[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Valószínű, mert ezek nem az üzemidő hosszabbításon átesett gépek, mert azok sötét színűek. Vagy további gépeket modernizálunk vagy ezeket már eladták!
:rolleyes: Nem volt nyilvánvaló, hogy erre én is rájöttem!
Mindenesetre az is nyilvánvaló, hogy ezek szerint az olyan gépek is menthetőek, amelyek kint dekkoltak a placcon éveket.
Különben, annak idején a német gépek is kritikán aluli állapotban érkeztek meg hozzánk. Aztán mégis azokat használták az oroszok.
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 936
12 737
113
Ez nem egy autó amit te tartasz üzemben, elviszed Pistához aki megjavítja és jóvanazúgy. Már ahhoz is a gyártó által akkreditált hely kell, hogy nagyjavításon gondolkodjon egy cég, nemhogy megcsinálja. Nem viheted akárhova nagyjavítan, nem végezhet akárki akármilyen mélységű nagyjavítást stb.
Az engedély és a képesség két nagyon különböző dolog.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Látva, hogy a nyugati helikopterek mikorra érkeztek-érkeznek be,
A h145m-eket pár èv alatt leszállították az aláírást követően.
Kimondottan gyorsan, problèmamentesen amennyire tudjuk.
Ennèl a gidrán is nyögvenyelősebb.
A 24-esek nem sokkal előztèk meg őket.
a Mi-24-esek nélkül nagyot zuhant volna az állomány jártassága
Nem biztos hogy zuhant volna.
Ha nincs nagyon honnan.

Mindamellett az igaz, hogy pár ezer + elrepülhető óra mindíg jó.
Bár ha nem veszünk harci helit, akkor a harcászati jartasságot nem nagyon kell fenntartani.

Masrèszt gondolom a 2 nyugati típust merőben más vezetni mint ezt.

Az a kevés hajózó is faképnél hagyta volna a szervezetet,
A magyar honvèdsèg állománya èvtizedeken át hitegetèsből èlt.
Az aláírt nyugati helik megtartották volna a jelentős rèszüket.

Arról meg nem a program tehet, hogy totál elvágtak minket a gyártótól és fogatlan oroszlán lett a Mi-24-es flotta.
Mármint hogy nincs fegyverzet?
Kb semmi?
Azt csak az oroszok gyártanak hozzá?
Ha lett volna igazi akarat, ennyi èv alatt már vettek volna máshonnan.
Tezszettek volna a drága nyugati szövetségeseink Apache-okat adni
Őőő
Meg halálcsillagot

Most ezt komolyan írtad? :D
meg kicsit jobban magukhoz édesgetni a magyar politikát és akkor soha nem nézünk többet a 24-esek felé se
Hogy ki kitől hogyan távolodott el.
Vagy kinek kit kellene èdesgetni hova?
Az szerintem nem ennek a topicbak a tèmaja.
De a magyar katona azzal főz, akarom mondani azzal repül és tartja fenn az állomány jártasságát, a helikopteres harcászat mikéntjét, amivel csak tudja
Valljuk be ahogy lehetsèges volt pènzügyileg, nèhany règebbi tiszt(pl a szolnoki helisek pk-ja) iszonyat nosztalgiával rögtön a 24-es mögè állt.
Ami mögött tènyleg kevès szakmai indok volt.


A Mi-24-es reaktiválás a lehető legjobb dolog volt, amit a Honvédség az elmúlt harminc évben tehetett, mert ha csak részlegesen is, de megállított, mi több megfordított egy elég szerencsétlen trendet
Ez aranyköpès gyanús.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 887
85 450
113
Látva, hogy a nyugati helikopterek mikorra érkeztek-érkeznek be, a Mi-24-esek nélkül nagyot zuhant volna az állomány jártassága.
Az a kevés hajózó is faképnél hagyta volna a szervezetet, akkor meg maximum az Airbus pilóták bohóckodtak volna, mire újra feltalálják nálunk a melegvizet.
Arról meg nem a program tehet, hogy totál elvágtak minket a gyártótól és fogatlan oroszlán lett a Mi-24-es flotta.
2018-ban még opció volt, hogy rendeződik a fegyverzet kérdése, csak ugye jöttek az egyre durvább szankciók.
Tezszettek volna a drága nyugati szövetségeseink Apache-okat adni, akár csak játszósakat, segélyként, fokozva a védelmi szövetség integritását, meg kicsit jobban magukhoz édesgetni a magyar politikát és akkor soha nem nézünk többet a 24-esek felé se.
De a magyar katona azzal főz, akarom mondani azzal repül és tartja fenn az állomány jártasságát, a helikopteres harcászat mikéntjét, amivel csak tudja.

A Mi-24-es reaktiválás a lehető legjobb dolog volt, amit a Honvédség az elmúlt harminc évben tehetett, mert ha csak részlegesen is, de megállított, mi több megfordított egy elég szerencsétlen trendet.
Elég sok időt töltök Szolnokon és elvétve látok csak 24-est repülni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 887
85 450
113
Nekem erről a tartsunk fent repülési jártasságot 24-essel H145-re dologról az a véleményem, hogy amúgy a H-145 pilóták nem buszsofőrök, hanem katonák, az édes kevés, hogy van repülési jártasságuk. Harcászati jártasság is kell, azt meg nem tudod fenntartani 24-essel, mert nem lehet 24-essel H-145 harcászatot gyakorlolni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
Látva, hogy a nyugati helikopterek mikorra érkeztek-érkeznek be, a Mi-24-esek nélkül nagyot zuhant volna az állomány jártassága. Az a kevés hajózó is faképnél hagyta volna a szervezetet, akkor meg maximum az Airbus pilóták bohóckodtak volna, mire újra feltalálják nálunk a melegvizet.
A pilóták egy jelentős része nem a Mi-17/Mi-24-esről lett átképezve H145M-re? Mi kellett volna ahhoz, hogy ne az utolsó 5, hanem az első 5 vagy 10 átadott H145M legyen a teljesen felfegyverzett? Akár Spike-kal is. Úgy kellett volna kérni gyártótól és ki kellett volna még fizetni néhány millió Eurót az integrációért? Meddig tartott volna az eljárások kialakítása és a bevethetőség elérése, ha pl. csak átvesszük az eljárásokat?
Arról meg nem a program tehet, hogy totál elvágtak minket a gyártótól és fogatlan oroszlán lett a Mi-24-es flotta. 2018-ban még opció volt, hogy rendeződik a fegyverzet kérdése, csak ugye jöttek az egyre durvább szankciók.
Nem álmodozni/ravaszkodni kellett volna, hanem a realitásokból kiindulni. A szankciók érvényben voltak, lehetett volna máshol is felújítani a gépeket, amivel meg lehetett volna kerülni a szankciókat és lehetett volna rajta rendes fegyverzet is. De nem a jól alkalmazható harci helikopter volt a cél, hanem megmutatni a nyugatnak, hogy tudunk mi máshonnan is helikoptert venni. Látjuk hogy mit tudunk kezdeni most az orosz gyártói garanciával...
Tezszettek volna a drága nyugati szövetségeseink Apache-okat adni, akár csak játszósakat, segélyként, fokozva a védelmi szövetség integritását, meg kicsit jobban magukhoz édesgetni a magyar politikát és akkor soha nem nézünk többet a 24-esek felé se.
Valamikor 2006/2007-ben akartak adni a hollandok Apache-okat, de nem kértük...
Ahogy a csehek-szlovákok AH-1-est vettek/kaptak úgy valószínűleg lehetett volna nekünk is az, de nem akartak amerikait.
De a magyar katona azzal főz, akarom mondani azzal repül és tartja fenn az állomány jártasságát, a helikopteres harcászat mikéntjét, amivel csak tudja.
A Mi-24-es reaktiválás a lehető legjobb dolog volt, amit a Honvédség az elmúlt harminc évben tehetett, mert ha csak részlegesen is, de megállított, mi több megfordított egy elég szerencsétlen trendet.
Az hogy a H145M program öt és fél évvel a megrendelés és 4 évvel az első gép megérkezése után ott tart ahol, annak nem mi vagyunk az okai? Mi kértük/csináltuk így, hogy se fegyver hozzá, se épület. Azon meg már késő vitatkozni hogy miért ezt vették.
@Allesmor Obranna , @Galcom : szerintetek mi látható a képen?
Konkrétan a fotón látható Mi-24-esről tudnál valamit mondani?
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 854
10 950
113
.
Az engedély és a képesség két nagyon különböző dolog.

Ez így van. Csak ha nincs gyártói engedélye, akkreditációja, a nagyjavítást végző cégnek, akkor buktad a gépre szóló gyártói garanciát. Bármi baj van, és próbálsz például a gyártól kártérítést vagy bármilyen kompenzációt kérni, akkor először kiröhögnek, majd megmutatják, hogy merre van a kijárati ajtó kilincse, amit kívülről le kéne törölgetned.
Ugyanez igaz, ha nem a gyártó által engedélyezett részegységet építesz a gépbe. Például új(abb), zsaporozsjében készült Klimov TV3-117VMA hajtóműveket. Amelyek esetében 2014-ben visszavonta a gyártói garanciát a fejlesztő Klimov cég. Vagy ha például ott próbálod nagyjavíttatni a hajtóműveket (feltéve, ha még nem rakétázták rommá az üzemet az oroszok, de szerintem már megtették, úgyhogy ez utóbbi nagy eséllyel tárgytalan).
Tehát lehet vinni bárhová nagyjavítani, de akkor vállalod a felelősséget, hogy amennyiben bármi baj lesz, akkor hiába köpködöd a gyárat, és könyörögsz nekik segítségért. Közölni fogják, hogy az egész a te bajod, mert a pilótáid életét, és a repülőtechnikád épségét veszélyeztetve, egy nem akkreditált üzemmel/beszállítóval kókányoltattlál, normális, gyártói jóváhagyással rendelkező üzem helyett, amihez nekik közük nincs, beszéld meg azokkal a dolgot, akik a te megrendelésedre elbaszták a nagyjavítást.
 

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 089
2 649
113
Hello!

A tárgyalt képen egy kései Mi-24D változat látható, amit már bő tíz éve kivontunk hadrendből.
photo-2023-12-10-14-59-13.jpg


Itt egy kép róla másik szögből:
24A.jpg


Ebből a változatból tíz darabot vásároltunk a nyolcvanas évek közepén. A festés valóban magyar PG színekre hasonlít, de végignézve a magyar késői Mi-24D-k festését, eddig egyikkel sem egyezik ennek a mintája - de még elemzem, folyt. köv....
Azt miből lehet észrevenni, hogy ez D és nem V ?
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113

Tbilisi repülőgépgyár​


Állítólag 4-5 magyar Mi-24 van itt

Az innenso az szerintem a miénk volt.
A többi nem.
PG-festés, magyar minta, a fegyveroperator alatt lehuzott sárga festés a mi gepeinkre jellemző.
Korai cseszkos gépek voltak hasonlók meg.
A farkon kitakart rész a számozás helye. 580-581-es D kb amelyikre hasonlít.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 656
34 416
113
Azeriek és az algériaiak a dél afrikaiakkal,indiaiak meg a zsidókkal korszerűsittették a mihujaikat,és magasrol tettek az orosz engedélyre.
Mihujaink felélesztése ebben a formában egy éktelen ökörség volt,pénzkidobás az ablakon.Jol mutat a Duna felett,ez kétségtelen-de ennyi.Hogy egy 10 tonnás méregdrága üzemű,harcászati rendszereit tekintve teljesen elavult,ráadásul fegyverzethiányos gépet használjunk gyakorlógépnek-a hülyeség Csimborasszója.
Ha valóban értelmessen akartuk volna csinálni,akkor korszerűsittetni kellet volna-és nem az oroszokkal.(spec szerintem a zsidókkal-az ő csomagjuk megtartotta volna az eredeti orosz fegyverzet bevethetőségét,és mellette a nyugati fegyverzet alkalmazhatóságát addta volna-persze alapként a Spikéét,de mást is lehetne integrálni)
Gyakorlógépnek,gyakorlógépet kellett volna venni.....Mókus egy jol bevált gép,amúgy is rendszerben van,és van neki többféle felfegyverezhető/pcv változata is.
de ez a diszszemle Mihu,amink van,lehet,hogy szép,de semmirevaló pénzpocsékolás.
35c5d0e96376f1660b26ebe8577088b928014418.jpeg

Rajt a Spike és a Sturm is,de képes az Ataka vagy a Hellfiere,Mokopan kezelésére is.A TGY Cobráihoz szállitott szenzortornyot kapta.
cde066782d9747d3ec62dde72655059649844fcb.jpeg

Kis Mókus,tüskés hangulatban
cw-news-0619-Airbus-Cobham.jpg

Paramount FLASH készlet,ami egy sima polgári helire is ráépithető
FLASH_400_300_Paramount.jpg

Békeidőben,alapfokú oktatáshoz akár le is szerelhető.Harckiképzéshez,harchoz meg fel.(egyébként már a SupeHind csomag is a Paramounthoz tartozik,mert felvásárolták az ATE céget)
Akármelyikre költeni a pénzt,lett volna értelme-csak annak nincs,amit csináltunk.
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
285
1 164
93
Az innenso az szerintem a miénk volt.
A többi nem.
PG-festés, magyar minta, a fegyveroperator alatt lehuzott sárga festés a mi gepeinkre jellemző.
Korai cseszkos gépek voltak hasonlók meg.
A farkon kitakart rész a számozás helye. 580-581-es D kb amelyikre hasonlít.
Szerintem a terepminta kifejezetten az 577-es gép mintájára hajaz, de majd @Galcom megmondja.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 110
113
Nem álmodozni/ravaszkodni kellett volna, hanem a realitásokból kiindulni. A szankciók érvényben voltak, lehetett volna máshol is felújítani a gépeket, amivel meg lehetett volna kerülni a szankciókat és lehetett volna rajta rendes fegyverzet is. De nem a jól alkalmazható harci helikopter volt a cél, hanem megmutatni a nyugatnak, hogy tudunk mi máshonnan is helikoptert venni. Látjuk hogy mit tudunk kezdeni most az orosz gyártói garanciával...
Az oroszokon kívül senki se hozta volna vissza a halottaiból az évek óta a szabad ég alatt tárolt, korábban nálunk soha be se indított P-ket.
És nem a Nyugat elleni fricska volt a cél, hanem egy olyan harci helikopter reaktiválása, aminek legalább megvolt a kultúrája idehaza.
Valamikor 2006/2007-ben akartak adni a hollandok Apache-okat, de nem kértük...
2006/2007-ben ugyanaz a társaság mondott nemet a holland Apache-ra, aki mondott már nemet a Hercules-re, M109-esre... az ingyen 29-esre... ja arra a másik, most is regnáló kultúrkör korábbi kiadása mondott nemet, de hát a 90-es, 2000-es évek ilyenek voltak.

De ha már olyan csúnya, feszült a helyzet tőlünk keletebbre, már 2014 óta, vajon miért nem kaptunk a jóságos NATO-tól segílykét, ha már egyszer ez egy akkora jóravaló, integrált és összetartó banda? Régi vesszőparipám, hogy bár ki sem látszunk a szervilitásból, meg az önostorozásból, de azért elgondolkodtató, hogy mi vagy egy preliminary listaáras ajánlatot kapunk a tengerentúli Nagytestvértől, vagy semmit.
Az Airbus az tényleg jóval korrektebb volt, de még a SAAB is, amiből én azt a következtetést vonom le, hogy aki komolyan vesz minket, az üzletel is velünk.
Az USA nem ilyen. Az USA-tól ne várjunk se barátságot, se szövetséget, se üzletet.

Akivel még lehet korrektül bizniszelni, az az orosz. Ha az azt mondja, hogy a halott Mi-24P-ből repképeset csinál, akkor az úgy is lesz. És nyilván, ha a NATO nem akadékoskodott volna, akkor rendes upgrade is szóba jöhetett volna, meg korrekt fegyverzet.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
Az oroszokon kívül senki se hozta volna vissza a halottaiból az évek óta a szabad ég alatt tárolt, korábban nálunk soha be se indított P-ket.
Ott a kép, amiből az egész beszélgetés indult, Tbilisziben P-ket nagyjavítanak... és akkor ezek szerint 20 éve leállított, 2012 és 2015 között civileknek eladott hatástalanitott (?) D-ket is nagyjavítanak?
És nem a Nyugat elleni fricska volt a cél, hanem egy olyan harci helikopter reaktiválása, aminek legalább megvolt a kultúrája idehaza.
Utólag látva azt hogy haladnak az új típusok beígért képességeinek kihasználásával, jó döntés volt, legalább volt ami tudott lőni. (És a JTAC tudott gyakorolni.)
2006/2007-ben ugyanaz a társaság mondott nemet a holland Apache-ra, aki mondott már nemet a Hercules-re, M109-esre... az ingyen 29-esre... ja arra a másik, most is regnáló kultúrkör korábbi kiadása mondott nemet, de hát a 90-es, 2000-es évek ilyenek voltak.
A MiG-21-esek kivonása (2000), a Gripen szerződés 2001-es aláírása és ezzel a MiG-29 sorsának megpecsételődése pedig a PG bezárásához vezetett, ahol ezeket a helikoptereket lehetett volna javítani.
De ha már olyan csúnya, feszült a helyzet tőlünk keletebbre, már 2014 óta,
Miért nem rendeltünk helikoptert 2018-ig? Pedig 2013-ban nagyon akartak az olaszoktól. Valószínűleg az AW139 mellett lehetett volna mást is az államközi szerződés keretében kedvező fizetési konstrukcióban. Biztos örültek volna ha valaki megrendeli az épp fejlesztés alatt álló T-129-et is. 2012-ben lett leállítva a Mi-24, hogy hamarosan jönnek majd az új helikopterek.
vajon miért nem kaptunk a jóságos NATO-tól segílykét, ha már egyszer ez egy akkora jóravaló, integrált és összetartó banda?
Miután semmit nem akartunk elfogadni korábban, 2010-től meg 8 évig fárasztottuk a gyártókat hogy most már tényleg veszünk valami újat? Maróth Gáspár mondta egy interjúban, hogy egyszerűen nem vették komolyan, amikor ment a gyártókhoz érdeklődni/tárgyalni. A H145M rendelés kellett ahhoz hogy komolyan vegyék, hogy most tényleg van komoly szándék és pénz is.
Az Airbus az tényleg jóval korrektebb volt,
Végül is több mint 650 millió Euróért rendeltünk tőlük helikoptereket (+SAMOC kitudjamennyiért) azért, hogy idehozzanak egy fémalkatrész gyárat Gyulára. A többi igéretük pedig nem nagyon alakul. A H145M képességeinek közös továbbfejlesztéséről sincsenek hírek, pedig egy gép direkt erre volt szánva.
de még a SAAB is, amiből én azt a következtetést vonom le, hogy aki komolyan vesz minket, az üzletel is velünk. Az USA nem ilyen. Az USA-tól ne várjunk se barátságot, se szövetséget, se üzletet.
Amikor 2001-ben alá lett írva a Gripen szerződés, akkor utána majdnem 10 évig azt hajtogatták az ellenzők, hogy jobb lett volna olyan gépet venni, aminek minden része ugyanabban az országban készül, mert úgy csak egy országtól függtünk volna. Az ellenérv meg az volt hogy Svédország semleges. Az évek során többször előkerült pl. hogy a svédek nem úgy értelmezik a 80% hadrafoghatóságok ahogy mi gondoltuk és hogy sok a probléma gépekkel. (Ha jól emlékszem ezeket az információkat te hoztad.) Az amerikaiaktól is csak vettünk kb. 180 Amraam-ot vagy 500 millió USD-ért, pedig állítólag korlátozni tudják a használatát. És még külön sajtóközlemyényt is kiadott a kormánybiztos hivatala a bejelentés után, hogy aki azt gondolja hogy drágán vettük a rakétékat, az téved. Lehetett volna helyette IRIS-T SL is, az európai és most mindenki azt veszi aki betársult az ESSI-be.
Akivel még lehet korrektül bizniszelni, az az orosz. Ha az azt mondja, hogy a halott Mi-24P-ből repképeset csinál, akkor az úgy is lesz. És nyilván, ha a NATO nem akadékoskodott volna, akkor rendes upgrade is szóba jöhetett volna, meg korrekt fegyverzet.
Ha te láttad előre hogy a NATO terjeszkedéséből további konfliktusok lesznek, akkor annak is látni kellett, akinek ez a munkája. Ennek ellenére döntöttek az orosz felújítás mellett, majd a fenntartásra is szerződtek 2026-ig az orosz céggel. Most meg valamiért új közbeszerzést kellett kiírni a 2023-2026 időszakra. Ha jól emlékszem, korábban te hoztad a hírt biztos forrásból, hogy alkatrészellátási problémák vannak kb. kezdettől fogva és több gép már nem repül, mert donor lett. Fegyverzetet esetleg lehetett volna venni máshonnan is? Pl. Szerbia, Kazahsztán is állítólag nagy barátunk.