Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezért rendes helyen vagyonelkobzás és 10+ letöltendő járna...2017 a pápai gépek
Kötél általi felfüggesztett, nálam ez lenne a miminum büntetés!Ezért rendes helyen vagyonelkobzás és 10+ letöltendő járna...
Azért valljuk be, a MiG-21bisz kivonásakor végletesen elavult volt. Akkor már volt 29-es bár a Gripen döntés nem volt még a kanyarban sem a 2000-es kivonáskor. A 21bisz további megtartásának a 29-es mellett semm értelme nem volt.Kötél általi felfüggesztett, nálam ez lenne a miminum büntetés!
Sajnos gyakorlatilag a biszekkel is az volt a baj, mint az összes géppel, ami a kezünk ügyébe kerül: nem vagyunk hajlandóak rendesen használni és gyakorlatilag úgy dobjuk ki, hogy a fele élete benne marad. A 21-esnek meg az az igazi nagy érdeme, hogy gyakorlatilag „szarér'-hugyér'” repül és végtelenül igénytelen. A szírek is ezzel, meg Szu-17-esekkel veretik a csühösöket.Azért valljuk be, a MiG-21bisz kivonásakor végletesen elavult volt. Akkor már volt 29-es bár a Gripen döntés nem volt még a kanyarban sem a 2000-es kivonáskor. A 21bisz további megtartásának a 29-es mellett semm értelme nem volt.
A másik opció az lett volna, hogy akkor 1999 után 29-es leállít - láttuk az AF után, hogy mennyit ért az ARH korában a 9.12-es éa a HUN AF-et air policyra redukáljuk le. A szerb 21-esekkel inkább fel sem szálltak...
A Szu-22 kivonása viszont tényleg ezt érdemli. Zsír új gépeket ipari nagyjavítás után eladni sem próbáltuk... Vagy elcserélni a lengyelekkel másra.
Kérnék forrást arra, hogy a 21bisz flottában hány repóra maradt. A 23-as flottát meg nagyrészt kirepültük, alig pár gépben marad jelentős repóra. Parancsolj.Sajnos gyakorlatilag a biszekkel is az volt a baj, mint az összes géppel, ami a kezünk ügyébe kerül: nem vagyunk hajlandóak rendesen használni és gyakorlatilag úgy dobjuk ki, hogy a fele élete benne marad.
2000-ben ki lett volna a szóba jöhető ellenfél? Ukrajnában és szlovákoknál BVR képes gépek voltak, Romániában tenygernyi LancerR, ami hülyére pofozza a magyar biszt...Nekünk meg nem a jueszéj ellen kellet készülnünk, szóval a szóba jöhető ellenfelek ellen bőven elég lett volna 21-es is kiegészítésnek.
Lehet, hogy még annyi sem az igen speciális öszvér hajtóműve miatt.Mivel a lengyelek csak az M4-eseket tartották meg (lehet, hogy csak az volt nekik a Szu-7 után, nem tudom), ezért nem biztos, hogy kapkodtak volna a mi hikomat öszvér M3 gépeink után, amiből az egész világon csak 60-65db létezett.
Kérnék forrást arra, hogy a 21bisz flottában hány repóra maradt. A 23-as flottát meg nagyrészt kirepültük, alig pár gépben marad jelentős repóra. Parancsolj.
http://www.simonrobert.hu/02-repulo...d/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad.html
2000-ben ki lett volna a szóba jöhető ellenfél? Ukrajnában és szlovákoknál BVR képes gépek voltak, Romániában tenygernyi LancerR, ami hülyére pofozza a magyar biszt...
Lehet, hogy még annyi sem az igen speciális öszvér hajtóműve miatt.
Nem tudok forrást hozni, mert nem látok bele az okmányokba, de az minden esetre érdekes, hogy a romullánok is hajtották őket és mégis maradt még most is bennük egy kis idő (az lehet, hogy a zsiráfok saját hatáskörben újraindították a számolást és ez az oka, nem tudom), meg a szírek se 5 éve vettek brendnyú 21-eseket és ugye jönnek tőlük a videók. Bolgárok, szerbek megintcsak majd 15 évvel tovább húzták. Itthon meg 85 körül kezdődött a mélyrepülés a hajózók repidejében és, ha a pilótába nem megy bele az idő, akkor valószínűleg a gépbe sem (a biszek 75 és 79 között érkeztek be).Kérnék forrást arra, hogy a 21bisz flottában hány repóra maradt. A 23-as flottát meg nagyrészt kirepültük, alig pár gépben marad jelentős repóra. Parancsolj.
http://www.simonrobert.hu/02-repulo...d/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad.html
2000-ben ki lett volna a szóba jöhető ellenfél? Ukrajnában és szlovákoknál BVR képes gépek voltak, Romániában tenygernyi LancerR, ami hülyére pofozza a magyar biszt....
Lengyeleknek a Szu-7 után még ott volt a Szu-20-as és, majd emellé jöttek a Szu-22M4-esek. A mi M3-asainkból simán lehetett volna bizniszt csinálni vietnám irányába, mert ők mind a mai napig párhuzamosan üzemeltetik az M4-eseik mellett, amelyeket talán cseh(?) készletből egészítettek ki? Azt tudom, hogy a csehek az M4-eseik kivonását követően rögvest eladták az üzemképes gépeiket, csak nem tudom, kenyába, vagy vietnámba. Napjainkra M3-as peruban és Líbiában biztosan repül, meg még valahol afrikában, természetesen a vietnámi flotta mellett. Az a vicces, hogy az össz-üzemképes Szu-22-es állományból mára már nem is olyan kis hányad Tumanszkij hajtóműves M3-as...
A perui Szu-22 gépek tényleg más altípus mint a miénk, Szu-22M2, de ugyanúgy Tumanszkij hajtóművesek mint a mieink voltak. Viszont más az orr-része ("csónakos") és a függőleges vezérsíkja is még olyan alacsony mint a lengyel Szu-20-on volt.A vietnámiak az egykor 96db-os lengyel M4-es flottából vettek meg kb. 40-et 2003 körül talán. (az egyik korai Aranysas első lapjain a kishírek körött szerepel egy fotó kíséretében egy lengyel gépről )
Én eddig úgy tudtam (most nem tudnám előkaparni a forrást), hogy 56db együlésest és 11db kétülésest építettek összesen abból a verzióból, ami nekünk van és a többit Líbia vette meg. Eddig azt hittem, hogy a peruiak másik alváltozat, mint a miénk.