Az is egy szempont, főleg a képzett munkaerő.Egyáltalán hol találnak munkaerőt?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az is egy szempont, főleg a képzett munkaerő.Egyáltalán hol találnak munkaerőt?
A Hitront Kaposvárra mondták, a Gidránok mellett.
De gondolom majd azon is múlik, hogy melyik üzem lesz jobban leterhelve, hol van nagyobb szabad kapacitás.
Egyrészt a zalai már ennél modernebb, azaz nem a teljesen manufakturalis nemet, roman stb harcjármű-uzemek szerint épült, másrészt az altalad leírtak szerint is siman megáll @pöcshuszár második műszakja, hiszen azalatt megcsinálják az éppen szerelés alatt állókon, amit a másnap reggeli műszak csinálna.A harcjármű gyártást ne úgy képzeld el, mint az autógyártást, hogy 20 percenként legördül egy szgk. Ez teljesen manufakturális, szó nincs gyártósorról: 3 vagy 4 járművet addig szerelnek amíg el nem készül, ha évi 45 (ez a legutolsó info) a kapacitás akkor havi kevesebb, mint 4 db-ot fognak összeszerelni, nincs mit szétbarmolni. Minden adott hozzá, hogy ne csak Lynxet szereljenek össze hanem pld Skyrangert vagy Panthert is. Pontosan erre utal, hogy a daru teherbírása meghaladja a Leopárd súlyát is, hogy azt is lehessen szervízelni.
SENKINEK nincs Lynx gyártására specializált üzeme.ZEG sem lesz az.Az RM-nek NINCS lynx gyártásra specializált üzeme
Te mirol beszelsz? Milyen "specializalt" gyartosor letezik szerinted 2022-ben?SENKINEK nincs Lynx gyártására specializált üzeme.ZEG sem lesz az.
A specializált üzem jelentené a direkt a Lynx gyártására felszerszámazott GYÁRTÓSORt.No,ez nem lesz nálunk se.HA az amcsik kivállasztják a Lynxet,és rendelnek belőle,hasamracsapok,5ezer db-ot,arra a mennyiségre már bizton csinálnak majd maguknak egy gyártósort.Arra a mennyiségre már megéri.
ZEGen meg simán lehet ilyen alacsony ütemű manufakturális gyártással mást is gyártani.
SENKINEK nincs Lynx gyártására specializált üzeme.ZEG sem lesz az.
A specializált üzem jelentené a direkt a Lynx gyártására felszerszámazott GYÁRTÓSORt.No,ez nem lesz nálunk se.HA az amcsik kivállasztják a Lynxet,és rendelnek belőle,hasamracsapok,5ezer db-ot,arra a mennyiségre már bizton csinálnak majd maguknak egy gyártósort.Arra a mennyiségre már megéri.
ZEGen meg simán lehet ilyen alacsony ütemű manufakturális gyártással mást is gyártani.
megelőzöm huszár több oldalas szövegétAzonkivűl,hogy bizonyitod milyen eszetlen vagy,ez mégis mit akar jelenteni?
Attol még van gyártósor.Aminek van egy rugalmassága,de annak van korlátja is.Egy motorbicigli gyártásra kialakitott soron tudsz egy tipus több altipusát gyártani,rugalmas rendszerben esetleg másik tipusát is egy tipuscsaládnak-de nem tudsz kisautót csinálni a gyártósoron,még egy düne-buggyt se,ami az adott motorbicigli hajtásláncára épül.Egy nagyon eltérő termékhez át kell állitani a gyártósort.Ha meg nagyon eltérő a termék,akkor új gyártósort kell csinálni.Te mirol beszelsz? Milyen "specializalt" gyartosor letezik szerinted 2022-ben?
Minden gyar, foleg jarmugyartasban, teljesen ujraprogramozhato rendszerekkel dolgozik mar vagy 10+ eve. A "retooling" ma mar ezeknek az (alapvetoen szoftveres) atallitasat-atprogramozasat, majd annak a beszabalyozasat (lasd probagyartas) jelenti csak.
Előbb talán legyél tisztába a fogalmakkal,hogy értelmezni tudjad amiket irok....megelőzöm huszár több oldalas szövegét
azt kéne felfognod hogy a világon KURVÁRA kevés nemzet tud TELJESEN nulláról megépíteni pl egy harckocsit, nem a németek sem, sőt, az oroszok sem sőt, az amik sem igazából
na és innentől fogva a GYÁRTÓSOR fogalmadat ici-picit kalibráld már át mert kezd rohadt idegesítő lenni ( ami persze szuverén jogod, én csak megemlítem) hogy állandóan jössz ezzel a SAJÁT GYÁRTÓSOR mizériáddal....
Még a hőn áhított Izrael sem!megelőzöm huszár több oldalas szövegét
azt kéne felfognod hogy a világon KURVÁRA kevés nemzet tud TELJESEN nulláról megépíteni pl egy harckocsit, nem a németek sem, sőt, az oroszok sem sőt, az amik sem igazából
na és innentől fogva a GYÁRTÓSOR fogalmadat ici-picit kalibráld már át mert kezd rohadt idegesítő lenni ( ami persze szuverén jogod, én csak megemlítem) hogy állandóan jössz ezzel a SAJÁT GYÁRTÓSOR mizériáddal....
Biztos hogy benne, hogy hazahozzák?. A Várpalotai egy új gyár lesz. Most is le van fedve a Hirtenberger kapacitása több évre nyugati, osztrák, francia, holland, dán stb megrendelésekkel. Február óta az igények nem csökkenek. Sztem az itthoni kapacitásbővítés lesz és a vezérkar, a központ költözik Magyarországra, de az osztrák gyártás egy része marad.. 100% magyar állami tulajdonnal ez így logikus.A Hinterberger hazazalatához annyit, hogy az osztrák munkást is idetolja VIktor??? Mert az már szakképzett, és ott évtizedekig gyártás folyt. Itt meg betanítás stb. kéne, nem 1941-ben vagyunk, mikor Moszkából a távol-keletre, szibériába gyárakat telepítettek. Lásd a LM Greenvile-i gyárát. Ma napig nincs F-16 termelés, mert nincs humán erőforrás... Gépek leszállításával 2-4 éves késésben vannak. pedig az LM!!!
Nem erted illetve rosszul hasznalod a fogalmakat megint, gyanitom, mert 20-30 evvel ezelotti gyarakban gondolkodsz.Attol még van gyártósor.Aminek van egy rugalmassága,de annak van korlátja is.Egy motorbicigli gyártásra kialakitott soron tudsz egy tipus több altipusát gyártani,rugalmas rendszerben esetleg másik tipusát is egy tipuscsaládnak-de nem tudsz kisautót csinálni a gyártósoron,még egy düne-buggyt se,ami az adott motorbicigli hajtásláncára épül.Egy nagyon eltérő termékhez át kell állitani a gyártósort.
Nem, erre mondom, hogy ez nem "specializalt" semmiben, maximum at lett programozva, beraktak egy uj sort stb - de ettol nem lesz specialis mar benne semmi, mindenki ujraprogramozhato rendszereket hasznal 10-15 eve legalabb.Ha meg nagyon eltérő a termék,akkor új gyártósort kell csinálni.
Kb. 500 NMS és Gidrán lesz itthon gyártva, csak hazai megrendelésre.Biztos lehetsz benne, hogy ezt a kaposvári gyártást nem a németek találták ki. Minden gazdasági érv amellett szól, hogy ilyen kis megrendelésszám mellett 1 gyár legyen és ne 2.
talán szerényebben is mehetneElőbb talán legyél tisztába a fogalmakkal,hogy értelmezni tudjad amiket irok....
senki sem mondta , innen is látszik hogy fogalmi problémáid vannakSpecializált gyártósor telepitésétől még nem leszünk képesek a komplett hazai gyártásra-merthogy az egy másik fogalom......
Irj magyarul.Nem erted illetve rosszul hasznalod a fogalmakat megint, gyanitom, mert 20-30 evvel ezelotti gyarakban gondolkodsz.
Ha a valtozas jon, akkor standard change mgmt szerint azt szepen lebontod a nagy kulonbsegekre, majd azt kisebbekre, majd scope out, azokbol lesz nagy taskok meg subtaskok, majd ezekhez rendelsz resource listat, ami ujabb tasklistakat general - peldadnal maradva bicikli utan kisauto jon, akkor lesz kasztnigyartas, akkor ahhoz venni kell par tovabbbi KUKA robotot es felprogramozni, beallitani stb.
Ennek semmi koze semmifele "specialis gyartosorhoz", azokat utana ugyanugy masra is at lehet programozni.
Nem, erre mondom, hogy ez nem "specializalt" semmiben, maximum at lett programozva, beraktak egy uj sort stb - de ettol nem lesz specialis mar benne semmi, mindenki ujraprogramozhato rendszereket hasznal 10-15 eve legalabb.
Továbbra is-elöbb legyél tisztába egy fogalom értelmével,mielött nekiálsz szöbegelni.....talán szerényebben is mehetne
senki sem mondta , innen is látszik hogy fogalmi problémáid vannak
Te mirol beszelsz? Milyen "specializalt" gyartosor letezik szerinted 2022-ben?
Minden gyar, foleg jarmugyartasban, teljesen ujraprogramozhato rendszerekkel dolgozik mar vagy 10+ eve. A "retooling" ma mar ezeknek az (alapvetoen szoftveres) atallitasat-atprogramozasat, majd annak a beszabalyozasat (lasd probagyartas) jelenti csak.
No,véled is csak többen vagyunk,de többek nem leszünk általad,az biztos.Segítek kicsit. Nem fogsz meggyőzni senkit semmiről. 2 éve hallgatom, hogy lesznek olyan gépek benne, hogy megnyomsz egy gombot rajta, egyik végén bemegy a lemez, a másik oldalt kijön a készre szerelt Lynx. És ezek a gépek más nem tudnak. És jegyezzük már meg végre, hogy egyes (mérnök szakon végzett) politikusok hibásan használják a tankgyár kifejezést, csupán az ő hiányosságuk, ez a gyár csak Lynxet tud gyártani.
És ennek egyik élharcosa @Negan , aki még megspékeli annyi hülyeséggel, hogy nem, mert ez egy manifaktuáris, elavult üzem, ahol csak összeszerelés folyik. Mégpedig olyan összeszerelés, lásd a fentebb leírt széles körben elterjedt nézetet, ahol csak egy fajta gépet lehet összeszerelni, minden más előállítása borzasztó költséges és időigényes, új gépek beszerzését igénylő átállással lehetséges.
Még egyszer mondom, hogy ereszd el a füled mellett! Senkit nem fogsz meggyőzni, hogy egy hajlító gép nem csak 30 fokban fog tudni neked lemezt hajlítani.
Húzzatok sorszámot..No,véled is csak többen vagyunk,de többek nem leszünk általad,az biztos.
A szlovák ajánlat végszerelésre vonatkozott.Továbbra is-elöbb legyél tisztába egy fogalom értelmével,mielött nekiálsz szöbegelni.....
És de,mondva lett (konkrétan @krisss -nek irtam pár napja,hogy ne irjon komlett hazai gyártásrol...),sőt,folyton azt képzelitek,hogy a helyi összeszerelés az önálló gyártás.....Nem az.Mint a szlovák tender is mutatja,bárki kap egy ilyen összeszerelő üzemet,ki eleget rendel a Lynxből (ami azt illeti,RM direkt igy is árulja)
Ahogy a miénk is.Söt,a jobb állapotban lévő szlovák háttéripar miatt ők több beszállitói ajánlatot kaptak.A szlovák ajánlat végszerelésre vonatkozott.