Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Érdekesebb - és talán korrektebb - lenne összehasonlítani az egykori NDK adataival.MiG-21 vs. F-104G
1971 után 20 gép / 100k óra alatt tudtak maradni és a kezdei pocsék átlagot görgetve pár év múlva ez alatt maradtak. Egyedól az MF változat volt ennél jobb itthon.
Nincs meg nekem.Érdekesebb - és talán korrektebb - lenne összehasonlítani az egykori NDK adataival.
Nincs meg nekem.
Hello mindenki!
Nagyon hálás lennék, ha valaki tudna segíteni abban a kérdésben, hogy 1904-es repült-e tereptarka kamuval, de ék alakú felségjellel.? A segítséget úgy gondolom, ha 10000%, pláne ha egy kép is előkerülne...., mert már egy idelye nyomozok ez ügyben, de bizonyosságot eddig nem kaptam, csak pár "aaaaa, há persze hogy röpűtt-et"!
Köszi előre is!
Hello mindenki!
Nagyon hálás lennék, ha valaki tudna segíteni abban a kérdésben, hogy 1904-es repült-e tereptarka kamuval, de ék alakú felségjellel.? A segítséget úgy gondolom, ha 10000%, pláne ha egy kép is előkerülne...., mert már egy idelye nyomozok ez ügyben, de bizonyosságot eddig nem kaptam, csak pár "aaaaa, há persze hogy röpűtt-et"!
Köszi előre is!
Repült, elvileg 92-ben nyáron pingálták át sárgára, előtte a többihez hasonlóan tereptarka volt. Ezen a képen a kopott festés alatt az orrán láthatod is a zöldet. Az ék jelet nem tudom mióta használják az alakulatok, de 91-ben Taszáron már használták. Elvileg tehát lehetséges, hacsak nem valami félretolt gép volt korábban és 92 körül nagy javították. De lesz itt aki bővebben felvilágosít vagy írj rá valamelyik régi taszári pilótára.Hello mindenki!
Nagyon hálás lennék, ha valaki tudna segíteni abban a kérdésben, hogy 1904-es repült-e tereptarka kamuval, de ék alakú felségjellel.? A segítséget úgy gondolom, ha 10000%, pláne ha egy kép is előkerülne...., mert már egy idelye nyomozok ez ügyben, de bizonyosságot eddig nem kaptam, csak pár "aaaaa, há persze hogy röpűtt-et"!
Köszi előre is!
Ha MF-ből bisz-t csinálsz akkor nem csak a gerincet kell kiszélesíteni, hanem a beömlő átmérőjét és a profilját is meg kell változtatni. Anno húsz éve én ezt megcsináltam az OEZ/Smer-féle 1/48-as maketten. És még más különbségek is vannak.
Ne adjatok tippeket!Van köztünk szőrösszívű makett bíró is.
Az ék-felségjelzést 91 márc. 31-től vezették be, ettől kezdve MH- gép csak ilyen jelzéssel szállhatott fel. A Cápeti festést csak 92-ben az airshow előtt pár nappal, a főnökség előtt félig-meddig titokban tartva kapta a "1904", így kizártnak tartom, hogy majd másfél év alatt ne repült volna terepszínű festéssel és ék felségjellel. Egyébként ilyenkor az volt az eljárás, hogy az alapszínnel átfestették a csillagos felségjelet (általában kissé "túlméretes" foltot festve hogy biztosan takarjon, és a korábbi festés fakulása miatt általában kissé sötétebb árnyalatú lett a folt), és erre került rá az ék.
A makettépítés az eredetileg a való élet visszatükrözése kisebb méretben, ez vonatkozik a makett kivitelére és festésére is. Nyugodtan építhet bárki bármilyen makettet ami neki tetszik, de némileg eltér az élethű kiviteltől, de ekkor háromféle lehetősége is van, ha elviszi kiállításra:Egyébként miért ilyen komoly kritérium az élethűség?Arra gondolok,hogy ha pl nem a leírt módon egy sötétebb színű foltra festi az éket mint ahogy volt azért elvileg kevesebb pont jár, de mi van akkor ha ő azt direkt így csinálta(neki úgy tetszik,valljuk be elég csúnya az a sötét kör)?Vagy hova tovább eretnek módon brit berlin camot fest az Armatára ahogy én tervezem?
Ugye egyik sem tudatlanságból vagy utána nem járásból történik hanem mert úgy tetszik annak aki csinálta.
Vagy csak én nem vagyok elég érett ahhoz,hogy a történelmi hűségre törkedjek.