1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Mil Mi-24 "Hind"

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. tindalos

    tindalos Well-Known Member

    - MÁR van személyzet,2020-ig pedig aki él és mozog...
    -A Mi-17-nek nem biztos hogy hajtómű vibrációja volt csak ott van az érzékelő (tehát reduktor is lehet pl )
     
    vilmoci likes this.
  2. tindalos

    tindalos Well-Known Member

    Az ott páncéllemez. Több helyen is van a gépen és igen olyan mintha utólag lenne odarakva.
     
    eevil and vilmoci like this.
  3. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Személyeskedésből van hova fejlődnöm ;) Mellé ment...marsi viharról folyt az értekezés, és senki sem várta a konkrét számokat. Azt elismerem, h kiválóan összeszeded a fellelhető forrásokat egy adott témában, pl. F-15, de ha szakmai segítség kéne...nos nem te ugranál be elsőnek. Azt is elfogadom, h az itt levő többség szereti a hazáját és szeretne egy normális haderőt. De az elfogadhatatlan, hogy ezredik alkalommal is nulla információk mennek pro- és kontra. Igen, tény, h koros a mihu. Tény, h olyan szűk a desszanttér, h inkább nem említeném a létét. Az, h milyen oknál fogva vertek el rá annyit-nem tudjuk (költségvetési hibaszázalék szintű összeg). Ahogy azt sem, mi a koncepció a jövőre. A páncélosokkal ugyanez van.
    Ami biztos, itt van 4 db sötétre festett gép, ill. a műszakiak vegyes érzelme. Örömmel venném ha ezek alapján írnál a 24-esekről, már ha van kedved. Hasznosabb lenne, mint az előzőek.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    • Mi alapján jelented ki az F-15-ös részt? BTW a lektorok munkája mindenhol fel van tüntetve, azt sem egyedül írtam és soha nem mondtam, hogy én vagyok az isten. A cikk azért is ért véget a '90-es évekkel és minimális Golden Eagle említéssel. A GE programról finoman szólva nem sok infót tesznek ki. EGYETLEN kabinképet találtam pl eddig...
    • Kicsit irritáló az, hogy soha semmi számot nem írsz le, semmi modell, de valahogy mégis sikerül mindig beszólni valakinek, aki feltűnően gyakran én vagyok. Hol az a referencia, ami ennyire rém magabiztosság tesz? Mert én azt látom, hogy a rizsázás és rébusz bácsizás megy, de kb. itt végetér a tudomány.
    • Nulla infomációk? Látsz FLIR tornyot a 24-esen? MAWS-ot? Hát ATGM beszerzést? Ha lesz, akkor az a 75M USD-n felül... Ráadásul eddig végig 2k órát hajtogattak, amiről kiderült, hogy 1k. Izé. Na ennyit az infókról...
    • Annak aztán kurva sok értelme van, hogy 5 évre feltámasztunk valamit és ATGM és mindenestül kuka. Baszod, ennyi erővel lízinelhettünk volna valamit erre az 5 évre...
    • A harci heliken közel sem ismerem olyan mélységben, mint a repcsiket, de azért meg tudom különböztetni a szezont a fazontól egyesekkel ellentétben, lásd ezt a kommentet.
      https://forum.htka.hu/threads/hun-mil-mi-24-hind.190/page-137#post-486327
      Meg veszem a fáradságot, listázok, számolok és nem feltételezek. Ebből jött ki az, hogy 70%-os fajlagos ára van 0 supporttal a 24-es feltámasztásának az UH-1N ajánlathoz képest. Bocs, de ez olyan szűk rész, hogy nem lehet elmismásolni. Erre egyesek még mindig magyarázzák azt, hogy mennyire jó és szükséges volt feltámasztani egy homokzsák hordó és UB blokkozgató helt - maga Zord írta le ezt most - , ami erre éjszaka is képest. Jó reggelt, erre a felfegyverzett Mi-8/17 is képes lenne kicsivel más védelemmel, de kb. annyival is olcsóbb az.
     
  5. ms07

    ms07 Well-Known Member

    2:06-nál a farok részen eddig is volt valami indïtásjelző , vagy az újítás?
     
  6. Mokiengine

    Mokiengine Active Member

  7. emel

    emel Well-Known Member

    Nem mindegyik 24-es változaton volt, de ha volt akkor se indításjelző, hanem az L-OO6 Berjozka radar-besugárzásjelző hátsó antennái (RWR). A rendszer mellső antennái a 24V-ken az operátor-kabintető alatti nagy kiálló dudorok kétoldalt, a 24P-ken meg a hajtóműburkolat alatt kétoldalt.
     
    Mokiengine, fishbed, vilmoci and 2 others like this.
  8. arcas

    arcas Well-Known Member

    Pontosan erről van szó! Ha mindenki egy picit is szivére teszi a kezét és őszintén belegondol, mi az a "képesség" amivel a jelen korunk kihívásai közt ezek a gépek valami plusszot adnak...gépágyú?...és a "harci heli" szó is erős túlzás, szépen meg lett indokolva hogy miért.
    Szépek ezek a gépek, de 2018-ban ezek valljuk be messze vannak a harci heliktől.
    Mi-8/17-ben sokkalta több potenciál van kihasználhatóság szempontjából, főleg ha a magyar viszonyokat nézem...ez van
     
    Nagy Csaba likes this.
  9. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Teljesen más ahogy ez mozog, meg ahogy egy Mi-8/17. Ha tetszik ha nem, ez harci helikopternek lett tervezve, az meg nem.
     
    Loken and tindalos like this.
  10. szpg9

    szpg9 Well-Known Member

    Jelentkezem, én bizony visszasírom a régi pauszos-tusos tervezősdit. Csináltam az ipart akkor is, most kukázok régi többezer pausz lapot. Egy pozitívum volt benne. Igen jól képzett technikusokkal dolgoztam. Tényleg elég volt nekik skiccelni, és kiviteli szintre dolgozták ki a rajzokat. Ma ugyanezt a munkát gépen már mérnökök végzik. Meg van néhány speciális terület, ahol még ma is elég a kézi rajz...mert gyorsabb és a pontosság igénynél a szép látvány fontosabb, informatívabb.... Bár nagy cégek oda is bele feccölik az energiát, ahol a gépi rajz nem igazán gazdaságos...
     
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ezt sosem tudtam.Hogy működik teszem azt egy F-35 összes alkatrészének a megrajzolása?Ugye van a főtervező,ő milyen szinten dolgozza ki?Utána külön vannak akik a szárnyért,törzsért stb felelősek?Mindent megmutatnak a főtervezőnek,hogy nah ez a bekötés ilyen lesz?Hogy dől el,hogy milyen legyen aza dott alkatrész(ilyenre gondolok,hogy ki dönti el teszem at,hogy a kormányfelületek mozgatásamilyen módon valósuljon meg)?
     
    borisz likes this.
  12. arcas

    arcas Well-Known Member

    Elhiszem, de ha figyelmesen olvastál volna nem is erről beszéltem.
    Ismétlem, tetszenek ezek a gépek csak kb. most semmi értelme nem volt - főleg így - a feltámasztásuknak. Ennyi.
     
  13. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Várjuk ki a végét.
     
  14. ruhakupac

    ruhakupac Active Member

    Nincs, mert:
    "2023–2024-ig. A két utolsó gép, a 335-ös és a 336-os Mi–24P üzemideje 2012. december 31-én járt le. Most azonban remény nyílt arra, hogy a típus 1978-ban kezdődött története (néhány esztendő szünet után) a közeljövőben folytatódjon…" - https://www.haborumuveszete.hu/minden-ami-repul/a-mi-24-es-magyarorszagi-tortenete

    dec 31-gyel lesz hat eve, hogy senki nem repult Mi24-et Magyarorszagon, kepesseg megtartasi celzattal (sem).
    S mivel a visszajott gepek muszerezese mas, mindenkit ujra kell kepezni rajuk, a muszakiakat is beleertve.

    S kozben elindult a nyugati probalkodozas az AS350B-kel, majd most H145M beszerzes, igy ezeknek a heliknek tenyleg semmi ertelmuk. Szepek, meg "cukik", meg tortenetuk itthon (is), de fullra feleslegesek.
     
  15. rudi

    rudi Well-Known Member

    Hogy van ez?
    Lehet hogy én tévedek de én eddig úgy tudtam hogy a Mi-24-ben is az СПО-15 Береза (SPO-15 Beryoza vagy más néven Sirena) rendszer van. Vagy ez u.az mint az L-006?
    Ez...
    [​IMG]

    Látványos 70-es évekbeli technika.

    @tindalos
    Ha Te közel vagy a technikához pls. nézd már meg milyen vastag az a lemez a 24-es oldalán és saccold már meg kb. milyen anyagból van?
    Jó volna valahogy közelíteni az álláspontokat arról hogy mi ellen is véd az a páncél. Jelenleg a 38 cm hajágyú és a csúzli golyó között szórnak az álláspontok.
    Én eddig 4-6 mm közötti közönséges acél páncélról hallottam vagyis szerintem a legjobb esetben 7.62x39 ellen véd.
    (nem ide értendő a lövész előtt lévő páncélüveg és a reduktor melletti lemez)
     
  16. megazez

    megazez Well-Known Member

    A kabin és környezete titánium páncélzatot kapott nem közönséges acélt.
     
  17. rudi

    rudi Well-Known Member

    Te Tindalos vagy? Én őt kérdeztem..(de azért kösz, ez is egy vélemény)
     
  18. szpg9

    szpg9 Well-Known Member


    A repülőgép iparhoz nem értek. De egy nagyobb beruházásnál is van 20-30 különböző szakág, adott esetben szakáganként több emberrel. Mindenről koncepcionálisan a generáltervező dönt, (övé az általános felelősség, de minden szakág felelős a saját munkarészéért), aztán a szakágak megmondják mit lehet és hogyan ebből megcsinálni, adott esetben 2-3 alternatívában. Aztán újabb döntés, újabb egyeztetés és ez kb. addig tart, míg be nem fejeződik a beruházás. Csak ahogy az időben előre haladsz a tervezéssel, előszőr a nagyobb problémákat kell megoldani, aztán a kisebb gubancokat, aztán végül az egészen apró dolgokat. Gondolom hasonló elv mellett működik a repcsi tervezése is...
     
    fip7 and dudi like this.
  19. krisss

    krisss Well-Known Member

    Amúgy már újra lett rá képezve mindenki.
     
    Loken likes this.
  20. megazez

    megazez Well-Known Member

    bocsi, hogy fórumon nem lehet közbeszólni vagy egy esetlegesen másnak feltett kérdésre saját választ adni ami valószínűleg helyes.
    de tessék források
    http://weaponsystems.net/weaponsystem/FF01+-+Mi-24+Hind.html
    The cockpit is even better protected and will even resist 37mm shells.

    https://www.warhistoryonline.com/mi...icopter-18-facts-and-incredible-pictures.html
    The cockpit has ballistic-resistant windscreens, and a titanium-armored tub provides extra protection.
    https://web. archive.org/web/20131019120931/http: //www.scribd.com/doc/74384437/Red-Star-Fighters-and-Ground-Attack

    Titanium is used extensively in the aircraft for strength and weight reduction.(....)Both pilot (aft) and gunner are well protected by titanium armor and bullet-resistant windscreens.

    és még lehetne hozni többet
     

Ezen oldal megosztása