1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    Kivont magyar Mig-21 bisz, Mig-21UM és Mig-23MF amerikai légiero színeiben a Spectral film forgatásához Budapesten még 2014 szeptemeberében.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Érdekes ez az orrkúpos MiG-21-es. :) Levegőbeömlőt számítógéppel kreáltak vajon hozzá, vagy szimplán kihagyták?
     
  3. czulu

    czulu Well-Known Member

    Sanszosan csak földi felvételekhez használták a gépeket. Viszont szépek. :)
     
  4. danielblack

    danielblack Guest

    De miért tették rá az orrkúpot? volt ilyen verzió? (én nem tudtam eddig ilyenről)
     
  5. czulu

    czulu Well-Known Member

    Filmes kelléket készítettek.
     
  6. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Érdekesen néz így ki, szívócsatorna nélkül:)
     
  7. emel

    emel Well-Known Member

    A világ legfejlettebb sugárhajtású vadászgépe magyar gyártmány, a hajtóműve még levegő nélkül is működik!! :)
     
  8. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

  9. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Nem sok ismeretem van a típusról, azonban a kecskeméti román dinamikus bemutató egészen széppé tette a szememben, így néha-néha olvasgatok róla, elromantikázom a képkeresőben.

    A wiki szerint üzemeltetés során a MN 74 darabot veszített, ilyen úton 32 fő hunyt el.
    Közületek többen (ahogy a fórum olvasása közben kivettem) szorosabb ismeretséget kötöttetek a 21-esekkel.

    Kérdezném, mi okozta ezt a rendkívül nagy számú repeseményt, és főleg az ezekből fakadó halálesetek ilyen nagy arányát?
     
  10. misinator

    misinator Well-Known Member

    Abszolút laikusként:
    A kor 2 Mach-os gépei mind a VSZ-ben, mind Nyugaton peregtek, mint a krumpli.
    "Örültek", hogy elérték ezt a sebességtartományt, de ezt azon az áron tudták teljesíteni, hogy a legkisebb reptechnikai hibát is megtorolták. Ezeknek a jószágoknak pl. a szárnyai szegényesen voltak mechnanizálva.
    Magas volt a leszállósebességük is, még nem volt annyira kifinomult az avionikájuk, a hajtóművek is érzékenyebbek voltak a szívócsatornában kialakult áramlástani anomáliákra, a katapultülések se voltak dupla nullások. A sort majd folytatják, akik <b>tényleg </b> ismerték őket :)
     
  11. emel

    emel Well-Known Member

    A mi veszteségeinknél voltak az elején komoly műszaki problémák is, pl. Iván rossz minőségű, a hajtómű-forgórész csapágyaira kokszosodó (ráégő) kenőolajat szállított, ami a legváratlanabb pillanatokban okozhatott hajtóműleállást. Mindezt olyan pilóták alatt, akik MiG-15/17-ről ültek át a 21-re, és rögtön egyedül kellett repülniük, mert az elején nem volt UTI-változat. A gép meg a korábbi tipusokhoz képest merült mint a balta, kétszeres volt a leszállósebessége is, tehát sokkal veszélyesebb volt vele leszállni, mert feleannyi idő volt a hibát felismerni és korrigálni. Kezdetben ehhez hozzájött az is, hogy a pilóták tartottak a gyors, kabintetővel együtt történő katapultálástól, mert elterjedt, hogy a Szu.-ban nem mindig működött a kabintetőt a katapultról leválasztó rendszer, és ebbe halt bele a pilóta. Nálunk meg többen is abba, hogy ez miatt katapultálás előtt inkább eldobták a kabintetőt, de ezzel időt - és magasságot - veszítettek, és így későn katapultáltak (azoknál az üléseknél még vizszintes repülésnél min 110m magasság kellett a sikeres kattintáshoz. A 21F-13-ban még robotpilóta sem volt, végig a pilótának kellett vezetni, és egy nehezebb feladatnál bizony mire eljött a leszállás, már nagyon ki lehetett fáradni, nem is mindig fizikailag, hanem mentálisan, és ekkor csökken a figyelem, a koncentrálóképesség. Az első kétüléses gépeken meg rettentő rossz volt a kilátás a hátsó kabinból előre, szóval leszállásnál hiába profi az oktató-pilóta, ha pont leszállásnál alig lát valamit. Később az újabb változatokon ezeket a problémákat orvosolták, a pilóták is már jobban bíztak az új KM-1M katapultokban.
     
  12. emel

    emel Well-Known Member

    Bulgária költségvetési okokból december 18-án kivonta a harcászati szolgálati repülésekből (operational flight) a MiG-21 típust. Fogynak a régi jó madarak a levegőben... :-(
     
  13. kalapacs

    kalapacs New Member

    Fogadjunk hogy hamarosan sziriaba fognak feltunni !
     
  14. Galcom

    Galcom Well-Known Member


    Ja,

    221 gép, 52 év.

    12 MiG-21F-13
    01 MiG-21U
    12 MiG-21PF
    50 MiG-21PFM
    05 MiG-21UM
    15 MiG-21M
    20 MiG-21MF
    72 MiG-21bis
    33 MiG-21UM

    Két honi légvédelmi ezred. Két frontvadász ezred. Valamint egy felderítő ás egy kiképző ezred.

    [​IMG]
     
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  16. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ettől a képtől sírni jön...
    :(((
     
  17. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Mi a fenének kell egy vadászgépet szétvágni???
    Elég hatástalan e nélkül is.
     
  18. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Nyalni kellett! No meg részben lecserélődött a tábornoki kar, akik a pár évvel korábbi MiG-21PF darabolásnál a háttérben pózoltak, tehát újat kellet rendezni.
     
  19. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Ez törvényileg melyik kategória?
    A nagy vagyoni hátrány igencsak valós.
     
  20. borisz

    borisz Well-Known Member

    Én nem szarakodnék ilyennel, szabotázs, azt kész.
    Nem csak akkor diverzáns valaki, ha cipőkrémmel kiboxolva bokorról-bokorra kúszik egy jó robbantás reményében a hátországban, akkor is az, ha öltönyben, papírokkal csinálja.
    A családjaik vagyonát is elkoboznám. Talán az állampolgárságukkal együtt.
     

Ezen oldal megosztása