[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 166
85 121
113
?!??
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A MiG-21-es utolsó útja

1995. március 10.

A magyar MiG-21 MF típusú vadászgép leselejtezésre került és miután mûködésképtelenné tették, egy vállalkozó vásárolta meg. Négy rendôrautó kísérte a gyér éjszakai forgalomban a vadászgépet húzó vontatót. A rendôrök elôre lezártak minden keresztezôdést, hogy a gép zavartalanul áthaladhasson. Az egyik keresztezôdésben egy Peugeot 205-ös ittas vezetôje áttört a kordonon és nagy sebességgel hajtott tovább, amikor hirtelen szembetalálta magát a vadászgéppel. A MiG 4 m hosszú póttartálya keresztülszúrta az autót és a vezetô ülésének fejtámláját átszúrva az autó hátulján lyukadt ki. Az autó vezetôjét csak az mentette meg, hogy biztonsági öve nem volt bekapcsolva és így félre tudott hajolni a kocsit átszúró tartály útjából. A vezetô az ütközés után az autóból kiugorva futva próbált elmenekülni, de a rendôrök elfogták. A konvoj kis idô múlva tovább haladt, de további útja sem volt eseménytelen. A repülô már az utolsó métereket tette meg és éppen a rendeltetési helyére próbálták állítani, amikor egy rendôrautó által üldözött autó hajtott be az utcába és találta magát szembe a vadászgéppel. Az autó vezetôje félrerántotta a kormányt és a gép körül álló emberek közé rohant. Szerencsére mindenkinek sikerült félreugrania és így baleset nélkül fejezôdhetett be a MiG-21-es utolsó útja.


Itt van még néhány fotó

(Már volt téma itt a fórumon ez az eset, de a keresővel nem találtal meg.)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 255
113

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 529
86 797
113
A főbb MIG-21 változatok (F-13,PF, MF bis) mikor álltak hadrendbe a Szovjetunióban és a VSZ-ben?
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
10 023
30 458
113
A főbb MIG-21 változatok (F-13,PF, MF bis) mikor álltak hadrendbe a Szovjetunióban és a VSZ-ben?
A Szu.-ban - Harci változatok: az F (72 gyártmány) 1959-ben, az F-13 (74 gyártmány) és a P (kis széria, már lokátorral) 1960, a PF (76 gyártmány) 1961, a PFSz (94 gyártmány) 1963, az FL (77 gyártmány) és a PFM (94 gyártmány) 1964, az R (94R gyártmány) és az Sz (95 gyártmány) 1965, M (96A gyártmány) és SzM (95 gyártmány) 1968, MF (96A gyártmány) 1969, SzMT (50 gyártmány) és MT (96B gyártmány) 1971, BISz (75A és 75B gyártmány) 1972.
Kiképző változatok: U (66-400 gyártmány) 1962, U (nagy svancú) (66-600 gyártmány) 1963, USz (68 gyártmány) 1966, USzM (68A gyártmány) 1970, UM (69 gyártmány) 1971, UM (69A gyártmány) 1974.
 
M

molnibalage

Guest
A Szu.-ban - Harci változatok: az F (72 gyártmány) 1959-ben, az F-13 (74 gyártmány) és a P (kis széria, már lokátorral) 1960, a PF (76 gyártmány) 1961, a PFSz (94 gyártmány) 1963, az FL (77 gyártmány) és a PFM (94 gyártmány) 1964, az R (94R gyártmány) és az Sz (95 gyártmány) 1965, M (96A gyártmány) és SzM (95 gyártmány) 1968, MF (96A gyártmány) 1969, SzMT (50 gyártmány) és MT (96B gyártmány) 1971, BISz (75A és 75B gyártmány) 1972.
Kiképző változatok: U (66-400 gyártmány) 1962, U (nagy svancú) (66-600 gyártmány) 1963, USz (68 gyártmány) 1966, USzM (68A gyártmány) 1970, UM (69 gyártmány) 1971, UM (69A gyártmány) 1974.
A 75B volt itthon a BISz-AP a Pion antennával?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 984
68 307
113
Németh Zoltán, az egykori Top Gun újság "Top Gun"-ja is megöregedett, de még repül.
Hanem a fiatalkori képen a gépe, a 8204-es MF is érdekes, mert már terepszínű, de az orrgyűrű le van festve, akárcsak a korabeli csapatfestéses bisz-eken.

KuOktkpTURBXy84MmMwOWU5YmE0YzdlNjcyYWFiYzEwZmRjOTdiYmEzNy5qcGeRlQLNAugAwsM


Ez a gép is csapatfestéses kellett, hogy legyen, hiszen a PG 86-87 után minden hozzá beérkező gépet egységes szabvány szerint festett le, ami után se a biszek, se az MF-ek orrgyűrűje nem volt már festett.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
10 023
30 458
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
10 023
30 458
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
10 023
30 458
113
1992 A Pápai 47. Vadászrepülő ezred MiG-21Bisz vadászgépeinek kitelepülése a Kenyeri füves repülőtérre.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
T

Törölt tag

Guest
A 75B volt itthon a BISz-AP a Pion antennával?


Nem!

MiG-21BISz gyártása Gorkijban zajlott, 1972 és 1985 között, összesen 2’013 példányban, és 4 alválltozatban (75, 75A, 75AP, 75B).
1977-ig a szovjet front légierő vette át a „75”-ös gyártmányokat, mintegy 12 frontvadász ezrede, meg néhány kiképző központ rendszeresítette.
1975-tól exportálták a VSz országokba a „75A” illetve a „75AP” gyártmányjelzésű változatokat.
1976-tól exportálták a 3.-ik világ országaiba „75B” gyártmányjelzéssel.

Magyarországi beszerzések:
1975 15db MiG-21BISz „75A” - 31.h.vre Taszár
1976 11db MiG-21BISz „75AP” - 31.h.vre Taszár
1977 12db MiG-21BISz „75AP” - 47.h.vre Pápa
1978 12db MiG-21BISz „75AP” - 31.h.vre Taszár
1979 12db MiG-21BISz „75AP” - 47.h.vre Pápa
Összesen 1975 és 1979 között 62db gép (5 századnyi, 2 század Pápa, 3 század Taszár)

MiG-21BISz „75, 75A” - Lazúr-M (AVR kapcsolattal)
MiG-21BISz „75AP, 75B” - Lazúr helyett RSzBN-5Sz (Navigációs és Leszállító rendszerrel)
 
M

molnibalage

Guest
Nem!

MiG-21BISz gyártása Gorkijban zajlott, 1972 és 1985 között, összesen 2’013 példányban, és 4 alválltozatban (75, 75A, 75AP, 75B).
1977-ig a szovjet front légierő vette át a „75”-ös gyártmányokat, mintegy 12 frontvadász ezrede, meg néhány kiképző központ rendszeresítette.
1975-tól exportálták a VSz országokba a „75A” illetve a „75AP” gyártmányjelzésű változatokat.
1976-tól exportálták a 3.-ik világ országaiba „75B” gyártmányjelzéssel.

Magyarországi beszerzések:
1975 15db MiG-21BISz „75A” - 31.h.vre Taszár
1976 11db MiG-21BISz „75AP” - 31.h.vre Taszár
1977 12db MiG-21BISz „75AP” - 47.h.vre Pápa
1978 12db MiG-21BISz „75AP” - 31.h.vre Taszár
1979 12db MiG-21BISz „75AP” - 47.h.vre Pápa
Összesen 1975 és 1979 között 62db gép (5 századnyi, 2 század Pápa, 3 század Taszár)

MiG-21BISz „75, 75A” - Lazúr-M (AVR kapcsolattal)
MiG-21BISz „75AP, 75B” - Lazúr helyett RSzBN-5Sz (Navigációs és Leszállító rendszerrel)
A szovjetek mikor cserélték le a 21BISz-eket?
Ha jól értem, akkor olyan alakulatok kapták meg amúgy is, akik akkor is 21-est repültek, csak korábbi változatokat?
Vagy akár másodvonalas alakulatok, akik talán még régebbi, 21-es előtti technikát repültek. Volt ilyen 1977-ig?
 
T

Törölt tag

Guest
A szovjetek mikor cserélték le a 21BISz-eket?
Ha jól értem, akkor olyan alakulatok kapták meg amúgy is, akik akkor is 21-est repültek, csak korábbi változatokat?
Vagy akár másodvonalas alakulatok, akik talán még régebbi, 21-es előtti technikát repültek. Volt ilyen 1977-ig?

Ezt max. @Galcom tudhatja.
 
T

Törölt tag

Guest
A szovjetek mikor cserélték le a 21BISz-eket?
Ha jól értem, akkor olyan alakulatok kapták meg amúgy is, akik akkor is 21-est repültek, csak korábbi változatokat?
Vagy akár másodvonalas alakulatok, akik talán még régebbi, 21-es előtti technikát repültek. Volt ilyen 1977-ig?

Amúgy össze-vissza variáltak a gépekkel a szovjetek.
A tököli 515. vadászrepülő ezred például 1975-től MiG-21SMT gépekkel repült.
1981-ben egyszer csak gépeket cseréltek egy Balti ezreddel, így használt MiG-21BISz-ek kerültek Tökölre, az SMT-k meg a Baltiakhoz.
A BISz-eket 1987-től váltották a MiG-29 9.13 típussal, majd az ezred 1989-ben megszűnt a 29-esek meg Sármellékre kerültek.

515th-regiment-Mi-G-21bis-in-color-01.png

515th-regiment-Mi-G-21bis-in-color-03.png

515th-regiment-Mi-G-21bis-in-color-06.png

515th-regiment-Mi-G-21bis-in-color-18.png
 
M

molnibalage

Guest
Igazából félig-meddig arra vonatkozott a kérdésem, hogy Európában és mondjuk a többi katonai körzetben mikor szorították ki első vonalban a MiG-23/29 és a Szu-27-es a MiG-21 bármely változatát.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 984
68 307
113
Nem!

MiG-21BISz gyártása Gorkijban zajlott, 1972 és 1985 között, összesen 2’013 példányban, és 4 alválltozatban (75, 75A, 75AP, 75B).
1977-ig a szovjet front légierő vette át a „75”-ös gyártmányokat, mintegy 12 frontvadász ezrede, meg néhány kiképző központ rendszeresítette.
1975-tól exportálták a VSz országokba a „75A” illetve a „75AP” gyártmányjelzésű változatokat.
1976-tól exportálták a 3.-ik világ országaiba „75B” gyártmányjelzéssel.

Magyarországi beszerzések:
1975 15db MiG-21BISz „75A” - 31.h.vre Taszár
1976 11db MiG-21BISz „75AP” - 31.h.vre Taszár
1977 12db MiG-21BISz „75AP” - 47.h.vre Pápa
1978 12db MiG-21BISz „75AP” - 31.h.vre Taszár
1979 12db MiG-21BISz „75AP” - 47.h.vre Pápa
Összesen 1975 és 1979 között 62db gép (5 századnyi, 2 század Pápa, 3 század Taszár)

MiG-21BISz „75, 75A” - Lazúr-M (AVR kapcsolattal)
MiG-21BISz „75AP, 75B” - Lazúr helyett RSzBN-5Sz (Navigációs és Leszállító rendszerrel)
Akkor nem :)
 
M

molnibalage

Guest
Nem!
MiG-21BISz „75AP, 75B” - Lazúr helyett RSzBN-5Sz (Navigációs és Leszállító rendszerrel)
Ezt én úgy értelmezem, hogy lényegi eltérés nem volt a ezen változat között annak ellenére, hogy VSz-ben is volt meg azon kívül is.
 

subsonic

Well-Known Member
2016. január 13.
565
1 188
93
Valakinek van infója arról, hogy a Pápán oldalra kidobott 21-esek és SU-22 sorsa mi lett. Tudomásom szerint már egy sincs ott?