[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
5 643
7 697
113
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 305
35 558
113
Kötél általi felfüggesztett, nálam ez lenne a miminum büntetés!
Azért valljuk be, a MiG-21bisz kivonásakor végletesen elavult volt. Akkor már volt 29-es bár a Gripen döntés nem volt még a kanyarban sem a 2000-es kivonáskor. A 21bisz további megtartásának a 29-es mellett semm értelme nem volt.

A másik opció az lett volna, hogy akkor 1999 után 29-es leállít - láttuk az AF után, hogy mennyit ért az ARH korában a 9.12-es éa a HUN AF-et air policyra redukáljuk le. A szerb 21-esekkel inkább fel sem szálltak...

A Szu-22 kivonása viszont tényleg ezt érdemli. Zsír új gépeket ipari nagyjavítás után eladni sem próbáltuk... Vagy elcserélni a lengyelekkel másra.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 284
1 663
113
Azért valljuk be, a MiG-21bisz kivonásakor végletesen elavult volt. Akkor már volt 29-es bár a Gripen döntés nem volt még a kanyarban sem a 2000-es kivonáskor. A 21bisz további megtartásának a 29-es mellett semm értelme nem volt.

A másik opció az lett volna, hogy akkor 1999 után 29-es leállít - láttuk az AF után, hogy mennyit ért az ARH korában a 9.12-es éa a HUN AF-et air policyra redukáljuk le. A szerb 21-esekkel inkább fel sem szálltak...

A Szu-22 kivonása viszont tényleg ezt érdemli. Zsír új gépeket ipari nagyjavítás után eladni sem próbáltuk... Vagy elcserélni a lengyelekkel másra.
Sajnos gyakorlatilag a biszekkel is az volt a baj, mint az összes géppel, ami a kezünk ügyébe kerül: nem vagyunk hajlandóak rendesen használni és gyakorlatilag úgy dobjuk ki, hogy a fele élete benne marad. A 21-esnek meg az az igazi nagy érdeme, hogy gyakorlatilag „szarér'-hugyér'” repül és végtelenül igénytelen. A szírek is ezzel, meg Szu-17-esekkel veretik a csühösöket.
Nekünk meg nem a jueszéj ellen kellet készülnünk, szóval a szóba jöhető ellenfelek ellen bőven elég lett volna 21-es is kiegészítésnek.

Mivel a lengyelek csak az M4-eseket tartották meg (lehet, hogy csak az volt nekik a Szu-7 után, nem tudom), ezért nem biztos, hogy kapkodtak volna a mi hikomat öszvér M3 gépeink után, amiből az egész világon csak 60-65db létezett. Nem hinném, hogy érdemes lett volna nekik kibelezni a gépeinket. Se a hajtómű nem olyan, de még az indítógázturbinája is TSz család másik tagja. A fenti okokból kifolyólag szerintem a líbiaiakon kívül nem érdekelt volna senkit a portékánk. (ha jól tudom csak ők használták rajtunk kívül ezt a kerekseggű verziót :))
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 305
35 558
113
Sajnos gyakorlatilag a biszekkel is az volt a baj, mint az összes géppel, ami a kezünk ügyébe kerül: nem vagyunk hajlandóak rendesen használni és gyakorlatilag úgy dobjuk ki, hogy a fele élete benne marad.
Kérnék forrást arra, hogy a 21bisz flottában hány repóra maradt. A 23-as flottát meg nagyrészt kirepültük, alig pár gépben marad jelentős repóra. Parancsolj.
http://www.simonrobert.hu/02-repulo...d/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad.html

Nekünk meg nem a jueszéj ellen kellet készülnünk, szóval a szóba jöhető ellenfelek ellen bőven elég lett volna 21-es is kiegészítésnek.
2000-ben ki lett volna a szóba jöhető ellenfél? Ukrajnában és szlovákoknál BVR képes gépek voltak, Romániában tenygernyi LancerR, ami hülyére pofozza a magyar biszt...

Mivel a lengyelek csak az M4-eseket tartották meg (lehet, hogy csak az volt nekik a Szu-7 után, nem tudom), ezért nem biztos, hogy kapkodtak volna a mi hikomat öszvér M3 gépeink után, amiből az egész világon csak 60-65db létezett.
Lehet, hogy még annyi sem az igen speciális öszvér hajtóműve miatt.