[HUN] Mi-24 korszerűsítés

Hát nem tudom, de eddig mindenhol azt bizonygatták hogy akik jönnek milyen jól informáltak (mindnél mobiltelefon, internet elérés, stb...). Valószínű tisztában vannak vele hogy itt nem lövik le őket (talán pont emiatt mernek jönni). Akkor meg miért ijednének meg nappal, jó időben egy fejük felett köröző Mi-24-től???
Jaj, hagyjuk mar ezt a migri temat, en azt hittem ez mindenkinek tiszta, hogy csak vicc. Meg a politikus aki elosszor ezt bedobta is csak viccnek szanta, nyilvan nem a migrik ellen veszunk/felujitunk Mihu-t, azert ne gondoljuk hogy mindenki hulye csak mi vagyunk helikopterek.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and zeal
Honnan van ez a létszám hogy havonta 40 próbálkozik? Minusz -3 fokban télen, dupla kerítéses zárral, hőkamerás rendőr heli és drón felderítés meleltt, és ha kell mélységi hajkurászással, ennyi legalább be is jön. Nem ennyi próbálkozik.

Illetve készülni kell a nyárra, majd akkor nézd meg mi lesz, illetve mikorra elkészülnek, addigra simán lehet hogy sokkal nagyobb bál kerekedik ki a migrációból. Készülni kell. Én már leírtam, és leírom most is, örülök hogy jönnek a Mihuk. Lehet fanyalogni, de szükség van és pláne lesz rájuk.
Persze kellenek, en is orulok a felujitasuknak, de nem a migrik miatt, azok ellen aknazar kell, meg AK javadalmazas. Agyuval verebre lenne a migrik ellen. A Mihu-kat azert ujitjuk fel amiert minden mas orszag is fegyverkezik.
 
Legyen igazuk, de a harci helikopter minimuma manapság ott kezdődik hogy ne csak nappal, hanem éjszaka is képes legyen harctevékenységre! Ahhoz meg szimpla nagyjavításnál kicsit több kellene.
A cikk a lengyel Mihu-krol szol, amik joval jobb szinten vannak (es allapotban) mint a Honvedsegiek, es a tovabbi modernizaciojukrol szol a cikk. Nyilvan bevethetoek ejszaka is, bar nem ismerem a reszleteket, de Lo-ban nem volt liberalizmus meg linderbelaskodas a rendszervaltas utan.
 
Tedd mellé az árát ennek, és annak.
Igen, az árakra érdemes lenne nagyon odafigyelni!
A 12 Mi-24 darabonként úgy 3 millió USD-ért újul meg. Ezért a pénzért kapnak 2000 órát, utána nem hiszem hogy lesz olyan bátor üzem aki egyetlen óra további időt hajlandó lenne adni nekik...mehetnek a kukába, vagy múzeumba. E szerint tehát a száraz repóra klts. javítások, üzemidős alkatrészek cseréje, stb. nélkül: 1500 USD/óra.

Egy AW139-es újonnan kb. 20000 óra repidőt kap (a kompozit sárkány sokkal több időt kibír mint a fém szerkezet) és az ára kopaszon (fegyverek, üzemeltetési támogatás, kiképzés, stb...) nélkül kb. 20 millió USD. Ez 1000 USD/óra.

Az üzemeltetése egy korszerű új helikopternek (hajtómű javítások közötti üzemideje, lapátok élettartama, fogyasztás, stb..) messze olcsóbb mint egy 70-es évekbeli technikának, ráadásul az új típusnak már alapból jobb a műszerezettsége (glass cockpit).

Most akkor melyik típust is éri meg megvenni / javíttatni és üzemeltetni?
 
.. a cikkben az van, hogy "tamado" helikopter kell, nem "tobbfeladatos", mert az ellenseges tankhadosztalyok hatso/kozepso sorait jobban tudja egy tamadohelikopter tamadni, mint a tobbfeladatos...
- Bocs, lehet hogy nem figyeltem, de melyik cikkről van szó?
- Ha megvan a cikk akkor lehet azt is megértem miért tudja egy Mi-24 a tank hadosztályok hátsó / középső sorait jobban támadni mint pl. egy Kiowa?
Egyenlőre úgy látom hogy a mi - úgymond - "támadó" Mi-24-ink sehogy nem tudnak támadni semmilyen tankot mert nincs ATGM (persze tudom, majd "okosba" szerzünk...:rolleyes:) meg nincs éjszakai képesség, egy "többfeladatos" Horvát Kiowa pedig 8 km-ről függetlenül a napszaktól kilő bármilyen tankot...(persze lehet hogy csak a tankhadosztály széléről...)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and emel
- Bocs, lehet hogy nem figyeltem, de melyik cikkről van szó?
- Ha megvan a cikk akkor lehet azt is megértem miért tudja egy Mi-24 a tank hadosztályok hátsó / középső sorait jobban támadni mint pl. egy Kiowa?
Egyenlőre úgy látom hogy a mi - úgymond - "támadó" Mi-24-ink sehogy nem tudnak támadni semmilyen tankot mert nincs ATGM (persze tudom, majd "okosba" szerzünk...:rolleyes:) meg nincs éjszakai képesség, egy "többfeladatos" Horvát Kiowa pedig 8 km-ről függetlenül a napszaktól kilő bármilyen tankot...(persze lehet hogy csak a tankhadosztály széléről...)
korabban Panzerfaust linkelte a cikket, a lengyel Mihuk tovabbi modernizaciojarol van szo, nem a Honvedsegiekrol.
http://www.defence24.pl/657113,mspo-2017-polska-modernizacja-mi-24
Azt irja, (tobbek kozott), hogy a harcihelik a hatso sorokat is tudjak tamadni (6-8 km-rol is kiszedi a tankot), nem csak a kozvetlen frontvonalat ( a kozepsot mar csak en koltottem bele, bocsi, mivel nem ma olvastam mar nem emlekeztem pontosan)
 
Egyértelműen egy AW139 est vagy egy H145 nek jobb lenne a beszerzési/üzemeltetési szorzója hosszabb távon. Hátránya a magas beszerzési költségek. Ahhoz hogy viszonylag jó üzletet csináljunk a gyártóval. Ahhoz nem 6-8-10 db at kellene rendelni hanem legalább 20-24 db ot. 6 gép nem jó üzlet 20 gép zsíros üzlet. Ez a mi részünkre oltári drága lenne. 20 misi + fegyverzet+szükséges kopó alkatrész+kiképzés+fogadó hely felújítása. Az a 20 misi rögtön majdnem a duplája lenne. 35x20=700 misi.Kötve hiszem hogy mi ebben az évszázadban ennyit ki fogunk adni értük:( Még tíz gépnél is 300-350 misi re jönne ki.
MI-24 felújítás: igen kiadtunk a 12 gépért közel 70 millió eurot hogy legyen migráns kergetőnk a határon. Ez is igaz. De kapják ők azért az infókat innen onnan hogy egy két évben esetleg pár éven belül milyen biztonsági tényezők várhatóak. És a HM részére biztosított szűkös költségvetésből megpróbálják a lehető legtöbbet kihozni. Igaz kérdőjelekkel. Pl azért az oroszoknak se kelljen ennyire a seggét nyalni. Oké hogy megpróbálunk jobban lenni velük,de egy határt azért tartsunk be. Ők se szentek.
Visszatérve: jelenleg ha földi kiszolgáló létszámot figyelembe vesszük akkor igen kérdőjelekkel egy észszerűség határát suroló döntés volt. Az észszerűség új helik lettek volna.
Reméljük ahogy változik az EU geoplitikai helyzete (rosszabbodik) valamely szomszédnál modernizálni is fogják a vasakat. Legalább NVG képességre.
Mivel a hadipari termékek egyre keresebettek lettek, így óhatatlanul drágulnak is. Pl okáért egy MI-17 ről minap olvastam egy cikket. Közel 50-75% ot drágult 2010 ez képest. Igaz az ár függ hogy ki milyen viszonyt ápol egymással.
A jövő számunkra egyértelműen a könnyű/közepes többcélú helik lennének. Ezeket még el is fogjuk tudni érni árban. Tehát kiépíteni egy rendszert amelyben 2/3 ad arányban lennének ezek a helikopterek a maradék 1/3 ad lenne a "nagyobb" szállítóhelikopter kapacitás. Vagy jobb esetben 50-50% os arányban.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal
Igen, az árakra érdemes lenne nagyon odafigyelni!
A 12 Mi-24 darabonként úgy 3 millió USD-ért újul meg. Ezért a pénzért kapnak 2000 órát, utána nem hiszem hogy lesz olyan bátor üzem aki egyetlen óra további időt hajlandó lenne adni nekik...mehetnek a kukába, vagy múzeumba. E szerint tehát a száraz repóra klts. javítások, üzemidős alkatrészek cseréje, stb. nélkül: 1500 USD/óra.

Egy AW139-es újonnan kb. 20000 óra repidőt kap (a kompozit sárkány sokkal több időt kibír mint a fém szerkezet) és az ára kopaszon (fegyverek, üzemeltetési támogatás, kiképzés, stb...) nélkül kb. 20 millió USD. Ez 1000 USD/óra.

Az üzemeltetése egy korszerű új helikopternek (hajtómű javítások közötti üzemideje, lapátok élettartama, fogyasztás, stb..) messze olcsóbb mint egy 70-es évekbeli technikának, ráadásul az új típusnak már alapból jobb a műszerezettsége (glass cockpit).

Most akkor melyik típust is éri meg megvenni / javíttatni és üzemeltetni?
Hosszú távon persze hogy az újat olcsóbb üzemeltetni. A gond ott van, hogy amikor fizetni kell, én jelenleg csillagászati összegeket látok pl. UH1 ért is elkérve. Fasza a wikiről lenézett ár adat a nyugati rendszereknél, csak mikor kiderülnek konkrét bizniszek árai, én azt látom hogy kurrva vastagon fog a ceruza. És hiába olcsóbb hosszú távon bármi, ha MOST erre nincs annyi. A kiowa/AW139 mint platform semmivel sem tud többet, sőt a mihu erősebb, nagyobb terhet védettebben tud vinni. Ha olyan képesség kell, hogy dedikált páncéltörés éjjel nappal, meg lehet oldani, van neki hely, példa is van rá hogy megoldották. Minden pénz és szándék kérdése.
 
Nem akarjuk megvédeni az országot? Az meg pénzbe kerül, nem plakátokba és szórólapokba....
A plakát és szórólap nem a HM költségvetéséből megy, a helikoptereket meg onnan kell kigazdálkodni.
Menjen a belpolitkia, mert ha MÉG SEM tiltott, akkor szívesen válaszolok erre a plakátos dologra is, meg arra hogy szerintem kitől kéne valójában megvédeni az országot, és milyen fenyegetettségek fognak felerősödni a jövőben...
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Pal
Hosszú távon persze hogy az újat olcsóbb üzemeltetni. A gond ott van, hogy amikor fizetni kell, én jelenleg csillagászati összegeket látok pl. UH1 ért is elkérve. Fasza a wikiről lenézett ár adat a nyugati rendszereknél, csak mikor kiderülnek konkrét bizniszek árai, én azt látom hogy kurrva vastagon fog a ceruza. És hiába olcsóbb hosszú távon bármi, ha MOST erre nincs annyi. A kiowa/AW139 mint platform semmivel sem tud többet, sőt a mihu erősebb, nagyobb terhet védettebben tud vinni. Ha olyan képesség kell, hogy dedikált páncéltörés éjjel nappal, meg lehet oldani, van neki hely, példa is van rá hogy megoldották. Minden pénz és szándék kérdése.
Az UH-1 FLIR tornya önmagában többet ért, mint az egész 24-es...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and torsen
Egyértelműen egy AW139 est vagy egy H145 nek jobb lenne a beszerzési/üzemeltetési szorzója hosszabb távon. Hátránya a magas beszerzési költségek. Ahhoz hogy viszonylag jó üzletet csináljunk a gyártóval. Ahhoz nem 6-8-10 db at kellene rendelni hanem legalább 20-24 db ot. 6 gép nem jó üzlet 20 gép zsíros üzlet. Ez a mi részünkre oltári drága lenne. 20 misi + fegyverzet+szükséges kopó alkatrész+kiképzés+fogadó hely felújítása. Az a 20 misi rögtön majdnem a duplája lenne. 35x20=700 misi.Kötve hiszem hogy mi ebben az évszázadban ennyit ki fogunk adni értük:( Még tíz gépnél is 300-350 misi re jönne ki.
MI-24 felújítás: igen kiadtunk a 12 gépért közel 70 millió eurot hogy legyen migráns kergetőnk a határon. Ez is igaz. De kapják ők azért az infókat innen onnan hogy egy két évben esetleg pár éven belül milyen biztonsági tényezők várhatóak. És a HM részére biztosított szűkös költségvetésből megpróbálják a lehető legtöbbet kihozni. Igaz kérdőjelekkel. Pl azért az oroszoknak se kelljen ennyire a seggét nyalni. Oké hogy megpróbálunk jobban lenni velük,de egy határt azért tartsunk be. Ők se szentek.
Visszatérve: jelenleg ha földi kiszolgáló létszámot figyelembe vesszük akkor igen kérdőjelekkel egy észszerűség határát suroló döntés volt. Az észszerűség új helik lettek volna.
Reméljük ahogy változik az EU geoplitikai helyzete (rosszabbodik) valamely szomszédnál modernizálni is fogják a vasakat. Legalább NVG képességre.
Mivel a hadipari termékek egyre keresebettek lettek, így óhatatlanul drágulnak is. Pl okáért egy MI-17 ről minap olvastam egy cikket. Közel 50-75% ot drágult 2010 ez képest. Igaz az ár függ hogy ki milyen viszonyt ápol egymással.
A jövő számunkra egyértelműen a könnyű/közepes többcélú helik lennének. Ezeket még el is fogjuk tudni érni árban. Tehát kiépíteni egy rendszert amelyben 2/3 ad arányban lennének ezek a helikopterek a maradék 1/3 ad lenne a "nagyobb" szállítóhelikopter kapacitás. Vagy jobb esetben 50-50% os arányban.

Én még emlékszem egy "180MFt-ot helikopterre" bejelentésre, igaz nem ma volt. Folytatása nem lett. Ha tényleg elköltenénk 180MFt-ot (600mEuro), akkor azt nyilván nem egy összegben kell kifizetni. 10 év alatt meg évi 18M-dal...mennyivel nő a költségvetés? Az akarat és elköteleződés hiányzik. Főleg az utóbbi mert van egy gyanúm, hogy előkerülne az a 180M ha vehetnénk belőle Mi-28-t. Na de az a fránya embargó, amit mi is aláírtunk.
 
A plakát és szórólap nem a HM költségvetéséből megy, a helikoptereket meg onnan kell kigazdálkodni.
Menjen a belpolitkia, mert ha MÉG SEM tiltott, akkor szívesen válaszolok erre a plakátos dologra is, meg arra hogy szerintem kitől kéne valójában megvédeni az országot, és milyen fenyegetettségek fognak felerősödni a jövőben...

Belpol nélkül akartam arra utalni, hogy védelem sokba kerül és nem csak szájhősködésből áll...
 
Én még emlékszem egy "180MFt-ot helikopterre" bejelentésre, igaz nem ma volt. Folytatása nem lett. Ha tényleg elköltenénk 180MFt-ot (600mEuro), akkor azt nyilván nem egy összegben kell kifizetni. 10 év alatt meg évi 18M-dal...mennyivel nő a költségvetés? Az akarat és elköteleződés hiányzik. Főleg az utóbbi mert van egy gyanúm, hogy előkerülne az a 180M ha vehetnénk belőle Mi-28-t. Na de az a fránya embargó, amit mi is aláírtunk.
Majd ha olyan lesz a helyzet, lesz elköteleződés és akarat is azonnal. Még nem olyan, hogy arra kéne készüljünk hogy tömött sorokban érkező tankhadosztályokat kéne reálisan kicsipegetni. Migráns viszont nyáron lesz megint, KURVA SOK, s ez minden évben egyre inkább így lesz, mert gyerek afrikában, meg a közel keleten egyre több, víz meg egyre kevesebb van. Hagyni fogom ezt a témát is, mert kb. 1001-re is csak ugyan azokat tudnám elmondani, amit leírtam már.
 
Most akkor mégis csak migránsok ellen kell a Mi-24? Szerinted hogy néz ki a Mi-24 migráns ellenes harcászati eljárásai?

750 milliárd (+kamatok) 150 km vasút felújításáért nem drága?
Vasut is kell. Helikopter is kell. Minden kell. A kulonbseg, hogy ma azon vitatkozhatunk, hogy mire koltsuk a penzt, mit milyen sorrendben vegyunk. mig a szocik alatt arrol lehetett beszelgetni, hogy mi fog meg megszunni, mit lehetne meg eladni.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti