[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

maxresdefault.jpg


maxresdefault.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Égi Vadászok - A filmet lassan 20 évvel ezelőtt,1997.nyarán forgatták a Veszprém TV munkatársai Kecskeméten és Pápán.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kötél általi felfüggesztett, nálam ez lenne a miminum büntetés!
Azért valljuk be, a MiG-21bisz kivonásakor végletesen elavult volt. Akkor már volt 29-es bár a Gripen döntés nem volt még a kanyarban sem a 2000-es kivonáskor. A 21bisz további megtartásának a 29-es mellett semm értelme nem volt.

A másik opció az lett volna, hogy akkor 1999 után 29-es leállít - láttuk az AF után, hogy mennyit ért az ARH korában a 9.12-es éa a HUN AF-et air policyra redukáljuk le. A szerb 21-esekkel inkább fel sem szálltak...

A Szu-22 kivonása viszont tényleg ezt érdemli. Zsír új gépeket ipari nagyjavítás után eladni sem próbáltuk... Vagy elcserélni a lengyelekkel másra.
 
Azért valljuk be, a MiG-21bisz kivonásakor végletesen elavult volt. Akkor már volt 29-es bár a Gripen döntés nem volt még a kanyarban sem a 2000-es kivonáskor. A 21bisz további megtartásának a 29-es mellett semm értelme nem volt.

A másik opció az lett volna, hogy akkor 1999 után 29-es leállít - láttuk az AF után, hogy mennyit ért az ARH korában a 9.12-es éa a HUN AF-et air policyra redukáljuk le. A szerb 21-esekkel inkább fel sem szálltak...

A Szu-22 kivonása viszont tényleg ezt érdemli. Zsír új gépeket ipari nagyjavítás után eladni sem próbáltuk... Vagy elcserélni a lengyelekkel másra.
Sajnos gyakorlatilag a biszekkel is az volt a baj, mint az összes géppel, ami a kezünk ügyébe kerül: nem vagyunk hajlandóak rendesen használni és gyakorlatilag úgy dobjuk ki, hogy a fele élete benne marad. A 21-esnek meg az az igazi nagy érdeme, hogy gyakorlatilag „szarér'-hugyér'” repül és végtelenül igénytelen. A szírek is ezzel, meg Szu-17-esekkel veretik a csühösöket.
Nekünk meg nem a jueszéj ellen kellet készülnünk, szóval a szóba jöhető ellenfelek ellen bőven elég lett volna 21-es is kiegészítésnek.

Mivel a lengyelek csak az M4-eseket tartották meg (lehet, hogy csak az volt nekik a Szu-7 után, nem tudom), ezért nem biztos, hogy kapkodtak volna a mi hikomat öszvér M3 gépeink után, amiből az egész világon csak 60-65db létezett. Nem hinném, hogy érdemes lett volna nekik kibelezni a gépeinket. Se a hajtómű nem olyan, de még az indítógázturbinája is TSz család másik tagja. A fenti okokból kifolyólag szerintem a líbiaiakon kívül nem érdekelt volna senkit a portékánk. (ha jól tudom csak ők használták rajtunk kívül ezt a kerekseggű verziót :))
 
Sajnos gyakorlatilag a biszekkel is az volt a baj, mint az összes géppel, ami a kezünk ügyébe kerül: nem vagyunk hajlandóak rendesen használni és gyakorlatilag úgy dobjuk ki, hogy a fele élete benne marad.
Kérnék forrást arra, hogy a 21bisz flottában hány repóra maradt. A 23-as flottát meg nagyrészt kirepültük, alig pár gépben marad jelentős repóra. Parancsolj.
http://www.simonrobert.hu/02-repulo...d/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad.html

Nekünk meg nem a jueszéj ellen kellet készülnünk, szóval a szóba jöhető ellenfelek ellen bőven elég lett volna 21-es is kiegészítésnek.
2000-ben ki lett volna a szóba jöhető ellenfél? Ukrajnában és szlovákoknál BVR képes gépek voltak, Romániában tenygernyi LancerR, ami hülyére pofozza a magyar biszt...

Mivel a lengyelek csak az M4-eseket tartották meg (lehet, hogy csak az volt nekik a Szu-7 után, nem tudom), ezért nem biztos, hogy kapkodtak volna a mi hikomat öszvér M3 gépeink után, amiből az egész világon csak 60-65db létezett.
Lehet, hogy még annyi sem az igen speciális öszvér hajtóműve miatt.
 
Kérnék forrást arra, hogy a 21bisz flottában hány repóra maradt. A 23-as flottát meg nagyrészt kirepültük, alig pár gépben marad jelentős repóra. Parancsolj.
http://www.simonrobert.hu/02-repulo...d/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad.html


2000-ben ki lett volna a szóba jöhető ellenfél? Ukrajnában és szlovákoknál BVR képes gépek voltak, Romániában tenygernyi LancerR, ami hülyére pofozza a magyar biszt...


Lehet, hogy még annyi sem az igen speciális öszvér hajtóműve miatt.

Lengyeleknek a Szu-7 után még ott volt a Szu-20-as és, majd emellé jöttek a Szu-22M4-esek. A mi M3-asainkból simán lehetett volna bizniszt csinálni vietnám irányába, mert ők mind a mai napig párhuzamosan üzemeltetik az M4-eseik mellett, amelyeket talán cseh(?) készletből egészítettek ki? Azt tudom, hogy a csehek az M4-eseik kivonását követően rögvest eladták az üzemképes gépeiket, csak nem tudom, kenyába, vagy vietnámba. Napjainkra M3-as peruban és Líbiában biztosan repül, meg még valahol afrikában, természetesen a vietnámi flotta mellett. Az a vicces, hogy az össz-üzemképes Szu-22-es állományból mára már nem is olyan kis hányad Tumanszkij hajtóműves M3-as...
 
Kérnék forrást arra, hogy a 21bisz flottában hány repóra maradt. A 23-as flottát meg nagyrészt kirepültük, alig pár gépben marad jelentős repóra. Parancsolj.
http://www.simonrobert.hu/02-repulo...d/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad.html


2000-ben ki lett volna a szóba jöhető ellenfél? Ukrajnában és szlovákoknál BVR képes gépek voltak, Romániában tenygernyi LancerR, ami hülyére pofozza a magyar biszt....
Nem tudok forrást hozni, mert nem látok bele az okmányokba, de az minden esetre érdekes, hogy a romullánok is hajtották őket és mégis maradt még most is bennük egy kis idő (az lehet, hogy a zsiráfok saját hatáskörben újraindították a számolást és ez az oka, nem tudom), meg a szírek se 5 éve vettek brendnyú 21-eseket és ugye jönnek tőlük a videók. Bolgárok, szerbek megintcsak majd 15 évvel tovább húzták. Itthon meg 85 körül kezdődött a mélyrepülés a hajózók repidejében és, ha a pilótába nem megy bele az idő, akkor valószínűleg a gépbe sem (a biszek 75 és 79 között érkeztek be).
A 23-asokat, meg ha úgy akartuk volna, valószínűleg némi dollárért meghosszabbította volna az orosz, mindazonáltal 17 év alatt nagy nehezen sikerült beléjük préselni az 1500-1800 órát.

A szlovákoknál volt szumma 10db BVR képes gép, a többi meg nem volt az. A tengernyi román lancerhez meg nekünk is volt 10-15 BVR képes gépünk, nekik meg kb. 96 óta nem volt olyan. Annyira nagy tenger nem volt lancerből, hogy mindenhol ott legyen, szóval még meg is kellett volna keresniük egymást a 21-eseinkkel, hogy erőt mutathassanak. Szerbeknél szintén legfeljebb annyi BVR képes gép mint nálunk, vagy kevesebb, a többi meg nem az. A horvátoknak meg nem is volt. Az ukrik voltak leginkább cakkosak.
Szóval bőven lett volna értelme a biszeinknek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Lengyeleknek a Szu-7 után még ott volt a Szu-20-as és, majd emellé jöttek a Szu-22M4-esek. A mi M3-asainkból simán lehetett volna bizniszt csinálni vietnám irányába, mert ők mind a mai napig párhuzamosan üzemeltetik az M4-eseik mellett, amelyeket talán cseh(?) készletből egészítettek ki? Azt tudom, hogy a csehek az M4-eseik kivonását követően rögvest eladták az üzemképes gépeiket, csak nem tudom, kenyába, vagy vietnámba. Napjainkra M3-as peruban és Líbiában biztosan repül, meg még valahol afrikában, természetesen a vietnámi flotta mellett. Az a vicces, hogy az össz-üzemképes Szu-22-es állományból mára már nem is olyan kis hányad Tumanszkij hajtóműves M3-as...

A vietnámiak az egykor 96db-os lengyel M4-es flottából vettek meg kb. 40-et 2003 körül talán. (az egyik korai Aranysas első lapjain a kishírek körött szerepel egy fotó kíséretében egy lengyel gépről :))

Én eddig úgy tudtam (most nem tudnám előkaparni a forrást), hogy 56db együlésest és 11db kétülésest építettek összesen abból a verzióból, ami nekünk van és a többit Líbia vette meg. Eddig azt hittem, hogy a peruiak másik alváltozat, mint a miénk.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A vietnámiak az egykor 96db-os lengyel M4-es flottából vettek meg kb. 40-et 2003 körül talán. (az egyik korai Aranysas első lapjain a kishírek körött szerepel egy fotó kíséretében egy lengyel gépről :))

Én eddig úgy tudtam (most nem tudnám előkaparni a forrást), hogy 56db együlésest és 11db kétülésest építettek összesen abból a verzióból, ami nekünk van és a többit Líbia vette meg. Eddig azt hittem, hogy a peruiak másik alváltozat, mint a miénk.
A perui Szu-22 gépek tényleg más altípus mint a miénk, Szu-22M2, de ugyanúgy Tumanszkij hajtóművesek mint a mieink voltak. Viszont más az orr-része ("csónakos") és a függőleges vezérsíkja is még olyan alacsony mint a lengyel Szu-20-on volt.
 
HOPPÁ, elnézést Mack, most látom hogy a MiG-21 topikban Szuhojozunk, az utolsó néhány hsz.-t szerintem át kellene irányítani a saját topikjába. Köszi...