[HUN] NMS 4x4 Yörük / Nomád

Ha csak vásárlásról van szó, akkor a 10 éves támogatás teszi csak jóvá.
Különben a magyar fél gyártási hozzáállása előrelátóbbnak tűnik, ha figyelembe vesszük, hogy Törökországról van szó.
A gép gyártói támogatása bármikor veszélybe kerülhet egy esetleges törökországi szankció kapcsán.
Ha csak megvesszük a páncéltestet, és itthon házasítjuk össze a hajtáslánccal és a futóművel, akkor ugyan hazai cégnek kell állnia a támogatást, de kevésbé rizikós a dolog.
A hegesztett testen nem nagyon van minek elromlania, a hajtáslánc alkatrészei meg különben is 3rd party országból vannak. Azaz a szervizhez az alkatrészek a törököktől függetlenül is berendelhetők.
Az alrendszerek meg akár típuscserével orvosolhatóak.
Ha előre kifizetjük a supportot, és valami miatt leszankciózzák Erdoganékat, akkor bukjuk ennek ellenértékét.

Nem tudom, ha az észteknek megengedték a megrendelést (biztos, hogy kellett hozzá washingtoni jóváhagyás szerintem), akkor nem várhatók szankciók. Az USA-nak jelenleg szüksége van Törökországra, csúnya illiberális Erdogan ide vagy oda.
 
Ha csak vásárlásról van szó, akkor a 10 éves támogatás teszi csak jóvá.
Különben a magyar fél gyártási hozzáállása előrelátóbbnak tűnik, ha figyelembe vesszük, hogy Törökországról van szó.
A gép gyártói támogatása bármikor veszélybe kerülhet egy esetleges törökországi szankció kapcsán.
Ha csak megvesszük a páncéltestet, és itthon házasítjuk össze a hajtáslánccal és a futóművel, akkor ugyan hazai cégnek kell állnia a támogatást, de kevésbé rizikós a dolog.
A hegesztett testen nem nagyon van minek elromlania, a hajtáslánc alkatrészei meg különben is 3rd party országból vannak. Azaz a szervizhez az alkatrészek a törököktől függetlenül is berendelhetők.
Az alrendszerek meg akár típuscserével orvosolhatóak.
Ha előre kifizetjük a supportot, és valami miatt leszankciózzák Erdoganékat, akkor bukjuk ennek ellenértékét.

Így meg egyelőre nem hogy lófasz, ló sincsen.
 
Nem tudom, ha az észteknek megengedték a megrendelést (biztos, hogy kellett hozzá washingtoni jóváhagyás szerintem), akkor nem várhatók szankciók.
Már miért kellett volna engedélyt kérniük? Nekünk szerinted kellett? Ne felejtsd el, hogy a JLTV "személyében" van alternatíva. Azt gondolod, hogyha megkérdezik erről az USA-t, akkor nem azt fogja mondani, hogy ne vegyél törököt? Vegyél inkább JLTV-t!
A szankciókkal kapcsolatban pedig hogy jelenthetsz ilyet ki, hogy nem lesznek szankciók? 10 évre előre? A németek jelenleg is szankciózzák a törököket a Hasogji ügyből kifolyólag.
 
Már miért kellett volna engedélyt kérniük? Nekünk szerinted kellett? Ne felejtsd el, hogy a JLTV "személyében" van alternatíva. Azt gondolod, hogyha megkérdezik erről az USA-t, akkor nem azt fogja mondani, hogy ne vegyél törököt? Vegyél inkább JLTV-t!
A szankciókkal kapcsolatban pedig hogy jelenthetsz ilyet ki, hogy nem lesznek szankciók? 10 évre előre? A németek jelenleg is szankciózzák a törököket a Hasogji ügyből kifolyólag.

Passz, lehet, hogy ez a törökök felé egy nyugati gesztus.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ennek alapjan en ugy €300-350M kore saccolok mondjuk 200-250 ARMA II 8x8 konfigot, ami viszont mar tenyleg korrekt lenne levaltani a BTReket. Az NMS raer, inkabb legyenek utokepes 8x8-ak, ha mar BTRt akarunk cserelni.
 
gidrán nms témába megmondták hogy az éves átadni szánt mennyiség mennyi. azok vannak jelenleg itthon. azt tudjuk hogy jövőre jön egy másik csomag ami nagyobb lessz mint az előző csomag ennél a tételnél a gyorsan felszerelhető verziók nagyobb számban lesznek. (10:40) ebbe a csomagba a többletet nemrég közönség számára bemutaott hosszított változatot is tartalmazni fogja. (ebből az első tétel szolnokra megy és missziós keretbe.) talán valamennyi jut vezgyakra meg fegyverzeti részre kiképzésre szolnokon és misszios felkészítésen fellüli mennyiségen. RSZR.

a 6x6 vagy 8x8 gondolom csak üzem létesítésekor kerül szóba ekkor növekedni fog a 4x4 ek hazai hozzáadott értéke.
lehet számolni 50 gidrán már itt van jövőre várható 40 gidrán és egy csomag msn (elöbb is megérkezhet egy része csak ahhoz át kell adni a jelenleg bentlevőket majd kezdődhet azokon a munka hogy jövőre minél hamarabb átadhatóak legyenek.) db számra és 30 db ot tippelek.
ez 120.
ha a következő évbe ha felmegy a szám 40-40 db ra 2026 ba el lessz érve a 200 db a beharangozott plafon mennyiség ugye évi 100 db és 2027 re elfogyott a teljes 4x4 es csomag és elindulhat a 6x6 os gyártás (ami addigra várhatóan teljes készenléti fokba lesz) és 2028 ba már lejöhet rólla az első évi felfutómennyiséges gyártás ütem. ami valószínűleg évi 100 db jármű ekkor már 6x6 vagy 8x8 gyártásával ennek maximális gyártókapacitásárol nem nyilatkozott senki. (én valószínűnek tartom hogy munkagépek gyártása és összeszsrelése is fog zajlani az üzemben műszaki járművek is. és nem csak katonai felhasználásra.)
ami érdekes számunkra az a TOMA az biztos hogy lessz. itt lehet az igényelt db számokon vacilállni első évbe valószínűleg teljesen törökgyártású példányok jönnek (tesztpéldányok) 10 db ra tippelek. többféle verzióba kivitelbe.
25-26 tájékán már ez a tétel is valószínüleg megjelenik az évi gyár által átadott járművek számába.
azt tudjuk hogy ebből is nagy mennyiség lessz. előfordulhat hogy ez fogja adni a nagy üzem megtérülésének jelentős százalékát.az első időszakba,
Milyen szerepkörbe jön a Toma? Kialakítását tekintve elsősorban rendvédelmi feladatokra alkalmas. Az nms-ből nem az új "L" verziót vesszük?
 
Milyen szerepkörbe jön a Toma? Kialakítását tekintve elsősorban rendvédelmi feladatokra alkalmas. Az nms-ből nem az új "L" verziót vesszük?
msn ből a L verzió az igényeink szerint lett átalakítva. (ezt korábban emlegették is hogy lessz amit személyreszabnak )
Toma a rendvédelmi erők részére is rndszerbe lessz állítva (vízágyús verzió és csapatszálító ha mindenigaz speciális elektronikával szerelt verzióik is lessznek.)
a seregnél páncélozott mentő sebesűlt szállító változat biztos hogy lessz műszaki javítoskocsi biztos hogy lessz valamilyen hiradás és elketronikával szerelt változat biztos hogy lessz és valószínűleg teherhordó és speciális felépíménezet változat is.

ez kb a rába VZF és a Mercedes Unimogok cserélyét fogja garantálni. ezekből páncélozottabb mozgékonyabb változatok gidrán alvázon is meg fognak jelenni de más feladatkörbe. a toma egy 4x4 es teherautó ami gidran és nms alaktrészbázisára épül tartalmaz FNSS által gyártott más alkatrészeket is a felépítmény meg nyílt forráskódu mert felépítmény. csupán
 
msn ből a L verzió az igényeink szerint lett átalakítva. (ezt korábban emlegették is hogy lessz amit személyreszabnak )
Toma a rendvédelmi erők részére is rndszerbe lessz állítva (vízágyús verzió és csapatszálító ha mindenigaz speciális elektronikával szerelt verzióik is lessznek.)
a seregnél páncélozott mentő sebesűlt szállító változat biztos hogy lessz műszaki javítoskocsi biztos hogy lessz valamilyen hiradás és elketronikával szerelt változat biztos hogy lessz és valószínűleg teherhordó és speciális felépíménezet változat is.

ez kb a rába VZF és a Mercedes Unimogok cserélyét fogja garantálni. ezekből páncélozottabb mozgékonyabb változatok gidrán alvázon is meg fognak jelenni de más feladatkörbe. a toma egy 4x4 es teherautó ami gidran és nms alaktrészbázisára épül tartalmaz FNSS által gyártott más alkatrészeket is a felépítmény meg nyílt forráskódu mert felépítmény. csupán
Azért kötöm az ebet a karóhoz, mert az nms "L" és a hosszított verzió az két egymástól nagyon különböző jármű. Azt tudom, hogy az L verziót főként a mi igényeink szerint fejlesztették ki.
 
a VZF re az igény megvolt támasztva. a beszerzés meghiusúlt. de az igény ettől fügetlenül nem múlt el.annyi történt hogy volt egy az igények kielégítésére irányuló törekvés rába vzf. ami nem vált be (ár ebben nagy szerepet játszott) de a rés amit bekívántak tölteni anno a konceptcióval a mai napig tátong. mivel háttérbe sorolódott a kérdés jó sokáig gorgetve volt. röviden tömören.
 
ugyan ez a szitu az unimog programmal. ki lett írva x éve ami bejött ajánlat vagy igen magas áron volt vagy nem hozta a kívánt elvárásokat teknikailag.
majd késöbb újra elő lett véve mert attol hogy a beszerzés meghiusúlt az igény a cseréjükre továbbra is fennált.
ekkor új kiírás született ott született nyertes de a kiválasztott eszközök (eggyike sem) rendelkezett az összes felépítménnyel. (többek között a magyar illetve bizonyos nato rendszerek beépítettlensége miatt). Az igény továbbra is fennált a mai napig fennáll. a régi eszközök tartalékba az új eszközök a helyükre. Nem leépítés történik. egy régi program folytatása csupán aminek az 1. megoldása nem sikerült egylébként a legjobban ezeknek a hiányosságoknak az orvosolása megtörténik. mint pl a hasznos teher növelése más járművekkel való kompatibilitás miközben ugyan azokat a feladatokat jobb magasabb színvonalon látja el. ez persze a felépítményen is múlik. ez még talán lövész 2020. a kezdetek ez lett egybevonva egyéb beszerzési igényekkel.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
screenshot_20231104_202729-jpg.6161676
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Venom85