[HUN] Mi-24 korszerűsítés

Volt több is. A '70-es, '80-as években amikor a Mihukat vettük, azok bizony saját rotorukon érkeztek.
Továbbá az oroszok repültek vele távolsági rekordot is, deszanttérbe szerelt üzemanyagtartályokkal, továbbá az USA-ban is turnéztak a '90-es években Alaszkán keresztül.

Valaki tudja-e, hogy volt-e, van-e nekünk deszanttérbe szerelhető üzemanyagtartályunk?
Az a sárga? Azt hiszem volt (van?).
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
Volt több is. A '70-es, '80-as években amikor a Mihukat vettük, azok bizony saját rotorukon érkeztek.
Továbbá az oroszok repültek vele távolsági rekordot is, deszanttérbe szerelt üzemanyagtartályokkal, továbbá az USA-ban is turnéztak a '90-es években Alaszkán keresztül.

Valaki tudja-e, hogy volt-e, van-e nekünk deszanttérbe szerelhető üzemanyagtartályunk?

A "D"-k olyanok voltak.
 
Azt számolgatom hogy az 1 db Mi-17-est olcsóbb lett volna-e átrepülni Moszkvából mint szállítógéppel hozni? (A portugál Beja sokkal messzebb volt.)

Ha olcsóbb is, nyilván nagyobb a kockázata az átrepülésnek, így a gyártónak nem érte volna meg. Főleg ha a szerződésben az van, hogy az átvétel/átadás helye Kecskemét. Ha ők törik össze a gépet, adhatnak helyette egy másikat. Ha meg útközben meghibásodik, akkor meg a csúszás miatt kötbéres.

Ha egy MI-17est szállítógéppel hoztak, akkor valószínűleg a 4 Mi-24-est is úgy fogják.

Majd szóljatok, mikor menjek An-124-est fotózni Kecskemétre.
 
Azt számolgatom hogy az 1 db Mi-17-est olcsóbb lett volna-e átrepülni Moszkvából mint szállítógéppel hozni? (A portugál Beja sokkal messzebb volt.)

Ha olcsóbb is, nyilván nagyobb a kockázata az átrepülésnek, így a gyártónak nem érte volna meg. Főleg ha a szerződésben az van, hogy az átvétel/átadás helye Kecskemét. Ha ők törik össze a gépet, adhatnak helyette egy másikat. Ha meg útközben meghibásodik, akkor meg a csúszás miatt kötbéres.

Ha egy MI-17est szállítógéppel hoztak, akkor valószínűleg a 4 Mi-24-est is úgy fogják.

Majd szóljatok, mikor menjek An-124-est fotózni Kecskemétre.
A Mi-17 óránként 800 kg üa-t fogyaszt, 250 km/óra a sebessége, ennyit tudok segíteni.
 
A Mi-17 óránként 800 kg üa-t fogyaszt, 250 km/óra a sebessége, ennyit tudok segíteni.
800kg orankent?? Akkor a foldtorteneti akarmi korban igen sok kilometer vastagsagban kellett az osbalna tetemeknek egymasra retegzodniuk, hogy legyen mara eleg koolaj...
 
Minden relatív.

Nálunk viszonyításképp az alábbi módon alakul a fogyasztás:

EC120B eszik ~120 litert óránként
AS355F2 feladattól függően 180-220 liter
Bell 427 pedig 230-270 liter (180-210 kg)
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Minden relatív.

Nálunk viszonyításképp az alábbi módon alakul a fogyasztás:

EC120B eszik ~120 litert óránként
AS355F2 feladattól függően 180-220 liter
Bell 427 pedig 230-270 liter (180-210 kg)
EC 120 kb. 1700 kg MTOW
AS355 kb. 2500 kg MTOW
Bell 427 kb. 3000 kg MTOW

Ehhez képest a Mi-17: 13 000 kg MTOW

Nyilván egy heted akkora kolibri az 1700 kg - jával jóval kevesebbel ellesz mint egy 17-es.
 
EC 120 kb. 1700 kg MTOW
AS355 kb. 2500 kg MTOW
Bell 427 kb. 3000 kg MTOW

Ehhez képest a Mi-17: 13 000 kg MTOW

Nyilván egy heted akkora kolibri az 1700 kg - jával jóval kevesebbel ellesz mint egy 17-es.

Ezért írtam, hogy viszonyításképp.
 
Ezért írtam, hogy viszonyításképp.
Tudom, értettem.
Én is csak viszonyításképp írtam oda a méreteket/hozzájuk párosítható teljesítményt és tömeget.

Mert így kerek, nehogy valaki csak azt lássa már megint hogy mennyivel kevesebb elég a nyugatinak, mint a "szar" szovjet kohószökevénynek...
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
EC 120 kb. 1700 kg MTOW
AS355 kb. 2500 kg MTOW
Bell 427 kb. 3000 kg MTOW

Ehhez képest a Mi-17: 13 000 kg MTOW

Nyilván egy heted akkora kolibri az 1700 kg - jával jóval kevesebbel ellesz mint egy 17-es.
Almát almával, körtét körtével, Mi-17-et UH-60 Blackhawkkal hasonlítsuk össze.
 
Persze inkább azokat lehet, de szerintem még az sem az igazi, mivel a Mi-17 azért nagyobb annál is.

Igen, H225M és UH-60M is kisebb picit MTOW-ban, de kapacitásban H225M kb Mi-17 szintű.
A H225M-ről átlagos 650kg-os fogyasztást találtam. Valakinek más infó?
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Igen, H225M és UH-60M is kisebb picit MTOW-ban, de kapacitásban H225M kb Mi-17 szintű.
A H225M-ről átlagos 650kg-os fogyasztást találtam. Valakinek más infó?
A H225M az már kb az a kapacitás igen, mint a Mi-17 csak két tonnával könnyebb. Ennyivel újabb, fejlettebb. Sajnos az ára is combos, de kiváló helikopter.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
A H225M az már kb az a kapacitás igen, mint a Mi-17 csak két tonnával könnyebb. Ennyivel újabb, fejlettebb. Sajnos az ára is combos, de kiváló helikopter.
De még mindig jóval kedvezőbb vételárban kinálják mint az UH-60 at.
Brassóban van is közös román/francia airbus összeszerelde. A román H-215 (225) ket ott gyártanák. Persze ha lenne rá pénzük. Viszont ha netán mi is rendelnénk jó esélyel ott készülne.
 
De még mindig jóval kedvezőbb vételárban kinálják mint az UH-60 at.
Brassóban van is közös román/francia airbus összeszerelde. A román H-215 (225) ket ott gyártanák. Persze ha lenne rá pénzük. Viszont ha netán mi is rendelnénk jó esélyel ott készülne.
Igen, az UH-60 mocskos drága. Én hamarabb vennék adott forrásból H-225M-et mint azt, az biztos. De a politika és sokszor nagyhatalmi elvárások döntenek.
 
Igen, az UH-60 mocskos drága. Én hamarabb vennék adott forrásból H-225M-et mint azt, az biztos. De a politika és sokszor nagyhatalmi elvárások döntenek.
Szerintem a szlovákok se vannak annyira elragadtatva a sólyomtól. Mert amit kiadtak érte azért a pénzért full extrás airbust vagy más európai gyártó helikopterét kapták volna. Nem peddig full fapadost.
Reméljük hogy leszünk annyira "tőkősek" hogy nem védelmi pénz értékben fogunk bevásárolni. Lásd Mi-17/24 felújításának meglépését is.
 
Szerintem a szlovákok se vannak annyira elragadtatva a sólyomtól. Mert amit kiadtak érte azért a pénzért full extrás airbust vagy más európai gyártó helikopterét kapták volna. Nem peddig full fapadost.
Reméljük hogy leszünk annyira "tőkősek" hogy nem védelmi pénz értékben fogunk bevásárolni. Lásd Mi-17/24 felújításának meglépését is.
Én a csehek 50+ millás UH-1 beszerzésére lennék kíváncsi, ott mennyi időnek kell eltelnie mire majd valakit egyszer elővesznek érte...
 
Én a csehek 50+ millás UH-1 beszerzésére lennék kíváncsi, ott mennyi időnek kell eltelnie mire majd valakit egyszer elővesznek érte...
A rohej hogy szinte ugyan olyan kapacitasu olasz Bell (licensz alapjan gyartott) tudtak volna venni negyed arron. A szlovenek teljesen meg vannak vele elegedve.
 
A rohej hogy szinte ugyan olyan kapacitasu olasz Bell (licensz alapjan gyartott) tudtak volna venni negyed arron. A szlovenek teljesen meg vannak vele elegedve.
Nyilván más a felszereltség, ezt azért ha korrektek akarunk lenni hozzá kell tenni, de akkor is...