[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

MiG-21 vs. F-104G

1971 után 20 gép / 100k óra alatt tudtak maradni és a kezdei pocsék átlagot görgetve pár év múlva ez alatt maradtak. Egyedól az MF változat volt ennél jobb itthon.
301F_104_stat.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Mi a helyzet az összes F-104 varián vs összes MIG-21 variáns összevetéssel?Persze repült órához viszonyítva.
 
Hello mindenki!

Nagyon hálás lennék, ha valaki tudna segíteni abban a kérdésben, hogy 1904-es repült-e tereptarka kamuval, de ék alakú felségjellel.? A segítséget úgy gondolom, ha 10000%, pláne ha egy kép is előkerülne...., mert már egy idelye nyomozok ez ügyben, de bizonyosságot eddig nem kaptam, csak pár "aaaaa, há persze hogy röpűtt-et"!

Köszi előre is!
 
Hello mindenki!

Nagyon hálás lennék, ha valaki tudna segíteni abban a kérdésben, hogy 1904-es repült-e tereptarka kamuval, de ék alakú felségjellel.? A segítséget úgy gondolom, ha 10000%, pláne ha egy kép is előkerülne...., mert már egy idelye nyomozok ez ügyben, de bizonyosságot eddig nem kaptam, csak pár "aaaaa, há persze hogy röpűtt-et"!

Köszi előre is!

Csak nem makett lesz?
 
Hello mindenki!

Nagyon hálás lennék, ha valaki tudna segíteni abban a kérdésben, hogy 1904-es repült-e tereptarka kamuval, de ék alakú felségjellel.? A segítséget úgy gondolom, ha 10000%, pláne ha egy kép is előkerülne...., mert már egy idelye nyomozok ez ügyben, de bizonyosságot eddig nem kaptam, csak pár "aaaaa, há persze hogy röpűtt-et"!

Köszi előre is!

Jobbat nem tudok mondani, mint hogy biztosan repült így, mert a Cápeti festés 1992 nyarán volt, amikor javában ék felségjelesek voltak már a gépeink, az 1904-es meg tudtommal nem dekkolt sehol se leállítva 1990 és 92 között, szóval a többivel együtt megkapta 1990-91-ben az új felségjelet. Ami tényleg furcsa, hogy mind a hunavia.hu, mind az avia-info.hu csak Cápeti állapotban mutatja a gépet, illetve ugye van egy teflonos és egy terepmintás állapotú, de mindkettő még a régi felségjellel.

photo23.jpg


Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1904-2.jpg


Ha maketthez, vagy bármi máshoz lesz, ez utóbbit használhatod festésmintának.
 
Hello mindenki!

Nagyon hálás lennék, ha valaki tudna segíteni abban a kérdésben, hogy 1904-es repült-e tereptarka kamuval, de ék alakú felségjellel.? A segítséget úgy gondolom, ha 10000%, pláne ha egy kép is előkerülne...., mert már egy idelye nyomozok ez ügyben, de bizonyosságot eddig nem kaptam, csak pár "aaaaa, há persze hogy röpűtt-et"!

Köszi előre is!
Repült, elvileg 92-ben nyáron pingálták át sárgára, előtte a többihez hasonlóan tereptarka volt. Ezen a képen a kopott festés alatt az orrán láthatod is a zöldet. Az ék jelet nem tudom mióta használják az alakulatok, de 91-ben Taszáron már használták. Elvileg tehát lehetséges, hacsak nem valami félretolt gép volt korábban és 92 körül nagy javították. De lesz itt aki bővebben felvilágosít vagy írj rá valamelyik régi taszári pilótára. :)
269.1537.6_MiG-21bisz_Capeti58.jpg
 
Óóóóó, tényleg nagyon hálás vagyok, hogy rögtön és többen próbáltok segíteni... Tényleg KÖSZÖNÖM!!!

-nah: a helyzet nem annyira egyszerű ám!!! A családban van pilóta, sőt majdnem hogy csak ex reptéri dolgozók vannak :hadonaszos::D Én is kaposvári/taszári vagyon de még ennek ellenére sem jutottam semmire.Tényleg, már minden követ megmozgattam amit bírtam, de egyrészt az embereknek van jobb dolguk is nyilván, másrészt meg csak elmúlt több mint két évtized... Úgy látszik olyat kérdeztem amibe mindenkinek a foga beletört. EDDIG! ;)

91-ben még javában repültek Taszáron a csillagosok is ez biztos, nyilván nem egyszerre történt meg az átpingálás. -és igen tudom, hogy 92-re készült a Camelsárga, de ha már mondjuk 91-ben döntés született róla, hogy majd a jövő évi bemutatóra átpingálják.... ez esetben nagy eséllyel egyből Cápetit kapta. Hogy leállítva volt-e azt nem tudom. Az biztos hogy 89-ben egy Lengyelországi éleslövészeten, a hirtelen bejött drasztikus időjárás változás miatt Kovács András ezredes hosszúra szállt vele, és a gépet a majomfogó fogta meg. A vészpitotcsövet kitépte és átszakadt a szívócsatorna. Ott helyben a Lengyelek segítségével lett kifoltozva és selejtezéséig így repült, vagyis egy félköríves lemezdarabbal a vészpitot alatt. Nade ez miatt valószínűtlen hogy le lett volna, hisz haza is így repült, meg később is... Viszont ettől IS!! érdekes a 1904-es és én imádom az ilyen sztorikat. No, és hogy válaszoljak a kérdésre.. igen makett készülne, de sárgára nem festem az tuti és csillagos felségjelet sem szeretnék. Amúgy is nehézkes lenne a cápafogakat is legyártatni hozzá, merthogy 1/32-ben készül, és mivel 75AP nem létezik ebben a méretben a HAD-nak sincs Cápeti matricája, csak 1/48-ban. De ha már megszivattam magam az MF-ről átalakítással (gerinc kiszélesítés; RSZBN antennák legyártása stb.) akkor a segítségetekkel kinyomozom ezt a hatalmas terep + ék talányt is, ha belegebedek is! Köszönöm a további észrevételeket is!
 
Ha MF-ből bisz-t csinálsz akkor nem csak a gerincet kell kiszélesíteni, hanem a beömlő átmérőjét és a profilját is meg kell változtatni. Anno húsz éve én ezt megcsináltam az OEZ/Smer-féle 1/48-as maketten. És még más különbségek is vannak.
 
Ha MF-ből bisz-t csinálsz akkor nem csak a gerincet kell kiszélesíteni, hanem a beömlő átmérőjét és a profilját is meg kell változtatni. Anno húsz éve én ezt megcsináltam az OEZ/Smer-féle 1/48-as maketten. És még más különbségek is vannak.

tudom hogy van más is, ezért írtam hogy stb. -de most nem ez a kérdés, ezekkel nem vagyok bajban!
 
Az ék-felségjelzést 91 márc. 31-től vezették be, ettől kezdve MH- gép csak ilyen jelzéssel szállhatott fel. A Cápeti festést csak 92-ben az airshow előtt pár nappal, a főnökség előtt félig-meddig titokban tartva kapta a "1904", így kizártnak tartom, hogy majd másfél év alatt ne repült volna terepszínű festéssel és ék felségjellel. Egyébként ilyenkor az volt az eljárás, hogy az alapszínnel átfestették a csillagos felségjelet (általában kissé "túlméretes" foltot festve hogy biztosan takarjon, és a korábbi festés fakulása miatt általában kissé sötétebb árnyalatú lett a folt), és erre került rá az ék.
 
Az ék-felségjelzést 91 márc. 31-től vezették be, ettől kezdve MH- gép csak ilyen jelzéssel szállhatott fel. A Cápeti festést csak 92-ben az airshow előtt pár nappal, a főnökség előtt félig-meddig titokban tartva kapta a "1904", így kizártnak tartom, hogy majd másfél év alatt ne repült volna terepszínű festéssel és ék felségjellel. Egyébként ilyenkor az volt az eljárás, hogy az alapszínnel átfestették a csillagos felségjelet (általában kissé "túlméretes" foltot festve hogy biztosan takarjon, és a korábbi festés fakulása miatt általában kissé sötétebb árnyalatú lett a folt), és erre került rá az ék.

Nah, ez már a valós kérdéssel foglalkozó, tényeket tartalmazó bejegyzés! Köszönöm neked emel!!!
 
Egyébként miért ilyen komoly kritérium az élethűség?Arra gondolok,hogy ha pl nem a leírt módon egy sötétebb színű foltra festi az éket mint ahogy volt azért elvileg kevesebb pont jár, de mi van akkor ha ő azt direkt így csinálta(neki úgy tetszik,valljuk be elég csúnya az a sötét kör)?Vagy hova tovább eretnek módon brit berlin camot fest az Armatára ahogy én tervezem?
Ugye egyik sem tudatlanságból vagy utána nem járásból történik hanem mert úgy tetszik annak aki csinálta.

Vagy csak én nem vagyok elég érett ahhoz,hogy a történelmi hűségre törkedjek. :D
 
Egyébként miért ilyen komoly kritérium az élethűség?Arra gondolok,hogy ha pl nem a leírt módon egy sötétebb színű foltra festi az éket mint ahogy volt azért elvileg kevesebb pont jár, de mi van akkor ha ő azt direkt így csinálta(neki úgy tetszik,valljuk be elég csúnya az a sötét kör)?Vagy hova tovább eretnek módon brit berlin camot fest az Armatára ahogy én tervezem?
Ugye egyik sem tudatlanságból vagy utána nem járásból történik hanem mert úgy tetszik annak aki csinálta.

Vagy csak én nem vagyok elég érett ahhoz,hogy a történelmi hűségre törkedjek. :D
A makettépítés az eredetileg a való élet visszatükrözése kisebb méretben, ez vonatkozik a makett kivitelére és festésére is. Nyugodtan építhet bárki bármilyen makettet ami neki tetszik, de némileg eltér az élethű kiviteltől, de ekkor háromféle lehetősége is van, ha elviszi kiállításra:
- eltűri, hogy a festés címszónál némileg kevesebb pontot kap, de ettől még akár díjazott is lehet, hiszen mások más területen lehet hogy több hibát követtek el a makettjük építésénél/festésénél
- nem nevezi be a versenyre, csak kiállítani viszi el a makettet ( ha egyébként jó és mutatós a kivitel, még lehet hogy a szakértő közönség ott fog tülekedni a makettnél, "ezt nézd meg Józsi, há miért nem nevezte ezt be a versenybe a gazdája?!!" jelszóval
- benevezi a versenyre, de a direkt ilyen célra alapított WHAT IF kategóriába, ami gyakorlatilag a "Mi lett volna, ha ilyenre festik/ilyen is lett volna" maketteknek lett kitalálva. Ide jöhetnek a MKHL sosem volt, de "lehetett volna" Spitfire-jei, Zerói, a szovjet Tomcat-ek, tulipános festésű MiG-21-ek meg a te Berlin-camos Armatád is, (stb.). Ebben a kategóriában csak a makettezés-technikai részét pontozza a zsüri, mivel ugye élethű festésről eleve nem lehet szó. :)