Nem ez a Black Hawk kéne nekünk? Kell a Mi8 méret?
Igen kell.No nem feltétlen MI-8 de mindenképp kell ez a méretkategória.
Nem ez a Black Hawk kéne nekünk? Kell a Mi8 méret?
Má mire, dudikám? Az egész Süsü hadsereg belefér egybe.Igen kell.No nem feltétlen MI-8 de mindenképp kell ez a méretkategória.
Má mire, dudikám? Az egész Süsü hadsereg belefér egybe.
Akkor a tanárt nem értem, mert pontatlanság az, amit leírtál. A 74-es gyártmány emel listája alapján vagy az 1-es vagy a 2-es, a MIG-21F-13 meg az légierős, nem amerikaiaknál.
Ma az orosz is F-13-nak hívja...
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig21f13.html
Основные изменения, вносившиеся в конструкцию самолета МиГ-21Ф-13 ("Изделие 74") в ходе серийного производства:
The main changes made to the design of the MiG-21F-13 ("Product 74") during the mass production:
Tudod, F-14, F15, F16Kepes? ...
körösztkérdések![]()
Tök fölösleges...Várnám válaszod, részletekbe menően, ha ennyire értesz hozzá. S mivel nem ez a topik témája, lehetőleg privátban.
Tök fölösleges...
Te értesz hozzá, én csak itt élek benne...
Kepes? ...
körösztkérdések![]()
off: valószínűleg azért amiért az A319-es is letakarva jött, gondolom újra lajstromba kell venni stb.Jókora molinóval le vannak takarva az oldalszámok a kirakodott gépeken. Miért? Hogy ne tudjuk, hogy melyik gépek érkeztek meg?
Azt mondják meg a szolnoki katonafiúk meg a parancsnokaik, nekik kell tudni mire akarják használni a közepes szállító-helikoptert. Nekem pl. fogalmam sincs, ki volt-e valaha használva a nagyon előnyös rámpás lehetősége a Minyóknak?Nem ez a Black Hawk kéne nekünk? Kell a Mi8 méret?
Azt mondják meg a szolnoki katonafiúk meg a parancsnokaik, nekik kell tudni mire akarják használni a közepes szállító-helikoptert. Nekem pl. fogalmam sincs, ki volt-e valaha használva a nagyon előnyös rámpás lehetősége a Minyóknak?
Itt már csak a pénzügyi számolgatás segít: egy szakasznyi katona szállításához kell egy Mi-17, vagy 3 Blackhawk, vagy Xdb valamelyik Airbus-gyártmány. Melyiknek mennyi az egy katonára eső költségvonzata a teljes élettartam folyamán, mekkora ez az élettartam, ráadásul melyiket hajlandók szállítani korlátozás nélküli elektronikai felszereltséggel, milyen hitelkonstrukciók és hazai üzemeltetési/nagyjavítási háttér kiépítése mellett? Szóval lenne itt még kérdés bőven amire nekünk itt semmi infónk nincs, úgyhogy így elég nehéz objektív(nak látszó) véleményt formálni. Persze azért mondhatjuk a magunkét, csak reálisan ehhez kevés az infó ...Még mindig arról van szó, hogy jóval több személyt, vagy nagyobb kiterjedésű terhet lehet vele szállítani. Egy raj vagy egy szakasz. nem mindegy.
Itt már csak a pénzügyi számolgatás segít: egy szakasznyi katona szállításához kell egy Mi-17, vagy 3 Blackhawk, vagy Xdb valamelyik Airbus-gyártmány. Melyiknek mennyi az egy katonára eső költségvonzata a teljes élettartam folyamán, mekkora ez az élettartam, ráadásul melyiket hajlandók szállítani korlátozás nélküli elektronikai felszereltséggel, milyen hitelkonstrukciók és hazai üzemeltetési/nagyjavítási háttér kiépítése mellett? Szóval lenne itt még kérdés bőven amire nekünk itt semmi infónk nincs, úgyhogy így elég nehéz objektív(nak látszó) véleményt formálni. Persze azért mondhatjuk a magunkét, csak reálisan ehhez kevés az infó ...
Ez komoly szivesség lenne a részedről...valószínűleg ezért nem fogok neked soha többé semmire sem reagálni,
Akkor talállak csak meg, amikor már sokadjára "hülyézel" le más tagokat. Nincs szükségem egy fórumról pozitív megerősítésre, e nélkül is teljes az életem. Referencia? Annyi időm nincs, h cikket írjak, ingyen...de lehet, hogy tehetségem sem lenne hozzá. De, h ne offoljunk, privátban szívesen válaszolok kérdéseidre.
- Kicsit irritáló az, hogy soha semmi számot nem írsz le, semmi modell, de valahogy mégis sikerül mindig beszólni valakinek, aki feltűnően gyakran én vagyok. Hol az a referencia, ami ennyire rém magabiztosság tesz? Mert én azt látom, hogy a rizsázás és rébusz bácsizás megy, de kb. itt végetér a tudomány.
Öööö, éppenséggel te szóltál be a Re szám kapcsán. Kit hülyéztem le itt a 24-se topikban? Kérlek linkeld a hsz-t...Akkor talállak csak meg, amikor már sokadjára "hülyézel" le más tagokat. Nincs szükségem egy fórumról pozitív megerősítésre, e nélkül is teljes az életem. Referencia? Annyi időm nincs, h cikket írjak, ingyen...de lehet, hogy tehetségem sem lenne hozzá. De, h ne offoljunk, privátban szívesen válaszolok kérdéseidre.
Ami a lízinget illeti...griffnél is rohadt drága.
Jo reggelt! Vegre valakinek ez is eszebe jutott. Bar itt konkretan egybeesik a ketto. A politikainak latszo dontes valos honvedelmi celt szolgalt.
Nem hiszem, hogy letezik - foleg nem ilyen kis penzert - olyan nyugati eszkoz ami a rettenetes orosz fenyegetest kepes lenne elharitani. Lehetne csak nyugati eszkozoket venni, de akkor megnone az esely, hogy a nem tul tavoli jovoben ujra a Don-kanyarban probalnank szerencset es annak megint siras lenne a vege.![]()
Egy angol nyelvű forrás (magyar sajnos nincs..)
31.oldal:
"Armour protection and combat survivability:
The Mi-24's protection against AA fire was generally considered to be adequate. The cockpits, main gearbox, hydraulic system reservoirs, engine accessory gearboxes and oil tanks were protected by steel armour 4 to 5 mm (0.15 to 0.2 in) thick, which stopped more than two-thirds of all bullets. The bullet-proof windshields were excellent..."
Magyarul 4-5 mm vastag acél páncél - gondolom valami jobb minőségű - ami a becsapódó lövedékek 2/3 át állította meg.
Egy másik orosz nyelvű forrás ezt a 2/3-ot pontosítja.
Az írásban úgy középtájon:
"Из числа пуль, «принимавшихся» бронезащитой операторской кабины, 38-40% пробивали ее, тогда как у летчика их доля составляла вдвое меньше, 20-22%. Даже без сквозного пробития брони удар тяжелой пули ДШК или ЗГУ был способен выбить с тыльной стороны бронелиста массу вторичных осколков, представлявших немалую опасность: мелкие стальные «щепки» веером летели в кабину, причиняя ранения летчикам и решетя оборудование, электроарматуру и прочую начинку кабины. Мощные лобовые бронестекла ни в одном случае не были пробиты пулями и осколками, даже при попадании пуль калибром 12,7 мм. При этом отмечалось возвращение вертолетов со множественными следами от пуль на бронестеклах (в одном таком случае на стекле остались отметины от шести пуль, превративших его в крошево, но так и не прошедших внутрь)."
Magyarul szabadfordításban:
A becsapódó lövedékek közül az operátor kabinját 38-40% ütötte át, míg a pilóta kabinját 20-22% ütötte át. A nagyobb kaliberű lövedékek még ha nem is ütötték át a páncélt a belső oldalon leváló repeszek sérüléseket okoztak mind a pilótákban mind a technikában. A lövész előtt lévő páncélüveg kiváló volt. Na az megállította a 12.7-es kaliberű lövedékeket. Több lövést is kibírt, volt olyan hogy még hat találattól sem esett darabokra.
Figyelem: a fenti átütési százalék minden becsapódó lövedékre vonatkozik. Nyilván a kisebb kalibereket nagyobb százalékban fogta meg, a nagyobbakat ritkábban...
Megint sztereotípia. Az AH-64 alig páncélozott mégsem találkoztam olyan futóbolonddal, aki szerint az nem harci helikopter.Csűrhetjük, csavarhatjuk, az első mondat a lényeg: The Mi-24's protection against AA fire was generally considered to be adequate.
Többek közt ettől is harci helikopter egy Mi-24, és nem az a Mi-8, az UH-1, vagy akár egy kolibri.
Szerinted egy átlag konfliktusban, miből van több? Kézifegyverből vagy radaros AAA ból, MANPADS-ból? Értem én hogy van videó szinte minden konfliktusból napjainkban még COIN környezetből is hogy akad mindkettőből, tudom hogy lőttek le HH-t Ukrajnában és Szíriában is, de azért ezek nem mindennapos események vegyük már észre!Megint sztereotípia. Az AH-64 alig páncélozott mégsem találkoztam olyan futóbolonddal, aki szerint az nem harci helikopter.
Egyébként a leírt mondat a tipikus rizsa. Mi ellen? Kézifegyver ellen igen, a radaros AAA meg 30+ éve ledarál mindent. A személyzet védelme lehetséges kb. és ennyi.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..