[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
igazából a világ leopard készletének java max 10 év és modernizálásrakerül (legalábbis eldöntött dolog lessz a modernizáciü). ehhez a jelenlegi kapacitások nem elégségesek.

10 ?
Szerintem több

Lehet min 10 évet akart írni, csak elgépelte. De ez valóban igaz. 10 és 20 év között. Lényegében az elkövetkezendő években óriási igény lesz arra, hogy javarészt az A4-eseket felújítsák és A7 szintre hozzák közben. Ennek piaci szempontból két meghatározó részét látom: csere alkatrészek legyártása a már járni nem tudó járművek számára, illetve szaktudás és referencia megléte a modernizáció kapcsán.

Amit hiányolok az, hogy nekünk hol van ezen a téren versenyelőnyünk az átlaggal szemben? Az eredeti kérdésben szereplő Rábát figyelembe véve. A két nagy német multiból bármelyik kiszervezheti a rá háruló részt hozzánk, mint külső alvállalkozónak. De mi csak most kaptuk meg az első példányokat, lényegében önállóan még csak hozzájuk sem nyúltunk napi karbantartás szintjén sem. Ehhez képest én úgy sejtem, hogy Görögországtól Belgiumig nagyon sok országban már bevonásra kerültek valamilyen cégek kisebb-nagyobb feladatok elvégzésére.

Én a harcjármű gyártása terén inkább hajlanék arra, hogy nem tank gyártása lesz. Bármennyire is nagy dobás lenne egy ilyen piaci szegmens kihasítása.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 469
67 835
113
Lehet min 10 évet akart írni, csak elgépelte. De ez valóban igaz. 10 és 20 év között. Lényegében az elkövetkezendő években óriási igény lesz arra, hogy javarészt az A4-eseket felújítsák és A7 szintre hozzák közben. Ennek piaci szempontból két meghatározó részét látom: csere alkatrészek legyártása a már járni nem tudó járművek számára, illetve szaktudás és referencia megléte a modernizáció kapcsán.

Amit hiányolok az, hogy nekünk hol van ezen a téren versenyelőnyünk az átlaggal szemben? Az eredeti kérdésben szereplő Rábát figyelembe véve. A két nagy német multiból bármelyik kiszervezheti a rá háruló részt hozzánk, mint külső alvállalkozónak. De mi csak most kaptuk meg az első példányokat, lényegében önállóan még csak hozzájuk sem nyúltunk napi karbantartás szintjén sem. Ehhez képest én úgy sejtem, hogy Görögországtól Belgiumig nagyon sok országban már bevonásra kerültek valamilyen cégek kisebb-nagyobb feladatok elvégzésére.

Én a harcjármű gyártása terén inkább hajlanék arra, hogy nem tank gyártása lesz. Bármennyire is nagy dobás lenne egy ilyen piaci szegmens kihasítása.
Lengyelekkel összeborultunk üzemeltetés terén és nekik a használt/modernizált gépek terén van bőséges tapasztalatuk. Mellette elkezdtek felfüggesztést, futóművet is gyártani hozzájuk, hogy mi egyebet még, azt most hirtelen nem tudom, de alkatrész terén, ha a német(görög, spanyol) sorok le is lesznek kötve, velük bizniszelhetünk etéren.
 
K

kamm

Guest
A hk szerintem vakvagany, semmi kozunk hozza es ahhoz keszen van most is a beszallitoi kor.
Az uj 8x8-ba esetleg a futomunel besegithet, az majd elvalik.

Mondom en, a leglogikusabb lenne a Rabanak a HX3-at licenszelni ill a lovegtornyokat meg a Nyirsegben legyartott radarokat rajuk szerelni. :cool:
 

Watszon

Active Member
2021. június 9.
267
243
43
Lehet min 10 évet akart írni, csak elgépelte. De ez valóban igaz. 10 és 20 év között. Lényegében az elkövetkezendő években óriási igény lesz arra, hogy javarészt az A4-eseket felújítsák és A7 szintre hozzák közben. Ennek piaci szempontból két meghatározó részét látom: csere alkatrészek legyártása a már járni nem tudó járművek számára, illetve szaktudás és referencia megléte a modernizáció kapcsán.

Amit hiányolok az, hogy nekünk hol van ezen a téren versenyelőnyünk az átlaggal szemben? Az eredeti kérdésben szereplő Rábát figyelembe véve. A két nagy német multiból bármelyik kiszervezheti a rá háruló részt hozzánk, mint külső alvállalkozónak. De mi csak most kaptuk meg az első példányokat, lényegében önállóan még csak hozzájuk sem nyúltunk napi karbantartás szintjén sem. Ehhez képest én úgy sejtem, hogy Görögországtól Belgiumig nagyon sok országban már bevonásra kerültek valamilyen cégek kisebb-nagyobb feladatok elvégzésére.

Én a harcjármű gyártása terén inkább hajlanék arra, hogy nem tank gyártása lesz. Bármennyire is nagy dobás lenne egy ilyen piaci szegmens kihasítása.
“Szingapúr “ elhalkult
Szijártó levegőbe beszélt volna ?
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 469
67 835
113
giphy.gif
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 553
113
A lancos Borsuknak lesz uszo valtozata elvileg, ha valaha elkeszul, amugy meg a Patrias licenszuk alapjan barmikor csinalhatnak 8x8 uszokepes Rozsomakot (nem tudom, hogy a mar eddig legyartott sokszaz Rozsomakjukbol mennyi uszik.)
Az összes úszik nekik, a Borsukból az alapverzió úszik ami most van végtesztelésen. Lőttek vele úszva Spike-al is szóval már elég jól előrehaladott állapotban van.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 753
5 901
113
Érdekes ez, de akárhogy is agyalok ezen, nem tudom semmilyen konstellációban elképzelni ezt a Rába felújítósdit. Az meg különösen zavar, hogy @Matróz Kommandó korábban elhintett infója erről a Rába felújításról ezt ugyan megerősíti, de nagyon nem tudok olyan német vasakat elképzelni, amelyeket itthon lehetne felújítani.
A Leo-k nagyjából elfogytak, és a BW gépeit a KMW csinálja odakint.
Ha most belehasítunk valahonnan egy halom A4-be, az se nem lesz olcsó, meg ugye abból "házi-kevert" állomány lenne...

A megmaradt kevés PZH is már aktívan újítódik odakint.
A Marderek nagy részét beolvasztották. A maradék szintén odakint modernizálódik átmeneti jelleggel. De nem gondolom, hogy nekünk bármit is kellene kezdenünk a Marderekkel.
M113? o_O
Arra elsősorban az FFG van ráállva, persze saját német kapacitásokkal.
Leo1???
Van belőle rengeteg, de csak nagyon elvétve lehet már csak megtalálni aktív állományban. Nem igazán lenne értelme keverni a Leo2-esekkel...


Ugyanakkor @Green Leader cikkében kimondottan szerepel a gyártás is a Rábánál....

Pedig a Marder alapon KF31 az pont az a gyártás/felújítás lenne a zegerszegi KF41-hez használt alkatrészek, modulok és megoldások felhasználásával, aminek lenne értelme meg létjogosultsága. A licenszt lepasszolja a RM a Rabanak, igy az önállóan vihetné tovább ezt a vonalat. Lehetőséget adna olcsó, modern, használható IFV-k építésére (területvédelemnek, exportra a Balkánra, Afrikába, usw).

Legalábbis nekem ez lenne egy logikus irány.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Pedig a Marder alapon KF31 az pont az a gyártás/felújítás lenne a zegerszegi KF41-hez használt alkatrészek, modulok és megoldások felhasználásával, aminek lenne értelme meg létjogosultsága. A licenszt lepasszolja a RM a Rabanak, igy az önállóan vihetné tovább ezt a vonalat. Lehetőséget adna olcsó, modern, használható IFV-k építésére (területvédelemnek, exportra a Balkánra, Afrikába, usw).

Legalábbis nekem ez lenne egy logikus irány.
Itt ezzel az a gond hogy Marderból sem maradt túl sok. És tudtommal alig van benne olyan elem, ami maradhatott belőle. Annak ellenére, hogy a Marderből faragták át.
Ezen túl nagyon sokat megsemmisítettek az M113-makkal együtt. Ráadásul a BW is még aktívan használja. Jordánia (75) és Chile (280) is elvitt belőle.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and krisss
K

kamm

Guest
600-at vágtak összes 2017-ben.
Itt ezzel az a gond hogy Marderból sem maradt túl sok. És tudtommal alig van benne olyan elem, ami maradhatott belőle. Annak ellenére, hogy a Marderből faragták át.
Ezen túl nagyon sokat megsemmisítettek az M113-makkal együtt. Ráadásul a BW is még aktívan használja. Jordánia (75) és Chile (280) is elvitt belőle.
Bizony, volt is egy cikk, hogy csak azert nem vagtak szet mindet, mert a Puma draga es lassabban halad a Marder kivezetese, igy inkabb modernizaltak egy kisebb adagot, hogy kihuzzak vele meg egy 5-10 evig, amig elerik, hogy csak Puma lesz.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
600-at vágtak összes 2017-ben.
Ezzel azt akarod mondani, hogy sok van még vagy pont fordítva? Mert szerintem a megsemmisítés folyamatos.
Ezen felül alkatrészdonornak is megtartanak jópárat, meg szerintem volt szépen természetes amortizált is, meg ugye még aktív szolgálatban is maradt vagy 400 darab. Összesen meg valami 2500db készült.
Szóval sokminden nem nagyon van már belőle.

szerk: most látom, hogy like-oltad a korábbi hozzászólásomat.Így már értem.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 553
113
Ezzel azt akarod mondani, hogy sok van még vagy pont fordítva? Mert szerintem a megsemmisítés folyamatos.
Ezen felül alkatrészdonornak is megtartanak jópárat, meg szerintem volt szépen természetes amortizált is, meg ugye még aktív szolgálatban is maradt vagy 400 darab. Összesen meg valami 2500db készült.
Szóval sokminden nem nagyon van már belőle.

szerk: most látom, hogy like-oltad a korábbi hozzászólásomat.Így már értem.
Úgy értem, hogy a 600 az az utolsó nagy adag volt ami nem volt aktív használatban, a letároltak java elfogyott nem tudom mennyi tartalék lehet a 2500-ból.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár