[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

Én egyet nem értek. Miért kellett nagy részüket szétvágni.Na meg mi van a mendemondákkal ,hogy a tankjukat betonnal öntötték ki.?
 
Ez az egész egyetlen senki vergődése.
Kiszúrta ezeket a dolgokat, aztán arra gondolt, hogy vfégre hátha lesz belőle valaki.
Azt írta, hogy megírja a NATOnak, és Szergej Sojgunak is.
Bizonyám.
 
Most tekintsünk el attól hogy a cikkel a szerzője mit akart elérni. Ha nincs ez a cikk, megint csak egy szűk kör tudna arról hogy van egy működőképes MiG-21-es Budaörsön.

Ha jól tudom még egy működőképes MiG-21-es van az országban, a szolnoki tanhangárban áll, de oda nem lehet bejutni.

<i>
"A HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum "A MiG-21-es vadászgép a magyar haderőben" címmel tudományos konferenciát rendez 2013. november 8-án a múzeum Dísztermében. A konferencia célja, hogy az 1961-es rendszerbeállítástól a 2000. évi kivonásig bemutassa a MiG-21-es magyarországi pályafutását, a géptípussal kapcsolatos hazai tapasztalatokat - a pilóták, a parancsnokok, az üzemeltetők és a nagyjavítók szempontjából egyaránt.</i>
"

Szerintem konferencia résztvevői elsírnák magukat, ha újra hallhatnák egy magyar MiG-21-es hangját.

Ha kicsit bevételorientáltabb lenne a gép gazdája, akkor a hajtóművezésekre szedhetne belépőt. De így csak az ismerősök és azok haverjai láthatják. Ahogy a MiG-15-nél is történt. Állítólag a budaörsi MiG-21-esek közül néhány korábban Tökölön volt és ott is hajtóművezték őket.

Csak érdekességként: Angliában van egy hely, ahol időről-időre már kivont, de üzemképes hidegháborús gépek gurulnak végig a pályán, a nézők legnagyobb örömére. Ott az ilyenből látványosságot csinálnak. És a felújításból is.


MiG-21-esük még nincs...
 
Kimaradt a link az előzőből:

http://globalaviationresource.com/v2/2013/08/30/feature-cold-war-jets-open-day-bruntingthorpe/
 
Deltaszárnyú legenda - A magyar MiG-21 pilótaszemmel

http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/a-magyar-mig-21-pilotaszemmel/
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
<i>"Annyi üres betonhangár van hazánkban. Miért nem lehetett őket ott tárolni?"</i>

Az nem lenne méltó a Honvédség üzemeltetési, tárolási és munkakultúrájához.
 
Szégyen, hogy hagyják ezeket a gépeket így tárolni. 2008 -ban voltam Pápán akkor még a beton úton álltak nem tudom mit vétetek ,hogy már ott sincs helyük.
 
Valaki jó sok ideje írta itt a fórumon, hogy amikor a szovjetek talán Szu-24-ese, ami még féligmeddig titkos volt, és berepült talán a magyar légtérbe, akkor a ráküldött régbbi Mig(?) amikor bekapcsolta a radarját, akkor az tönkrement. Ha valaki pontosabban tujdja a részleteket az korrigáljon.

A MiG-21MF amelyikkel Varsányi Mihály repült, valamikor 1982 környékén kapott rávezetést gyakorló(?) keszi alatt az akkor idehaza épp vadonat új kunmadarasi Szu-24-esre. A sztori szerint mikor kisugárzásra kapcsolta a 21-es radarját, egyszer csak elfüstölt pár elektroncső, mert az oroszok meg elkezdték az ellentevékenységet. Az, hogy magasabb szinten kik hagyták jóvá, már ha volt egyátalán bárminemű előzetes egyeztetés, nem tudni.
Tekintve, hogy előfordult egyszer, hogy a Balaton környékén sikerült a taszári keszit a sármelléki szovjetre ráriszatani valamiféle kommunikációs zavar miatt, aztán ott nézte egymást a két delikvens állig felfegyverezve, nem csodálkoznék azon, hogy a Szu-24-es mozgása se volt koordinálva kellőképpen. Értsd: megvolt, hogy mikor volt repülési napja a szovjeteknek, és mikor a mieinknek. Ezt mind a két fél igyekezett betartani. Ha nem így alakult, márpedig a vadonat új Szu-24-esek érkeztekor simán lehettek úgymond "improvizációk", akkor fordulhatott elő, hogy igazoltatásra emelték például Kecskemétet. A történet érdekessége, hogy a magyar hajózóra azon túl, hogy nagy hatással volt az esemény, képtelen volt akkor még megsaccolni is, hogy tulajdonképpen miféle géppel került össze.

(Adalék, 1956 január 21-én a Fertő-tó felett alakult ki légiharc az akkor még sármelléki magyar MiG-15bisz és a pápai szovjet MiG-17PF géppár között, mert mind a két készültséget ugyanarra a kétmotoros, Ausztria felöl érkező, ismeretlen eredetű gépre emelték. Koordináció nélkül. Miután az akkori rádiólokátoroknál az adott távolságon még nem tudtak megkülönböztetni egy kéthajtóműves gépet egy géppártól, a két-két gép személyzete a találkozáskor a másikról hitte azt, hogy csak a mérési hiba miatt volt kéthajtóműves gép, a valós helyzet nyilván az épp érkező géppár maga. Ezért alakult ki légiharc, amely az egyedüliként fellelhető Romsics László géppárparancsnok visszaemlékezése szerint először Romsics gépére nyitott tüzet a szovjet kisérő, Konokov főhadnagy, amire válaszul Magyar lelőtte a szovjet vezért. Az orosz pilóta tudott katapultálni, de Magyar Sándor a géppel együtt lezuhant. Romsics még le akarta lőni Konokovot, de a 300 liter vészmaradék miatt haza kellet mennie.

És ugye ott volt még az ezt megelőző évben Hruscsov Belgrádból érkező Il-14-ese, melyet sikeresen elfogott és Sármelléken leszállásra kényszerített Riczu József hadnagy...)
 
A MiG-21MF amelyikkel Varsányi Mihály repült, valamikor 1982 környékén kapott rávezetést gyakorló(?) keszi alatt az akkor idehaza épp vadonat új kunmadarasi Szu-24-esre.)

Pistike barátom Halásztelken (Tököl mellett) akkortájt olyan fényképeket lőtt, hogy egyenként is kaphatott volna értük pár évet. Volt amin a szovjet pilóta elvtárs is felismerhető volt.
 
Nem videó, de szerintem ide illik a legjobban:

<i>KEDVES BARÁTAIM! Összeszedtem bátorságomat, és a Veszprém megyei "Napló" újság selfie pályázatra beneveztem a mellékelt képemmel, amely 78. számmal Kositzky Attila névvel megjelent. A képet egy MiG-21biszAP gép kabinjából készítettem, kísérőm Pető "Pinyó" István volt. A háttérben a pápai 1. sz. légtér Ny-Dny-i része látható a Bakonnyal, a Kőris hegyi polgári radar antennával és kilátóval, valamint Bakonybél ÉK-i csücske és a csúcsra felvezető út.Kérlek benneteket, ha a kép megnyerte a tetszéseteket, szavazzatok:http.//.veol.hu/hírek/naplo-selfie-palyazat-2014-szavazas-1637032 rovaton. Segítségeteket előre megköszönöm Attila</i>

1548025_345272722294421_3017306032216719575_o.jpg



http://veol.hu/hirek/naplo-selfie-palyazat-2014-szavazas-1637032
 
A magyar MiG-21MF/szovjet Szu-24 találkozásról egy kis pontosítás.
1984 ápr. 17.-én történt a Gránit repülő-harcászati gyakorlaton. Az Arató Ferenc alez. géppár-pk./Bali József őrgy. kísérő 21-es géppár fogta el a Szuhojt, először vezérként Arató próbálta lokátorral befogni a célt, de egy céljel-felvillanás után a képernyő egy pillanatra kivilágosodott, majd elsötétült. Úgy értékelvén, hogy a lokátor a legrosszabb pillanatban befuccsolt, Arató kifordult és rádión a támadás folytatására, elfogásra utasította a kísérőt, de annak a lokátorával is ugyanez történt. Így kénytelenek voltak "gépágyús" támadást végrehajtani és fotogéppuska-felvételt készíteni az elfogásról. A földön aztán kiderült, hogy a Szuhoj aktív zavaró-rendszere mindkét gép lokátorában lévő azonos erősítő-fokozat azonos biztosítékát tette tönkre. A sztorit Varsányi Mihály (akkoriban pilóta-társuk) írta meg a Haditechnika 2000/4 számában.
Üdv ML
 
<i>KEDVES BARÁTAIM! Összeszedtem bátorságomat, és a Veszprém megyei "Napló" újság selfie pályázatra beneveztem a mellékelt képemmel, amely 78. számmal Kositzky Attila névvel megjelent. A képet egy MiG-21biszAP gép kabinjából készítettem, kísérőm Pető "Pinyó" István volt.

1548025_345272722294421_3017306032216719575_o.jpg

Idézet facebook-ról:

<i>Kedves Barátaim! Kollégáim! Mindazoknak akik szavazataikkal segítették, hogy a Veszprémi Napló Selfie Pályázatán 2014 október 03-án az első helyezést elérjem, büszkén mutatom be a 2014. december 23-án 16 órakor átvett díjamat!!!!! KÖSZÖNÖM A SZAVAZATAITOKAT!!! Attila</i>

A nyeremény egy S4 mini típusú mobiltelefon. Kép az eredeti forrásban.
 
SG.hu DCS topiokból.

http://lhzk.hu/images/letoltesek/19781012_A_Polereczky_tortenet.pdf
 
Érdekes történet, és ahogy a két fél elmeséli a maga szemszögéből, néha mintha nem is ugyanarról lenne szó.
Ma mennyit kapnál ha egy felfegyverzett Gripent megpróbálnál elkötni? Gondolom ott is kinézne a 12 év, ha el is kötnéd akkor meg egy rakéta a seggedbe emellé.
Ilyenkor látszik, hogy milyen precíz műszerek is ezek, és hogy csak úgy szabad használni ahogy az le van írva. A Mig-21Bisz-hez képest a mai 4-5 generációs gépek 1-1 ékszer. Kb svájci óra vs kőbalta kategória. És még az a régi gép is annyira összetett és precíz valami, hogy 3 elcseszett indítással tönkretették a hajtóművét és szinte felgyújtották az egész gépet, pedig ezt egy aránylag jól képzett személy csinálta.