokat bombázzanak le. Egy normális elméjű pilóta akár Irakban sem szivesen old ki bombát úgy, hogy lehet egy ártatlan embert vagy egy egész iskolát pusztít el, mert a földi irányítás béna. És akkor még nem beszéltünk arról hogy kit hurcolnak meg, és kire néznek akár a bajtársai is mint egy véres rongyra. Meg a törvényi felelősség kérdése is tisztázott így. Sokkal kevesebb stressz van úgy a pilótában, hogy tudja az aki lentről irányít, meg lézerez, az egyrészt vágja a témát, másrészt meg vállal minden erkölcsi és törvényes felelősséget azért a bombáért, amit ő irányításával old ki a pilóta.
Na itt jön az,hogy 2019et irunk.A szakasz pk-nak nem kell légiirányitónak lennie.Ő a célpontot adja meg.A légi irányitást már a hadszintérparancsnokság is intézheti.Hirháló,valós idejű.Hálózatos hadviselés kulcsszavai
A hiradósok által üzemeltetett hirhálón keresztül kell tudnia beszélnia a szakasz k-nak a helikkel.De ha igazán jol felszerelt a heli,akkor közvetlenül is.Legalább a parancsnoki géppel,Honnan lesz a szakasznak olyan rádiója amivel a repülővel tud beszélni?Ki fogja átváltani lábba(ugye a NATO-ban aki repül az nem metrikus rendszert használ) amit kell folyamatosan gondolkozás nélkül?Ki fog tudni úgy kommunikálni a repülővel ahogy kell(igen repülős nyelven)?Ki fog koordinálni feladat előtt a repülővel/tüzérséggel/elikopterrel?
A hiradósok által üzemeltetett hirhálón keresztül kell tudnia beszélnia a szakasz k-nak a helikkel.De ha igazán jol felszerelt a heli,akkor közvetlenül is.Legalább a parancsnoki géppel,
Közben rájöttem,hogy két különböző szintröl beszélünk.Amiröl Te beszélsz,oda JTAC kell.Amiröl én,oda nem