Valaki jó sok ideje írta itt a fórumon, hogy amikor a szovjetek talán Szu-24-ese, ami még féligmeddig titkos volt, és berepült talán a magyar légtérbe, akkor a ráküldött régbbi Mig(?) amikor bekapcsolta a radarját, akkor az tönkrement. Ha valaki pontosabban tujdja a részleteket az korrigáljon.
A MiG-21MF amelyikkel Varsányi Mihály repült, valamikor 1982 környékén kapott rávezetést gyakorló(?) keszi alatt az akkor idehaza épp vadonat új kunmadarasi Szu-24-esre. A sztori szerint mikor kisugárzásra kapcsolta a 21-es radarját, egyszer csak elfüstölt pár elektroncső, mert az oroszok meg elkezdték az ellentevékenységet. Az, hogy magasabb szinten kik hagyták jóvá, már ha volt egyátalán bárminemű előzetes egyeztetés, nem tudni.
Tekintve, hogy előfordult egyszer, hogy a Balaton környékén sikerült a taszári keszit a sármelléki szovjetre ráriszatani valamiféle kommunikációs zavar miatt, aztán ott nézte egymást a két delikvens állig felfegyverezve, nem csodálkoznék azon, hogy a Szu-24-es mozgása se volt koordinálva kellőképpen. Értsd: megvolt, hogy mikor volt repülési napja a szovjeteknek, és mikor a mieinknek. Ezt mind a két fél igyekezett betartani. Ha nem így alakult, márpedig a vadonat új Szu-24-esek érkeztekor simán lehettek úgymond "improvizációk", akkor fordulhatott elő, hogy igazoltatásra emelték például Kecskemétet. A történet érdekessége, hogy a magyar hajózóra azon túl, hogy nagy hatással volt az esemény, képtelen volt akkor még megsaccolni is, hogy tulajdonképpen miféle géppel került össze.
(Adalék, 1956 január 21-én a Fertő-tó felett alakult ki légiharc az akkor még sármelléki magyar MiG-15bisz és a pápai szovjet MiG-17PF géppár között, mert mind a két készültséget ugyanarra a kétmotoros, Ausztria felöl érkező, ismeretlen eredetű gépre emelték. Koordináció nélkül. Miután az akkori rádiólokátoroknál az adott távolságon még nem tudtak megkülönböztetni egy kéthajtóműves gépet egy géppártól, a két-két gép személyzete a találkozáskor a másikról hitte azt, hogy csak a mérési hiba miatt volt kéthajtóműves gép, a valós helyzet nyilván az épp érkező géppár maga. Ezért alakult ki légiharc, amely az egyedüliként fellelhető Romsics László géppárparancsnok visszaemlékezése szerint először Romsics gépére nyitott tüzet a szovjet kisérő, Konokov főhadnagy, amire válaszul Magyar lelőtte a szovjet vezért. Az orosz pilóta tudott katapultálni, de Magyar Sándor a géppel együtt lezuhant. Romsics még le akarta lőni Konokovot, de a 300 liter vészmaradék miatt haza kellet mennie.
És ugye ott volt még az ezt megelőző évben Hruscsov Belgrádból érkező Il-14-ese, melyet sikeresen elfogott és Sármelléken leszállásra kényszerített Riczu József hadnagy...)