[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 263
8 482
113
Csak nehogy az legyen a nagyjavított MiHu-kkal, mint annó a nagyjavított Su-22-esekkel amik nagyjavítás után ki lettek vonva, vagy a 04-es és 06-os Mig-29-esekkel, amelyek nagyjavítás után soha többé egy percet sem repültek. Fellángolás, nagyjavítás, szélfordulás, leállítás, ...
Ha tényleg csak gyakorlásra kellenek a MiHu-k, akkor esetleg 6-8-at kellene felújítani és a maradék pénzből üzemeltetni, tartalék alkatrésszel ellátni, ... (azért gépenként 2000 óra, az nem kevés, ha 10 évre leosztjuk, melyik pilótánk repül évente 200 órát???)
Bár nem tudom, hogy mennyivel könnyebb egy Mi-24 pilótának, vagy egy Mi-24 szerelőnek átállni AH-64-re, AH-1-re, T-129-re ... mint esetleg egy H145M, vagy Kiowa pilótának és szerelőnek? Gondolom inkább nehezebb a nyugati és a keleti üzemeltetés eltérése, valamint az LCD display-ek hiánya miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 366
113
Max amit be tudnak építeni az a NVG képesség előkészítése. Modernebb fedélzeti elektronikát/számítógép vezérlést ami a modernebb atgm re is kellene. Ahhoz a 3-4 millió euoro környéki felújítási ár kevés lenne. Ne feledjük a felújítási árban benne van a pilóták,személyzetek átképzése továbbképzése is. Az + összeg.Mert akkor már egy közel harcértékben egy "MI-35 ös közelít". Ezt meg nem hinném hogy a NATO val csak úgy lenyelethetjük.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Éjszaka tök mind1 milyen színű ha nem fehér.Ezen kívül az Apache sem fekete...

Látom nem vagy humorodnál ma. :(

Csak nehogy az legyen a nagyjavított MiHu-kkal, mint annó a nagyjavított Su-22-esekkel amik nagyjavítás után ki lettek vonva, vagy a 04-es és 06-os Mig-29-esekkel, amelyek nagyjavítás után soha többé egy percet sem repültek. Fellángolás, nagyjavítás, szélfordulás, leállítás, ...
Ha tényleg csak gyakorlásra kellenek a MiHu-k, akkor esetleg 6-8-at kellene felújítani és a maradék pénzből üzemeltetni, tartalék alkatrésszel ellátni, ... (azért gépenként 2000 óra, az nem kevés, ha 10 évre leosztjuk, melyik pilótánk repül évente 200 órát???)
Bár nem tudom, hogy mennyivel könnyebb egy Mi-24 pilótának, vagy egy Mi-24 szerelőnek átállni AH-64-re, AH-1-re, T-129-re ... mint esetleg egy H145M, vagy Kiowa pilótának és szerelőnek? Gondolom inkább nehezebb a nyugati és a keleti üzemeltetés eltérése, valamint az LCD display-ek hiánya miatt.

Majd kiderül, mi lesz. Viszont azt nem hiszem, hogy gépenként egy személyzet lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
FEkete lesz? Zseniális PSYOPS ötlet.
éjjel járja majd a hangszórós autó a földutat a határ menten,, helikopterzajjal, és azt mondják migránsoknak, azért nem látja, mert
fekete.
Ólcsóbb mint NVG
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 545
113
Csak nehogy az legyen a nagyjavított MiHu-kkal, mint annó a nagyjavított Su-22-esekkel amik nagyjavítás után ki lettek vonva, vagy a 04-es és 06-os Mig-29-esekkel, amelyek nagyjavítás után soha többé egy percet sem repültek. Fellángolás, nagyjavítás, szélfordulás, leállítás, ...
Ha tényleg csak gyakorlásra kellenek a MiHu-k, akkor esetleg 6-8-at kellene felújítani és a maradék pénzből üzemeltetni, tartalék alkatrésszel ellátni, ... (azért gépenként 2000 óra, az nem kevés, ha 10 évre leosztjuk, melyik pilótánk repül évente 200 órát???)
Bár nem tudom, hogy mennyivel könnyebb egy Mi-24 pilótának, vagy egy Mi-24 szerelőnek átállni AH-64-re, AH-1-re, T-129-re ... mint esetleg egy H145M, vagy Kiowa pilótának és szerelőnek? Gondolom inkább nehezebb a nyugati és a keleti üzemeltetés eltérése, valamint az LCD display-ek hiánya miatt.
Egyetlen MiG-29-est se nagyjavítottak...
 
  • Tetszik
Reactions: therob

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 811
113
Amikor a migráncsok meglátják, a lábuk szárán folyik le a lefolyni való. :)

images
 
  • Tetszik
Reactions: Pal

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 405
113
Azt ugye tudjátok,hogy az NVG önmagában lószart nem ér ha a fegyverzetet nem tudod este használni?Éjszakai harcra alkalmassá tenni a mi helikoptereinket kb azt jelenti,hogy elektronika csak mutatóban maradna benne a mostaniból.Ez pedig nem cseng össze azzal amit nyilatkoztak.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Azt ugye tudjátok,hogy az NVG önmagában lószart nem ér ha a fegyverzetet nem tudod este használni?Éjszakai harcra alkalmassá tenni a mi helikoptereinket kb azt jelenti,hogy elektronika csak mutatóban maradna benne a mostaniból.Ez pedig nem cseng össze azzal amit nyilatkoztak.

Várjuk ki, mert eddig mindig volt csavar. Kevesebb, mint 10 hónap. Addig akár mindenki megteheti téteket nálam. :D
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 366
113
Eb
Azt ugye tudjátok,hogy az NVG önmagában lószart nem ér ha a fegyverzetet nem tudod este használni?Éjszakai harcra alkalmassá tenni a mi helikoptereinket kb azt jelenti,hogy elektronika csak mutatóban maradna benne a mostaniból.Ez pedig nem cseng össze azzal amit nyilatkoztak.
Ebben tökéletesen igazad van. Ép ezért írtam egy pár kommenttel feljebb. Örüljönk annak is ha az NVG kèpesség elő lesz készítve rajtuk. A fejlet fegyverrendszer/képesség (előkészítése,esetleg intregálása) csak majdnem magában annyi db ént mint a helikopterek teljes felújítása. De mi már szerintem annak is örülni fogunk ha az éjszakai képességük is meg lesz a 24 eknek.
Igy egy esetleges fegyverzett terén maradunk a jól bevált s5 s8 ak nál. Vagy még, talán még szerzünk be 125 mm nem irányitott konténereket is.
Irányitott atgm az nagyon marad üveggömb kategoria.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Eb

Ebben tökéletesen igazad van. Ép ezért írtam egy pár kommenttel feljebb. Örüljönk annak is ha az NVG kèpesség elő lesz készítve rajtuk. A fejlet fegyverrendszer/képesség (előkészítése,esetleg intregálása) csak majdnem magában annyi db ént mint a helikopterek teljes felújítása. De mi már szerintem annak is örülni fogunk ha az éjszakai képességük is meg lesz a 24 eknek.
Igy egy esetleges fegyverzett terén maradunk a jól bevált s5 s8 ak nál. Vagy még, talán még szerzünk be 125 mm nem irányitott konténereket is.
Irányitott atgm az nagyon marad üveggömb kategoria.
Ez a hende-féle képesség mantra rátok kövesedett, mint a guano o_O
Az oroszok Sz-13-ként hivatkoznak a 122mm-es (levegőből indítható NIR) rakétáikra, de az nem biztos, hogy felrakható helikopterre a hozzá való blokk, legalábbis személy szerint nem emlékszem még csak fotóra sem róla. Az inkább merevszárnyú gépeken szokott előfordulni.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 475
113
Ez a hende-féle képesség mantra rátok kövesedett, mint a guano o_O
Az oroszok Sz-13-ként hivatkoznak a 122mm-es (levegőből indítható NIR) rakétáikra, de az nem biztos, hogy felrakható helikopterre a hozzá való blokk, legalábbis személy szerint nem emlékszem még csak fotóra sem róla. Az inkább merevszárnyú gépeken szokott előfordulni.
Sz-8 ast használnak ma már túlnyomó többségben, az Sz 5 megy ki a divatból. Sz 13 repülőn is ritka, helin én sem láttam még.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 475
113
Íme csak nektek:
128 mm es 4 db/blokkban MI-17/24 es hez
http://www.yugoimport.com/en/proizvodi/br-vz-128-mm-aircraft-rocket-family
http://www.yugoimport.com/en/proizvodi/br-vz-128-mm-frag-m15-aircraft-unguided-rocket-air-ground
2x2 db blokk pl egy 24 en az annyi mint 8 db. Egy kisebb ikerházat le tudsz vele radírozni. Hátránya nem irányított.
Felrakva, illetve használat közben nem láttam még helikopteren a gyakorlatban. Ettől még van ilyen rakéta blokkostul, és elméletben lehet is használni. Gyakorlatban jellemzően nem erőltetik valamiért.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 366
113
Köszi a választ! Igen ettől tartok én is utólag. Hogy a súly miatt+egyéb későbbi tényezők miatt nem igazán célszerű egy sányszerkezetre ráerőltetni. Inkább az S8 as blokkok.