[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

.
.
Igy, az PFM lesz! A feliratokra erősen ránagyitva amúgy az a tippem, de javits ki, hogy ez egy univerzális fegyverpanel!
.
Bal széle felé van a fekete "tekerőkar" felette nézd a feliratokat! Szerintem bal szélső állása: nem irányitott rakéta, tőle jobbra K-5 ami biztosan a légiharcrakéta lesz, tőle is jobbra "bomb" sima bomba, majd jobbra legszélen "spec ab" ami az atombomba lesz.
.
A piros zárral védett kapcsoló felirata, hogy vészledobás, ill jobbra legszélen egy funkcióválasztó hozzá, felső állás "vészleoldás", alsó állás"detonációval". Gondolom, előbb ezt beállitja, majd a piros záras kapcsolóval old.
Lényegében a MiG-21-es fegyverzeti paneljének és a spec panelnek egyfajta komobinációja ez a csehszlovák panel.
 
Helló,

remélem nem értem félre amiről beszéltek,

bildjan10003.jpg

A negyedik kép érdekessége, hogy az már egy csehszlovák MiG-21PFM kabin, amihez ezek szerint egy másik fajta kapcsolótábla volt járatos (ne keverjük össze a fekete dobozzal, mert az alapbó a mászerfal része volt).
A negyedik kép nem csehszlovák, hanem lengyel PFM. Ez a 94N7904-es lengyel gép, valóban képes spec fegyver bevetésére. És egyike volt annak az 1968-ban átvett 12 db PFM-nek, amik 1973-ig a lengyel 9. Vadászrepülő ezrednél alkották a tartalékát, a szintén spec fegyver hordozására képes lengyel Szu-7-eseknek.

A csehszlovák PFM-ek ugyanis már az MF és (a náluk nem rendszeresített) bisz-ekhez hasonlóan ezt a zöld kabinbelsőt kapték és nem a régebbi feketét, mint pl a bolgárok.

A Csehszlovák PFM-ek is fekete műszerfallal érkeztek a gyárból, csak a NDK-s ipari nagyjavítás során kapták ezt zöld színt. Ahogy a lengyelek is.

A bolgár PFM-ekkel nem érdemes összehasonlítani, teljesen más tészta. Más-más gyárban készültek. A bolgár PFM-ek Grozníjban, míg a Csehszlovák gépek Moszkvában.

full

Igy, az PFM lesz! A feliratokra erősen ránagyitva amúgy az a tippem, de javits ki, hogy ez egy univerzális fegyverpanel!
Bal széle felé van a fekete "tekerőkar" felette nézd a feliratokat! Szerintem bal szélső állása: nem irányitott rakéta, tőle jobbra K-5 ami biztosan a légiharcrakéta lesz, tőle is jobbra "bomb" sima bomba, majd jobbra legszélen "spec ab" ami az atombomba lesz.
A piros zárral védett kapcsoló felirata, hogy vészledobás, ill jobbra legszélen egy funkcióválasztó hozzá, felső állás "vészleoldás", alsó állás"detonációval". Gondolom, előbb ezt beállitja, majd a piros záras kapcsolóval old.

Itt a spec fegyverzeti kapcsoló(?) már ködösebb téma. A képen szintén egy lengyel PFM műszarfala látható. Ráadásul egy nagyon korai 41-es szériába tartozó gépé (94A4107), ami mezei frontvadászként szolgált 1966-tól a lengyel 41. ezrednél. (Majd a hetvenes évektől 62. ezrednél, mind haladó gyakorlógép, kivonásáig) Ezekhez lengyel források szerint, nem volt spec fegyver hordozási képesség. Érdekességképpen a vietnámi PFM-eken is ugyan ilyen doboz volt, és ott sem nem volt spec hordozási képesség.
 
Helló,

remélem nem értem félre amiről beszéltek,

bildjan10003.jpg


A negyedik kép nem csehszlovák, hanem lengyel PFM. Ez a 94N7904-es lengyel gép, valóban képes spec fegyver bevetésére. És egyike volt annak az 1968-ban átvett 12 db PFM-nek, amik 1973-ig a lengyel 9. Vadászrepülő ezrednél alkották a tartalékát, a szintén spec fegyver hordozására képes lengyel Szu-7-eseknek.



A Csehszlovák PFM-ek is fekete műszerfallal érkeztek a gyárból, csak a NDK-s ipari nagyjavítás során kapták ezt zöld színt. Ahogy a lengyelek is.

A bolgár PFM-ekkel nem érdemes összehasonlítani, teljesen más tészta. Más-más gyárban készültek. A bolgár PFM-ek Grozníjban, míg a Csehszlovák gépek Moszkvában.

full



Itt a spec fegyverzeti kapcsoló(?) már ködösebb téma. A képen szintén egy lengyel PFM műszarfala látható. Ráadásul egy nagyon korai 41-es szériába tartozó gépé (94A4107), ami mezei frontvadászként szolgált 1966-tól a lengyel 41. ezrednél. (Majd a hetvenes évektől 62. ezrednél, mind haladó gyakorlógép, kivonásáig) Ezekhez lengyel források szerint, nem volt spec fegyver hordozási képesség. Érdekességképpen a vietnámi PFM-eken is ugyan ilyen doboz volt, és ott sem nem volt spec hordozási képesség.
Natessék. Mindig tanul az ember.
 
Kérdés a szakértőkhöz....
Az Ebayen bogarászva ebbe a gyöngyszembe botlottam:
.
Ebay MiG-21 panel
.
Szerintem ez tuti semmilyen MiG-21 verzióban nem volt, én azt tippelném, ez egy SA-6 KUB járműben lehetett.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Jó kis régi videók, elég jó minőségű hanggal:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Youtube algoritmus ajánlotta:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Fb csoportból. Átmeneti, teszt felségjelzések egy kivont 21-esen. A poszt írója szerint 1990. februárjában kerültek fel a felségjelzések a gépre, a kép valószínüleg később készült.

325597320-3351173021816445-4075703639506044207-n.jpg
Ez egy MiG-21PF, érdekes az átmeneti 1990-1991
1024px-Roundel_of_Hungary_%281990%E2%80%931991%29.svg.png

és a jelenlegi felségjelzés egyidejű használata. Lehetséges, hogy éppen az átfestés ideje alatt készült a kép.
MiG-21F-13 Fishbed C - Gyulaháza 2016
24092918_639194b9da8b0d2b51f3d75816f0cdbd_xl.jpg
 
A keletnémet, 687-es oldalszámú MF-ről nincs valakinek pár jó képe még a gép aktív korából?
 
Van egy elég speckó kérdésem: Tud-e itt valaki valamit a magyar 21PF-ek kabinjában lévő ,,extra" jelzőlámpákról?

Így néz ki a ,,rendes" szovjet/lengyel/keletnémet PF műszerfal:
3.jpg

Míg a Cosfordban kiállított magyar 503-as PF így:
1.jpg

...illetve így :
photo13_kopia.jpg

A műszerfal jobb oldalán látom felé írva, hogy "OLAJ", viszonylag egyértelmű, hogy olajnyomásra figyelmeztethet, de a többi miatt vakarom a fejem.