[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 593
113
maxresdefault.jpg


maxresdefault.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Kötél általi felfüggesztett, nálam ez lenne a miminum büntetés!
Azért valljuk be, a MiG-21bisz kivonásakor végletesen elavult volt. Akkor már volt 29-es bár a Gripen döntés nem volt még a kanyarban sem a 2000-es kivonáskor. A 21bisz további megtartásának a 29-es mellett semm értelme nem volt.

A másik opció az lett volna, hogy akkor 1999 után 29-es leállít - láttuk az AF után, hogy mennyit ért az ARH korában a 9.12-es éa a HUN AF-et air policyra redukáljuk le. A szerb 21-esekkel inkább fel sem szálltak...

A Szu-22 kivonása viszont tényleg ezt érdemli. Zsír új gépeket ipari nagyjavítás után eladni sem próbáltuk... Vagy elcserélni a lengyelekkel másra.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
Azért valljuk be, a MiG-21bisz kivonásakor végletesen elavult volt. Akkor már volt 29-es bár a Gripen döntés nem volt még a kanyarban sem a 2000-es kivonáskor. A 21bisz további megtartásának a 29-es mellett semm értelme nem volt.

A másik opció az lett volna, hogy akkor 1999 után 29-es leállít - láttuk az AF után, hogy mennyit ért az ARH korában a 9.12-es éa a HUN AF-et air policyra redukáljuk le. A szerb 21-esekkel inkább fel sem szálltak...

A Szu-22 kivonása viszont tényleg ezt érdemli. Zsír új gépeket ipari nagyjavítás után eladni sem próbáltuk... Vagy elcserélni a lengyelekkel másra.
Sajnos gyakorlatilag a biszekkel is az volt a baj, mint az összes géppel, ami a kezünk ügyébe kerül: nem vagyunk hajlandóak rendesen használni és gyakorlatilag úgy dobjuk ki, hogy a fele élete benne marad. A 21-esnek meg az az igazi nagy érdeme, hogy gyakorlatilag „szarér'-hugyér'” repül és végtelenül igénytelen. A szírek is ezzel, meg Szu-17-esekkel veretik a csühösöket.
Nekünk meg nem a jueszéj ellen kellet készülnünk, szóval a szóba jöhető ellenfelek ellen bőven elég lett volna 21-es is kiegészítésnek.

Mivel a lengyelek csak az M4-eseket tartották meg (lehet, hogy csak az volt nekik a Szu-7 után, nem tudom), ezért nem biztos, hogy kapkodtak volna a mi hikomat öszvér M3 gépeink után, amiből az egész világon csak 60-65db létezett. Nem hinném, hogy érdemes lett volna nekik kibelezni a gépeinket. Se a hajtómű nem olyan, de még az indítógázturbinája is TSz család másik tagja. A fenti okokból kifolyólag szerintem a líbiaiakon kívül nem érdekelt volna senkit a portékánk. (ha jól tudom csak ők használták rajtunk kívül ezt a kerekseggű verziót :))
 
M

molnibalage

Guest
Sajnos gyakorlatilag a biszekkel is az volt a baj, mint az összes géppel, ami a kezünk ügyébe kerül: nem vagyunk hajlandóak rendesen használni és gyakorlatilag úgy dobjuk ki, hogy a fele élete benne marad.
Kérnék forrást arra, hogy a 21bisz flottában hány repóra maradt. A 23-as flottát meg nagyrészt kirepültük, alig pár gépben marad jelentős repóra. Parancsolj.
http://www.simonrobert.hu/02-repulo...d/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad.html

Nekünk meg nem a jueszéj ellen kellet készülnünk, szóval a szóba jöhető ellenfelek ellen bőven elég lett volna 21-es is kiegészítésnek.
2000-ben ki lett volna a szóba jöhető ellenfél? Ukrajnában és szlovákoknál BVR képes gépek voltak, Romániában tenygernyi LancerR, ami hülyére pofozza a magyar biszt...

Mivel a lengyelek csak az M4-eseket tartották meg (lehet, hogy csak az volt nekik a Szu-7 után, nem tudom), ezért nem biztos, hogy kapkodtak volna a mi hikomat öszvér M3 gépeink után, amiből az egész világon csak 60-65db létezett.
Lehet, hogy még annyi sem az igen speciális öszvér hajtóműve miatt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Kérnék forrást arra, hogy a 21bisz flottában hány repóra maradt. A 23-as flottát meg nagyrészt kirepültük, alig pár gépben marad jelentős repóra. Parancsolj.
http://www.simonrobert.hu/02-repulo...d/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad.html


2000-ben ki lett volna a szóba jöhető ellenfél? Ukrajnában és szlovákoknál BVR képes gépek voltak, Romániában tenygernyi LancerR, ami hülyére pofozza a magyar biszt...


Lehet, hogy még annyi sem az igen speciális öszvér hajtóműve miatt.

Lengyeleknek a Szu-7 után még ott volt a Szu-20-as és, majd emellé jöttek a Szu-22M4-esek. A mi M3-asainkból simán lehetett volna bizniszt csinálni vietnám irányába, mert ők mind a mai napig párhuzamosan üzemeltetik az M4-eseik mellett, amelyeket talán cseh(?) készletből egészítettek ki? Azt tudom, hogy a csehek az M4-eseik kivonását követően rögvest eladták az üzemképes gépeiket, csak nem tudom, kenyába, vagy vietnámba. Napjainkra M3-as peruban és Líbiában biztosan repül, meg még valahol afrikában, természetesen a vietnámi flotta mellett. Az a vicces, hogy az össz-üzemképes Szu-22-es állományból mára már nem is olyan kis hányad Tumanszkij hajtóműves M3-as...
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
Kérnék forrást arra, hogy a 21bisz flottában hány repóra maradt. A 23-as flottát meg nagyrészt kirepültük, alig pár gépben marad jelentős repóra. Parancsolj.
http://www.simonrobert.hu/02-repulo...d/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad.html


2000-ben ki lett volna a szóba jöhető ellenfél? Ukrajnában és szlovákoknál BVR képes gépek voltak, Romániában tenygernyi LancerR, ami hülyére pofozza a magyar biszt....
Nem tudok forrást hozni, mert nem látok bele az okmányokba, de az minden esetre érdekes, hogy a romullánok is hajtották őket és mégis maradt még most is bennük egy kis idő (az lehet, hogy a zsiráfok saját hatáskörben újraindították a számolást és ez az oka, nem tudom), meg a szírek se 5 éve vettek brendnyú 21-eseket és ugye jönnek tőlük a videók. Bolgárok, szerbek megintcsak majd 15 évvel tovább húzták. Itthon meg 85 körül kezdődött a mélyrepülés a hajózók repidejében és, ha a pilótába nem megy bele az idő, akkor valószínűleg a gépbe sem (a biszek 75 és 79 között érkeztek be).
A 23-asokat, meg ha úgy akartuk volna, valószínűleg némi dollárért meghosszabbította volna az orosz, mindazonáltal 17 év alatt nagy nehezen sikerült beléjük préselni az 1500-1800 órát.

A szlovákoknál volt szumma 10db BVR képes gép, a többi meg nem volt az. A tengernyi román lancerhez meg nekünk is volt 10-15 BVR képes gépünk, nekik meg kb. 96 óta nem volt olyan. Annyira nagy tenger nem volt lancerből, hogy mindenhol ott legyen, szóval még meg is kellett volna keresniük egymást a 21-eseinkkel, hogy erőt mutathassanak. Szerbeknél szintén legfeljebb annyi BVR képes gép mint nálunk, vagy kevesebb, a többi meg nem az. A horvátoknak meg nem is volt. Az ukrik voltak leginkább cakkosak.
Szóval bőven lett volna értelme a biszeinknek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
Lengyeleknek a Szu-7 után még ott volt a Szu-20-as és, majd emellé jöttek a Szu-22M4-esek. A mi M3-asainkból simán lehetett volna bizniszt csinálni vietnám irányába, mert ők mind a mai napig párhuzamosan üzemeltetik az M4-eseik mellett, amelyeket talán cseh(?) készletből egészítettek ki? Azt tudom, hogy a csehek az M4-eseik kivonását követően rögvest eladták az üzemképes gépeiket, csak nem tudom, kenyába, vagy vietnámba. Napjainkra M3-as peruban és Líbiában biztosan repül, meg még valahol afrikában, természetesen a vietnámi flotta mellett. Az a vicces, hogy az össz-üzemképes Szu-22-es állományból mára már nem is olyan kis hányad Tumanszkij hajtóműves M3-as...

A vietnámiak az egykor 96db-os lengyel M4-es flottából vettek meg kb. 40-et 2003 körül talán. (az egyik korai Aranysas első lapjain a kishírek körött szerepel egy fotó kíséretében egy lengyel gépről :))

Én eddig úgy tudtam (most nem tudnám előkaparni a forrást), hogy 56db együlésest és 11db kétülésest építettek összesen abból a verzióból, ami nekünk van és a többit Líbia vette meg. Eddig azt hittem, hogy a peruiak másik alváltozat, mint a miénk.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A vietnámiak az egykor 96db-os lengyel M4-es flottából vettek meg kb. 40-et 2003 körül talán. (az egyik korai Aranysas első lapjain a kishírek körött szerepel egy fotó kíséretében egy lengyel gépről :))

Én eddig úgy tudtam (most nem tudnám előkaparni a forrást), hogy 56db együlésest és 11db kétülésest építettek összesen abból a verzióból, ami nekünk van és a többit Líbia vette meg. Eddig azt hittem, hogy a peruiak másik alváltozat, mint a miénk.
A perui Szu-22 gépek tényleg más altípus mint a miénk, Szu-22M2, de ugyanúgy Tumanszkij hajtóművesek mint a mieink voltak. Viszont más az orr-része ("csónakos") és a függőleges vezérsíkja is még olyan alacsony mint a lengyel Szu-20-on volt.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
HOPPÁ, elnézést Mack, most látom hogy a MiG-21 topikban Szuhojozunk, az utolsó néhány hsz.-t szerintem át kellene irányítani a saját topikjába. Köszi...