[HUN] Mi-24 korszerűsítés

A nyolcvanasból "csak" kettő mehet fel az ötvenesből (ami amúgy57) mehet fel négy blokk (2*4 focipályát lefed,sztem nem rossz...)
A D-hez nem volt B-20-as blokk, az tiszta sor. A V-re talán igaz, hogy csak két B-20-as fért fel, nálunk két B-20 + két UB-32 volt a szokás. Ebből az UB-32-esek kimúlásával átöröklődött az időközben rendszerbe állított két P-re is a maximum két B-20-as függesztmény és azóta is olvasom sokfelé, hogy a Mi-24-esekre ebből csak kettő mehet fel. A Mi-24P-re négy B-20-as blokk fér fel. Az oroszok Szíriában éles körülmények közt (gyanítom demonstratíve és csak a bázisukhoz közeli körzetben) így repültek.
 
Nos úgy gondolom a gépágyúval és az S-8-al (legyen az 40 vagy 80 db most erről ne nyissunk vitát, majd Szolnokon vagy a minisztériumban eldöntik mennyit aggatnak rá, de az is lehet egyet sem fognak soha) bőven elég elrettentő. De meglátjuk mi lesz hozzá. Álmodozni viszont felesleges ez nem az Usa serege hanem Magyarországé. Nekem volt szerencsém tapasztalni mennyire fürge egy gép. 20 éve mikor azon a gyakorlaton voltam jöttek sokszor Mi-8-asok repkedni, vitték a fejeseket meg a sleppet ide oda sétarepülésre. Aztán egyszer mikor bent hűsöltem egy facsoport alatt hallottam hogy ismét jönnek. Látni viszont nem láttam. Aztán egyszer csak hopp kibukkant egy facsoport mögül egy Mi-24, kicsit felemelkedett és ráfordult arra az irányra ahol én csücsültem. Mindezt úgy tőlem 3-400m-re. Aztán pillanatok alatt odaért ahol voltam és elhúzott vagy 30-re felettem. A két kísérő M-8 alig tudta követni, jóval lassabb ,lomhább volt. Bexaratós egy élmény volt.
 
Nos úgy gondolom a gépágyúval és az S-8-al (legyen az 40 vagy 80 db most erről ne nyissunk vitát, majd Szolnokon vagy a minisztériumban eldöntik mennyit aggatnak rá, de az is lehet egyet sem fognak soha) bőven elég elrettentő. De meglátjuk mi lesz hozzá. Álmodozni viszont felesleges ez nem az Usa serege hanem Magyarországé. Nekem volt szerencsém tapasztalni mennyire fürge egy gép. 20 éve mikor azon a gyakorlaton voltam jöttek sokszor Mi-8-asok repkedni, vitték a fejeseket meg a sleppet ide oda sétarepülésre. Aztán egyszer mikor bent hűsöltem egy facsoport alatt hallottam hogy ismét jönnek. Látni viszont nem láttam. Aztán egyszer csak hopp kibukkant egy facsoport mögül egy Mi-24, kicsit felemelkedett és ráfordult arra az irányra ahol én csücsültem. Mindezt úgy tőlem 3-400m-re. Aztán pillanatok alatt odaért ahol voltam és elhúzott vagy 30-re felettem. A két kísérő M-8 alig tudta követni, jóval lassabb ,lomhább volt. Bexaratós egy élmény volt.
Gyors gép,még ma is annak számit.VM szintre modernizálva,reális áron,volna értelme a feltámasztásának-minimum 10éves szolgálati időre.
Gs30 gá az afgán tapasztalatok szerint túl erös a gépre.Nemvéletlen,hogy a Mi35 már a Gs23ast kapta.A VM modernizáci is.
NIR block félelmetes látvány amikor tüzel-volt alkalmam látni.De ma már ez kevés egy csatagéptöl,de nagyon.
A fő probléma azonban az,hogy a fénykép alapján a felderitő-tüzvezető rendszerei maradtak a régiek.Napali optikai keresés-célzás,oszt jónapot.Mai viszonyok közöt ez édeskevés.Védelmi rendszerei sem bővültek.mai harctéren csak egy gyorsabban mozgó céltábla.Mégha lennének hozzá Strum rakéták,akkor is olyan,mint T55ös 1960as állapotban a 91es öbölháborúban.Ágyútöltelék.Gyakorlógépnek drága,szállitógépnek alkalmatlan.Ebben a formában ez csak diszszemlén parasztvakitásra jó.Pótcselekvés.Drágább lesz a leves mint a hús-végeredmény meg nulla,nesze semmi fogd meg jol.
 
Olyan hangja van hogy attól is tele lesz a gatya, csak káromkodni tudsz utána. Pont felettem húzott el kicsivel a fák felett, Pár másodperc alatt megcsinálta az emelkedést és a ráfordulást, aztán már itt is volt. Nagyjából annyi míg leesik hogy mit látsz és elmondod hogy a k....a a...t ez idejön. 1-2 éve egy Cobra is elment felettem talán még kicsit alacsonyabban is, de az csak kopogott, nem volt olyan hangos. Írtam is ide akkor, a Red Bullos volt. Ez viszont recseg, csattog az egész.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Gyors gép,még ma is annak számit.VM szintre modernizálva,reális áron,volna értelme a feltámasztásának-minimum 10éves szolgálati időre.
Gs30 gá az afgán tapasztalatok szerint túl erös a gépre.Nemvéletlen,hogy a Mi35 már a Gs23ast kapta.A VM modernizáci is.
NIR block félelmetes látvány amikor tüzel-volt alkalmam látni.De ma már ez kevés egy csatagéptöl,de nagyon.
A fő probléma azonban az,hogy a fénykép alapján a felderitő-tüzvezető rendszerei maradtak a régiek.Napali optikai keresés-célzás,oszt jónapot.Mai viszonyok közöt ez édeskevés.Védelmi rendszerei sem bővültek.mai harctéren csak egy gyorsabban mozgó céltábla.Mégha lennének hozzá Strum rakéták,akkor is olyan,mint T55ös 1960as állapotban a 91es öbölháborúban.Ágyútöltelék.Gyakorlógépnek drága,szállitógépnek alkalmatlan.Ebben a formában ez csak diszszemlén parasztvakitásra jó.Pótcselekvés.Drágább lesz a leves mint a hús-végeredmény meg nulla,nesze semmi fogd meg jol.
Nem volt több javítható Mi-8/17, a civil gépek meg nem megoldás mert akkor ugye minden haderő civil gépekkel repülne.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Gyors gép,még ma is annak számit.VM szintre modernizálva,reális áron,volna értelme a feltámasztásának-minimum 10éves szolgálati időre.
Gs30 gá az afgán tapasztalatok szerint túl erös a gépre.Nemvéletlen,hogy a Mi35 már a Gs23ast kapta.A VM modernizáci is.
NIR block félelmetes látvány amikor tüzel-volt alkalmam látni.De ma már ez kevés egy csatagéptöl,de nagyon.
A fő probléma azonban az,hogy a fénykép alapján a felderitő-tüzvezető rendszerei maradtak a régiek.Napali optikai keresés-célzás,oszt jónapot.Mai viszonyok közöt ez édeskevés.Védelmi rendszerei sem bővültek.mai harctéren csak egy gyorsabban mozgó céltábla.Mégha lennének hozzá Strum rakéták,akkor is olyan,mint T55ös 1960as állapotban a 91es öbölháborúban.Ágyútöltelék.Gyakorlógépnek drága,szállitógépnek alkalmatlan.Ebben a formában ez csak diszszemlén parasztvakitásra jó.Pótcselekvés.Drágább lesz a leves mint a hús-végeredmény meg nulla,nesze semmi fogd meg jol.
Azért a lehetséges háborús ellenséggel számolva, nem egy impotens jószág. Szíriában a t-55 elég jól állja a sarat (volt, h tow találatot túl élt). Vannak olyan helyzetek, amikor minden jól jön, ami lő. Amúgy a műszer külső borítása alatt, ha nem is nagy, de lehet fejlesztett érzékelő.
 
Nem volt több javítható Mi-8/17, a civil gépek meg nem megoldás mert akkor ugye minden haderő civil gépekkel repülne.
Mi17 egy alapvetően civil gép.1965ös szovjetszabvány szerint ugyan,de az.Bármelyik Mi17 sárkányt átszerelhető hadi használatra.De maszek véleményem szerint a felajánlott UH-1N átadással is jobban jártunk volna.Tudtommal ingyen kaptuk volna a gépeket,nagyjavitásért kellet volna fizetni.Elektronikai szinvonala messze a MihuP felett,a bell nagyjavitás cimsz alat akár UH-1Y szintre is átépiti-persze ezt már nem kétfillérért.75m dolcsibol 2századot simán kistafirungozol,na nem Y szintre,de a Spike ER integrálás talán még belefér.
 
Azért a lehetséges háborús ellenséggel számolva, nem egy impotens jószág. Szíriában a t-55 elég jól állja a sarat (volt, h tow találatot túl élt). Vannak olyan helyzetek, amikor minden jól jön, ami lő. Amúgy a műszer külső borítása alatt, ha nem is nagy, de lehet fejlesztett érzékelő.
1960as állapotában?Vagy azért valamicskét modernizálva....
Olyan hangja van hogy attól is tele lesz a gatya, csak káromkodni tudsz utána. Pont felettem húzott el kicsivel a fák felett, Pár másodperc alatt megcsinálta az emelkedést és a ráfordulást, aztán már itt is volt. Nagyjából annyi míg leesik hogy mit látsz és elmondod hogy a k....a a...t ez idejön. 1-2 éve egy Cobra is elment felettem talán még kicsit alacsonyabban is, de az csak kopogott, nem volt olyan hangos. Írtam is ide akkor, a Red Bullos volt. Ez viszont recseg, csattog az egész.
Ez a marhafélelmetes hang hátrány is.Messziröl meghallják-és felkészülhetnek a fogadására.
Kicsit olyan ez mint a Stuka.Legendássan félelmetes pszihologiai hatása volt eleinte.De miután harcedzet katonák lettek az ellennél az idő múlásával,marhanagy veszteségeket szenvedtek a légvédelemtöl is,nemcsak a vadászoktol.
 
1960as állapotában?Vagy azért valamicskét modernizálva....

Ez a marhafélelmetes hang hátrány is.Messziröl meghallják-és felkészülhetnek a fogadására.
Kicsit olyan ez mint a Stuka.Legendássan félelmetes pszihologiai hatása volt eleinte.De miután harcedzet katonák lettek az ellennél az idő múlásával,marhanagy veszteségeket szenvedtek a légvédelemtöl is,nemcsak a vadászoktol.
Szemből ha egy helikopter érkezik, különösen, ha nagy sebességgel, az mindig hangos. A Fenestron is csak oldalról, illetve távozóban csökkenti a gép hangját, lásd EC-135. A nyilazott forgószárny lapátvéggel ugyanez a helyzet, lásd UH-60, vagy akár az AH-64, hiába van ezen ráadásként X alakú faroklégcsavar. A nyilazott lapátvég plusz koax konstrukció a leghangosabb kombináció, ha nagy sebességgel közeledő gépről van szó, lásd Ka-50/52. De ebből az irányból szintén dobogós az amúgy "stealth"-nak készült nyilazott lapátvéges és ultrahalk Fantail farokventilátorral szerelt RAH-66 Comanche is.

Szemből jövet tehát minden helikopter zajos, csak kérdés, hogy a méllyen morgó klasszkus Mi-24-estől, vagy a berregő Mi-28N/35M-től akarunk-e becsinálni...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
Mi17 egy alapvetően civil gép.1965ös szovjetszabvány szerint ugyan,de az.Bármelyik Mi17 sárkányt átszerelhető hadi használatra.De maszek véleményem szerint a felajánlott UH-1N átadással is jobban jártunk volna.Tudtommal ingyen kaptuk volna a gépeket,nagyjavitásért kellet volna fizetni.Elektronikai szinvonala messze a MihuP felett,a bell nagyjavitás cimsz alat akár UH-1Y szintre is átépiti-persze ezt már nem kétfillérért.75m dolcsibol 2századot simán kistafirungozol,na nem Y szintre,de a Spike ER integrálás talán még belefér.

Erre azért kíváncsi lennék. Tudnál egy forrást adni, ahol számokat is írnak?
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Szemből ha egy helikopter érkezik, különösen, ha nagy sebességgel, az mindig hangos. A Fenestron is csak oldalról, illetve távozóban csökkenti a gép hangját, lásd EC-135. A nyilazott forgószárny lapátvéggel ugyanez a helyzet, lásd UH-60, vagy akár az AH-64, hiába van ezen ráadásként X alakú faroklégcsavar. A nyilazott lapátvég plusz koax konstrukció a leghangosabb kombináció, ha nagy sebességgel közeledő gépről van szó, lásd Ka-50/52. De ebből az irányból szintén dobogós az amúgy "stealth"-nak készült nyilazott lapátvéges és ultrahalk Fantail farokventilátorral szerelt RAH-66 Comanche is.

Szemből jövet tehát minden helikopter zajos, csak kérdés, hogy a méllyen morgó klasszkus Mi-24-estől, vagy a berregő Mi-28N/35M-től akarunk-e becsinálni...
És a 2lapátos UH-1esnek jellegzetes csattogó hangja is van.Viszont a Mihu oldalrol is elég hangos.Szintén afganisztáni visszaemlékezés,hogy messziröl hallhatóak voltak,és miután hozzászoktak,ezt ki is használták az afgánok.Álcázták magukat,vagy felkészültek a fogadásukra
 
Erre azért kíváncsi lennék. Tudnál egy forrást adni, ahol számokat is írnak?
Mire?Hogy a Minyot anno katonai-polgári kettősfelhasználásra tervezték?Vagy az UH-1 átadásra?Elöbbi köztudott,utóbbi pl HT legutóbbi száma.
De cirka 15 éve új Bell412 5-6milka dollárért ajánlották ha jol emlékszem.Szlovének vettek is párat,és nem okozott problémát a rendszeresitése.Pedig elötte nekik sem voltak tipusvizsgás szerelőik...
 
Szemből ha egy helikopter érkezik, különösen, ha nagy sebességgel, az mindig hangos. A Fenestron is csak oldalról, illetve távozóban csökkenti a gép hangját, lásd EC-135. A nyilazott forgószárny lapátvéggel ugyanez a helyzet, lásd UH-60, vagy akár az AH-64, hiába van ezen ráadásként X alakú faroklégcsavar. A nyilazott lapátvég plusz koax konstrukció a leghangosabb kombináció, ha nagy sebességgel közeledő gépről van szó, lásd Ka-50/52. De ebből az irányból szintén dobogós az amúgy "stealth"-nak készült nyilazott lapátvéges és ultrahalk Fantail farokventilátorral szerelt RAH-66 Comanche is.

Szemből jövet tehát minden helikopter zajos, csak kérdés, hogy a méllyen morgó klasszkus Mi-24-estől, vagy a berregő Mi-28N/35M-től akarunk-e becsinálni...

Ez focipálya felett biztosan így van de a saját tapasztalatom az,hogy ha a helikopterek (bármilyen típus) kihasználják a terepfedezetet akkor csak akkor hallani őket amikor már késő.
 
Mire?Hogy a Minyot anno katonai-polgári kettősfelhasználásra tervezték?Vagy az UH-1 átadásra?Elöbbi köztudott,utóbbi pl HT legutóbbi száma.
De cirka 15 éve új Bell412 5-6milka dollárért ajánlották ha jol emlékszem.Szlovének vettek is párat,és nem okozott problémát a rendszeresitése.Pedig elötte nekik sem voltak tipusvizsgás szerelőik...

Nyilván az UH-1 átadás és felújításra gondoltam.
 
Ez focipálya felett biztosan így van de a saját tapasztalatom az,hogy ha a helikopterek (bármilyen típus) kihasználják a terepfedezetet akkor csak akkor hallani őket amikor már késő.
Így van. A hangját hallod, azt nem tudod hogy hova nézz. Abban az esetben meg pláne igaz ez, ha dombokról, hegyekről, esetleg épített tereptárgyakról össze vissza verődik a hangja.
 
Ez focipálya felett biztosan így van de a saját tapasztalatom az,hogy ha a helikopterek (bármilyen típus) kihasználják a terepfedezetet akkor csak akkor hallani őket amikor már késő.
Ez a terepfedezék dolog egy Mi-24-nek pont semmiféle extra túlélési esélyt nem jelent…
(Azért tisztázzuk: én azt értem terepfedezék alatt amikor a helikopter alacsonyan a terep takarását kihasználva repül vagy lebeg)
- amikor megközelíti a célt jó eséllyel saját terület felett fog repülni. Ott miért / ki elől kellene bujkálnia?
- amikor olyan légtérbe ér ahol veszély fenyegeti elkezdheti a bujkálást. A rossz hír az hogy a MANPAD-ek ellen nem lesz védve. Gondolom már láttad lenti videót:
(2008 Yuma lőtér, USA)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A Stinger végig befogva tartja a fűnívóban közlekedő Mi-24-et :(
Ez az Ukrán Mi-24 is 100 m alatt közlekedett mikor bekapta:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
- amikor pedig támadáshoz helyezkedik a nem irányított rakétáival vagy a gépágyúval (talán ezek lesznek hozzá) akkor a rácsapáshoz fel kell emelkednie. Ekkor kb. egy km-en belül lesz a célpontjához. Az ellenség mindennel ami lőni tud, lőni fog rá és el is fogják találni…

Na ez a harcmodor az amit magyar harci helikopteresek nem engedhetnek meg maguknak a jövőben...