• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Vagy pedig nemcsak Lynxet fog gyártani ZEG. Ha lesz megrendelés a Pantherra (erre bátran lehet fogadni) akkor ZEG több, mint esélyes. Nem is nagyon tudna másol gyártani a RM. A RM teljesen el van havazva a PUMA, A4 upgrade stb. megrendelésekkel.
Jó a meglátásod a 16 tgk-ról. Az valószínű a Titan-csomag lesz. 16 tgk jelentéktelen mennyiség lenne a lövészdandároknak.
A jelenlegi GYÁRTÓSOR kapacitása az 50+ jármű. Emiatt nem fognak szétbarmolni egy jóelőre tervezett, beindított gyártási folyamatot.
Ha mást is ide hoznak, akkor ott bővülésre van szükség (új csarnok). Ha a Lynx sor kapacitását kell növelni, akkor meg 2. műszakot fognak elindítani. Ugyan azokon a helyeken, ugyan azokkal a gépekkel berendezésekkel azonnal duplázható (ok, majdnem) a gyártható mennyiség.
Ha lefelezik a Lynx sor gyartói állomásait, akkor lassul a kibocsátható mennyiség. Viszont a 2029-es határidöket meg tartani kell!
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and SilvioD

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
A jelenlegi GYÁRTÓSOR kapacitása az 50+ jármű. Emiatt nem fognak szétbarmolni egy jóelőre tervezett, beindított gyártási folyamatot.
Ha mást is ide hoznak, akkor ott bővülésre van szükség (új csarnok). Ha a Lynx sor kapacitását kell növelni, akkor meg 2. műszakot fognak elindítani. Ugyan azokon a helyeken, ugyan azokkal a gépekkel berendezésekkel azonnal duplázható (ok, majdnem) a gyártható mennyiség.
Ha lefelezik a Lynx sor gyartói állomásait, akkor lassul a kibocsátható mennyiség. Viszont a 2029-es határidöket meg tartani kell!
A harcjármű gyártást ne úgy képzeld el, mint az autógyártást, hogy 20 percenként legördül egy szgk. Ez teljesen manufakturális, szó nincs gyártósorról: 3 vagy 4 járművet addig szerelnek amíg el nem készül, ha évi 45 (ez a legutolsó info) a kapacitás akkor havi kevesebb, mint 4 db-ot fognak összeszerelni, nincs mit szétbarmolni. Minden adott hozzá, hogy ne csak Lynxet szereljenek össze hanem pld Skyrangert vagy Panthert is. Pontosan erre utal, hogy a daru teherbírása meghaladja a Leopárd súlyát is, hogy azt is lehessen szervízelni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 178
33 398
113
Ebben az ismertető filmben felvillan,hogy miként is működik az ilyen manufakturális gyártás.Nincs szerelősor.Hegesztőrészleg összehegeszti a kasznit,majd azt a szerelőállásba viszik,általában futódaruval.Majd ott összeszerelik,egyhelyben.
Ilyen kis volumenű gyáertáshoz egyszerűen nem éri meg egy valódi gyártósort kiépiteni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A harcjármű gyártást ne úgy képzeld el, mint az autógyártást, hogy 20 percenként legördül egy szgk. Ez teljesen manufakturális, szó nincs gyártósorról: 3 vagy 4 járművet addig szerelnek amíg el nem készül, ha évi 45 (ez a legutolsó info) a kapacitás akkor havi kevesebb, mint 4 db-ot fognak összeszerelni, nincs mit szétbarmolni. Minden adott hozzá, hogy ne csak Lynxet szereljenek össze hanem pld Skyrangert vagy Panthert is. Pontosan erre utal, hogy a daru teherbírása meghaladja a Leopárd súlyát is, hogy azt is lehessen szervízelni.

Ebben az ismertető filmben felvillan,hogy miként is működik az ilyen manufakturális gyártás.Nincs szerelősor.Hegesztőrészleg összehegeszti a kasznit,majd azt a szerelőállásba viszik,általában futódaruval.Majd ott összeszerelik,egyhelyben.
Ilyen kis volumenű gyáertáshoz egyszerűen nem éri meg egy valódi gyártósort kiépiteni.
Hja de ettől függetlenül a rendelkezésre álló helyen nem lehet spórolni.
A módszer itt úgy működik, hogy az egyes brigádok mászkálnak a szerelősor egyik helyéről a másikra magukkal víve a szükséges szerszámokat, felszereléseket. Ettől ez még gyártósor. Lényegtelen, hogy a brigádok mozognak, vagy a termék, amin dolgoznak.
Ettől függetlenül ha a csarnokot akkor sem tudod lefelezni, ha évi 30db Lynxet kell legyártani, és a gyár maga 50db-os kapacitással rendelkezik a Lynxre számolva.
Ha egy másik típust is elkezdesz ugyan abba a csarnokba összeszerelni, akkor a logisztikát is meg kell szervezned hozzá. Tehát készletezned kell mindkét típushoz. Ehhez meg helyre van szükség. Rohadt sok helyre!
Ha a sort "megfelezed", akkor teljesen át kell szervezni a soron dolgozó melósok munkarendjét. Mert össze fognak akadni. (Nem lehet egyszerre kábelezni, meg ülést beszerelni!) Konkrétan erre gondoltam, hogy nem érdemes szétb@szni a kialakított optimális "sort".
Akkor nincs gond, ha ezt eredetileg is beletervezték a gyár kialakításánál, de nem hinném.
A RM arra tervez, hogy nem csak nekünk adja el. Nyilvánvalóan a mi megrendeléseink nem töltik ki a gyártósor kapacitását. De ha rászerveznek egy KF-51-es összeszerelést, akkor hogyan fogják tudni a közben beeső nemzetközi megrendeléseket legyártani?
Miközben ha a Magyar Államnak szólnak, hogy bővítenék a gyárat egy új típusra, és kéne egy kis pénz rá, akkor Palkovics csak annyit kérdez, hogy "milyen magasra ugorjak?". Pláne, ha mi is rendelnénk belőle. Ne feledjük a Hitron-t is valahol le kell majd gyártani. És valószínűleg azt is itt fogják.
 
  • Tetszik
Reactions: honved and borisz

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Annyi gyárat jelentenek be... Nekem az is érdekes, hír volt, hogy 40 KF-41-et készítenek a németek. Nos először arról szólt a fáma, hogy cca 10-et, majd implementálás és indul az összeszerelés Zegerszegen. Most már a megrendelt mennyiség hány %-a is német gyártás??? Majd a negyede, ha nem számítom a majd leendő légvédelmi és talán aknavetőset.Hozzáteszem, hogy 40 példányt már nem manufakturális módon, hanem kvázi hasonló gyártásban kell megépítenüik mint majd itthon... Ergo lesz kint egy gyártósor??? Mert lesz.. Akkor ismét csökkent az exportlehetőség? Vagy a 40 darab után leáll a német és KF-51-et épít Kókuszfalvának (csak egy hülye példa)..
A Hinterberger hazazalatához annyit, hogy az osztrák munkást is idetolja VIktor??? Mert az már szakképzett, és ott évtizedekig gyártás folyt. Itt meg betanítás stb. kéne, nem 1941-ben vagyunk, mikor Moszkából a távol-keletre, szibériába gyárakat telepítettek. Lásd a LM Greenvile-i gyárát. Ma napig nincs F-16 termelés, mert nincs humán erőforrás... Gépek leszállításával 2-4 éves késésben vannak. pedig az LM!!!
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Hja de ettől függetlenül a rendelkezésre álló helyen nem lehet spórolni.
A módszer itt úgy működik, hogy az egyes brigádok mászkálnak a szerelősor egyik helyéről a másikra magukkal víve a szükséges szerszámokat, felszereléseket. Ettől ez még gyártósor. Lényegtelen, hogy a brigádok mozognak, vagy a termék, amin dolgoznak.
Ettől függetlenül ha a csarnokot akkor sem tudod lefelezni, ha évi 30db Lynxet kell legyártani, és a gyár maga 50db-os kapacitással rendelkezik a Lynxre számolva.
Ha egy másik típust is elkezdesz ugyan abba a csarnokba összeszerelni, akkor a logisztikát is meg kell szervezned hozzá. Tehát készletezned kell mindkét típushoz. Ehhez meg helyre van szükség. Rohadt sok helyre!
Ha a sort "megfelezed", akkor teljesen át kell szervezni a soron dolgozó melósok munkarendjét. Mert össze fognak akadni. (Nem lehet egyszerre kábelezni, meg ülést beszerelni!) Konkrétan erre gondoltam, hogy nem érdemes szétb@szni a kialakított optimális "sort".
Akkor nincs gond, ha ezt eredetileg is beletervezték a gyár kialakításánál, de nem hinném.
A RM arra tervez, hogy nem csak nekünk adja el. Nyilvánvalóan a mi megrendeléseink nem töltik ki a gyártósor kapacitását. De ha rászerveznek egy KF-51-es összeszerelést, akkor hogyan fogják tudni a közben beeső nemzetközi megrendeléseket legyártani?
Miközben ha a Magyar Államnak szólnak, hogy bővítenék a gyárat egy új típusra, és kéne egy kis pénz rá, akkor Palkovics csak annyit kérdez, hogy "milyen magasra ugorjak?". Pláne, ha mi is rendelnénk belőle. Ne feledjük a Hitron-t is valahol le kell majd gyártani. És valószínűleg azt is itt fogják.
Ma már flexibilis gyártósorok vannak az autógyártásban is pld Kecskeméten egy soron több típust is tudnak gyártani, még tömeggyártás esetén is megoldható több termék gyártása egy gyártósoron, de mondom még egyszer: évi 45 db-os termelési darabszámnál nincsen gyártósor. Nemcsak a minimális darabszám miatt hanem a termék bonyolultsága miatt: sokezer alkatrész beépítése rengeteg időt venne igénybe, elég csak az elektronikára gondolni. Hogy ZEG-en több termék lesz az teljesen nyilvánvaló: lényegében bejelentették a Skyrangert, ami egyébként is Lynx alapon lesz, azt hol máshol gyártaná a RM? Újabb üzemcsarnokról egyenlőre szó nincsen, értelme sem volna, hogy ott álljon később üresen meg valószínűleg nem nagyon akar most a kormány újabb 60 milliárdot ZEG-en elkölteni mikor már pogácsára sincs pénz a minisztériumban.
Egyébként ugyanazt mondod amit én, hogy több termék lesz ZEG-en: igen, valószínűleg a Hitron is ZEG-en lesz gyártva. Távoli jövőben.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Akkor majd negyede a rendelésnek.. Én tudtam rosszul. A német gyártásúban (amit törökök és az itt migránsnak nevezettek készítenek, németek minőségellenőrzéssel) jobban bizok :) még mind a magyar termelésben..
 
  • Dühítő
Reactions: pöcshuszár

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 462
5 280
113
Ma már flexibilis gyártósorok vannak az autógyártásban is pld Kecskeméten egy soron több típust is tudnak gyártani, még tömeggyártás esetén is megoldható több termék gyártása egy gyártósoron, de mondom még egyszer: évi 45 db-os termelési darabszámnál nincsen gyártósor. Nemcsak a minimális darabszám miatt hanem a termék bonyolultsága miatt: sokezer alkatrész beépítése rengeteg időt venne igénybe, elég csak az elektronikára gondolni. Hogy ZEG-en több termék lesz az teljesen nyilvánvaló: lényegében bejelentették a Skyrangert, ami egyébként is Lynx alapon lesz, azt hol máshol gyártaná a RM? Újabb üzemcsarnokról egyenlőre szó nincsen, értelme sem volna, hogy ott álljon később üresen meg valószínűleg nem nagyon akar most a kormány újabb 60 milliárdot ZEG-en elkölteni mikor már pogácsára sincs pénz a minisztériumban.
Egyébként ugyanazt mondod amit én, hogy több termék lesz ZEG-en: igen, valószínűleg a Hitron is ZEG-en lesz gyártva. Távoli jövőben.
A Hitront Kaposvárra mondták, a Gidránok mellett.
De gondolom majd azon is múlik, hogy melyik üzem lesz jobban leterhelve, hol van nagyobb szabad kapacitás.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
A Hitront Kaposvárra mondták, a Gidránok mellett.
De gondolom majd azon is múlik, hogy melyik üzem lesz jobban leterhelve, hol van nagyobb szabad kapacitás.
Biztos lehetsz benne, hogy ezt a kaposvári gyártást nem a németek találták ki. Minden gazdasági érv amellett szól, hogy ilyen kis megrendelésszám mellett 1 gyár legyen és ne 2.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 382
113
Annyi gyárat jelentenek be... Nekem az is érdekes, hír volt, hogy 40 KF-41-et készítenek a németek. Nos először arról szólt a fáma, hogy cca 10-et, majd implementálás és indul az összeszerelés Zegerszegen. Most már a megrendelt mennyiség hány %-a is német gyártás??? Majd a negyede, ha nem számítom a majd leendő légvédelmi és talán aknavetőset.Hozzáteszem, hogy 40 példányt már nem manufakturális módon, hanem kvázi hasonló gyártásban kell megépítenüik mint majd itthon... Ergo lesz kint egy gyártósor??? Mert lesz.. Akkor ismét csökkent az exportlehetőség? Vagy a 40 darab után leáll a német és KF-51-et épít Kókuszfalvának (csak egy hülye példa)..
A Hinterberger hazazalatához annyit, hogy az osztrák munkást is idetolja VIktor??? Mert az már szakképzett, és ott évtizedekig gyártás folyt. Itt meg betanítás stb. kéne, nem 1941-ben vagyunk, mikor Moszkából a távol-keletre, szibériába gyárakat telepítettek. Lásd a LM Greenvile-i gyárát. Ma napig nincs F-16 termelés, mert nincs humán erőforrás... Gépek leszállításával 2-4 éves késésben vannak. pedig az LM!!!
Na csakhogy elejét vegyük faszsàgok terjesztésének.....

Az RM-nek NINCS lynx gyártásra specializált üzeme. Unterlüssben, Kielben, és Kasselben vannak szétszórva a részfeladatok. És mindegyik üzem más projektet visz fő feladatként. Unterlüssben egy csarnokban szerelték a lynx alvázat a puma vjtf fejlesztést és nagyjavítottak leopardot. A szomszéd épületben meg a panther volt meg boxerek. Pl felületkezelést és festész csak kielben csinálnak. A fegyveres rész unterlüssé mert ott van lőtér meg lőkamra.

Mindegyik üzemben pár szaki csinàlja a lynxet ezeknek egy része magyar aki itthon fogja ezt csinálni januártól. Az első munkafolyamatok átvétele akkor kezdődik Zalaegerszegen. Ami először végszerelést meg hasonlókat fog jelenteni év végére meg tàblàban hozott acélból teljes munkafolyamatot.
Szóval az első 46 db is részben itt készül már.

Az egerszegi üzem képes lesz a másik 3 feladait egy helyen végigvinni valamint az RM más projektjeibe beszállítóként fellépni mivel a meglévő RM üzemekben kapacitás hiány van illetve ezek a gyárak régiek és a gépesítettségük nem az igazi.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 462
5 280
113
Biztos lehetsz benne, hogy ezt a kaposvári gyártást nem a németek találták ki. Minden gazdasági érv amellett szól, hogy ilyen kis megrendelésszám mellett 1 gyár legyen és ne 2.
Azért ha egyszer a Gidrán, esetleg a Nomád is itthon lesz gyártva, azt már vehetjük egy 2. gyárnak, nem?
Az sem egy személyautó méret!
De remélem az ésszerűség fog dönteni!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 079
113
Azért ha egyszer a Gidrán, esetleg a Nomád is itthon lesz gyártva, azt már vehetjük egy 2. gyárnak, nem?
Az sem egy személyautó méret!
De remélem az ésszerűség fog dönteni!
A dolgok jelenlegi állása szerint lesz Kaposváron egy RM 8x8 gyár. Hogy hol fogják gyártani a Gidránt/Nomádot, azt még nem tudjuk. Most úgy tűnik hogy nem az RM 8x8 gyárában, mert annak az építése még el sem kezdődött és állítólag német-török együttműködés sincs még megkötve. Jelenleg a Gidránokba szerelnek valamit a BM Heros egyik csarnokában. Októberre ígértek ezzel kapcsolatban egy nagy bejelentést. Lehet hogy lesz a török dolgoknak egy külön gyára, mert már török dróngyártást is mondanak Kaposvárra.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 462
5 280
113
Már amennyiben a rádió beszerelését gyártásnak tekintjük.
(bocs de a like félrement)
Akkor vagy nem követed a híreket, vagy csak nem hiszed el, hogy gyártani is itt fogják!?
Egyébként én is egyre szkeptikusabb vagyok a gyártást illetően, de a tervekben nem csak rádió beszerelés szerepelt!
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 462
5 280
113
A dolgok jelenlegi állása szerint lesz Kaposváron egy RM 8x8 gyár. Hogy hol fogják gyártani a Gidránt/Nomádot, azt még nem tudjuk. Most úgy tűnik hogy nem az RM 8x8 gyárában, mert annak az építése még el sem kezdődött és állítólag német-török együttműködés sincs még megkötve. Jelenleg a Gidránokba szerelnek valamit a BM Heros egyik csarnokában. Októberre ígértek ezzel kapcsolatban egy nagy bejelentést. Lehet hogy lesz a török dolgoknak egy külön gyára, mert már török dróngyártást is mondanak Kaposvárra.
Gidránok nélkül mikor lesz gyártás Kaposváron, 2028 körül?
Mert a Hitronból korábban nem lesz ott gyártás!