1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. Wier

    Wier Member

    Üdv!
    Nemrég olvastam a szerb légierőről, és ott arról írtak, hogy 3 van szolgálatban, 2018-as üzemidővel.
     
    antigonosz likes this.
  2. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Az AF meg a most között eltelt 18 év.
    Az utána, az nem feltétlenül a mostot jelenti .............. Érted!;)
     
  3. csokis8

    csokis8 New Member

    Hello mindenki!

    Nagyon hálás lennék, ha valaki tudna segíteni abban a kérdésben, hogy 1904-es repült-e tereptarka kamuval, de ék alakú felségjellel.? A segítséget úgy gondolom, ha 10000%, pláne ha egy kép is előkerülne...., mert már egy idelye nyomozok ez ügyben, de bizonyosságot eddig nem kaptam, csak pár "aaaaa, há persze hogy röpűtt-et"!

    Köszi előre is!
     
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Csak nem makett lesz?
     
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Jobbat nem tudok mondani, mint hogy biztosan repült így, mert a Cápeti festés 1992 nyarán volt, amikor javában ék felségjelesek voltak már a gépeink, az 1904-es meg tudtommal nem dekkolt sehol se leállítva 1990 és 92 között, szóval a többivel együtt megkapta 1990-91-ben az új felségjelet. Ami tényleg furcsa, hogy mind a hunavia.hu, mind az avia-info.hu csak Cápeti állapotban mutatja a gépet, illetve ugye van egy teflonos és egy terepmintás állapotú, de mindkettő még a régi felségjellel.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ha maketthez, vagy bármi máshoz lesz, ez utóbbit használhatod festésmintának.
     
    Nagy Csaba and fishbed like this.
  6. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Repült, elvileg 92-ben nyáron pingálták át sárgára, előtte a többihez hasonlóan tereptarka volt. Ezen a képen a kopott festés alatt az orrán láthatod is a zöldet. Az ék jelet nem tudom mióta használják az alakulatok, de 91-ben Taszáron már használták. Elvileg tehát lehetséges, hacsak nem valami félretolt gép volt korábban és 92 körül nagy javították. De lesz itt aki bővebben felvilágosít vagy írj rá valamelyik régi taszári pilótára. :)
    [​IMG]
     
  7. csokis8

    csokis8 New Member

    Óóóóó, tényleg nagyon hálás vagyok, hogy rögtön és többen próbáltok segíteni... Tényleg KÖSZÖNÖM!!!

    -nah: a helyzet nem annyira egyszerű ám!!! A családban van pilóta, sőt majdnem hogy csak ex reptéri dolgozók vannak :hadonaszos::D Én is kaposvári/taszári vagyon de még ennek ellenére sem jutottam semmire.Tényleg, már minden követ megmozgattam amit bírtam, de egyrészt az embereknek van jobb dolguk is nyilván, másrészt meg csak elmúlt több mint két évtized... Úgy látszik olyat kérdeztem amibe mindenkinek a foga beletört. EDDIG! ;)

    91-ben még javában repültek Taszáron a csillagosok is ez biztos, nyilván nem egyszerre történt meg az átpingálás. -és igen tudom, hogy 92-re készült a Camelsárga, de ha már mondjuk 91-ben döntés született róla, hogy majd a jövő évi bemutatóra átpingálják.... ez esetben nagy eséllyel egyből Cápetit kapta. Hogy leállítva volt-e azt nem tudom. Az biztos hogy 89-ben egy Lengyelországi éleslövészeten, a hirtelen bejött drasztikus időjárás változás miatt Kovács András ezredes hosszúra szállt vele, és a gépet a majomfogó fogta meg. A vészpitotcsövet kitépte és átszakadt a szívócsatorna. Ott helyben a Lengyelek segítségével lett kifoltozva és selejtezéséig így repült, vagyis egy félköríves lemezdarabbal a vészpitot alatt. Nade ez miatt valószínűtlen hogy le lett volna, hisz haza is így repült, meg később is... Viszont ettől IS!! érdekes a 1904-es és én imádom az ilyen sztorikat. No, és hogy válaszoljak a kérdésre.. igen makett készülne, de sárgára nem festem az tuti és csillagos felségjelet sem szeretnék. Amúgy is nehézkes lenne a cápafogakat is legyártatni hozzá, merthogy 1/32-ben készül, és mivel 75AP nem létezik ebben a méretben a HAD-nak sincs Cápeti matricája, csak 1/48-ban. De ha már megszivattam magam az MF-ről átalakítással (gerinc kiszélesítés; RSZBN antennák legyártása stb.) akkor a segítségetekkel kinyomozom ezt a hatalmas terep + ék talányt is, ha belegebedek is! Köszönöm a további észrevételeket is!
     
    Nagy Csaba, endre and fishbed like this.
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ha MF-ből bisz-t csinálsz akkor nem csak a gerincet kell kiszélesíteni, hanem a beömlő átmérőjét és a profilját is meg kell változtatni. Anno húsz éve én ezt megcsináltam az OEZ/Smer-féle 1/48-as maketten. És még más különbségek is vannak.
     
    Nagy Csaba and fishbed like this.
  9. csokis8

    csokis8 New Member

    tudom hogy van más is, ezért írtam hogy stb. -de most nem ez a kérdés, ezekkel nem vagyok bajban!
     
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ne adjatok tippeket!Van köztünk szőrösszívű makett bíró is. ;)
     
  11. csokis8

    csokis8 New Member

    -hát ha képek alapján belémmar, vagy kiutazik hozzám esetleg... -egyébként nehéz dolga lesz :p;). De nem is célom versenyeztetni.
     
  12. emel

    emel Well-Known Member

    Az ék-felségjelzést 91 márc. 31-től vezették be, ettől kezdve MH- gép csak ilyen jelzéssel szállhatott fel. A Cápeti festést csak 92-ben az airshow előtt pár nappal, a főnökség előtt félig-meddig titokban tartva kapta a "1904", így kizártnak tartom, hogy majd másfél év alatt ne repült volna terepszínű festéssel és ék felségjellel. Egyébként ilyenkor az volt az eljárás, hogy az alapszínnel átfestették a csillagos felségjelet (általában kissé "túlméretes" foltot festve hogy biztosan takarjon, és a korábbi festés fakulása miatt általában kissé sötétebb árnyalatú lett a folt), és erre került rá az ék.
     
  13. csokis8

    csokis8 New Member

    Nah, ez már a valós kérdéssel foglalkozó, tényeket tartalmazó bejegyzés! Köszönöm neked emel!!!
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Egyébként miért ilyen komoly kritérium az élethűség?Arra gondolok,hogy ha pl nem a leírt módon egy sötétebb színű foltra festi az éket mint ahogy volt azért elvileg kevesebb pont jár, de mi van akkor ha ő azt direkt így csinálta(neki úgy tetszik,valljuk be elég csúnya az a sötét kör)?Vagy hova tovább eretnek módon brit berlin camot fest az Armatára ahogy én tervezem?
    Ugye egyik sem tudatlanságból vagy utána nem járásból történik hanem mert úgy tetszik annak aki csinálta.

    Vagy csak én nem vagyok elég érett ahhoz,hogy a történelmi hűségre törkedjek. :D
     
  15. emel

    emel Well-Known Member

    A makettépítés az eredetileg a való élet visszatükrözése kisebb méretben, ez vonatkozik a makett kivitelére és festésére is. Nyugodtan építhet bárki bármilyen makettet ami neki tetszik, de némileg eltér az élethű kiviteltől, de ekkor háromféle lehetősége is van, ha elviszi kiállításra:
    - eltűri, hogy a festés címszónál némileg kevesebb pontot kap, de ettől még akár díjazott is lehet, hiszen mások más területen lehet hogy több hibát követtek el a makettjük építésénél/festésénél
    - nem nevezi be a versenyre, csak kiállítani viszi el a makettet ( ha egyébként jó és mutatós a kivitel, még lehet hogy a szakértő közönség ott fog tülekedni a makettnél, "ezt nézd meg Józsi, há miért nem nevezte ezt be a versenybe a gazdája?!!" jelszóval
    - benevezi a versenyre, de a direkt ilyen célra alapított WHAT IF kategóriába, ami gyakorlatilag a "Mi lett volna, ha ilyenre festik/ilyen is lett volna" maketteknek lett kitalálva. Ide jöhetnek a MKHL sosem volt, de "lehetett volna" Spitfire-jei, Zerói, a szovjet Tomcat-ek, tulipános festésű MiG-21-ek meg a te Berlin-camos Armatád is, (stb.). Ebben a kategóriában csak a makettezés-technikai részét pontozza a zsüri, mivel ugye élethű festésről eleve nem lehet szó. :)
     
    endre, fishbed and dudi like this.
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Értem,szóval ez nem olyan egetverő probléma.
     
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  18. honved

    honved Well-Known Member

  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  20. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Vele volt az erő.
     

Ezen oldal megosztása