[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
38 976
35 196
113
Kivont magyar Mig-21 bisz, Mig-21UM és Mig-23MF amerikai légiero színeiben a Spectral film forgatásához Budapesten még 2014 szeptemeberében.




 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 489
7 637
113
Érdekes ez az orrkúpos MiG-21-es. :) Levegőbeömlőt számítógéppel kreáltak vajon hozzá, vagy szimplán kihagyták?
 
D

danielblack

Guest
De miért tették rá az orrkúpot? volt ilyen verzió? (én nem tudtam eddig ilyenről)
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 498
5 573
113
Nem sok ismeretem van a típusról, azonban a kecskeméti román dinamikus bemutató egészen széppé tette a szememben, így néha-néha olvasgatok róla, elromantikázom a képkeresőben.

A wiki szerint üzemeltetés során a MN 74 darabot veszített, ilyen úton 32 fő hunyt el.
Közületek többen (ahogy a fórum olvasása közben kivettem) szorosabb ismeretséget kötöttetek a 21-esekkel.

Kérdezném, mi okozta ezt a rendkívül nagy számú repeseményt, és főleg az ezekből fakadó halálesetek ilyen nagy arányát?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 222
3 745
113
Abszolút laikusként:
A kor 2 Mach-os gépei mind a VSZ-ben, mind Nyugaton peregtek, mint a krumpli.
"Örültek", hogy elérték ezt a sebességtartományt, de ezt azon az áron tudták teljesíteni, hogy a legkisebb reptechnikai hibát is megtorolták. Ezeknek a jószágoknak pl. a szárnyai szegényesen voltak mechnanizálva.
Magas volt a leszállósebességük is, még nem volt annyira kifinomult az avionikájuk, a hajtóművek is érzékenyebbek voltak a szívócsatornában kialakult áramlástani anomáliákra, a katapultülések se voltak dupla nullások. A sort majd folytatják, akik <b>tényleg </b> ismerték őket :)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 000
113
A mi veszteségeinknél voltak az elején komoly műszaki problémák is, pl. Iván rossz minőségű, a hajtómű-forgórész csapágyaira kokszosodó (ráégő) kenőolajat szállított, ami a legváratlanabb pillanatokban okozhatott hajtóműleállást. Mindezt olyan pilóták alatt, akik MiG-15/17-ről ültek át a 21-re, és rögtön egyedül kellett repülniük, mert az elején nem volt UTI-változat. A gép meg a korábbi tipusokhoz képest merült mint a balta, kétszeres volt a leszállósebessége is, tehát sokkal veszélyesebb volt vele leszállni, mert feleannyi idő volt a hibát felismerni és korrigálni. Kezdetben ehhez hozzájött az is, hogy a pilóták tartottak a gyors, kabintetővel együtt történő katapultálástól, mert elterjedt, hogy a Szu.-ban nem mindig működött a kabintetőt a katapultról leválasztó rendszer, és ebbe halt bele a pilóta. Nálunk meg többen is abba, hogy ez miatt katapultálás előtt inkább eldobták a kabintetőt, de ezzel időt - és magasságot - veszítettek, és így későn katapultáltak (azoknál az üléseknél még vizszintes repülésnél min 110m magasság kellett a sikeres kattintáshoz. A 21F-13-ban még robotpilóta sem volt, végig a pilótának kellett vezetni, és egy nehezebb feladatnál bizony mire eljött a leszállás, már nagyon ki lehetett fáradni, nem is mindig fizikailag, hanem mentálisan, és ekkor csökken a figyelem, a koncentrálóképesség. Az első kétüléses gépeken meg rettentő rossz volt a kilátás a hátsó kabinból előre, szóval leszállásnál hiába profi az oktató-pilóta, ha pont leszállásnál alig lát valamit. Később az újabb változatokon ezeket a problémákat orvosolták, a pilóták is már jobban bíztak az új KM-1M katapultokban.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 000
113
Bulgária költségvetési okokból december 18-án kivonta a harcászati szolgálati repülésekből (operational flight) a MiG-21 típust. Fogynak a régi jó madarak a levegőben... :-(
 

kalapacs

Member
2015. november 27.
565
2
18
Bulgária költségvetési okokból december 18-án kivonta a harcászati szolgálati repülésekből (operational flight) a MiG-21 típust. Fogynak a régi jó madarak a levegőben... :-(

Fogadjunk hogy hamarosan sziriaba fognak feltunni !
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
733
1 502
93
Bulgária költségvetési okokból december 18-án kivonta a harcászati szolgálati repülésekből (operational flight) a MiG-21 típust. Fogynak a régi jó madarak a levegőben... :-(


Ja,

221 gép, 52 év.

12 MiG-21F-13
01 MiG-21U
12 MiG-21PF
50 MiG-21PFM
05 MiG-21UM
15 MiG-21M
20 MiG-21MF
72 MiG-21bis
33 MiG-21UM

Két honi légvédelmi ezred. Két frontvadász ezred. Valamint egy felderítő ás egy kiképző ezred.

 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
733
1 502
93
Nyalni kellett! No meg részben lecserélődött a tábornoki kar, akik a pár évvel korábbi MiG-21PF darabolásnál a háttérben pózoltak, tehát újat kellet rendezni.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 145
4 468
113
Ez törvényileg melyik kategória?
A nagy vagyoni hátrány igencsak valós.

Én nem szarakodnék ilyennel, szabotázs, azt kész.
Nem csak akkor diverzáns valaki, ha cipőkrémmel kiboxolva bokorról-bokorra kúszik egy jó robbantás reményében a hátországban, akkor is az, ha öltönyben, papírokkal csinálja.
A családjaik vagyonát is elkoboznám. Talán az állampolgárságukkal együtt.