[HUN] Mi-24 korszerűsítés

AH125M jelenlegi változata egy korszerűsitett C3 lényegében-de folyamatosan továbbfejlesztehető,ahogy a HForce elemi elkészülnek.Mert fel van erre készitve.De már alapkivitelben is tényleges harcértéket ad,mig a Mihu semmit.Vagyis a Mihu egy rövldtávű méregdrága korlátozott lehetőségű iskolagéb,mig a modernizált Mókus egy hosszútávra is alkalmazható iskola/futár/megfigyelő/könnyű támogató/páncélvadász heli valódi eszakai harcképességgel,moduláris továbbfejleszthetőséggel,és olcsó üzemeltethetőséggel.Ráadásul a Mihuval csak Mihura lehet pilótát képezni,elavult technológiára értelmetlenül.Addig a Mókus ténylegesen alkalmas pilóták alapkiképzésére is.
Gyakorletilag sokkal több haszna lett volna egy Mókus századnak,mint a teljesen értelmetlen Mihu restaurálásnak.

A H125M beszerzés nem teljesen foldtol elrugaszkodott otlet, MOST visszanézve.

De akkor nem 2020-ből visszanézve gondolkoztak.

Akkor, amikor a mihuk felújitása mellett döntöttek, nem arról volt szó hogy miből kéne, és hány tucat gépet venni, hanem arról, hogy hogy állitják meg a teljes képesség elsorvadását (kiképzés leállása, pilóták, repműszakiak, JTAC-ek minden jogositásának lejárása, sőt, az első kettő jó eséllyel való elvándorlása), amig nem jön erősebb kormányzati akarat es pénz a bevásárlásokra.
 
A H125M beszerzés nem teljesen foldtol elrugaszkodott otlet, MOST visszanézve.

De akkor nem 2020-ből visszanézve gondolkoztak.

Akkor, amikor a mihuk felújitása mellett döntöttek, nem arról volt szó hogy miből kéne, és hány tucat gépet venni, hanem arról, hogy hogy állitják meg a teljes képesség elsorvadását (kiképzés leállása, pilóták, repműszakiak, JTAC-ek minden jogositásának lejárása, sőt, az első kettő jó eséllyel való elvándorlása), amig nem jön erősebb kormányzati akarat es pénz a bevásárlásokra.

A JTAC-et ne kwverd ide,a jogosultságuk fenntartásához elég a Gripen is.
 
Sokszoros áron. És gondolom Kecskemétnek sem esett volna jól a teljes JTAC kiképzést a hátán vinni. Ráadasul szerintem helikopterrel is kell dolgozniuk a jogositásaikhoz.

A Gripwn pilóták CAS képességét így is úgy is fenn kell tartani,szóval semmivel nem drágább.
 
A Gripwn pilóták CAS képességét így is úgy is fenn kell tartani,szóval semmivel nem drágább.

Ez igaz, de szerintem a JTAC képesség fenntartása, sokkal több feladat lett volna nekik, mint a saját CAS fenntartásukhoz szükséges idő. Ami ugye náluk más kiképzési repulés rovására ment volna.

Tényleg, hány magyar JTAC lehet? Meg hogy választják es képzik ki őket? Tudom off, de nem találok topikot erre.
 
Ez igaz, de szerintem a JTAC képesség fenntartása, sokkal több feladat lett volna nekik, mint a saját CAS fenntartásukhoz szükséges idő. Ami ugye náluk más kiképzési repulés rovására ment volna.

Tényleg, hány magyar JTAC lehet? Meg hogy választják es képzik ki őket? Tudom off, de nem találok topikot erre.

A CAS képesseg olyan mint a JTAC kepesseg,nem magyar szabályzók vonatkoznak rá hanem NATOA szabályozás.Hidd el a JTAC képesseg fenntartása nem kerül több repült órába mint a CAS képességé,hisz tudnak együtt gyakorolni.

Tőlem ilyet nem fogsz megtudni az biztos.
 
A CAS képesseg olyan mint a JTAC kepesseg,nem magyar szabályzók vonatkoznak rá hanem NATOA szabályozás.Hidd el a JTAC képesseg fenntartása nem kerül több repült órába mint a CAS képességé,hisz tudnak együtt gyakorolni.

Tőlem ilyet nem fogsz megtudni az biztos.

Értem, nem tudtam, hogy nem nyilvános, bocs.

Szerintem a JTAC képesség több órába kerul, mint a Gripenek CAS-re szánt ideje. Gondolj bele, most sem csak Gripent irányitanak, mégis mindkét képesség (JTAC, Gripen CAS) él.

Plusz amikor csak a Gripen (sz)állt (uhh, bocs) csak rendelkezésre, mégis jól jött a szolnoki JTAC szimulator (Bár nem tudom, hogy azzal lehet-e jogositást fenntartani, -majd utánaolvasok- vagy "csak" gyakorlásra jó)

Viszont továbbra is kizártnak tartom, CAS-re alkalmas helikopter nélkül fenntartható a JTAC képesség. Tuti kell helikoptert irányitaniuk, ami jól is van, mert biztosan teljesen eltérően kell oket alkalmazni.

OFFTOPIC:

Valoszinű tüzérseget is kell irányitaniuk (honvedelem.hu alapján) meg talán teherdobást is koordinálniuk (az utóbbit már végképp csak tippelem, de mivel elég rendszeresen csinálják Veszprem korül és más bemutatókon, olyan, mintha ez is a képességük része lenne.)
 
Értem, nem tudtam, hogy nem nyilvános, bocs.

Szerintem a JTAC képesség több órába kerul, mint a Gripenek CAS-re szánt ideje. Gondolj bele, most sem csak Gripent irányitanak, mégis mindkét képesség (JTAC, Gripen CAS) él.

Plusz amikor csak a Gripen (sz)állt (uhh, bocs) csak rendelkezésre, mégis jól jött a szolnoki JTAC szimulator (Bár nem tudom, hogy azzal lehet-e jogositást fenntartani, -majd utánaolvasok- vagy "csak" gyakorlásra jó)

Viszont továbbra is kizártnak tartom, CAS-re alkalmas helikopter nélkül fenntartható a JTAC képesség. Tuti kell helikoptert irányitaniuk, ami jól is van, mert biztosan teljesen eltérően kell oket alkalmazni.

OFFTOPIC:

Valoszinű tüzérseget is kell irányitaniuk (honvedelem.hu alapján) meg talán teherdobást is koordinálniuk (az utóbbit már végképp csak tippelem, de mivel elég rendszeresen csinálják Veszprem korül és más bemutatókon, olyan, mintha ez is a képességük része lenne.)

Nem úgy működik a képesség fenntartása ahogy gondolod.
 
Nem úgy működik a képesség fenntartása ahogy gondolod.

Gondolom úgy működik mint a pilótáknál. Meg vannak nekik határozva feladatok, amiket x időközönként meg kell csinálniuk, különben "lejárnak" abból a feladatból, és arra az időre elveszítik a jogosításukat.
 
A JTAC-et ne kwverd ide,a jogosultságuk fenntartásához elég a Gripen is.

Oké, ellentmondok magamnak, de nem találok semmit arról, hogy kötelező nekik a helikopteres irányítás is. (Pedig tuti olvastam valahol :) )

Egyelőre annyit találtam, hogy:

1, https://airbase.blog.hu/2012/03/25/munkaban_az_eloretolt_repulesiranyitok
Mint minden JTAC-nek, így a magyaroknak is félévente hat rávezetést kell levezényelniük. Ebből három rávezetésnek 1-es típusúnak kell lenni, azaz a pilóta és a JTAC egyaránt látja a célt és legalább egy 2-es típusú rávezetés is kell, amikor a JTAC nem látja a repülőgépet és/vagy a célt. A maradék két rávezetést éjszaka valamint éles vagy gyakorló fegyverzetű légijárművel együttműködve hajtják végre. Ezek csak minimumok, ennél több rávezetés is kívánatos.

Tehát 6 irányítás kell félévente (2012-ben),

2, https://airbase.blog.hu/2012/03/09/cleared_hot_engedely_az_elesre
A helyzet abból a szempontból jónak volt mondható, hogy az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis és az MH 34. Bercsényi László Különleges Műveleti Zászlóalj előretolt repülésirányító (JTAC) katonái - Mi-24-es és JAS39-es éleslövészettel egybekötve - végre tudták hajtani a jogosításaik megtartásához szükséges éles rávezetéseket.

Ez kétértelmű, lehet hogy csak az éleslövészet kell, de lehet hogy a helikopteres irányítás is,

3, https://honvedelem.hu/hirek/hazai-hirek/helyi-teherdobasi-kikepzes-keszen-a-kuldetesre.html
A Magyar Honvédség előretolt repülésirányítója (JTAC) a Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) felette repülő C-17-esével kommunikál.

Illetve azért csak dobatnak terhet néha.
 
A H125M beszerzés nem teljesen foldtol elrugaszkodott otlet, MOST visszanézve.

De akkor nem 2020-ből visszanézve gondolkoztak.

Akkor, amikor a mihuk felújitása mellett döntöttek, nem arról volt szó hogy miből kéne, és hány tucat gépet venni, hanem arról, hogy hogy állitják meg a teljes képesség elsorvadását (kiképzés leállása, pilóták, repműszakiak, JTAC-ek minden jogositásának lejárása, sőt, az első kettő jó eséllyel való elvándorlása), amig nem jön erősebb kormányzati akarat es pénz a bevásárlásokra.
Bocsás meg,de szerintem ez a szerecsenmosdató duma.
Ha ugyanannyi idő alatt legyártják a Mókusokat,ugyanannyiért mint a Mihukat restaurálták,miben jobb és "képességmegörzőbb" a Mihu?Semmiben.Ráadásul semmi értelme egy olyan tipusképességet megőrizni,ami harcban használhatatlan.
Mihu restaurálásnak úgy lett volna értelme,ha korszerűsitéssel is párosul.A teljes harcelektronika és fegyverrendszert ki kellene ehez stafirungozni.Ahoz meg nincs bennűk elég szolgálati idő tartalék.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Ocses
Oké, ellentmondok magamnak, de nem találok semmit arról, hogy kötelező nekik a helikopteres irányítás is. (Pedig tuti olvastam valahol :) )

Egyelőre annyit találtam, hogy:

1, https://airbase.blog.hu/2012/03/25/munkaban_az_eloretolt_repulesiranyitok
Mint minden JTAC-nek, így a magyaroknak is félévente hat rávezetést kell levezényelniük. Ebből három rávezetésnek 1-es típusúnak kell lenni, azaz a pilóta és a JTAC egyaránt látja a célt és legalább egy 2-es típusú rávezetés is kell, amikor a JTAC nem látja a repülőgépet és/vagy a célt. A maradék két rávezetést éjszaka valamint éles vagy gyakorló fegyverzetű légijárművel együttműködve hajtják végre. Ezek csak minimumok, ennél több rávezetés is kívánatos.

Tehát 6 irányítás kell félévente (2012-ben),

2, https://airbase.blog.hu/2012/03/09/cleared_hot_engedely_az_elesre
A helyzet abból a szempontból jónak volt mondható, hogy az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis és az MH 34. Bercsényi László Különleges Műveleti Zászlóalj előretolt repülésirányító (JTAC) katonái - Mi-24-es és JAS39-es éleslövészettel egybekötve - végre tudták hajtani a jogosításaik megtartásához szükséges éles rávezetéseket.

Ez kétértelmű, lehet hogy csak az éleslövészet kell, de lehet hogy a helikopteres irányítás is,

3, https://honvedelem.hu/hirek/hazai-hirek/helyi-teherdobasi-kikepzes-keszen-a-kuldetesre.html
A Magyar Honvédség előretolt repülésirányítója (JTAC) a Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) felette repülő C-17-esével kommunikál.

Illetve azért csak dobatnak terhet néha.

Éles fegyverhasználat kell.
 
Két nyugati fegyvert (gépágyú és lézeres rakéta) a gyártó marketing anyagai szerint már letesztelték, azok rajta lehettek volna a 2019 decemberében érkezett első négy magyar H145M-en is és alkalmazhatóak lettek volna. Nyilván kellett volna még vagy fél év a honvédségi eljárások kialakítására, ha előtte kinn a németeknél megtanulják a fegyverrendszerek használatát. Ha a csehek fél év alatt átvették a Gripenekkel a készültséget, akkor valószínűleg ezt is meg lehetett volna oldani jó szervezéssel. Magyarországon a Gripeneknek 4-5 év kellett. Úgy néz ki, a helikoptereknél is így lesz.
Ha jól emlékszem 2019 áprilisától kezdődtek a Mi-24-esekkel az éleslövészetek. 2012-től számolva akkor 2019 helyett 2020-ig, azaz kb. 1 évvel tovább nem lett volna "harci helikopter" képessége a Honvédségnek. Illetve akkor csak 3 Mi-8 + 5 Mi-17 helikoptere lett volna 2019-ben. Persze nem látunk az Airbus marketingje mögé, mi az ami valódi képesség és mi az ami csak akkor lesz, ha a megrendelő kifizeti. Illetve azt sem tudjuk, hogy mennyire számított arra a kormány, hogy a felújítás megrendelése és a leszállítás között feloldják az oroszok elleni korlátozásokat.
 
Két nyugati fegyvert (gépágyú és lézeres rakéta) a gyártó marketing anyagai szerint már letesztelték, azok rajta lehettek volna a 2019 decemberében érkezett első négy magyar H145M-en is és alkalmazhatóak lettek volna. Nyilván kellett volna még vagy fél év a honvédségi eljárások kialakítására, ha előtte kinn a németeknél megtanulják a fegyverrendszerek használatát. Ha a csehek fél év alatt átvették a Gripenekkel a készültséget, akkor valószínűleg ezt is meg lehetett volna oldani jó szervezéssel. Magyarországon a Gripeneknek 4-5 év kellett. Úgy néz ki, a helikoptereknél is így lesz.
Ha jól emlékszem 2019 áprilisától kezdődtek a Mi-24-esekkel az éleslövészetek. 2012-től számolva akkor 2019 helyett 2020-ig, azaz kb. 1 évvel tovább nem lett volna "harci helikopter" képessége a Honvédségnek. Illetve akkor csak 3 Mi-8 + 5 Mi-17 helikoptere lett volna 2019-ben. Persze nem látunk az Airbus marketingje mögé, mi az ami valódi képesség és mi az ami csak akkor lesz, ha a megrendelő kifizeti. Illetve azt sem tudjuk, hogy mennyire számított arra a kormány, hogy a felújítás megrendelése és a leszállítás között feloldják az oroszok elleni korlátozásokat.
Ami azt illeti,lényegtelen az is,ha feloldották volna a korlátozást.Az orosz modernizáció ugyan sokat emelt volna a Mihu képességein önmagához képest,de nincs sorozatgyártásban stand off orosz rakéta.NATO szabványú datakom megint csak hiányozna.
Megoldás lehetett volna,a heliknek mint repülőeszközöknek való Oo-i felújitása után izraeli harcrandszereket érintő korszerűsitésre küldeni őket.
 
Bocsás meg,de szerintem ez a szerecsenmosdató duma.
Ha ugyanannyi idő alatt legyártják a Mókusokat,ugyanannyiért mint a Mihukat restaurálták,miben jobb és "képességmegörzőbb" a Mihu?Semmiben.Ráadásul semmi értelme egy olyan tipusképességet megőrizni,ami harcban használhatatlan.
Mihu restaurálásnak úgy lett volna értelme,ha korszerűsitéssel is párosul.A teljes harcelektronika és fegyverrendszert ki kellene ehez stafirungozni.Ahoz meg nincs bennűk elég szolgálati idő tartalék.
Miért gyártották volna le ezeket a Mókusokat hamarabb? Talan ismered az Airbus Helicopters kapacitásait?
És még egyszer megkérdezem, hogy honnan veszel hozzájuk pilótákat? Mert a Mi-24-es pilóták ugye pár hónap alatt megkapták a szakszolgálatit újra. Egy teljes átképzés mennyi idő is volt a H145M-re? Majdnem 1 év.
Megint marhaságokat képzelegsz úgy, hogy fingod sincs az aktuális körülményekről lehetőségekről.
Miért gondolod, hogy a magyar Mi-24-es pilóták hajlandóak lettek volna átülni egy Mókusba? Vagy inkább azt választja, hogy veszi a kalapot, és elmegy külföldre pilótának. Ott majd szépen átképződik, de jóval többet is kapna.
Ez a H125M kb. akkora marhaság, mint a Kfires ötleted annak idején.
Miért gondolod, hogy mindenki hülye, amikor H145M-met rendel light attack feladatokra?
Az elmúlt 10 évben fel tudsz sorolni 3 olyan megrendelőt, aki fegyveres Mókust rendelt?
Akik olyat rendeltek, azok meg max. azzal a képességgel, amivel a Mi-24-esek jelenleg is rendelkeznek.
Ez akkora marhaság, mintha az új Teslad megérkezéséig veszel egy Velorexet, ahelyet, hogy a régi Ladával kihúznád a Tesláig.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
Miért gyártották volna le ezeket a Mókusokat hamarabb? Talan ismered az Airbus Helicopters kapacitásait?
És még egyszer megkérdezem, hogy honnan veszel hozzájuk pilótákat? Mert a Mi-24-es pilóták ugye pár hónap alatt megkapták a szakszolgálatit újra. Egy teljes átképzés mennyi idő is volt a H145M-re? Majdnem 1 év.
Megint marhaságokat képzelegsz úgy, hogy fingod sincs az aktuális körülményekről lehetőségekről.
Miért gondolod, hogy a magyar Mi-24-es pilóták hajlandóak lettek volna átülni egy Mókusba? Vagy inkább azt választja, hogy veszi a kalapot, és elmegy külföldre pilótának. Ott majd szépen átképződik, de jóval többet is kapna.
Ez a H125M kb. akkora marhaság, mint a Kfires ötleted annak idején.
Miért gondolod, hogy mindenki hülye, amikor H145M-met rendel light attack feladatokra?
Az elmúlt 10 évben fel tudsz sorolni 3 olyan megrendelőt, aki fegyveres Mókust rendelt?
Akik olyat rendeltek, azok meg max. azzal a képességgel, amivel a Mi-24-esek jelenleg is rendelkeznek.
Ez akkora marhaság, mintha az új Teslad megérkezéséig veszel egy Velorexet, ahelyet, hogy a régi Ladával kihúznád a Tesláig.
A Mókus sorozatgyártásban van,páncélvadász alapkivitel semmilyen fejlesztést nem igényel.
Mihu pilóta mit ér?Semmit.Bevethetetlen a gép.Ha bevethető gépet raknak a segge alá,arra előbb át kell képezni.Műszakiakat detto.
Fiatal pilóták alapképzésére a Mihu alkalmatlan.Jelen formájában,korszerűsitetlenűl semmire nem jó.Minden nap csak a pénzt pazarolják vele.Ja,de.Egyvalamire jó.Parasztvakitó röpködésre a Duna felett.
Mőkus egy kategóriával kisebb gép,mint a H145M.Használata sikeres a Honvédségben is.A két tipus nem konkurense egymásnak,hanem kiegészitője.
 
Azért nem hiszem, hogy fenntartható a képességük hivatalosan úgy, hogy akár soha nem irányítanak helikoptert.
Biztos benne van a szabályzóikban, eléggé a józan ész ellen menne, ha nem lenne közte.
A Mókus sorozatgyártásban van,páncélvadász alapkivitel semmilyen fejlesztést nem igényel.
Mihu pilóta mit ér?Semmit.Bevethetetlen a gép.Ha bevethető gépet raknak a segge alá,arra előbb át kell képezni.Műszakiakat detto.
Fiatal pilóták alapképzésére a Mihu alkalmatlan.Jelen formájában,korszerűsitetlenűl semmire nem jó.Minden nap csak a pénzt pazarolják vele.Ja,de.Egyvalamire jó.Parasztvakitó röpködésre a Duna felett.
Mőkus egy kategóriával kisebb gép,mint a H145M.Használata sikeres a Honvédségben is.A két tipus nem konkurense egymásnak,hanem kiegészitője.

Röviden egy faszt... A Mihu marha sokat ér, olyan képességei vannak ami nincs és vszeg nem is lesz a H145M-nek, sőt a 225M-nek sem. Pld. a légi sugárfelderítő képesség. Aztán amennyiben a döntéshozók bátrak lennének akkor pctörő képesség ATAKA rakétával (jelenleg a lézeres kisrakéta ami a H145M-hez van, az MB-hez kevés, bár tény, hogy megrongálhatja (futómű, motortér stb.) Aztán a CSAR képesség mert H45M-el nem fogsz berepülni csöves légvédelme ellen (elég egy 7,62-es vagy 12,4mm-es nehézgépuska…. A Mihu kibírja.. Hasonló a helyzet, a deszant térrel. Kis különleges műveleti tűzcsoport lerakása harci helikopterrel... Az éjszakai képesség is már jóval többet tud. Én voltam éjszakai gyakorlaton. sötét égen, sötét gép (nem látható, hallod de a pontos irányt nem tudod. A földről, vagy másik repülőeszközről pld. Gripen lézeres megvilágítással nagyon komoly tűzcsapást lehet vele a 30mm-es gá-val és a NIR-ekkel.. Szóval sok képessége hiányozni fog... Ráadásul a harci mókust meg kellett volna venni, kiképzni személyzetet, müszakiakat, fegyvereseket stb. A Mihu-hoz megvolt minden.. Szóval eche marhaság ez a H125M gondolat..
 
Röviden egy faszt... A Mihu marha sokat ér, olyan képességei vannak ami nincs és vszeg nem is lesz a H145M-nek, sőt a 225M-nek sem. Pld. a légi sugárfelderítő képesség. Aztán amennyiben a döntéshozók bátrak lennének akkor pctörő képesség ATAKA rakétával (jelenleg a lézeres kisrakéta ami a H145M-hez van, az MB-hez kevés, bár tény, hogy megrongálhatja (futómű, motortér stb.) Aztán a CSAR képesség mert H45M-el nem fogsz berepülni csöves légvédelme ellen (elég egy 7,62-es vagy 12,4mm-es nehézgépuska…. A Mihu kibírja.. Hasonló a helyzet, a deszant térrel. Kis különleges műveleti tűzcsoport lerakása harci helikopterrel... Az éjszakai képesség is már jóval többet tud. Én voltam éjszakai gyakorlaton. sötét égen, sötét gép (nem látható, hallod de a pontos irányt nem tudod. A földről, vagy másik repülőeszközről pld. Gripen lézeres megvilágítással nagyon komoly tűzcsapást lehet vele a 30mm-es gá-val és a NIR-ekkel.. Szóval sok képessége hiányozni fog... Ráadásul a harci mókust meg kellett volna venni, kiképzni személyzetet, müszakiakat, fegyvereseket stb. A Mihu-hoz megvolt minden.. Szóval eche marhaság ez a H125M gondolat..

Mindezt a 70-es evek haditechnikai színvonalán...
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and blogen
Ami azt illeti,lényegtelen az is,ha feloldották volna a korlátozást.Az orosz modernizáció ugyan sokat emelt volna a Mihu képességein önmagához képest,de nincs sorozatgyártásban stand off orosz rakéta.NATO szabványú datakom megint csak hiányozna.
Megoldás lehetett volna,a heliknek mint repülőeszközöknek való Oo-i felújitása után izraeli harcrandszereket érintő korszerűsitésre küldeni őket.
Megint felülsz az izraeli dilivonatra?
A V4-en belül kész tervek voltak a Mi-24-es felújítására. Ehhez képest mindenki kilépett a projektből. Egyedül talán a lengyelek fogják végigvinni. A szerbek holnap elkezdhetnének a mi gépeinkre továbbfejlesztett Maljutkat rajuk szerelni, ahogy a sajátjaikkal is megteszik. Még az sem biztos, hogy nem ez volt a terv! Élő együttműködési szerződésünk van a szerbekkel is.
Aztán mégsem ez maradt....
A Mi-24-esek esete PONTOSAN megegyezik a T-72-esekkel. Annyi különbséggel, hogy amíg a T-72 akkor is elindítható, ha a személyzet lába kilóg a teknőből, mint a Flinstonéknak, addig a Mi-24-es megmozdításához egy halom engedély kell. A T-72-eseket is leállíthatták volna már 5 évvel ezelőtt is. A zászlóalj állományát meg beolvasztották volna a dandár másik zászlóaljaiba. Nagyon egyszerűen lehetett volna a 3 fős személyzetből pillanatok alatt BTR-80A személyzetet faragni.
Mégsem tették. Pedig jelentős pénzügyi megtakarítást is el lehetett volna érni.
Mégis nemrég írták alá a milliárdos tételű karbantartási, javítási közbeszerzéseket, valamint a T-72-esek aktív harckészültséget is adnak.
Ha már előhoztam a harckocsis analógiát, akkor a H125M megrendelése annyira lett volna hasznos, mintha a Leok megérkezéséig újjáépített Leopard 1-eseket vettünk volna kiképzésre. Ez is német harckocsi, meg az is Airbus, de rohadtul nincs köze egyiknek sem a leendő végcélhez.
A Mókust ki is vett egyáltalán light attacknak, mióta HForce került bele? És ebből hányra került ATGM? Akkor mennyivel is lennénk előrébb?