Most akkor mégis csak migránsok ellen kell a Mi-24? Szerinted hogy néz ki a Mi-24 migráns ellenes harcászati eljárásai?
A politikusi nyilatkozatok szerint úgy, hogy köröz a gép a határ felett, a migránsok meg félnek a hangjától, mert felismerik.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Most akkor mégis csak migránsok ellen kell a Mi-24? Szerinted hogy néz ki a Mi-24 migráns ellenes harcászati eljárásai?
A felkészülés nem abból áll, hogy megvesszük a fegyvereket! Szóval tudni kell azokat kezelni is! És hallottunk már olyant, hogy válságövezetbe nem adnak el fegyvert!Ezzel egyet értek. Viszont az ellen kell készülni, ami reális fenyegetés. Tankhadosztályok jelenleg nem azok.
Az évszázad legnagyobb baromsága volt ez a kijelentés. Ha meg a hangot ismernék fel, akkor hangszóró is elég lenne..A politikusi nyilatkozatok szerint úgy, hogy köröz a gép a határ felett, a migránsok meg félnek a hangjától, mert felismerik.
Nem anyagilag. A FLIR toronnyal van éjszakai képesség.Es az a torony milyen messzire repul magatol? A torony onmagaban hany tankot lo ki? En nem tudom, de te vagy a szakerto, ezert kerdezem.
Tényleg érdemes odafigyelni, mert 6M $/db, de így még igazabb amit írtál. Csak ne szállítóheliből sufnituningolt gépekkel hasonlítsd össze, hanem mondjuk Corba/Viper, Mangusta.Igen, az árakra érdemes lenne nagyon odafigyelni!
A 12 Mi-24 darabonként úgy 3 millió USD-ért újul meg.
Ugyan ezt látom én is. Minden kéne, tegnapra. Ez eddig is így volt, csak semmi sem volt. Ami volt azt is betoltuk képletesen a szakadékba, meg szétvágtuk, elajándékoztuk. Ami most van az jobb irány.Vasut is kell. Helikopter is kell. Minden kell. A kulonbseg, hogy ma azon vitatkozhatunk, hogy mire koltsuk a penzt, mit milyen sorrendben vegyunk. mig a szocik alatt arrol lehetett beszelgetni, hogy mi fog meg megszunni, mit lehetne meg eladni.
Ha nem fokozódik a nemzetközi helyzet, a zsákomat ráteszem hogy a határon fogják szétrepülni őket, igen. Migráns ellen lesz erőt felmutatni. Ha fokozódna a feszültség a térségben országok közt, akkor meg lesz rájuk minden ami ahhoz kell hogy lehessen vele éjjel hk-ellen harcolni.Most akkor mégis csak migránsok ellen kell a Mi-24? Szerinted hogy néz ki a Mi-24 migráns ellenes harcászati eljárásai?
750 milliárd (+kamatok) 150 km vasút felújításáért nem drága?
ÉN azt látom, hogy válságövezetben még a TOW(Szíria), sőt akár a SCUD(Jemen) is magától terem!A felkészülés nem abból áll, hogy megvesszük a fegyvereket! Szóval tudni kell azokat kezelni is! És hallottunk már olyant, hogy válságövezetbe nem adnak el fegyvert!
OK, de hogy képzeled el konkrétan a migráns ellenes bevetést?Ha nem fokozódik a nemzetközi helyzet, a zsákomat ráteszem hogy a határon fogják szétrepülni őket, igen. Migráns ellen lesz erőt felmutatni. Ha fokozódna a feszültség a térségben országok közt, akkor meg lesz rájuk minden ami ahhoz kell hogy lehessen vele éjjel hk-ellen harcolni.
Lehet, hogy jól számoltál, de azért megkérdezem: az AW-139-nek nincs bizonyos repidő után kötelező nagyjavítása?!! Mert még ha nincs is, akkor is ott a bibi, hogy ilyen számítás alapján az utcán csak Rolls Royce kocsikat kellene látnunk, de elég vén vagyok már és jó ha életemben láttam élőben hármat!! Szóval mintha a legtöbb helyen számítana a beszerzési költség is.Igen, az árakra érdemes lenne nagyon odafigyelni!
A 12 Mi-24 darabonként úgy 3 millió USD-ért újul meg. Ezért a pénzért kapnak 2000 órát, utána nem hiszem hogy lesz olyan bátor üzem aki egyetlen óra további időt hajlandó lenne adni nekik...mehetnek a kukába, vagy múzeumba. E szerint tehát a száraz repóra klts. javítások, üzemidős alkatrészek cseréje, stb. nélkül: 1500 USD/óra.
Egy AW139-es újonnan kb. 20000 óra repidőt kap (a kompozit sárkány sokkal több időt kibír mint a fém szerkezet) és az ára kopaszon (fegyverek, üzemeltetési támogatás, kiképzés, stb...) nélkül kb. 20 millió USD. Ez 1000 USD/óra.
Az üzemeltetése egy korszerű új helikopternek (hajtómű javítások közötti üzemideje, lapátok élettartama, fogyasztás, stb..) messze olcsóbb mint egy 70-es évekbeli technikának, ráadásul az új típusnak már alapból jobb a műszerezettsége (glass cockpit).
Most akkor melyik típust is éri meg megvenni / javíttatni és üzemeltetni?
Szerintem pont úgy ahogy a rendőrségi helik, vagy akár a kutyás rendőrök. Messziről látják hogy van, és nem erre akarnak majd minden áron itt benyomulni. Hatalmas probléma az, hogy sok embert elvon a határ őrizete mind az MH-tól, mind a rendőrségtől, egy egy helikopter viszont látszik/hallatszik messziről, és gyorsan oda lehet vele érni ahová kell, terepviszonyoktól függetlenül. Ki tud rakni kisebb alakulatokat is. Arról nem is beszélve, hogy bármilyen fegyveres támadásra vetemedne akármilyen ex ISIS sejt, ez ha kell katonai értelemben is fel tud mutatni erőt jobban, mint egy mezítlábas járőr, vagy akár a rendőrségi helik, amelyek még egy köztes lőszernek sem állnak ellent. Értem én hogy zsigerből gyűlölitek sokan ezt a koncepciót, és nem állítom hogy tökéletes megoldás mindenre, de annál hogy vegyünk olyat és annyit amire most nincs pénz(nyilván mert nem akarják hogy legyen, de a lényeg akkor is hogy NINCS ANNYI!), meg annál hogy akkor nem lesz semmi, szerintem jobb.OK, de hogy képzeled el konkrétan a migráns ellenes bevetést?
A Mi-24 fogja felderíteni a migránsokat? Arra ugyebár ott van két szempár mint eszköz, nappal, jó időjárásban.
Vagy várja valahol várja hogy riasszák és akkor száll föl??
De OK, tételezzük fel hogy valahogy odakerül a migránsok közelébe. És akkor? Hogy fog "erőt felmutatni"?
Az a migránsok számára is nyilvánvaló hogy senki nem fog rájuk lőni. Pont emiatt jönnek Európába! OV és az egész csapata egy kies hágai börtönben fejezné be evilági pályafutását ha csak egyetlen migránsnak is baja esnék (ami bár vonzó opció, de ekkora hibát sajnos nem fognak elkövetni...)
Tehát akkor írd már meg pls. hogy is néz ki szerinted konkrétan az "erő felmutatás"?
Ha arra használjuk őket, amire valók, és kihasználjuk a bennük rejlő lehetőségeket, akor szerintem sem ördögtől valók! De azért arra nem kell számítani, hogy ha válsághelyzet lesz, hirtelen előkerülnek hozzájuk valamelyik bokorból a rakéták(harckocsik, sorozatvetők, stb), és gyorsan megberheljük a gépeket, hogy tudjuk is őket használni! Egyébként válsághelyzetben, ha kapnánk is véletlenül! valamit, esetleg másod-harmadvonalas technikát, többszörös áron!ÉN azt látom, hogy válságövezetben még a TOW(Szíria), sőt akár a SCUD(Jemen) is magától terem!
A mihut fogjuk tudni kezelni ha kell, csak az irányított rakétát kell majd megtanulni egyébként már gyakorlott embereknek használni, ez nem ugyan az, mint ha hirtelen kéne még megtanítani helikoptert üzemeltetni a műszakiakat, és vezetni a pilótákat. Nem ördögtől való hülyeség ez a project, hiába akarják néhányan ezt így beállítani...
Attól függ minden hogy kinek az érdeke az hogy mi nyerjünk, és ki ellen. Ahogy leírtam már 1000x, ebben a térségben SOHA nem az döntött hogy a kis országok közül egy konfliktus kirobbanásakor éppen ki volt erősebb, hanem MINDÍG az, hogy melyik nagyhatalom oldalán szálltunk be a harcba, és ott ki mikor és meddig tartott ki, vagy dobbantott sikerrel mikor a másik oldal állt nyerésre. A történelem pedig ismételni szokta önmagát.Ha arra használjuk őket, amire valók, és kihasználjuk a bennük rejlő lehetőségeket, akor szerintem sem ördögtől valók! De azért arra nem kell számítani, hogy ha válsághelyzet lesz, hirtelen előkerülnek hozzájuk valamelyik bokorból a rakéták(harckocsik, sorozatvetők, stb), és gyorsan megberheljük a gépeket, hogy tudjuk is őket használni! Egyébként válsághelyzetben, ha kapnánk is véletlenül! valamit, esetleg másod-harmadvonalas technikát, többszörös áron!
Valszeg te is benezted, hogy a lengyel Mihukrol van szo, nem a Honvedsegiekrol.
- Bocs, lehet hogy nem figyeltem, de melyik cikkről van szó?
- Ha megvan a cikk akkor lehet azt is megértem miért tudja egy Mi-24 a tank hadosztályok hátsó / középső sorait jobban támadni mint pl. egy Kiowa?
Egyenlőre úgy látom hogy a mi - úgymond - "támadó" Mi-24-ink sehogy nem tudnak támadni semmilyen tankot mert nincs ATGM (persze tudom, majd "okosba" szerzünk...) meg nincs éjszakai képesség, egy "többfeladatos" Horvát Kiowa pedig 8 km-ről függetlenül a napszaktól kilő bármilyen tankot...(persze lehet hogy csak a tankhadosztály széléről...)
Picit megszaladt a fantaziad. Annyi az egesz, hogy a gyakorlo repulesek egy reszet a hatarnal fogjak vegezni.OK, de hogy képzeled el konkrétan a migráns ellenes bevetést?
A Mi-24 fogja felderíteni a migránsokat? Arra ugyebár ott van két szempár mint eszköz, nappal, jó időjárásban.
Vagy várja valahol várja hogy riasszák és akkor száll föl??
De OK, tételezzük fel hogy valahogy odakerül a migránsok közelébe. És akkor? Hogy fog "erőt felmutatni"?
Az a migránsok számára is nyilvánvaló hogy senki nem fog rájuk lőni. Pont emiatt jönnek Európába! OV és az egész csapata egy kies hágai börtönben fejezné be evilági pályafutását ha csak egyetlen migránsnak is baja esnék (ami bár vonzó opció, de ekkora hibát sajnos nem fognak elkövetni...)
Tehát akkor írd már meg pls. hogy is néz ki szerinted konkrétan az "erő felmutatás"?
ROTLF amikor a farok hiszi hogy csovalja a kutyat.egy kies hágai börtönben fejezné be evilági pályafutását ha csak egyetlen migránsnak is baja esnék
Dehogynem...minden technikai eszközt időnként karban kell tartani függetlenül attól hogy egy bicikliről vagy helikopterről beszélsz..Lehet, hogy jól számoltál, de azért megkérdezem: az AW-139-nek nincs bizonyos repidő után kötelező nagyjavítása?
Nehéz korrekt egész élettartamra vetített költség összehasonlítást végezni ott ahol az egyik szereplőt 2000 óra után kompletten ki kell dobni, míg a másik 20000 órát elketyeg. Csak egy példa...a korszerű, zsír új heli hajtóművek TBO-ja olyan 6000 óra körül van. Ez konkrétan háromszor annyi mint amennyit a Mi-24-ink most összesen kapnak. A korszerű kompozit rotorlapátok élettartama 4000 óra körül van. Ez meg kétszerese a Mi-24 teljes élettartamának.Ha meg az AW139-nek van kötelező nagyjavítása, akkor tudni kellene hány repóra után jön el ez, és csak addig számolni a repóra/dollár költséget, nem a teljes 20ezer óra élettartam alapján - vagy tessék hozzátenni a 20ezer órára eső x számú nagyjavítási költséget is, így lesz korrekt az összehasonlítás.
A Rolls Royce-os példa azért nem jó mert a RR kb. u.annyi kilómétert fut el mint egy mondjuk Audi A4, de ötször annyiba kerül. Ergó a RR 1 km-re vetített klts.e ötször annyi mint egy A4-é. Egy átlag felhasználónak- jó esetben - a km-re vetített költség a fontos ezért a RR beszerzés azoknak csak azoknak opció akinek ettől eltérő szempontjai vannak.ilyen számítás alapján az utcán csak Rolls Royce kocsikat kellene látnunk, de elég vén vagyok már és jó ha életemben láttam élőben hármat!!
Az évszázad legnagyobb baromsága volt ez a kijelentés. Ha meg a hangot ismernék fel, akkor hangszóró is elég lenne..
Na pont itt a probléma, 3millióm még csak lenne ilyen célra, de 10millám már semmiképpen, akármennyire is urasabb egy Audiba beülni. És sajnos így áll az ország költségvetése is, a kormányzat honvédelmi költségvetései csak folyamatos tűzoltásra alkalmasak, meg így arra, hogy nehogy komolyabb külföldi konfliktusba belerángassanak bennünket - mivel alkalmatlanok vagyunk rá. Nem tudom, hogy ezt sajnálnunk kell-e?!!Dehogynem...minden technikai eszközt időnként karban kell tartani függetlenül attól hogy egy bicikliről vagy helikopterről beszélsz..
Gondolom nem kell bizonygatni hogy egy korszerű új helikopter megbízhatóbb, ritkábban hibásodik meg mint egy öreg gép és az időszakos karbantartani ciklusai jóval nagyobbak mint egy leharcolt 30 éves technikáé.
Nehéz korrekt egész élettartamra vetített költség összehasonlítást végezni ott ahol az egyik szereplőt 2000 óra után kompletten ki kell dobni, míg a másik 20000 órát elketyeg. Csak egy példa...a korszerű, zsír új heli hajtóművek TBO-ja olyan 6000 óra körül van. Ez konkrétan háromszor annyi mint amennyit a Mi-24-ink most összesen kapnak. A korszerű kompozit rotorlapátok élettartama 4000 óra körül van. Ez meg kétszerese a Mi-24 teljes élettartamának.
A Rolls Royce-os példa azért nem jó mert a RR kb. u.annyi kilómétert fut el mint egy mondjuk Audi A4, de ötször annyiba kerül. Ergó a RR 1 km-re vetített klts.e ötször annyi mint egy A4-é. Egy átlag felhasználónak- jó esetben - a km-re vetített költség a fontos ezért a RR beszerzés azoknak csak azoknak opció akinek ettől eltérő szempontjai vannak.
Az autós példánál maradva ez inkább olyan mintha egy 500000 km-t futott roncs Ladát felújítasz 3 millió Ft-ért - és kapsz még 100 000 km-t (30 Ft/km) vs. veszel 10 millió Ft-ért egy új A4-est és futsz vele 500 000 km-t. (20 Ft/km)
Mondjuk ezt stadion építések és Budapest-Belgrád vasút ügyek után kijelenteni elég bátor dolog. Szerintem pénz arra van amire akarjuk.Na pont itt a probléma, 3millióm még csak lenne ilyen célra, de 10millám már semmiképpen,
Még egyszer..minden technikai eszközt karban kell tartani... Az új technika időszakos karbantartási idejei jóval hosszabbak mint a 30 éves technikáé, ezért ritkábban kell hozzájuk nyúlni és a rendkívüli meghibásodások is ritkábbak.Ráadásul most is kihagytad a számolgatásból, hogy a következő 100ezer km-re mibe kerül a Ladához való alkatrész, és mibe fáj egy Audihoz?!! Merthogy 100000km-re tuti hogy mindkettőhöz kell majd ez-az, a felújítással sajnos ott sincs vége a költségeknek ...