[HUN] Mi-24 korszerűsítés

Vagy nem. COIN feladatokra nem kell mindig csataheli.
Aztán azért az olyan gépek,mint a Pacsirta,Gazelle,MD500,stb egész jol beváltak egy rakat háborúban,futártol a páncélvadászig mindenféle feladatot ellátva.
Hát vagy igen... kétesélyes a dolog...

De onnét kezdődőtt a sztori, hogy szerinted:
.Afgan hegyekben meg a Mihu is kinlodott.Oda pont inkább a Mókus való,meg a Láma,meg mindig
Erre írtam, hogy békében, mert az rendben van, hogy felkapaszkodik magasra, de nincs se a Mókuson, se az Aluoette 2-3-on:
  • normális tűzoltó rendszer (ez nem 100%, sajnos nemismerem őket eléggé :) )
  • semlegesgáz rendszer
  • minimálisan védett tüzelőanyag rendszer (gyakorlatilag egy nagy keróval és annak gőzével töltött tartály köré épült mindhárom típus [az MD-500-nál meg a talpad alatt van a tartály, szóval abból még szebb fáklya lesz]).
- passzív védelem (egy réteg durál lemezen, meg egy kis plexin kívűl, ami annyit ér, mint ötezer szefa :cool: )
Szóval, ha a dusmanok kicsit is komolyan gondolják, akkor ezeket egy XIX-ik századi mordállyal is könnyen leverik az égről.

A portugálok gyarmati hadakozásain * kívül nem nagyon volt másik konfliktus szerintem , ahol ilyen bohócbiciglikkel full-contact-ban nekiálltak agyalni a felkelőket, mert épeszű ember nem megy instant Szent Péterhez, ha nem muszály... esetleg veszélytelen környékeken elkavirnyásztak futárfeladatot teljesítve, meg palackozott ásványvizet hordva...
Talán még az India-Pakisztán meccseken fordulhatott elő, hogy a halálba rohantak Alouette 2-vel....

* A portugálok Alouette 3-aiból a puruttya szerecsenek levertek vagy 30-40-et... ott ahol millió négyzetkilóméteren lézengett pár tízezer felkelő...

kiegészítés: NNa jó még ott van Rodézia a K- és G-Car-okkal, de ott a szerecsenek azt hitték, hogy az AK hangja öli meg az elllenfeleiket ezért a levegőbe lövöldöztek általában ...
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and fishbed
Hát vagy igen... kétesélyes a dolog...

De onnét kezdődőtt a sztori, hogy szerinted:

Erre írtam, hogy békében, mert az rendben van, hogy felkapaszkodik magasra, de nincs se a Mókuson, se az Aluoette 2-3-on:
  • normális tűzoltó rendszer (ez nem 100%, sajnos nemismerem őket eléggé :) )
  • semlegesgáz rendszer
  • minimálisan védett tüzelőanyag rendszer (gyakorlatilag egy nagy keróval és annak gőzével töltött tartály köré épült mindhárom típus [az MD-500-nál meg a talpad alatt van a tartály, szóval abból még szebb fáklya lesz]).
- passzív védelem (egy réteg durál lemezen, meg egy kis plexin kívűl, ami annyit ér, mint ötezer szefa :cool: )
Szóval, ha a dusmanok kicsit is komolyan gondolják, akkor ezeket egy XIX-ik századi mordállyal is könnyen leverik az égről.

A portugálok gyarmati hadakozásain * kívül nem nagyon volt másik konfliktus szerintem , ahol ilyen bohócbiciglikkel full-contact-ban nekiálltak agyalni a felkelőket, mert épeszű ember nem megy instant Szent Péterhez, ha nem muszály... esetleg veszélytelen környékeken elkavirnyásztak futárfeladatot teljesítve, meg palackozott ásványvizet hordva...
Talán még az India-Pakisztán meccseken fordulhatott elő, hogy a halálba rohantak Alouette 2-vel....

* A portugálok Alouette 3-aiból a puruttya szerecsenek levertek vagy 30-40-et... ott ahol millió négyzetkilóméteren lézengett pár tízezer felkelő...

kiegészítés: NNa jó még ott van Rodézia a K- és G-Car-okkal, de ott a szerecsenek azt hitték, hogy az AK hangja öli meg az elllenfeleiket ezért a levegőbe lövöldöztek általában ...
Nameg Vietnamban,Algériában,Hondurasban,Mexikóban,Salvadorban,Irakban,73/82 arab-izraeli háborukban,Irak-Irán,szovjetek Afganisztánban (a Minyón sem volt semmi páncél/semleges gázrentszer),Angolában,stb,stb,.....
Lényegében az összes háborúban szerepeltek helikopterek az 50es évek óta,páncélzat és egyebek nélkül is.Ahogy az AH64en ma sincs lényegében páncélzat (semlegesgázrendszer van,meg minimális kevlár páncél néhol,a pilóták ülései a leginkább páncélozottak.).Az afgánok MD530ain sincs-AH6Jn se sok,de van.Gazelle is eléggé bent volt a harcok sűrűjében,mindenféle páncél nélkül.(jellemzi 82ben a szir Gazellek teljesitményét,hogy az izraeli csapatlégvédelem egy idő után ész nélkül tüzelt minden kicsi helikopterre-le is löttek pár saját MD500t....amik különben szintén jol szerepeltek,mint páncélvadászok.De 73ban a zsidók már a Pacsirtákat is jó eredménnyel vetették be SS11 rakétákkal)

images

Persze ez ki is hat az ilyen helikopterek harceljárásaira.De ez van.Mihu az egyetlen,ami repülő BMPnek készült,és megbukott.Tül nehéz,tül nagy,túl drága....
Éshát,a H145M se lesz páncélozva.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
Nameg Vietnamban,Algériában,Hondurasban,Mexikóban,Salvadorban,Irakban,73/82 arab-izraeli háborukban,Irak-Irán,szovjetek Afganisztánban (a Minyón sem volt semmi páncél/semleges gázrentszer),Angolában,stb,stb,.....
Lényegében az összes háborúban szerepeltek helikopterek az 50es évek óta,páncélzat és egyebek nélkül is.
idéznék magamtól:
„Erre írtam, hogy békében, mert az rendben van, hogy felkapaszkodik magasra, de nincs se a Mókuson, se az Aluoette 2-3-on:”
Mókus, Aluoette 2-3, Érted!!
Mert, hogy Te ezt írtad:
„.Afgan hegyekben meg a Mihu is kinlodott.Oda pont inkább a Mókus való,meg a Láma,meg mindig”

A szovjetek Afganisztánban csak nem használtak Mókust, meg Alouette-t, ugye? Azt nem véletlenül nem citáltam ide, hogy: Minyó, Gazelle, MD530, AH6J...

De 73ban a zsidók már a Pacsirtákat is jó eredménnyel vetették be SS11 rakétákkal)
Ok, ezt aláírom: egy valid Alouette-2 szereplés...
( gondolom az izraeliek akkor hajlandóak voltak húst áldozni... csak vertek le pár Alouette-t az arabok, remélem... bár azt is el tudom képzeli, hogy lusták voltak rájuk lőni :) )
 
idéznék magamtól:
„Erre írtam, hogy békében, mert az rendben van, hogy felkapaszkodik magasra, de nincs se a Mókuson, se az Aluoette 2-3-on:”
Mókus, Aluoette 2-3, Érted!!
Mert, hogy Te ezt írtad:
„.Afgan hegyekben meg a Mihu is kinlodott.Oda pont inkább a Mókus való,meg a Láma,meg mindig”

A szovjetek Afganisztánban csak nem használtak Mókust, meg Alouette-t, ugye? Azt nem véletlenül nem citáltam ide, hogy: Minyó, Gazelle, MD530, AH6J...


Ok, ezt aláírom: egy valid Alouette-2 szereplés...
( gondolom az izraeliek akkor hajlandóak voltak húst áldozni... csak vertek le pár Alouette-t az arabok, remélem... bár azt is el tudom képzeli, hogy lusták voltak rájuk lőni :) )
A portugálok gyarmati hadakozásain * kívül nem nagyon volt másik konfliktus szerintem , ahol ilyen bohócbiciglikkel full-contact-ban nekiálltak agyalni a felkelőket,
Ez nem Te irtad????,Nemhogy felkelőket,de összfegyvernemi harcban tankokat támadtak....És a világ minden táján harcoltak a "bohocbiciglik"-és harcolnak ma is.
Mihu az elégtelen hajtóműteljesitmény miatt kinlódott a hegyekben.fele-harmada fegyverterheléssel,erősen leromlott manőverképességgel "dolgoztak".200+ lekaptak közülük,és nem csak rakétával,hanem sima kézi irányitású ngp/gá-val.Mókus mivel jó teljesitményű,egyszerűen nehezzebben eltalálható célpont.Afgánban a Mihu 2db NIR konténerrel repült-mert többet nagy magasságban nem birt el.Annyit a Mókus is elvisz (oké,12db-os konténerekböl,nem 20db-osat.De annyival kisebb célpont is-és még manőverképes is velük...)
Szovjeteknek nem volt könnyű kategóriás gépe-de a tapasztalatok hatására nekiáltak fejleszteni (Mi34 legalább a protoig eljutott,mielött beállt a csőd,Kamov gépe addig sem.De a Ka62re való igény is ekkor fogalmazódott meg).Merthogy a Minyót használták.Egy csomó feladatra egyszerűen nagy.És nagy,gyenge manőverező képességű célpont....Nameg a Minyót is erősen súlytotta a magassági teljesitményvesztés.
De vissza a kaptafához.Az afgán MD530ok,amik csak gyenge rokonai az AH6nak és nem azok,nem a Mihu kiváltására vannak.COIN felderitő-támogató feladatokra vannak ott.A jobb magassági teljesitmény miatt a Mókus jobb lenne erre a feladatra.Ilyen kis heliket meg nagyon is széleskörüen használtak szerte a világban mind COIN,mind konvencionális háborúkban,és használnak még ma is.H135M pl Irakban.Kasmirban meg azért használják még ma is a Lámát,mert abban a magsságban más tipus már éppenhogy csak repülget-ha egyáltalán feljut odáig.
Szu meg azért nem használt Mókust,mert nem volt neki.Ka26 meg minden,csak nem katonai gép.MN használta futárhelikopternek,mert egyszerűen nem volt más ebben a kategóriában keleti tipus.(román IAR316 lehetett volna,ami azt illeti,bár az nem keleti tipus-de jobban jártunk volna vele).De a háború hatására (is) nekiáltak könnyű helit fejleszteni ők is.
Ennyi.
 
Ez nem Te irtad????,Nemhogy felkelőket,de összfegyvernemi harcban tankokat támadtak....És a világ minden táján harcoltak a "bohocbiciglik"-és harcolnak ma is.
Okés... visszaolvastam az elejétől...
Addig is teljesen világos, hogy a bohócbiciglik, az Ecureuil, Alouette 2-3-ra vonatkozik, mivel abban a kommentben is végig ezekről beszéltem... (aztán ezt még az 5424-ben is letisztáztam mégegyszer...)
Lehet, hogy kapkodva olvastad, vagy nem tudom...
 
  • Vicces
Reactions: Negan
Ez nem Te irtad????,Nemhogy felkelőket,de összfegyvernemi harcban tankokat támadtak....És a világ minden táján harcoltak a "bohocbiciglik"-és harcolnak ma is.
Mihu az elégtelen hajtóműteljesitmény miatt kinlódott a hegyekben.fele-harmada fegyverterheléssel,erősen leromlott manőverképességgel "dolgoztak".200+ lekaptak közülük,és nem csak rakétával,hanem sima kézi irányitású ngp/gá-val.Mókus mivel jó teljesitményű,egyszerűen nehezzebben eltalálható célpont.Afgánban a Mihu 2db NIR konténerrel repült-mert többet nagy magasságban nem birt el.Annyit a Mókus is elvisz (oké,12db-os konténerekböl,nem 20db-osat.De annyival kisebb célpont is-és még manőverképes is velük...)
Szovjeteknek nem volt könnyű kategóriás gépe-de a tapasztalatok hatására nekiáltak fejleszteni (Mi34 legalább a protoig eljutott,mielött beállt a csőd,Kamov gépe addig sem.De a Ka62re való igény is ekkor fogalmazódott meg).Merthogy a Minyót használták.Egy csomó feladatra egyszerűen nagy.És nagy,gyenge manőverező képességű célpont....Nameg a Minyót is erősen súlytotta a magassági teljesitményvesztés.
De vissza a kaptafához.Az afgán MD530ok,amik csak gyenge rokonai az AH6nak és nem azok,nem a Mihu kiváltására vannak.COIN felderitő-támogató feladatokra vannak ott.A jobb magassági teljesitmény miatt a Mókus jobb lenne erre a feladatra.Ilyen kis heliket meg nagyon is széleskörüen használtak szerte a világban mind COIN,mind konvencionális háborúkban,és használnak még ma is.H135M pl Irakban.Kasmirban meg azért használják még ma is a Lámát,mert abban a magsságban más tipus már éppenhogy csak repülget-ha egyáltalán feljut odáig.
Szu meg azért nem használt Mókust,mert nem volt neki.Ka26 meg minden,csak nem katonai gép.MN használta futárhelikopternek,mert egyszerűen nem volt más ebben a kategóriában keleti tipus.(román IAR316 lehetett volna,ami azt illeti,bár az nem keleti tipus-de jobban jártunk volna vele).De a háború hatására (is) nekiáltak könnyű helit fejleszteni ők is.
Ennyi.
Ráadásul nekifutással szálltak fel. (A mihuk Afganisztánban), mert máshogy soxor nem ment.
 
Kérdésem volna a hozzáértőkhöz: hol lehet megismerni a 24-esek és Mi-17-esek hatósugarát különböző konfigurációkban/tehertéri terheléssel?
 
Kérdésem volna a hozzáértőkhöz: hol lehet megismerni a 24-esek és Mi-17-esek hatósugarát különböző konfigurációkban/tehertéri terheléssel?
Sehol. Titkos. Hanem valamelyik fórumtársunk velük dolgozott, amikor az ég zörgött. Ha ő megmondja, lelke rajta.
 
"Két problémát kell kezelni, egyrészt ezek az eszközök többségében nem NATO-szabványúak, illetve az alkatrész-utánpótlásuk az Oroszország ellen érvényben lévő embargó, valamint a politikai helyzet miatt nehezen biztosítható – vázolta a kiinduló helyzetet a kormánybiztos.

A megoldás ezért az, ha az erre alkalmas eszközök nem közvetlen NATO-felajánlású alakulatokhoz kerülnek, hanem ország- és területvédelmi célra felállítandó tartalékos alakulatok fogják használni. Megvizsgálták azt is, hogy milyen nemzetközi ipari kapcsolatok kellenek a fegyverrendszerek üzemben tartásához."


Na aki innentől akár a karabélylőszerek akár más kapcsán a NATO kompatibilitással jön azt kiröhögöm.
 
A megoldás ezért az, ha az erre alkalmas eszközök nem közvetlen NATO-felajánlású alakulatokhoz kerülnek, hanem ország- és területvédelmi célra felállítandó tartalékos alakulatok fogják használni. Megvizsgálták azt is, hogy milyen nemzetközi ipari kapcsolatok kellenek a fegyverrendszerek üzemben tartásához."
Légi nemzeti gárda?:D
Ezt csakis valami viccnek szánhatta...
 
Légi nemzeti gárda?:D
Ezt csakis valami viccnek szánhatta...
Úgy értelmezem, hogy valamelyik régiós Szittya alá beosztva, de ugyanúgy a mostani hivatásos állomány repüli és üzemelteti.

SuperHind csomaggal, azeri mintájú Spike NLOS integrációval, és a sokat emlegetett drónvezérlő adatkapcsolati rendszerrel irgalmatlanul erős tényező lenne. Még kapna egy alap SIGINT szenzorcsomagot és ha kész az 50km-es NLOS, mehet SEAD/DEAD-re is. Lehet, kicsit elrugaszkodtam.
 
SuperHind csomaggal, azeri mintájú Spike NLOS integrációval, és a sokat emlegetett drónvezérlő adatkapcsolati rendszerrel irgalmatlanul erős tényező lenne. Még kapna egy alap SIGINT szenzorcsomagot és ha kész az 50km-es NLOS, mehet SEAD/DEAD-re is. Lehet, kicsit elrugaszkodtam.
Annyi pénzért amennyiért a mostani kohószökevény Mihukat átépíted Super Hindre vadi új H145M ket vehetsz, amik pont ezeket tudhatják amiket leírtál, rádásul töredék üzemeltetési klts. mellett...