Szerintem azért jött itthon szóba egyáltalán a Párduc, mert:
1. Nem biztos hogy kapunk 2026 elött más (LEO) MBT-t, csak ha már meg van rendelve.
2. Nem éri meg a mi igényeinkre egy új típust is üzembe helyezni.
Mert ugye arról van szó, hogy a Párduc Lynx alapokra épül, ezért nem teljesen 0-ról kezdenénk vele.
3. Mire kiforrja magát, akár már szabad gyártó kapacitás is lehetne rá Zalaegerszegen, hacsak nem jön a Lynxekre egy nagyobb megrendelés. De a szervízbázis miatt is jó ötlet lehet.
4. A szomszédaink sem az orosz technika megtartásában, hanem szintén nyugatiban gondolkodnak.
Szóval ez a 4 pont perdöntő lehet abban, hogy akarunk-e Párducot!
A szomszédoknak sem lesz olcsóbb a nyugati technika, max. a régebbi típusokból, amit nem fillérekért kell feltuningolni!
Félreértés ne essék, nem vagyok ellene használt nyugati technika vételének sem, de majd csak akkor, ha lesz rá megfelelő létszám (kezelő, műszaki) .
Mintha arra emlékeznék, hogy a Párduc alatt a Leo-2 teknőt/futóművet azonosították --nagy valószínűséggel-- a szakma-beliek.
...de mindkettővel elérhető a nagyságrendileg hasonló védettség/eredmény, és mindkettő azonos helyzetben van a mi esetünkben logisztikai szempontból.
...és mindkettő a reménytelenűl kevés nano-mennyiséget jelenti a várhazó "németes/jóindulaatos" áraival!!!
Ezért szerintem: A Kárpát-medence erőviszonyait tekintve --gondolok a gazdasági/finanszírozási korlátainkra, és ennek valóságát figyelembe véve=> az ebből következő "érdekérvényesítéshez elégtelen mennyiség" ok miatt-- nem lesz semmilyen előrelépés, amíg a --"németes-szivárványos/jóindulatos"-- árnyékunkat nem tudjuk átlépni, ami esetén viszont meg tujuk teremteni a tartós érdekérvényesítéshez szükséges (haderő)MENNYISÉGET.
.