[HUN] Mil Mi-24 D/P/V "Hind"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mokiengine

Active Member
2018. január 12.
221
243
43
Ehh csak még nem égtek ki rendesen valószínű.... vagy lefújták valami konzerváló trutyival. Rotornál a festésre gondolsz?
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 724
4 131
113
"A gépek a nagyjavítás után 1000 repült órát vagy hét évet szolgálhatnak még a Magyar Honvédségnél."
Tehát akkor ezek szerint nem 2000 repült óra és nem 8 év. Mint ahogy itt a fórumon többször olvastam.
Szerintem csak egy lelkes amatőr írta a cikket (olyasmi, mint itt a nagyon okosak: blogen, molni, stb)
Belegondolva, mennyi az esélye, hogy nekünk feleannyi repült időt adjanak ugyanazon munkák elvégzése után, mint egy másik ügyfélnek?
Fel kéne ütni a nagy Mi-24-es könyvet, hogy mennyit repült a 335, meg a 336 nálunk, de 2 hónap után olyan kormos volt az oldaluk, hogy esélyesen már akkor is legalább 1500 óra volt a keret. Most meg még sokat is fizettünk érte...
Vagy még az lehet, hogy kezdenek megágyazni a típus kicsinálásának (mint pár éve az An-26-ossal, mikor azt akarták bizonyos egyének ellehtetleni), mert megint pálfordulás volt csendben odafent...
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 659
9 247
113
Tehát ha jól veszem ki, akkor felújítva lett:

két Mi-24V, amit a forgatható 12,7mm-es orr-gépágyúról ismerhető fel és
két Mi-24P, aminek oldalsó, fix 30mm-es géppityuja van
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 420
63 682
113
Tehát ha jól veszem ki, akkor felújítva lett:

két Mi-24V, amit a forgatható 12,7mm-es orr-gépágyúról ismerhető fel és
két Mi-24P, aminek oldalsó, fix 30mm-es géppityuja van

A következő Ruszlan már a maradék négy P-t hozza. Azok lesznek azok a példányok, melyek idáig még soha nem repültek a Magyar Légierőben. Talán még a Luftwafféban se, csak lajstromozták őket. Illetve, az egyikkel még elvégeztek pár felszállást, de a többinél nem tudom.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 703
93
Az Aranysas fészbukoldalán van egy kép ugyan onnan ahonnan te fényképeztél csak nem egy kisebb tömeg volt abban a kereszteződésben?
Én bevállalom a sasos képet. A valódi színmélység valahol a két kép között van, megpróbálok összerakni egy albumot a mai mozzanatokról.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 563
79 729
113
Én bevállalom a sasos képet. A valódi színmélység valahol a két kép között van, megpróbálok összerakni egy albumot a mai mozzanatokról.

Semmi ilyesmi!Nem értek hozzá nem tudom felismerni a két képen az utómunkát,nem is ezért írtam.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 420
63 682
113

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 003
113
"...A “Hind” NATO-kódú helikoptereken látható géppuskákból és gépágyúkból azonban az biztosan látszik, hogy két-két Mi-24V-vel és Mi-24P-vel végeztek az oroszok, utóbbi verzióból csak kettőt küldtek ki tavaly, így oldalszámuk biztosan 335 és 336..."

Téves. Hat P ment ki tavaly és csak két V.

Nem én vagyok az újságíró !
 

Janika22

Well-Known Member
2018. augusztus 19.
80
650
83
Egy őszinte szakmai kérdés:
Az tiszta sor, hogy a felújításra váró, nem repülőképes gépeket közúton szállították Szolnokról Kecskemétre. De azt lehet tudni, hogy mi a logika abban, hogy a Kecskemétre visszaérkezett nagyjavított gépeket először visszaszállítják közúton Szolnokra? Nem egyszerűbb lenne Kecskeméten összerakni, berepülni, majd a levegőben át Szolnokra? Laikusként azt gondolnám, hogy a szükséges szerszámokat egyszerűbb lenne átvinni Kecskemétre (lásd Mi-17 kényszerleszállás utáni javítás a pusztában), mint 4 alkalommal kamiont és szállítmánykísérőt bérelni, rendőri biztosítást intézni, forgalmat lezárni stb.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 563
79 729
113
Egy őszinte szakmai kérdés:
Az tiszta sor, hogy a felújításra váró, nem repülőképes gépeket közúton szállították Szolnokról Kecskemétre. De azt lehet tudni, hogy mi a logika abban, hogy a Kecskemétre visszaérkezett nagyjavított gépeket először visszaszállítják közúton Szolnokra? Nem egyszerűbb lenne Kecskeméten összerakni, berepülni, majd a levegőben át Szolnokra? Laikusként azt gondolnám, hogy a szükséges szerszámokat egyszerűbb lenne átvinni Kecskemétre (lásd Mi-17 kényszerleszállás utáni javítás a pusztában), mint 4 alkalommal kamiont és szállítmánykísérőt bérelni, rendőri biztosítást intézni, forgalmat lezárni stb.

Több héten keresztül fogják ezeket a gépeket szerelni es ellenőrizni amir szerintem Kecskeméten nincs kapacitás.Egy szóval max a füvön lenne hely az összeszerelésre mert üres hangár az biztosan nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: honved