• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 319
113
Engem meg akartak vesszőzni, vagy másél éve mert összeszerelő üzemnek tituláltam Zegerszeget, nem gyárnak. Igen még most már a HM-be tagozódott "beszerzési hivatal"-ból azt bizonygatták mekkora hozzáadott értéket képvisel a magyar gyártás. Én ezt nem igazán látom még, fegyverzet, optika, páncéllemez és a rendszerek túlnyomó rész beszállítás, import - kurva drágán a mai eur/ft árfolyamon (nem ismerem a szerződés pénzügyi vonzatait). Aztán az is érdekes indoklás volt, hogy azért kell a magyar szerelés, mert ha egy ország embargózni akar, akkor nekünk ott van a saját alkatrész és majd mi szerelünk, nem érnek el vele semmit. (Én annyit jegyeztem meg, hogy akkor nyersanyagot nem adnak és ugyanott vagy..). Szóval lesz egy összeszerelő üzemünk, és egyik hír szerint 40 darab Németországból származik, (ez lett szajkózva amióta megjelent Budapesten az első hiúz, most itt a cáfolat, hogy a magyar szerelőüzemben is készül valami (talán rárakják a rendszámot..). Szóval nagyon nem tiszta a kép kommunikációs szempontból. A 40 darab viszont azt jelenti számomra, hogy egy évig még biztos nem Zegerszegről gördül ki a "magyar összeszerelésű" Hiúzok, mert 40 legyártása most a németeknek sem egyszerű.
OV magyarázta, hogy ideköltözteti a gyárat. Akkor most megint a kommunikáció nem működik.. Annyi faszságot mondott már mostanában.. PLd. azt, hogy fel kell éleszteni magunkban a katona szellemet. Nos Ő aki az orosz ukrán háború első hetében elbújt, mert be volt szarva mi lesz, nem volt rá stratégiája, aztán debrecenből egy napig megnézte a határ védelmét, mert 2000 km-ről mozogtak volna át a magyar határra csapatok, utána meg a ukrán honvédő háborút az oroszok ellen csak békével akarja megoldani, mindegy ukrajna hány %-a kerül orosz kézbe....
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 516
5 459
113
Már jó ideje úgy fogalmaz MG, hogy csak a tervezés lesz a 8*8-nál Kaposváron és Zalában gyártják majd azt is. Én nagyon pártolom, hiszen mind a Lynx, mind a 8*8 100% RM termék. És neki nem érdeke, hogy egy olyan műhelybe vigye, ahol egy török céggel kell megférnie, aki az APC-be semmi K+F-et nem rakott bele. Vagyis Kaposon is két külön helynek kéne épülnie, még ha mind a kettő "gumis".
Mondom magyarul, lenne 3 telephelye 2 cégnek... Miközben fenntartani csak pár év termelésre kellene őket. Utána a szél fújna a csarnokban.
Amíg valaki nincs tisztában egy fémipari üzemmel, addig logikus volt, hogy a kerekes technológiailag nagyon eltér, a láncostól és inkább gumisat a gumishoz csoportosítjuk, a láncosat a láncoshoz. A valóságban meg ez a megoldás sokkal jobb, 5-7 évig gyártunk IFV-t, utána átrendezzük a csarnokot APC-hez és ugyan annak a cégnek ugyan úgy járműgyárában termelünk. (Persze ez nem azt jelenti, hogy ha egy harmadikvilágbeli iparral nem rendelkező államnak kell Lynx, azt átállítás előtt nem fogjuk még gyorsan kicsapni. Ha megvan a gyártási szisztéma, akkor nagyon gyorsan oda-vissza lehet állítani a termelést, amivel első alkalommal sokat szenved mindenki, az a próbagyártás.)
Én úgy gondolom, hogy a mai helyzetben a Lynx és a Gidrán/Nomád is tegnapra kellene. Tehát ha lesz miből kifizetni, akkor egyik sem fog várni 5-7 évet a másik gyártásának a befejezésére!
Főleg ha közben esetleg be is fut egy export megrendelés.
Tehát 2 gyár mindenképp kell, ha a törökök egyáltalán akarják.
De akár egy harmadik is, ha nem húzódik el nagyon sokáig a Hitron fejlesztése.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Kb. 500 NMS és Gidrán lesz itthon gyártva, csak hazai megrendelésre.
Erről beszéltem. Ilyen kis darabszámnál biztos, hogy drágább a gyár felépítése mint a törököktől közvetlenül (és nem a HT Division közbeiktatásával) beszerezni. Itt nem egy IFV-ről van szó hanem egy félmillió dolláros MRAP-ról. Egyébként valószínű, ezért nehéz meggyőzni a törököket, ők sem látják az értelmét. Az 500-ból 10+40 tehát 50 db már amúgy is tőlük érkezett, olcsóbb és gyorsabb volna ha a többi is onnan érkezne.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 498
35 698
113
Engem meg akartak vesszőzni, vagy másél éve mert összeszerelő üzemnek tituláltam Zegerszeget, nem gyárnak. Igen még most már a HM-be tagozódott "beszerzési hivatal"-ból azt bizonygatták mekkora hozzáadott értéket képvisel a magyar gyártás. Én ezt nem igazán látom még, fegyverzet, optika, páncéllemez és a rendszerek túlnyomó rész beszállítás, import - kurva drágán a mai eur/ft árfolyamon (nem ismerem a szerződés pénzügyi vonzatait). Aztán az is érdekes indoklás volt, hogy azért kell a magyar szerelés, mert ha egy ország embargózni akar, akkor nekünk ott van a saját alkatrész és majd mi szerelünk, nem érnek el vele semmit. (Én annyit jegyeztem meg, hogy akkor nyersanyagot nem adnak és ugyanott vagy..). Szóval lesz egy összeszerelő üzemünk, és egyik hír szerint 40 darab Németországból származik, (ez lett szajkózva amióta megjelent Budapesten az első hiúz, most itt a cáfolat, hogy a magyar szerelőüzemben is készül valami (talán rárakják a rendszámot..). Szóval nagyon nem tiszta a kép kommunikációs szempontból. A 40 darab viszont azt jelenti számomra, hogy egy évig még biztos nem Zegerszegről gördül ki a "magyar összeszerelésű" Hiúzok, mert 40 legyártása most a németeknek sem egyszerű.
OV magyarázta, hogy ideköltözteti a gyárat. Akkor most megint a kommunikáció nem működik.. Annyi faszságot mondott már mostanában.. PLd. azt, hogy fel kell éleszteni magunkban a katona szellemet. Nos Ő aki az orosz ukrán háború első hetében elbújt, mert be volt szarva mi lesz, nem volt rá stratégiája, aztán debrecenből egy napig megnézte a határ védelmét, mert 2000 km-ről mozogtak volna át a magyar határra csapatok, utána meg a ukrán honvédő háborút az oroszok ellen csak békével akarja megoldani, mindegy ukrajna hány %-a kerül orosz kézbe....
Na csakhogy elejét vegyük faszsàgok terjesztésének.....

Az RM-nek NINCS lynx gyártásra specializált üzeme. Unterlüssben, Kielben, és Kasselben vannak szétszórva a részfeladatok. És mindegyik üzem más projektet visz fő feladatként. Unterlüssben egy csarnokban szerelték a lynx alvázat a puma vjtf fejlesztést és nagyjavítottak leopardot. A szomszéd épületben meg a panther volt meg boxerek. Pl felületkezelést és festész csak kielben csinálnak. A fegyveres rész unterlüssé mert ott van lőtér meg lőkamra.

Mindegyik üzemben pár szaki csinàlja a lynxet ezeknek egy része magyar aki itthon fogja ezt csinálni januártól. Az első munkafolyamatok átvétele akkor kezdődik Zalaegerszegen. Ami először végszerelést meg hasonlókat fog jelenteni év végére meg tàblàban hozott acélból teljes munkafolyamatot.
Szóval az első 46 db is részben itt készül már.

Az egerszegi üzem képes lesz a másik 3 feladait egy helyen végigvinni valamint az RM más projektjeibe beszállítóként fellépni mivel a meglévő RM üzemekben kapacitás hiány van illetve ezek a gyárak régiek és a gépesítettségük nem az igazi.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 711
34 502
113
Aztán az is érdekes indoklás volt, hogy azért kell a magyar szerelés, mert ha egy ország embargózni akar, akkor nekünk ott van a saját alkatrész és majd mi szerelünk, nem érnek el vele semmit
Propi-netto marhaság.Ha nincs mit összeszerelni,akkor nem működik az összeszerelő üzem,nincs gyártás.
 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 380
113
Ahogy a miénk is.Söt,a jobb állapotban lévő szlovák háttéripar miatt ők több beszállitói ajánlatot kaptak.
Ma már egyszerűen igy mennek az exportok.Persze,csak addig a szintig,amig a vásárló iparilag képes a bedolgozásra.Még csak nem is annyira új dolog ez.Csak manapság az importáló országok többsége képes igy importálni,meg igényli is ezt a metódust.De pl anno a németek saját gyártással vették az F104 gépeket,ahogy a taljánok és a japánok is.Maraduer járőr MARPot meg Singapurtol Kazahsztánig lett exportálva igy.Kinek olyan az ipara,koplett az egészet legyártja,kinek nincs,az meg összelegózza magának a másutt gyártott elemekböl.
Az acèllap szintről a kész jármű az mióta végszerelés?

A szlovákok kész ( de üres) alvázakat kaptak volna amiket ott csavaroztak volna össze.

Meg acéllapot kapunk...

Te tudod a legjobban, hogy a végszerelésben nincs fődarab előàllítás....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 711
34 502
113
Az acèllap szintről a kész jármű az mióta végszerelés?

A szlovákok kész ( de üres) alvázakat kaptak volna amiket ott csavaroztak volna össze.

Meg acéllapot kapunk...

Te tudod a legjobban, hogy a végszerelésben nincs fődarab előàllítás....
A kaszni összeszerelése (hegesztése) bizony még az összeszereléshez tartozik.Lemezvágás már sorolható gyártási folyamatnak.De ettől még ez haza ipari tevékenyséág szempontjábol összeszerelés.(különben a lemezvágás nem egy nagy was ist das.Egy kompjuteres lemezvágó gép kell csak hozzá,meg egy szaki,aki kezeli).EU szabályozás azt tekinti EUs gyártmánynak,amihez a részegségek 51%-ka az EU határain belül készül.Ami ez alatt van,az csak összeszerelés.És ez egy igen megengedő szabályozás.
Önálló gyártás meg azt jelenti (amiről OV beszélt-hülyeséget),hogy a külföldi részegységek beszállitása nélkül képesek vagyunk a gyártásra.(vagy eleve hazai gyártásuak,vagy embargó esetén az hazai,esetleg más külföldi forrásbol alternativ módon pótolható.Ez lehet simán másolat,de lehet az eredeti részegységet pótolni képes elem.Pl nem kapunk gá-t,de helyette tudunk gyártani/beszerezni egy helyére beépithető másik tipust).Mert ha mondjuk mi csak a páncéllemezt importáljuk a gyártáshoz a germánoktol/ukránoktol/akárkiktől,és az akármiért nem szállit többet,az pótolható mondjuk török,kinai,akárki által gyártott páncéllemezzel.Ez nem probléma(vagy nem jelentős probléma).
Mi azonban mem alapanyagokat importálunk gyártáshoz,hanem komplett részegységeket,amiket itthon összeszerelünk.És ezen nem segit,hogy a kasznit konkrétan itt gyártjuk.Mert az üres kaszni csak egy fődarab,amit a késztermék gyártáshoz fontos,de csak egy fődarab.Ráadásul egy viszonylag könnyen előállitható fődarab (igazábol a szakember a fontos,lemezvágó nem olyan nagy tétel,nem igényel speciális felszerszámozást)
 
  • Vicces
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Ahogy a miénk is.
Ez konkretan hazugsag, most mar tenyleg fejezd be a gyaezinformacijat, nyomatekosan kerlek.

A kaszni összeszerelése (hegesztése) bizony még az összeszereléshez tartozik.Lemezvágás már sorolható gyártási folyamatnak.De ettől még ez haza ipari tevékenyséág szempontjábol összeszerelés.(különben a lemezvágás nem egy nagy was ist das.Egy kompjuteres lemezvágó gép kell csak hozzá,meg egy szaki,aki kezeli).EU szabályozás azt tekinti EUs gyártmánynak,amihez a részegségek 51%-ka az EU határain belül készül.Ami ez alatt van,az csak összeszerelés.És ez egy igen megengedő szabályozás.
Önálló gyártás meg azt jelenti (amiről OV beszélt-hülyeséget),hogy a külföldi részegységek beszállitása nélkül képesek vagyunk a gyártásra.(vagy eleve hazai gyártásuak,vagy embargó esetén az hazai,esetleg más külföldi forrásbol alternativ módon pótolható.Ez lehet simán másolat,de lehet az eredeti részegységet pótolni képes elem.Pl nem kapunk gá-t,de helyette tudunk gyártani/beszerezni egy helyére beépithető másik tipust).Mert ha mondjuk mi csak a páncéllemezt importáljuk a gyártáshoz a germánoktol/ukránoktol/akárkiktől,és az akármiért nem szállit többet,az pótolható mondjuk török,kinai,akárki által gyártott páncéllemezzel.Ez nem probléma(vagy nem jelentős probléma).
Mi azonban mem alapanyagokat importálunk gyártáshoz,hanem komplett részegységeket,amiket itthon összeszerelünk.És ezen nem segit,hogy a kasznit konkrétan itt gyártjuk.Mert az üres kaszni csak egy fődarab,amit a késztermék gyártáshoz fontos,de csak egy fődarab.Ráadásul egy viszonylag könnyen előállitható fődarab (igazábol a szakember a fontos,lemezvágó nem olyan nagy tétel,nem igényel speciális felszerszámozást)
Meg ennek a sok fogalmatlan hulyesegnek a spammeleset.
 
K

kamm

Guest
Engem meg akartak vesszőzni, vagy másél éve mert összeszerelő üzemnek tituláltam Zegerszeget, nem gyárnak. Igen még most már a HM-be tagozódott "beszerzési hivatal"-ból azt bizonygatták mekkora hozzáadott értéket képvisel a magyar gyártás. Én ezt nem igazán látom még, fegyverzet, optika, páncéllemez és a rendszerek túlnyomó rész beszállítás, import - kurva drágán a mai eur/ft árfolyamon (nem ismerem a szerződés pénzügyi vonzatait). Aztán az is érdekes indoklás volt, hogy azért kell a magyar szerelés, mert ha egy ország embargózni akar, akkor nekünk ott van a saját alkatrész és majd mi szerelünk, nem érnek el vele semmit. (Én annyit jegyeztem meg, hogy akkor nyersanyagot nem adnak és ugyanott vagy..). Szóval lesz egy összeszerelő üzemünk, és egyik hír szerint 40 darab Németországból származik, (ez lett szajkózva amióta megjelent Budapesten az első hiúz, most itt a cáfolat, hogy a magyar szerelőüzemben is készül valami (talán rárakják a rendszámot..). Szóval nagyon nem tiszta a kép kommunikációs szempontból. A 40 darab viszont azt jelenti számomra, hogy egy évig még biztos nem Zegerszegről gördül ki a "magyar összeszerelésű" Hiúzok, mert 40 legyártása most a németeknek sem egyszerű.
OV magyarázta, hogy ideköltözteti a gyárat. Akkor most megint a kommunikáció nem működik.. Annyi faszságot mondott már mostanában.. PLd. azt, hogy fel kell éleszteni magunkban a katona szellemet. Nos Ő aki az orosz ukrán háború első hetében elbújt, mert be volt szarva mi lesz, nem volt rá stratégiája, aztán debrecenből egy napig megnézte a határ védelmét, mert 2000 km-ről mozogtak volna át a magyar határra csapatok, utána meg a ukrán honvédő háborút az oroszok ellen csak békével akarja megoldani, mindegy ukrajna hány %-a kerül orosz kézbe....
Mar megbocsass, de te eddig sem "lattad" meg azt sem, ami vilagosan le volt irva, lasd Gripen lizing stb.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 622
97 855
113
Erről beszéltem. Ilyen kis darabszámnál biztos, hogy drágább a gyár felépítése mint a törököktől közvetlenül (és nem a HT Division közbeiktatásával) beszerezni. Itt nem egy IFV-ről van szó hanem egy félmillió dolláros MRAP-ról. Egyébként valószínű, ezért nehéz meggyőzni a törököket, ők sem látják az értelmét. Az 500-ból 10+40 tehát 50 db már amúgy is tőlük érkezett, olcsóbb és gyorsabb volna ha a többi is onnan érkezne.
A Nurolnak ez a második vagy harmadik gyárépítős 4x4 üzlete. Üzbegisztán is hasonló feltételekkel rendelt hasonló darabszámot és a katari megrendelésüknél sem kész 4x4-eket szállítanak le. Tehát ez egy bevált üzleti modell.

Valószínűleg az adóbevételeket, munkahelyeket, beszallítókat, hadiiparfelépítést figyelembe véve jó üzlet lesz az országnak.
A Nurolnak is meg fogja érni, hogy RM és nyugati fegyverrendszereket fogunk integrálni a gépeihez. És mivel alapvetően erre a kategóriára folyamatosan szükség lesz, így valamilyen szinten folyamatos megrendeléssel fogja ellátni a Honvédség a céget. Folyamatosan Ankarába lapátolni a zsét vagy itthon tartani a bevételt egyértelműen a hazai gyártás előnyeit mutatja.
 
K

kamm

Guest
Erről beszéltem. Ilyen kis darabszámnál biztos, hogy drágább a gyár felépítése mint a törököktől közvetlenül (és nem a HT Division közbeiktatásával) beszerezni.
WHAT. :D :D :D

Itt nem egy IFV-ről van szó hanem egy félmillió dolláros MRAP-ról.
Jo az 800 ezernek is felfegyverezve, de amugy x500 = 250-400 millio dollar, baszki.
Ertem en, neked mint a Wiener Neustadt legnagyobb kulvarosi mosodasanak ez kis penz, de a vilag legtobb orszagaban, Amerikat is beleertve, ez egy nagyon korrekt uzlet.

Egyébként valószínű, ezért nehéz meggyőzni a törököket, ők sem látják az értelmét. Az 500-ból 10+40 tehát 50 db már amúgy is tőlük érkezett, olcsóbb és gyorsabb volna ha a többi is onnan érkezne.
Hahaha, az, plane olcsobb! :D
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Az acèllap szintről a kész jármű az mióta végszerelés?

A szlovákok kész ( de üres) alvázakat kaptak volna amiket ott csavaroztak volna össze.

Meg acéllapot kapunk...

Te tudod a legjobban, hogy a végszerelésben nincs fődarab előàllítás....
Na ezért "dörzsöltem a kezem" @Negan .
Biztos voltam benne, hogy @krisss fog erre reagálni. Ha olyan korlátolt vagy, hogy te még mindig legózásról papagájozol, pedig már leírta neked, hogy acéllemez be, harcjármű ki, akkor csak szórakozva várnom kell a leoltásodat. :cool:
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 319
113
Mar megbocsass, de te eddig sem "lattad" meg azt sem, ami vilagosan le volt irva, lasd Gripen lizing stb.
Ennek a válasznak semmi köze ahhoz amit leírtam. Tipikus fidesz hozzáállás. Nem a témával kell foglalkozni, hanem az elmúlt 12+ elött volt mindenki hibás + brüsszel. Amiket leírtam arra válaszolj, nemzeti hiúzjelvényes barátom...
 
  • Vicces
Reactions: megazez and Katica

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 711
34 502
113
Na ezért "dörzsöltem a kezem" @Negan .
Biztos voltam benne, hogy @krisss fog erre reagálni. Ha olyan korlátolt vagy, hogy te még mindig legózásról papagájozol, pedig már leírta neked, hogy acéllemez be, harcjármű ki, akkor csak szórakozva várnom kell a leoltásodat. :cool:
És ez ettől még mindig csak összeszerelés.......Megirtam azt is,hogy miért.Hogy korlátolt felfogó képességeddel nem vagy képes felfogni,az legyen a Te bajod,propihuszár.
A legtöbb összeszerelésnél,sima autógyártás esetén is általában helyben állitják elő a kasznit a lemezből-csak magára a kasznira lehet is mondani,hogy ott gyártják hozzá-de az nem autó,nem a késztermék.Nagyon egyszerű oka van ennek-olcsóbb a lemezt szállitani és helyben összerakni a kasznit,mint a kasznit egybeszerelve szállitani a végszereldébe,általában.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 622
97 855
113
És ez ettől még mindig csak összeszerelés.......Megirtam azt is,hogy miért.Hogy korlátolt felfogó képességeddel nem vagy képes felfogni,az legyen a Te bajod,propihuszár.
A legtöbb összeszerelésnél,sima autógyártás esetén is általában helyben állitják elő a kasznit a lemezből-csak magára a kasznira lehet is mondani,hogy ott gyártják hozzá-de az nem autó,nem a késztermék.Nagyon egyszerű oka van ennek-olcsóbb a lemezt szállitani és helyben összerakni a kasznit,mint a kasznit egybeszerelve szállitani a végszereldébe,általában.
Várj 1 picit!! Ezt most feldolgozom. Lemeztekercs be, LYNX ki, az összeszerelés. Mi a faszom menjen be, hogy gyártás legyen vasérc???
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 319
113
Számomra egyébként teljesen mindegy, hogy minek titulálják, gyártásnak, vagy összeszerelésnek. Ami fontosabb, hogy azok a rendszerek, amik a tényleges harcértéket biztosítják, mind külföldi alapanyagok, rendszerek, fegyverek, védelmi berendezések. Tehát minden export és minden drága EUR-ba kerül. A mi hozzáadott értékünk meg nem, de az a harcjármű értékének minimális része. Nem olyan mint a Gripen, hogy ott is sok a külföldi részegység, de otthon gyártják licencben a gázturbinát, a lokátort, avoinikai rendszerek nagy részét. Mi mit fogunk gyártani hozzá??
Jut eszembe, nehogy az legyen mint a Mardereknél, ahol a svájciak nem engedték ki a német járműveket Ukrajnába, merthogy Oerlikon gépágyút ők gyártják. A Lynx esetében szinte minden fő rendszer esetében valaki megakadályozhatja az exportot..
 
K

kamm

Guest
Számomra egyébként teljesen mindegy, hogy minek titulálják, gyártásnak, vagy összeszerelésnek. Ami fontosabb, hogy azok a rendszerek, amik a tényleges harcértéket biztosítják, mind külföldi alapanyagok, rendszerek, fegyverek, védelmi berendezések.
De ez meg mindig marhasag, ertsd mar meg - miota van "harcerteke" egy acellemeznek, baszki?

Attol lesz "harcerteke", amikor meghajlitjak es pancel lesz belole, ami viszont Zalaban fog tortenni.

Tehát minden export és minden drága EUR-ba kerül. A mi hozzáadott értékünk meg nem, de az a harcjármű értékének minimális része. Nem olyan mint a Gripen, hogy ott is sok a külföldi részegység, de otthon gyártják licencben a gázturbinát, a lokátort, avoinikai rendszerek nagy részét. Mi mit fogunk gyártani hozzá??
Jut eszembe, nehogy az legyen mint a Mardereknél, ahol a svájciak nem engedték ki a német járműveket Ukrajnába, merthogy Oerlikon gépágyút ők gyártják. A Lynx esetében szinte minden fő rendszer esetében valaki megakadályozhatja az exportot..
Tudod, annyira qrvara faraszto ez a tenyleg csak fugefalevel moge bujtatott ZOOOOOooorbanozas, amikor mindent fikaztok, amit ez a kormany csinal, akarmilyen pozitiv es jo dolog. Ez ilyen igazi regi szadesz-komcsi tempo, kilencvennyolc es ketezer kornyekerol.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
És ez ettől még mindig csak összeszerelés.......Megirtam azt is,hogy miért.Hogy korlátolt felfogó képességeddel nem vagy képes felfogni,az legyen a Te bajod,propihuszár.
A legtöbb összeszerelésnél,sima autógyártás esetén is általában helyben állitják elő a kasznit a lemezből-csak magára a kasznira lehet is mondani,hogy ott gyártják hozzá-de az nem autó,nem a késztermék.Nagyon egyszerű oka van ennek-olcsóbb a lemezt szállitani és helyben összerakni a kasznit,mint a kasznit egybeszerelve szállitani a végszereldébe,általában.
Óoo! Nagy bajok vannak! #SÓHAJ#
Felvázolod nekünk azt a gyártástechnológiai folyamatot (van ennek egy konkrét neve!), amivel egy gépkocsi önhordó vázát kialakítják?!
Tudod azt a sok ívelt lemezt. Ehhez milyen berendezésre van szükség? Ennek milyen költségvonzata van?
Majd az ügyetlen asztalos egy kezén megszámolod azokat az páncélacél elemeket, amelyek ívesek egy harcjárművön?
Majd légyszi vedd le a zoknid, és kezd el összeszámolni, hogy milyen darabszámok vannak egy autógyárban, meg az egerszegi gyárban.
Jelzem, hogy ha nagyon akarnák a németek egyetlen tehervonatra fel tudnák pakolni azt az 50 db vázat, ami az egerszegi gyár teljes éves termelését megoldaná.
Azok a "szemetek" meg nem átallják a puszta acéllemezeket ideküldeni, akárcsak egy B osztály esetén. :cool:

Ha már mindenképpen szapulni akarod a magyar ipart - mert nem is te lennél -, akkor az lenne a fogódzód, hogy akkor lehet hazai gyártásról beszélni, ha a jelenlegi beszállító lánc egyes elemeinek kiesése után is reprodukálni tudnánk a Lynxet, a fő rendszerei működésével.
Lásd még: egy gazdasági embargós helyzet valamilyen konfliktus kapcsán.
De várjál! Hiszen ez teljesül!
Gyakorlatilag bármelyik fedélzeti berendezést tudnánk pótolni 3rd party forrásból. A török Aselsan örömmel felelektronikázná a Lynxet. Az egyetlen problémás elem az hajtáslánc (főleg a motor, és a váltó).
Ugyanakkor ott a kiválasztott Liebherr teherautó motor, amelyik egy "tucat termék". Ha nagyon kellene minimális erőbedobással be tudnánk szerezni kényesebb helyzetben is. De a váltóból is betárazható akár egy komolyabb tétel is.
Az egyetlen olyan dolog, amit nem tudsz pótolni, az a váz. De várj csak! Azt meg itt fogják gyártani! :rolleyes: Az acélt meg a kínaiaktól is beszerezhetjük.

Szóval ezzel a "nem képes semmire sem ez a magyar ipar" sopánkodassal egyre kellemetlenebb pozícióba mozgatod magad.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 319
113
De ez meg mindig marhasag, ertsd mar meg - miota van "harcerteke" egy acellemeznek, baszki?

Attol lesz "harcerteke", amikor meghajlitjak es pancel lesz belole, ami viszont Zalaban fog tortenni.


Tudod, annyira qrvara faraszto ez a tenyleg csak fugefalevel moge bujtatott ZOOOOOooorbanozas, amikor mindent fikaztok, amit ez a kormany csinal, akarmilyen pozitiv es jo dolog. Ez ilyen igazi regi szadesz-komcsi tempo, kilencvennyolc es ketezer kornyekerol.
Szerintem meg a haderőreform az egyik legsikeresebb amit ez a pártszövetségnál pozitívan lehet megitélni, csak az utobbi időkben kezd eléggé félresiklani, ahogy fogy a pénz, és nincs eus csöcs amit kedvük szerint lehetne rángatni.
A hozzáadott értékktől függ az, hogy mennyire magyar az eszköz, komplexum, rendszer. Ez olyan mint amikor arról szólt a rege, hogy az ELTA lokátoroknál is bizony komoly magyar hozzáadott érték van (a "vastalp..")..
A hadiipar alapokról kellett inditani. Ami volt azt is szétverték. Ebben még a mostani Orbán rezsim is benne volt. Hol a félbehagyott gépjárműprogram?? Hol vannak a RÁBA konstrukciójú katonai tehergépjárművek? Anno a HT-n szinte minden számban be kellett rakni egyet. Most már járműgyártás sincs a RÁBÁ-nál.
Már az IMF-nél és a Világbanknál térdel a jelen kormány, hogy adjon pénz, és a Zrinyinél tervezett összegeket ha EUR-ra forditjuk 40%-al kevesebbet ér. De ezt lehetne pótolni, de pld. a Vodafone megvétele fontosabb (arra sincs egyébként pénzük)
A választások óta még egyet csavartak a sikerpropagandán, de ettől még nem lett ütőképesebb a honvédségünk. Amiben előrelépées van éppen az egyéni fegyverzet, és felszerelés. Láttál egy drónt a Brave Warrioron, a polgári zrinyisen kívül??? Az egész úgy nézett ki, mint egy 80-as évekbeli hidegháborús gyakorlat. Ha a szlovák BMP-k mellett az ellenerő T-72 szakasza is megjelent volna akkor a két szárnyon a 30 évvel ezelőtti NATO illetve VSZ gépesített erői harcoltak, középen meg a lövészek a BTR-ekkel... Igen megjelent három Pzh, meg voltak a CG-k a katonáknál, és tényleg 3 gidrán is végiggurult. Ja a légitámogatás is Mi-24-es adta egy szem ikergépágyúval..