[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
17 056
24 879
113
MiG-21 kitelepülés és üzemeltetés füves reptérről

http://hamster.blog.hu/2013/01/20/kempingezes_mig-21-essel

 
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
6 443
7 239
113
Épp most olvastam el én is a cikket, de látom megelőztek a közzétételben. :)
Nos, nem tudom ,de a repülés szerelmesei hozzászólhatnának, érdemben is.
A cikk szerint, jó formában lehet a gép, persze ez újságírói csúsztatás gondolom.
Viszont jó lenne egy hozzáértő véleményt olvasni, a hadrendből kivont, leselejtezett, ócskavasnak eladott, aztán hirtelen beindított vadászgépek ügyében.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
17 056
24 879
113
Az a megdöbbentő hogy 14 év szabad ég alatt tárolás után is ilyen jó állapotban vannak a gépek. Korábban mindenki azt állította hogy ócskavasak, a gumifalú tartályaik már régen tönkrementek stb.

És ha ezek konzerválva lettek leállítva, akkor jön a kérdés hogy a MiG-29-esekkel is megtették-e ugyanezt.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 123
4 795
113
Mind megvette a Sero Kft. De mit fog velük csinálni ? A továbbértékesítés volna a legcélszerűbb, nemdebár ?
Sztem a 29-esek nem fognak elkelni. Max. ócskavasnak, 4-5 kivételével, amiből - talán - lehet még aktív repülőeszköz. A többi gatya.
Érdemes volna egy tapssal illetni az akkori illetékes honvédelmi vezetést, köszönjük, hogy ilyen gondos gazdaként figyeltek a gépekre. :-/
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
1 131
1 022
113
Azt tudjuk a Sero-ról, hogy ők fejlesztik a Gepard romboló puska családot (GM6 Lynx a legújabb).
De miért ölnek 100 milliókat használt haditechnika adás/vételbe?
Ezt a pénzt használják inkább fel az új fegyverek fejlesztésére, gyártás kapacitás bővítésére, ...
Szerintem ez elég ráfizetéses projekt lesz nekik.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
6 443
7 239
113
"Szerintem ez elég ráfizetéses projekt lesz nekik."

Mindez attól függ mi a szándékuk vele. Nem hinném hogy ráfizetés lesz belőle.
Egykoron az 500 db BMP-1 is ócskavasként lett eladva.
Aztán egy részük főnixmadárként feltámadott és a Cseh és Grúz haderőben teljesíti szolgálatát a mai napig.
Kizárt hogy akik ócskavasnak megvették, ezen az áron is adták volna tovább, mint használható fegyvereket.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
713
113
Nem hinném, hogy hülyegyerekek ülnek ott a Sero-nál, csak úgy hobbinak vették a Fishbedeket. Remélem, hogy jó lóvét csinálnak belőle, a befolyt lóvéból pedig fejlesztgetik a portékaikat,,, amire talán az MH is vevő lesz.
 

Star Trek

Active Member
2010. április 19.
1 251
0
36
Én egyet nem értek. Miért kellett nagy részüket szétvágni.Na meg mi van a mendemondákkal ,hogy a tankjukat betonnal öntötték ki.?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 163
4 507
113
Ez az egész egyetlen senki vergődése.
Kiszúrta ezeket a dolgokat, aztán arra gondolt, hogy vfégre hátha lesz belőle valaki.
Azt írta, hogy megírja a NATOnak, és Szergej Sojgunak is.
Bizonyám.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
17 056
24 879
113
Most tekintsünk el attól hogy a cikkel a szerzője mit akart elérni. Ha nincs ez a cikk, megint csak egy szűk kör tudna arról hogy van egy működőképes MiG-21-es Budaörsön.

Ha jól tudom még egy működőképes MiG-21-es van az országban, a szolnoki tanhangárban áll, de oda nem lehet bejutni.

<i>
"A HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum "A MiG-21-es vadászgép a magyar haderőben" címmel tudományos konferenciát rendez 2013. november 8-án a múzeum Dísztermében. A konferencia célja, hogy az 1961-es rendszerbeállítástól a 2000. évi kivonásig bemutassa a MiG-21-es magyarországi pályafutását, a géptípussal kapcsolatos hazai tapasztalatokat - a pilóták, a parancsnokok, az üzemeltetők és a nagyjavítók szempontjából egyaránt.</i>
"

Szerintem konferencia résztvevői elsírnák magukat, ha újra hallhatnák egy magyar MiG-21-es hangját.

Ha kicsit bevételorientáltabb lenne a gép gazdája, akkor a hajtóművezésekre szedhetne belépőt. De így csak az ismerősök és azok haverjai láthatják. Ahogy a MiG-15-nél is történt. Állítólag a budaörsi MiG-21-esek közül néhány korábban Tökölön volt és ott is hajtóművezték őket.

Csak érdekességként: Angliában van egy hely, ahol időről-időre már kivont, de üzemképes hidegháborús gépek gurulnak végig a pályán, a nézők legnagyobb örömére. Ott az ilyenből látványosságot csinálnak. És a felújításból is.


MiG-21-esük még nincs...
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
17 056
24 879
113
Kimaradt a link az előzőből:

http://globalaviationresource.com/v2/2013/08/30/feature-cold-war-jets-open-day-bruntingthorpe/
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
17 056
24 879
113
Deltaszárnyú legenda - A magyar MiG-21 pilótaszemmel

http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/a-magyar-mig-21-pilotaszemmel/
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
17 121
9 356
113
Érdekes történet, és ahogy a két fél elmeséli a maga szemszögéből, néha mintha nem is ugyanarról lenne szó.
Ma mennyit kapnál ha egy felfegyverzett Gripent megpróbálnál elkötni? Gondolom ott is kinézne a 12 év, ha el is kötnéd akkor meg egy rakéta a seggedbe emellé.
Ilyenkor látszik, hogy milyen precíz műszerek is ezek, és hogy csak úgy szabad használni ahogy az le van írva. A Mig-21Bisz-hez képest a mai 4-5 generációs gépek 1-1 ékszer. Kb svájci óra vs kőbalta kategória. És még az a régi gép is annyira összetett és precíz valami, hogy 3 elcseszett indítással tönkretették a hajtóművét és szinte felgyújtották az egész gépet, pedig ezt egy aránylag jól képzett személy csinálta.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 694
27 052
113
Odáig volt aránylag jól képzett (amúgy értem, mire érted) hogy a felszállást valószínű nem élhette volna túl. A srácról annyit, hogy sajnálom. A Facebook-os kommentekre reagálva (olyanoktól jött, akik szemtanúk voltak) természetesen eszemben sincs mártírt csinálni belőle, de talán a legjobb azt mondani, egyátalán nem evilági lény volt. Így élt, sajnos így is halt meg.

Szerény elképzelésem szerint, ha ki is tudott volna gurulni a pályára, valószínű a forszázs ereje megdöbbentette volna, amúgy meg elképzelése se lett volna a megfelelő elhatározási sebességről, hogy meddig kell (egyátalán, hogy kell) kétponton sebességet gyűjteni, miképp reagál a botra, merre akar kitörni, már bocsánat, egyátalán hogyan és mikor megy a pályára állás előtt egyenesbe az orrfutó, futóbehúzás, fékszárny, mikor vegye vissza fáklyát, miegyéb. Vészhelyzet, láng kialvás, ferde megfúvás, ilyesmiről nem is beszélve. Csak egy példa, a gép nekifutás közben közelít a pálya valamelyik széle felé, egyre csak gyorsulva. Nagyot lép ellenkezőleg. Netán erre a gép berádlizik. Mit tesz? Semmit...