[HUN] Mi-24 korszerűsítés

Mi 24 Hajtómű összeszerelése
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egy kis pontosítás: ez a már összeszerelt főreduktor, vezérlő automata, forgószárny-agy, készre szerelt hajtóművek beszerelése a sárkányba, és a forgószárny-lapátok felszerelését mutatja be - elég "fürgén"!! Anno a PG-ben kicsit tovább tartott ... :D
 
Szerintem a legjobb magyar Mi-24-es festés a nem magyar volt, hanem amivel eredetileg, 79-ben jöttek. Nekem az az igazi Mi-24-es festés, azzal láttam rajkötelékben döngetni őket a Balatonkenesei strand felett, alacsonyan.
Azért a PG-festés se volt sokkal rosszabb - főleg jópár év után, mikor már jól kifakult és egyre jobban kezdett hasonlítani az eredeti szovjet színekre! :D
 
Szerintem a legjobb magyar Mi-24-es festés a nem magyar volt, hanem amivel eredetileg, 79-ben jöttek. Nekem az az igazi Mi-24-es festés, azzal láttam rajkötelékben döngetni őket a Balatonkenesei strand felett, alacsonyan.
Azért a PG-festés se volt sokkal rosszabb - főleg jópár év után, mikor már jól kifakult és egyre jobban kezdett hasonlítani az eredeti szovjet színekre! :D
Képet kaphatunk ezekről? Köszi.
 
Attól tartok, hogy az orosz gyárban maradt némi Szergyukov-féle szürke, amit a RuAF már nem vett át és ezt kenték a mi gépeinkre.

222350.jpg


Igazán festhették volna akár az aktuális orosz színekre is, mert az is vagányabb.

229410.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
Ennek a fotónak számomra annyi a mezei romantikája, hogy anno Kenese felett pont így láttam döngetni őket, kb ebből a szögből, nade négyet egyszerre. Meg olyan is volt, hogy a négygépes raj után rögvest jött mégegy raj. Nagy sebességgel. Gyerekként az volt ám a csoda! Óh, azok a nyolcvanas évek... :)
Hát igen, akkoriban több szép dolgot is láthatott az ember, ha tudta hogy hol mire kell figyelni ...:) de azért voltak váratlan dolgok is, mint mikor a PG/Tököl-bázis fölött átdübörgött egy négyes kötelék Szu-24 elég alacsonyan (kigúvadt szemekkel és szó szerint tátott szájjal bámultunk utánuk, max 4-5 másodpercig ha láthattuk őket), aztán hónapokkal később suttogva hallottuk csak "odaátról" Szergejéktől, hogy két gép nem ment haza, összeütköztek és lezuhantak valahol a Dunántúlon ...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Mi van az NDK színnel? Az is olyan mint az eredeti szovjet. Na meg ha már úgyis ex NDK gépeket vittünk ki felújíttatni... :)
hqdefault.jpg
 
Hát igen, akkoriban több szép dolgot is láthatott az ember, ha tudta hogy hol mire kell figyelni ...:) de azért voltak váratlan dolgok is, mint mikor a PG/Tököl-bázis fölött átdübörgött egy négyes kötelék Szu-24 elég alacsonyan (kigúvadt szemekkel és szó szerint tátott szájjal bámultunk utánuk, max 4-5 másodpercig ha láthattuk őket), aztán hónapokkal később suttogva hallottuk csak "odaátról" Szergejéktől, hogy két gép nem ment haza, összeütköztek és lezuhantak valahol a Dunántúlon ...
Ez az az eset, ahol kirepült heli és katapult ülést is hoztak vissza roncsként, de aki látta nem tudta azonosítani?
 
Ez az az eset, ahol kirepült heli és katapult ülést is hoztak vissza roncsként, de aki látta nem tudta azonosítani?
Erről nem hallottam, de azt tudom hogy a katapultált pilóták - sérülésük nem volt - elküldték a magyar kutató-mentő helikoptert, mert nekik meg kellett várni a saját KM-egységüket. Hogy a roncsokat hova vitték azt nem tudom.
 
Az egyik gép egy darabja a berekfürdői múzeumunkban van, a visszautasított magyar KM Mi-8-as pilótája merő véletlenségből azonos azzal, aki a mezőkövesdi Tu-22M2-eseket is fotózta. Ezen túlmenőleg a taszári repülőtér küszöbénél madárral ütközés miatt lezuhant MiG-21UM esetnél épp eje ugratás miatt volt a reptéren és vált ő is szemtanúvá. Érdekes sorsok vannak. Amúgy a levegőben összeütköző Szu-24-esek egyikének a jópár darabja egy kert végébe esett. A tulaj épp csak megúszta, hogy nem a fejére.
 
Az egyik gép egy darabja a berekfürdői múzeumunkban van, a visszautasított magyar KM Mi-8-as pilótája merő véletlenségből azonos azzal, aki a mezőkövesdi Tu-22M2-eseket is fotózta. Ezen túlmenőleg a taszári repülőtér küszöbénél madárral ütközés miatt lezuhant MiG-21UM esetnél épp eje ugratás miatt volt a reptéren és vált ő is szemtanúvá. Érdekes sorsok vannak. Amúgy a levegőben összeütköző Szu-24-esek egyikének a jópár darabja egy kert végébe esett. A tulaj épp csak megúszta, hogy nem a fejére.

Én meg már azt hittem, hogy megjöttek a gépek.
 
Ez az az eset, ahol kirepült heli és katapult ülést is hoztak vissza roncsként, de aki látta nem tudta azonosítani?
Van valóban egy sztori (pletyka) a katapult üléssel kapcsolatban, hogy az egyik pápai fedezékben, vagy raktárban, évekig volt egy elműködött K-36-os ülés, ami nem lehetett odavalósi, hiszen Pápán KM-1-es ülések voltak a 21-esekben és 23-asokban. Állítólag az egyik bakonyi Szu-24-esé volt...
 
Van valóban egy sztori (pletyka) a katapult üléssel kapcsolatban, hogy az egyik pápai fedezékben, vagy raktárban, évekig volt egy elműködött K-36-os ülés, ami nem lehetett odavalósi, hiszen Pápán KM-1-es ülések voltak a 21-esekben és 23-asokban. Állítólag az egyik bakonyi Szu-24-esé volt...
Én is így hallottam, de csak én fejből úgy tudtam, hogy nem K-36 volt a Szu-24-esben. De ezek szerint rosszul tudtam.
 
1819457674797847


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Taadáám :)

Tudtam,hogy ez a hányinger szín lesz.Plusz bejött az is,hogy csak pénzkidobás az egész,NULLA modernizálás nincs.Egy halom pénzt elbasztunk arra,hogy legyen pár tragikusan elavult harcihelikopterünk.