[HUN] Mi-24 korszerűsítés

Nem 12 P-t akartak feújítani, de az oroszok azt mondták hogy csak 6 volt olyan állapotban hogy fel lehetett, és nagy nehezen találtak még mellé két V-t?
Lehet, hogy a grúzok kicsit flexibilisebbek: mindent a kedves megrendelőért, csak csörögjön a kassza. Egyébként arra emlékszel, hogy mennyi exNDK-s helikopter volt nálunk? A net szerint 6 db P és 14 db D volt. Ezek között találhattak még 4-5 db keveset repült gépet.
 
A cseh gépeknek ilyen volt a festése?
Régen volt ilyen is.
15103989674.jpg

De ami fel lett náluk újítva és még használták, azok már szürke árnyalatos terepmintás gépek voltak.

Azok nem Ukrajnába mentek?
Ha jól emlékszem, azok a szürke árnyalatos terepmintás gépeik voltak. Azokat 2022/2023-ban vonták ki és még repülőképesek voltak.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and SilvioD
Lehet, hogy a grúzok kicsit flexibilisebbek: mindent a kedves megrendelőért, csak csörögjön a kassza. Egyébként arra emlékszel, hogy mennyi exNDK-s helikopter volt nálunk? A net szerint 6 db P és 14 db D volt. Ezek között találhattak még 4-5 db keveset repült gépet.
Az NDK-s gépek az eredeti szovjet mintát és színeket kapták.
 
Nem 12 P-t akartak feújítani, de az oroszok azt mondták hogy csak 6 volt olyan állapotban hogy fel lehetett, és nagy nehezen találtak még mellé két V-t?
Én úgy találtam, hogy eleve csak 6 db P érkezett hozzánk.
Emlékeim szerint pedig 4 V volt az, ami nem ment ki, mert azt mondta a Grísa, hogy sokkal többe kerülne helyrepofozni.

 
Szerintem valami Afrika országban volt hasonló festés még.
Itt megnézhető az összes valaha itthon üzemelt, vagy csak beszállított gép.
Elvileg sok került Etiopiába. Itthonról. Kérdés, hogy átfestették-e ezeket.
A képek, és az itt fellelhető infók alapján lehet akár Magyar is. Elvileg még többnek kell lennie elfekvőben Szolnokon.
Aztán nekem volt egy olyan elméletem, hogy 2018-as felújítások alkalmával hasonlóan jártak el az oroszok, mint a 3-as metró szerelvényeivel.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
egyszerű kell emailt írni a gyárnak érdeklődni hogy milyen országoknak újítanak fel jelenleg helikoptereket. nemhiszem hogy eltitkolnák. lehet még néhány töltelékkérdést feltenni nekik kapacitás típusok ilyesmi
 
egyszerű kell emailt írni a gyárnak érdeklődni hogy milyen országoknak újítanak fel jelenleg helikoptereket. nemhiszem hogy eltitkolnák. lehet még néhány töltelékkérdést feltenni nekik kapacitás típusok ilyesmi
Vagy megszerezni valahonnan az eredeti videót, amin sétálnak a csávók a gépek előtt. Mert amint látható, a gép farkán ki van takarva több jelzés is. A fiatalabb csáóvó feje pedig kitakarja a gép faroktartóját. Az ott lévő lefestett jelzés pozíciója közelebb vinne a megfejtéshez.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
Ha a nem használt gépekre gondolsz, akkor azok már sokkal jobban ki voltak - a képek alapján - szívva a nap által.
Ezeken meg elég intenzív (de nem friss!) a festés.

Vagy megszerezni valahonnan az eredeti videót, amin sétálnak a csávók a gépek előtt. Mert amint látható, a gép farkán ki van takarva több jelzés is. A fiatalabb csáóvó feje pedig kitakarja a gép faroktartóját. Az ott lévő lefestett jelzés pozíciója közelebb vinne a megfejtéshez.


Ahhoz képest, hogy hogy szét szoktak fakulni a gépek itthon, ennek túl jó állapotú a festése. Ezért inkább gondolok ex cseszkó gépre.
Tegyük fel, hogy cseszkó. Akkor vagy az van, hogy valaki összekevert valamit az azonos festésminta miatt, vagy az, hogy megvettünk ezer éve leállított gépeket.

Persze lehet magyar is, akkor viszont ennek meglepően jó állapotú a festése.

Ha lennének más szögek, az valóban segítene, mert a magyar ék a farkon van a lajstrom mellett, a cseh kördiagram meg a törzsön a szárnycsonkok és az Iszpanka vonalainak metszésénél, azaz az ürge jobb vállánál. Bár minél tovább nézem, annál inkább úgy gondolom, hogy ha lenne ott cseh felségkel, akkor ki kellene lógjon belőle valami.

Ellenben, úgy látom, hogy a cseszkó gépeken a lajstrom az pont a sárga felületen van, ahogy ezen a képen a takarás, bár hossz alapján meg inkább tűnik magyarnak.

Ha már említettem az Iszpankát, ezen pont nincs, ahogy a magyar gépeken nem is volt jellemző a használata, ellenben a csehszlovák majd a cseh gépeken. Bár a gyárban is levehették, hiszen a szárnyak sincsenek fent.

Feltűnően nincsenek üzemeltetési feliratok.

Az Avia-info.hu szerint egyébként 5 db Mi-24V-nk maradt még Szolnokon, ami szóba jöhet szerintem. A többi kiállítva vagy megsemmisült. Ha jól számolom, akkor D-ből szintén 5, ha az oktatási segédlet gépeket nem számolom.

Jó pár D került Etiópiába, de azokat átfestették, legalábbis nem találtam hirtelen PG-s festésű etióp gépet.

Szóval így sokáig nézve, számolgatva nem zárom ki, hogy magyar gépek legyenek, csak akkor hogy jutottak ki? Miért nem reklámozzák? A korábbi felújításoknak nagy hírt vertek.
 
Nem tudod véletlen mennyire lesz esetleg felújítva? Mechanikus repképességet nézik át, vagy elektronikát is cserélnek esetleg bennük? Én örülnék neki ha maradnának egyelőre, mivel ezekre lehet aggatni harci cuccokat legalább, mint a karácsonyfára. Ameddig a H-145-re csak a "küszöbre" tudsz pakolni valamit.
- Szóval ezek harci helik s ameddig nem tudunk venni ilyen gépet, ujjakat, moderneket, mivel ki kell fizetni a harckocsikat, addig nagyon is jók ezek a Mi-24-k. Igaz az elektronikát jó volna fejleszteni rajta. Jó volna egy "labdacs" az elejére. :cool:
Sajnos nem tudok reszeleteket csak annyit hallottam egy éve hogy nem 26 a szovjet típusok vége