1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. Jeno

    Jeno Member

  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    MiG-21 kitelepülés és üzemeltetés füves reptérről

    http://hamster.blog.hu/2013/01/20/kempingezes_mig-21-essel

     
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    http://hvg.hu/itthon/20131029_Nincs_raketaja_megis_felfigyelhetnek_ra_a
     
  4. honved

    honved Well-Known Member

    Épp most olvastam el én is a cikket, de látom megelőztek a közzétételben. :)
    Nos, nem tudom ,de a repülés szerelmesei hozzászólhatnának, érdemben is.
    A cikk szerint, jó formában lehet a gép, persze ez újságírói csúsztatás gondolom.
    Viszont jó lenne egy hozzáértő véleményt olvasni, a hadrendből kivont, leselejtezett, ócskavasnak eladott, aztán hirtelen beindított vadászgépek ügyében.
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az a megdöbbentő hogy 14 év szabad ég alatt tárolás után is ilyen jó állapotban vannak a gépek. Korábban mindenki azt állította hogy ócskavasak, a gumifalú tartályaik már régen tönkrementek stb.

    És ha ezek konzerválva lettek leállítva, akkor jön a kérdés hogy a MiG-29-esekkel is megtették-e ugyanezt.
     
  6. danielblack

    danielblack Guest

    Komoly, hogy beindították a gépet ennyi év után :)
     
  7. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Mind megvette a Sero Kft. De mit fog velük csinálni ? A továbbértékesítés volna a legcélszerűbb, nemdebár ?
    Sztem a 29-esek nem fognak elkelni. Max. ócskavasnak, 4-5 kivételével, amiből - talán - lehet még aktív repülőeszköz. A többi gatya.
    Érdemes volna egy tapssal illetni az akkori illetékes honvédelmi vezetést, köszönjük, hogy ilyen gondos gazdaként figyeltek a gépekre. :-/
     
  8. imike

    imike Well-Known Member

    Azt tudjuk a Sero-ról, hogy ők fejlesztik a Gepard romboló puska családot (GM6 Lynx a legújabb).
    De miért ölnek 100 milliókat használt haditechnika adás/vételbe?
    Ezt a pénzt használják inkább fel az új fegyverek fejlesztésére, gyártás kapacitás bővítésére, ...
    Szerintem ez elég ráfizetéses projekt lesz nekik.
     
  9. honved

    honved Well-Known Member

    "Szerintem ez elég ráfizetéses projekt lesz nekik."

    Mindez attól függ mi a szándékuk vele. Nem hinném hogy ráfizetés lesz belőle.
    Egykoron az 500 db BMP-1 is ócskavasként lett eladva.
    Aztán egy részük főnixmadárként feltámadott és a Cseh és Grúz haderőben teljesíti szolgálatát a mai napig.
    Kizárt hogy akik ócskavasnak megvették, ezen az áron is adták volna tovább, mint használható fegyvereket.
     
  10. marton

    marton Well-Known Member

    Nem hinném, hogy hülyegyerekek ülnek ott a Sero-nál, csak úgy hobbinak vették a Fishbedeket. Remélem, hogy jó lóvét csinálnak belőle, a befolyt lóvéból pedig fejlesztgetik a portékaikat,,, amire talán az MH is vevő lesz.
     
  11. Star Trek

    Star Trek New Member

    Én egyet nem értek. Miért kellett nagy részüket szétvágni.Na meg mi van a mendemondákkal ,hogy a tankjukat betonnal öntötték ki.?
     
  12. borisz

    borisz Well-Known Member

    Ez az egész egyetlen senki vergődése.
    Kiszúrta ezeket a dolgokat, aztán arra gondolt, hogy vfégre hátha lesz belőle valaki.
    Azt írta, hogy megírja a NATOnak, és Szergej Sojgunak is.
    Bizonyám.
     
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Most tekintsünk el attól hogy a cikkel a szerzője mit akart elérni. Ha nincs ez a cikk, megint csak egy szűk kör tudna arról hogy van egy működőképes MiG-21-es Budaörsön.

    Ha jól tudom még egy működőképes MiG-21-es van az országban, a szolnoki tanhangárban áll, de oda nem lehet bejutni.

    <i>
    "A HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum "A MiG-21-es vadászgép a magyar haderőben" címmel tudományos konferenciát rendez 2013. november 8-án a múzeum Dísztermében. A konferencia célja, hogy az 1961-es rendszerbeállítástól a 2000. évi kivonásig bemutassa a MiG-21-es magyarországi pályafutását, a géptípussal kapcsolatos hazai tapasztalatokat - a pilóták, a parancsnokok, az üzemeltetők és a nagyjavítók szempontjából egyaránt.</i>
    "

    Szerintem konferencia résztvevői elsírnák magukat, ha újra hallhatnák egy magyar MiG-21-es hangját.

    Ha kicsit bevételorientáltabb lenne a gép gazdája, akkor a hajtóművezésekre szedhetne belépőt. De így csak az ismerősök és azok haverjai láthatják. Ahogy a MiG-15-nél is történt. Állítólag a budaörsi MiG-21-esek közül néhány korábban Tökölön volt és ott is hajtóművezték őket.

    Csak érdekességként: Angliában van egy hely, ahol időről-időre már kivont, de üzemképes hidegháborús gépek gurulnak végig a pályán, a nézők legnagyobb örömére. Ott az ilyenből látványosságot csinálnak. És a felújításból is.


    MiG-21-esük még nincs...
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Terminator

    Igazából a nem a hangárban áll :)
     
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Kimaradt a link az előzőből:

    http://globalaviationresource.com/v2/2013/08/30/feature-cold-war-jets-open-day-bruntingthorpe/
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Deltaszárnyú legenda - A magyar MiG-21 pilótaszemmel

    http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/a-magyar-mig-21-pilotaszemmel/
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    SG.hu DCS topiokból.

    http://lhzk.hu/images/letoltesek/19781012_A_Polereczky_tortenet.pdf
     
  18. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Köszönöm molni, ez egy számomra ismeretlen történet volt.
     
  19. joker

    joker Well-Known Member

    Érdekes történet, és ahogy a két fél elmeséli a maga szemszögéből, néha mintha nem is ugyanarról lenne szó.
    Ma mennyit kapnál ha egy felfegyverzett Gripent megpróbálnál elkötni? Gondolom ott is kinézne a 12 év, ha el is kötnéd akkor meg egy rakéta a seggedbe emellé.
    Ilyenkor látszik, hogy milyen precíz műszerek is ezek, és hogy csak úgy szabad használni ahogy az le van írva. A Mig-21Bisz-hez képest a mai 4-5 generációs gépek 1-1 ékszer. Kb svájci óra vs kőbalta kategória. És még az a régi gép is annyira összetett és precíz valami, hogy 3 elcseszett indítással tönkretették a hajtóművét és szinte felgyújtották az egész gépet, pedig ezt egy aránylag jól képzett személy csinálta.
     
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Odáig volt aránylag jól képzett (amúgy értem, mire érted) hogy a felszállást valószínű nem élhette volna túl. A srácról annyit, hogy sajnálom. A Facebook-os kommentekre reagálva (olyanoktól jött, akik szemtanúk voltak) természetesen eszemben sincs mártírt csinálni belőle, de talán a legjobb azt mondani, egyátalán nem evilági lény volt. Így élt, sajnos így is halt meg.

    Szerény elképzelésem szerint, ha ki is tudott volna gurulni a pályára, valószínű a forszázs ereje megdöbbentette volna, amúgy meg elképzelése se lett volna a megfelelő elhatározási sebességről, hogy meddig kell (egyátalán, hogy kell) kétponton sebességet gyűjteni, miképp reagál a botra, merre akar kitörni, már bocsánat, egyátalán hogyan és mikor megy a pályára állás előtt egyenesbe az orrfutó, futóbehúzás, fékszárny, mikor vegye vissza fáklyát, miegyéb. Vészhelyzet, láng kialvás, ferde megfúvás, ilyesmiről nem is beszélve. Csak egy példa, a gép nekifutás közben közelít a pálya valamelyik széle felé, egyre csak gyorsulva. Nagyot lép ellenkezőleg. Netán erre a gép berádlizik. Mit tesz? Semmit...
     

Ezen oldal megosztása