• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Az általad felsorolt problémák mindegyike (meg még melléírom neked az AJAX és a Warrior upgrade programokat is) abból adódik, hogy a váz/test nem volt alkalmas a tömeg növelésére. Mert a tornyot nem kunszt átalakítani, de ha a test nem bírja a további átalakításokat, akkor cseszheted.
Mi több, te magad leírtad, hogy maga a torony úgy van kialakítva, hogy megoldja a 35/50-es gépágyút is. Az átalakításra pedig írtam, hogy mekkora kihívas lehehetett, ha tavaly még a mi tornyunknak a tükör változatával pályaztak az ausztráloknál. És ez nem csak az elekrooptikai rendszer átrakását, és átkábelezését jelenti, de a kapcsolódó párhuzamosított géppuska is átkerült a saját lőszerellátó rendszerével.
Különben szerintem ez a változtatás okozza a meglepően szabadon futó géppuska heveder vezetőt is!
Utobbi nekem nem meglepo, sok jarmuvon van igy. Raadasul a pk RCWSt a .50 callal meg a MH kerte kulon, es hatrakerult a szenzortoronyra, igy inkabb luxus is az a flex chute oda (kozben a coaxial 7.62es meg mar csak egycsovu a magyar verzion.)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
A tervezés és kivitelezés problémái nem változtak 40 év alatt sem.Technológiai fejlődés lehetővé tett ugyan fejlettebb konstrukciókat,de az alapproblémák ugyanúgy megmaradtak.Ha nagyobb fegyvert akarsz,akkor nagyobb és erősebb bölcső kell-és a lavina elindul.HajósZoli csatahajófejlődéssel foglalkozó irásaiban szépen leirja a metódust.Az egyik dominó dönti a másikat.
És ezzel meg is áll a "lavina"!
Te magad is leírtad, hogy nagyobb fegyverre méretezték a tornyot.
Csak hát ugye a prekoncepció...nem engedi, hogy kilépj a felvett szerepekből.
Hát elég szar lehet neked!
 
K

kamm

Guest
A tervezés és kivitelezés problémái nem változtak 40 év alatt sem.Technológiai fejlődés lehetővé tett ugyan fejlettebb konstrukciókat,de az alapproblémák ugyanúgy megmaradtak.Ha nagyobb fegyvert akarsz,akkor nagyobb és erősebb bölcső kell-és a lavina elindul.HajósZoli csatahajófejlődéssel foglalkozó irásaiban szépen leirja a metódust.Az egyik dominó dönti a másikat.
De erre celzok, hogy ez azert nem igaz, mert eltelt 40 ev. Teljesen masok mar az anyagok, otvozetek is, csillio uj megoldas szuletett 40+ ev alatt, a technologiai szint eg es fold, a tervezesi fazis maga a toredekere zsugorodott, 75%-ig minden lehet mar szimulalni elore, mindezek miatt minden mar modularisan van eleve tervezve stb stb.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 187
113
És ezzel meg is áll a "lavina"!
Te magad is leírtad, hogy nagyobb fegyverre méretezték a tornyot.
Csak hát ugye a prekoncepció...nem engedi, hogy kilépj a felvett szerepekből.
Hát elég szar lehet neked!
Elméletileg,de ez gyakorlatilag igen ritkán szokott teljesülni.(nem olyan új dolog ez a modulos tervezés,már a Párduc II is úgy lett tervezve,hogy 75 és 88 milis ágyú egyaránt beleférjen)
De erre celzok, hogy ez azert nem igaz, mert eltelt 40 ev. Teljesen masok mar az anyagok, otvozetek is, csillio uj megoldas szuletett 40+ ev alatt, a technologiai szint eg es fold, a tervezesi fazis maga a toredekere zsugorodott, 75%-ig minden lehet mar szimulalni elore, mindezek miatt minden mar modularisan van eleve tervezve stb stb.
Francokat.Éppenhogy növekedett a fejlesztési fázis.Technológiai fejlődéssel együtt növekedtek a követelmények,és az eszközök bonyorultsága is.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Számomra egyébként teljesen mindegy, hogy minek titulálják, gyártásnak, vagy összeszerelésnek. Ami fontosabb, hogy azok a rendszerek, amik a tényleges harcértéket biztosítják, mind külföldi alapanyagok, rendszerek, fegyverek, védelmi berendezések. Tehát minden export és minden drága EUR-ba kerül. A mi hozzáadott értékünk meg nem, de az a harcjármű értékének minimális része. Nem olyan mint a Gripen, hogy ott is sok a külföldi részegység, de otthon gyártják licencben a gázturbinát, a lokátort, avoinikai rendszerek nagy részét. Mi mit fogunk gyártani hozzá??
Jut eszembe, nehogy az legyen mint a Mardereknél, ahol a svájciak nem engedték ki a német járműveket Ukrajnába, merthogy Oerlikon gépágyút ők gyártják. A Lynx esetében szinte minden fő rendszer esetében valaki megakadályozhatja az exportot..

Miből gondolod, hogy egy géppuskának nincs harcértéke. Nem tudom, mert nem vagyok benne abba az egy személyben, aki látta erről a fórumról a szerződéseket, csak felteszem a kérdést, hogy ha mi az Arzenálban gyártunk fegyvereket, ami gyár elvileg megkapott minden földi jót eszközökből, hogy még elvileg bérgyártás után is érdeklődött pár nevesebb, nagy múltú cég... Szóval akkor mi a reteknek rendeltünk volna külföldi gyártásban .50-est?
Vagy például ha elkezdjük gyártani a Lynx Sykranger30-as verzióját, miért fizessünk a radarokért külföldi gyártást, ha elvileg Nyíregyházán radarokat akarunk gyártani? Vagy a radarnak nincs harcértéke?

Van egy széles skála a fegyverbeszerzéseknél úgy általában az arab megszokott megvesszük a polcról a készárut és a lengyel nem lesz igazán a miénk, ha az utolsó csavarig nem mi gyártjuk mentalitásig. Remélem új dolgot tudok mondani, hogy a mi Lynxünk ezen a skálán van valahol, ahogy a világon minden fegyvere és annak különböző beszerzései. Értem ez alatt, hogy teljesen más gazdasági feltételekkel kapták meg az olaszok az F-35-öseiket, akik benne voltak a fejlesztési programban, mint a finnek, de ettől még ezeket a tendereket el lehet helyezni ebben a mértékegységben.

Mondok még egy újat. Itt vitatkoztok azon, hogy csőgyártás amúgy sem lesz, csak összeszerelés, miközben nem tudjuk, hogy minek kapta meg valamelyik magyar cég a licence gyártását és melyiknek nem. Annyit tudunk, hogy az RM Hungary felvett magyar mérnököket is és azok elkezdtek dolgozni. És egyszerű melósokat is felvett és meg kell dolgozniuk majd az acélt. És tárgyalt magyar beszállítókkal is.

Nagyon jól elvitatkoztok, hogy akkor a bádog kasznigyártás az gyártás, vagy tévesen nevezzük annak és végszerelés. Meg azon, hogy úgy sincs saját hozzá adott értéke a hazai leányvállalatnak, miközben EW kamrát építünk mellé, az sw-ben is mi programozzuk majd az önvezető funkciót. (Lehet csak lenézem a programot, de meg lennék lepődve, ha az autonóm vezetés kész lenne és nem csak prospektusban felírt szép betűkként létezne ma még.)
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 563
113
Nagyon tévedsz.A váz a legkonnyeben gyártható elem.
Pl,ha nem csak egy különben nagyon rosszindulatú mozibol ismernétek a Bradley fejlesztésének történetét,akkor tudnátok,hogy sosem a váz okozta benne a problémát.Az a kialakitását tekintve alig változottt a 10+ éves fejlesztés alatt-csak egyre nagyobb lett.Mert az összes többi változott,és az eredeti méretbe nem fért végül bele a tartalom.De pl eredetileg egy az AMX10P/Marder I szerű kölső fegyverálványos tornyot terveztek hozzá.Azonban mikor növelték a főfegyver kaliberét 20ról 25 milire,az megbukott.Az istennek nem fért el úgy az ágyú,a kivánt lószerkészlet és műszerezettség.Emiatt aztán nőtt a tömeg,erősebb hajtáslánc kellett,és új futóműkonstrukció.....Lynxnél a tervezéskor eleve figyelembe vették az erősebb,vagyis nagyobb és nehezebb,fegyverrendszer beépitésének lehetőségét-de az nem készült el.A jelenlegi torony ehez a gá-hoz van optimalizálva.Biztos vagyok benne,hogy a főfegyver cseréjéhez módositani kell a tornyon.Hogy mennyire,no az akkor derülne ki,ha elkészülne a végleges 35/50 milis ágyú,és megpróbálják belerakni.Addig az csak igéret,ami vagy teljesűl,vagy nem.
Bemutatom neked a Lance tornyot. Az a blokk ott középen. E köré szó szerint azt és olyant legózol össze, amit csak akarsz. A 2.0 se sokkal különb nála. Gondolhatod, mennyire lesz nehéz feladat módosítani a jövőben, ha szükséges...

6220.jpg

Csak a poén kedvéért: az LM UK tornya az Ajaxon is a Lance architektúrájára épül és részben a RM gyártja.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 962
123 594
113
@Negan röhöghetsz de én láttam az épülő lance 50-es prototípust amit kivittek az amcsikhoz és az alapfelépítés ugyan az. Pedig kívülről drasztikusan máshogy néz ki.

Nem azt mondom, hogy csőcsere aztán kész mert kell rajta àtalakítani hanem, hogy nem.igènyli a teljes torony cseréjét.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 187
113
@Negan röhöghetsz de én láttam az épülő lance 50-es prototípust amit kivittek az amcsikhoz és az alapfelépítés ugyan az. Pedig kívülről drasztikusan máshogy néz ki.

Nem azt mondom, hogy csőcsere aztán kész mert kell rajta àtalakítani hanem, hogy nem.igènyli a teljes torony cseréjét.
Nem is irtam,hogy az egész tornyot cserélni kell.
."Lynxnél a tervezéskor eleve figyelembe vették az erősebb,vagyis nagyobb és nehezebb,fegyverrendszer beépitésének lehetőségét-de az nem készült el.A jelenlegi torony ehez a gá-hoz van optimalizálva.Biztos vagyok benne,hogy a főfegyver cseréjéhez módositani kell a tornyon.Hogy mennyire,no az akkor derülne ki,ha elkészülne a végleges 35/50 milis ágyú,és megpróbálják belerakni.Addig az csak igéret,ami vagy teljesűl,vagy nem."
Ezt irtam.
Legegyszerűbb megoldás különben átvenni az amcsi ágyút-elméletileg.Mert ügye,abban hol van az IPTR,lőszerrakaszok,személyzeti munkahelyek,stb.
Szóval azért ez annyira nem egyszerű,hogy kikapom meg berakom.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 962
123 594
113
Nem is irtam,hogy az egész tornyot cserélni kell.
."Lynxnél a tervezéskor eleve figyelembe vették az erősebb,vagyis nagyobb és nehezebb,fegyverrendszer beépitésének lehetőségét-de az nem készült el.A jelenlegi torony ehez a gá-hoz van optimalizálva.Biztos vagyok benne,hogy a főfegyver cseréjéhez módositani kell a tornyon.Hogy mennyire,no az akkor derülne ki,ha elkészülne a végleges 35/50 milis ágyú,és megpróbálják belerakni.Addig az csak igéret,ami vagy teljesűl,vagy nem."
Ezt irtam.
Legegyszerűbb megoldás különben átvenni az amcsi ágyút-elméletileg.Mert ügye,abban hol van az IPTR,lőszerrakaszok,személyzeti munkahelyek,stb.
Szóval azért ez annyira nem egyszerű,hogy kikapom meg berakom.
Abba sehol sincs mert távirányított.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 187
113
Abba sehol sincs mert távirányított.
Attol még van-csak nem a toronyban.A mi tornyunkban viszont ott van.Máris egy alapvető különbség,hiába egy vázra mennek.
Autóipari hasonlattal,ugyanarra a padlólemezre mehet több modell is-aztán zongorázni lehet a különbséget egy egyterű és egy kupé között.....
 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 810
6 886
113
Előre leszögezem, minden tiszteletem a tiéd Pisti nem beszólni szeretnék csak pár észrevétel:
1.)
Aztán az is érdekes indoklás volt, hogy azért kell a magyar szerelés, mert ha egy ország embargózni akar, akkor nekünk ott van a saját alkatrész és majd mi szerelünk, nem érnek el vele semmit. (Én annyit jegyeztem meg, hogy akkor nyersanyagot nem adnak és ugyanott vagy..)
nem, nem vagy ugyanott, ha a gyár németben van és tegyük fel kiembargóznak akkor tény hogy nem jön ide semmi, de ha nyersanyagot nem adnak arra van más megoldás ( lásd a ruszkik is tudnak repülőgépet építeni pedig lófaszt sem kaphatnak a fél világtól- nem mondom hogy ugyanolyan jó/hatékony lesz de tudnak)
Szóval lesz egy összeszerelő üzemünk, és egyik hír szerint 40 darab Németországból származik, (ez lett szajkózva amióta megjelent Budapesten az első hiúz, most itt a cáfolat, hogy a magyar szerelőüzemben is készül valami (talán rárakják a rendszámot..)
nem tudom, lehet én értem félre amit mondasz de már az elején az lett lekommunikálva hogy az első 46db a németektől fog jönni és utána 170+ valahány meg itthonról
mekkora hozzáadott értéket képvisel a magyar gyártás
jelen helyzetben (habár ezért bent megfognak lincselni) nekünk ez tökmindegy, mi a nullán vagyunk / voltunk inkább és nekünk két dolog kellett főleg , nem nem a vas hanem a tapasztalat és a tudás ( hogy népszerű szóval éljek : a képesség :D ) , az hogy emelett még kaptunk egy nagyon potens, továbbfejleszthető vasat, magyar munkahelyeket és egy elhagyott képesség megújítását szerintem csak hab a tortán
OV magyarázta, hogy ideköltözteti a gyárat.
szerintem azt úgy értette hogy a németeknél lévő elszórt egységeket ( mert ugye a németeknek sincs egy sora erre hanem vagy 3-4-5 városból legózzák össze) itt egy gyárba "telepítjük" / hozzuk létre
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 980
8 534
113
Inkább 2 perc az a 20. Legalábbis Győrben.

Lehet gyorsabb ès olcsóbb lenne, de azt is kell nézni, így munkahelyeket teremtenek.
Van adóbevétel.

De talán a legfontosabb a hazai tapasztalat amit ezzel szerzünk.
Akár mèrnöki, akár "sima" munkás szintjén.
A teherautó gyártásból több lett volna, folyamatos termeléssel, szupportal. Ugyanez igaz mind a Suzuki Vitarákra. A közuti hadsereg által használt gépjárművek folyamatosan kopnak használódnak, ezért többet kell gyártani, nagyjavítani, több embert foglalkoztat, és már van tapasztalat is benne. Mégisem ezt az utat választjuk. A sokkal drágább, sokkal jobban külföldtől függő, és kis darabszámban gyártandó cucokhoz összeszerelő üzemeket építünk, amelyek ha nem lesz szükség export hiányában ott fognak tátongani munkásokkkal, szerszámgépekkel. Persze le lett irva, hogy a szaki megmaradt és a gépeken és üzemekben pedig lehet mást is gyártani csak RM legyen például. De kérdem én aki saját teherautó iparát nem volt képes megtartani, hogy még a megrendelt mennyiség sem érkezett meg, és azt jó drágán megveszi külföldről, azt most egy komplexebb eszközt meg nekiáll gyártani. Talán a terepjáró gépjárművek, kézifegyverek, lőszerek és minden egyszerűbben gyártható ha meg akkor kellett volna utána lépést ugrani...
Ez jelenelg ugrás az ismeretlenbe. Egyébként ha a Lynx megbukik a kenguruországban, akik pedig faszán tesztelnek, akkor szerintem amcsi piac se lesz, ha nyer akkor itt a forumon is mea culpázok, mert akkor tényleg bebizonyosodik, hogy a piac leghasználhatóbb gyalogsági harcjárműve. Talán meg kellett volna várni legalább egy országot, ahol nyer és rendszeresítik.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 962
123 594
113
Ez jelenelg ugrás az ismeretlenbe. Egyébként ha a Lynx megbukik a kenguruországban, akik pedig faszán tesztelnek, akkor szerintem amcsi piac se lesz, ha nyer akkor itt a forumon is mea culpázok, mert akkor tényleg bebizonyosodik, hogy a piac leghasználhatóbb gyalogsági harcjárműve. Talán meg kellett volna várni legalább egy országot, ahol nyer és rendszeresítik
A kenguruk beszerzést és rendszeresítést végző szervének az àlláspontja, hogy mindkét jármű teljesítette a követelményeiket és a végén a gazdasági ellentételezés és a politika fog dönteni.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
A teherautó gyártásból több lett volna, folyamatos termeléssel, szupportal. Ugyanez igaz mind a Suzuki Vitarákra. A közuti hadsereg által használt gépjárművek folyamatosan kopnak használódnak, ezért többet kell gyártani, nagyjavítani, több embert foglalkoztat, és már van tapasztalat is benne. Mégisem ezt az utat választjuk. A sokkal drágább, sokkal jobban külföldtől függő, és kis darabszámban gyártandó cucokhoz összeszerelő üzemeket építünk, amelyek ha nem lesz szükség export hiányában ott fognak tátongani munkásokkkal, szerszámgépekkel. Persze le lett irva, hogy a szaki megmaradt és a gépeken és üzemekben pedig lehet mást is gyártani csak RM legyen például. De kérdem én aki saját teherautó iparát nem volt képes megtartani, hogy még a megrendelt mennyiség sem érkezett meg, és azt jó drágán megveszi külföldről, azt most egy komplexebb eszközt meg nekiáll gyártani. Talán a terepjáró gépjárművek, kézifegyverek, lőszerek és minden egyszerűbben gyártható ha meg akkor kellett volna utána lépést ugrani...
Ez jelenelg ugrás az ismeretlenbe. Egyébként ha a Lynx megbukik a kenguruországban, akik pedig faszán tesztelnek, akkor szerintem amcsi piac se lesz, ha nyer akkor itt a forumon is mea culpázok, mert akkor tényleg bebizonyosodik, hogy a piac leghasználhatóbb gyalogsági harcjárműve. Talán meg kellett volna várni legalább egy országot, ahol nyer és rendszeresítik.
Nem lehet, hogy a hazai teherautógyártásnak meg lett volna az esélye, csak mint a végfelhasználóktól olvashattuk, hallhattuk, ezt az esélyt a gyenge minőséggel eljátszották? Persze, gatyába lehetett volna rázni, de valamiért -nyilván talán kevésbé volt profittermelő, mint az alkatrészbeszállítás- a gyártónál is kissé mostohagyermek volt a dolog. Persze, szerintem ez nem azt jelenti, hogy vélhetően teljesen el lett engedve a dolog. Legalábbis remélem, hogy egy jobb minőségben, az igényeknek megfelelő gyártás, a megfelelő kezekben létrejön; akár az egyik mostanság épülő gyárban.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 671
15 114
113
A teherautó gyártásból több lett volna, folyamatos termeléssel, szupportal. Ugyanez igaz mind a Suzuki Vitarákra. A közuti hadsereg által használt gépjárművek folyamatosan kopnak használódnak, ezért többet kell gyártani, nagyjavítani, több embert foglalkoztat, és már van tapasztalat is benne. Mégisem ezt az utat választjuk. A sokkal drágább, sokkal jobban külföldtől függő, és kis darabszámban gyártandó cucokhoz összeszerelő üzemeket építünk, amelyek ha nem lesz szükség export hiányában ott fognak tátongani munkásokkkal, szerszámgépekkel. Persze le lett irva, hogy a szaki megmaradt és a gépeken és üzemekben pedig lehet mást is gyártani csak RM legyen például. De kérdem én aki saját teherautó iparát nem volt képes megtartani, hogy még a megrendelt mennyiség sem érkezett meg, és azt jó drágán megveszi külföldről, azt most egy komplexebb eszközt meg nekiáll gyártani. Talán a terepjáró gépjárművek, kézifegyverek, lőszerek és minden egyszerűbben gyártható ha meg akkor kellett volna utána lépést ugrani...
Ez jelenelg ugrás az ismeretlenbe. Egyébként ha a Lynx megbukik a kenguruországban, akik pedig faszán tesztelnek, akkor szerintem amcsi piac se lesz, ha nyer akkor itt a forumon is mea culpázok, mert akkor tényleg bebizonyosodik, hogy a piac leghasználhatóbb gyalogsági harcjárműve. Talán meg kellett volna várni legalább egy országot, ahol nyer és rendszeresítik.
Akkor sem pénz nem volt, sem jó minősèg.
Azt úgy nem is volt èrdemes fenntartani.

A jó kèrdès a MAN multi, világcèg hogy engedhette meg azt a minőséget.:rolleyes:
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 025
12 923
113
Ez személyes infó amikor Svédországban találkoztam pár kollégàval onnan és megtudakoltam, hogy beleugrunk-e egy ajax mèlységű fostengerbe avagy nem. Mondták hogy pozitívak a tapasztalatok és semmi drasztikus probléma nem jött ki nekik.
Amugy szerinted az Ajax-bol lesz egyszer valami, es ha nem akkor hany %-os eselyt latsz egy brit(ish by birth :rolleyes: ) Lynx-re?
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 671
15 114
113
Úgy, hogy nem MAN néven futtot.
De ha beülsz Made in Germany MAN feliratok.
Az elején van egy rabajel.
De aki ránéz ès azt nem látja az MAN-t lát.

Ès most is MAN szervizekben javítják őket.

Hány százaléka volt Rába? A futómű?

Nem azon a néven futott de egy MAN volt.

Úgyhogy a MAN szègyene is. Meg a Rábáè. Meg akik átvették a sereg nevében azokè.


Mondanám régi történet, de még a sereg fő igáslovai.
Ki tudja meddig.