Már nincs. Ha hiány lenne, akkor az új tulajdonos nem állította volna le a Dunaferr-ben a nagyolvasztót.Acélból pont hiány van...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Már nincs. Ha hiány lenne, akkor az új tulajdonos nem állította volna le a Dunaferr-ben a nagyolvasztót.Acélból pont hiány van...
Kivéve, ha a tulajdonos gazdája érdekelt a hiányban.Már nincs. Ha hiány lenne, akkor az új tulajdonos nem állította volna le a Dunaferr-ben a nagyolvasztót.
A hengermű nem állt le, csak máshonnan hozzák az alapanyagot. A nagyolvasztó / konverter helyett egy 150 tonnás ívkemencét fognak építeni.Kivéve, ha a tulajdonos gazdája érdekelt a hiányban.
A hiány leginkább azért van, mert a magas energiaárak piros számokba húzták azokat az acélgyárakat, melyek kevésbé energiahatékony technológiával termeltek. Igy vagy modernizálni kénytelenek, vagy ideíglenesen lehúzni a gyártási kapacitást (és ezzel a veszteséget is), amíg nem javul a helyzet.Kivéve, ha a tulajdonos gazdája érdekelt a hiányban.
Olvassak a Pali-t hogy ilyen gyorsan megcafoltak hivatalos kozlemenyben?
Kínában meg Indiában szénre építve leszarva bármilyen környezetvédelmi szabályt ontják magukból az acélt - olcsón állami támogatással. Az nem ér el ide?A hiány leginkább azért van, mert a magas energiaárak piros számokba húzták azokat az acélgyárakat, melyek kevésbé energiahatékony technológiával termeltek. Igy vagy modernizálni kénytelenek, vagy ideíglenesen lehúzni a gyártási kapacitást (és ezzel a veszteséget is), amíg nem javul a helyzet.
Arra leszek kíváncsi, hogy mekkora lökeket fog adni kínának gazdaságilag, ha kiépül feléjük egykét nagyobb kapacitású gázvezeték az oroszoktólKínában meg Indiában szénre építve leszarva bármilyen környezetvédelmi szabályt ontják magukból az acélt - olcsón állami támogatással. Az nem ér el ide?
Főleg a vegyipart fogja kilőni es ebből jön a többi műtrágya gyártás stb. Úgyhogy nagyon.Arra leszek kíváncsi, hogy mekkora lökeket fog adni kínának gazdaságilag, ha kiépül feléjük egykét nagyobb kapacitású gázvezeték az oroszoktól
ide ide ér csak lasabban 11 nappal és azt a 11 napi kiesést nem sikerült pótolni. csak hogy a rövidtávút említsem.Kínában meg Indiában szénre építve leszarva bármilyen környezetvédelmi szabályt ontják magukból az acélt - olcsón állami támogatással. Az nem ér el ide?
Mondjuk várpalotai gyártáshoz nem kellene sok: bőven ezer tonna alatt lenne az igény évente. A kapcitást nem ismerjük, de ha negyedmillió 155-öst gyárt évente, akkor 35 kilóval számolva is 8750 tonna acél kell - ez kb. napi egy 24 tonnás kamion.ide ide ér csak lasabban 11 nappal és azt a 11 napi kiesést nem sikerült pótolni. csak hogy a rövidtávút említsem.
+ mindezt megtetézi hogy 2022 től import tilalom van az orosz vasra és aélra. (kezdetbe ennek örültek mert az europai vasra és acélra embargó van az USA ból így lett hely.) de a kínai vasra és acélra is embargó van az usaba még mindig) .... Gázzal vasat olvasztani nem a legjobb....(a sima földgáznak nincs akkora égéshőlye hogy vasat olasszon)
A KOKSZ (szén) a leg elterjedtebb europában is az Ívkemencék terjednek de jellemzően kisebbek a kapacitások.
Ez a komment nekem ismerős. A wikiről van?Mondjuk várpalotai gyártáshoz nem kellene sok: bőven ezer tonna alatt lenne az igény évente. A kapcitást nem ismerjük, de ha negyedmillió 155-öst gyárt évente, akkor 35 kilóval számolva is 8750 tonna acél kell - ez kb. napi egy 24 tonnás kamion.
Ennyi acél mindig lesz - akár a Dunaferrtől is....
nálam sem hízott jobban meg egy 155-ös gránát - a 35 kg jó közelítés...Ez a komment nekem ismerős. A wikiről van?
A videóban nem lemezből készitik a lövedéket, hanem folyamatosan öntött acél bugából. Ilyet magyaroszágon az ózdi acélmű gyárt. A dunaferr lemezt állít elő.Mondjuk várpalotai gyártáshoz nem kellene sok: bőven ezer tonna alatt lenne az igény évente. A kapcitást nem ismerjük, de ha negyedmillió 155-öst gyárt évente, akkor 35 kilóval számolva is 8750 tonna acél kell - ez kb. napi egy 24 tonnás kamion.
Ennyi acél mindig lesz - akár a Dunaferrtől is....
nem buga még mindig KÖRACÉL...
A videóban nem lemezből készitik a lövedéket, hanem folyamatosan öntött acél bugából. Ilyet magyaroszágon az ózdi acélmű gyárt. A dunaferr lemezt állít elő.
A videót megnézted? Ott négyszögből indulnak.nem buga még mindig KÖRACÉL.
https://www.oamkft.hu/hu/kezdolap/termekek és köracél még mindig Ózd 40mm ig gyárt jelenleg. az oam nak jobban beleillene a profiljába kis fejlesztéssel és ebbe van állami tulajdon
egészségükre kovácsolgassák. agyonkovácsolgatva tök mind1 hogy ki állítja elő és mit... dunaffer be nem küldik a hengersorra táblásítani aztán csokolom. akkor. csak darabolják és késsz ehhez még fejleszteni sem nagyon kell csak pár erős ember aki rángatja az acél rudatA videót megnézted? Ott négyszögből indulnak.
Amit az oroszok adnak el nekik és ügyes bajos vám eljárás után made in India kerül ráPersze csak rávilágítotam, hogy jelenleg (de leginkább tavaly) még acélhiány volt Európában.
Amennyire tudom indiai acélt vesznek az ukrán termelés és az orosz energia kiesése óta
Ammunition production capacity increasing: Várpalota ammo plant continues to grow
Key Facts
Rheinmetall’s Várpalota plant expanding as planned
Rheinmetall Hungary Munitions Zrt. factory to start ammo production in 2024, with full capacity attained in 2026
Production of medium- and large-calibre ammunition
200 jobs to be created in Várpalota
The new Rheinmetall ammunition plant in Várpalota, Hungary, currently being built by the Hungarian holding company N7 on behalf of the joint venture company Rheinmetall Hungary Munitions Zrt., is now poised to expand as planned. The second phase of construction started in January 2024.
The concept for a multi-phase expansion of the plant existed prior to February 2022 and the Russian invasion of Ukraine. The project constitutes a strategic Hungarian investment in cooperation with Rheinmetall in response to the shortfall in ammunition already apparent at the time given the anticipated increase in demand in Europe and NATO. Furthermore, it has the added aim of reducing Europe’s dependence on overseas imports.
Just one year ago, the foundation stone was laid in Várpalota for the first part of the new Rheinmetall plant, where the joint venture company Rheinmetall Hungary Munitions Zrt. will in future produce ammunition for various systems. The first expansion phase of the plant will enable production of 30mm medium-calibre ammunition for the Lynx infantry fighting vehicles which will be built by Rheinmetall at its new tank plant in Zalaegerszeg, Hungary. Production starts in 2024.
Now set to begin, the “Várpalota 2.0” expansion will increase the size of the plant by 20 hectares to approximately 120 hectares. The number of employees will grow to up to a total of 200.
In addition, the product range will expand to include new types of ammunition, principally 155mm artillery shells for the PzH 2000 self-propelled howitzer and 120mm ammunition for the Leopard 2 main battle tank and its potential follower, the Panther KF51 EVO. Production is slated to begin in early 2026. Furthermore, Rheinmetall also plans to carry out development and acceptance testing at Várpalota.
Part of this strategic expansion of capacity for the production of ammunition in Hungary is also an additional plant for the production of explosives (RDX), which is being built in parallel on the same site and also in a joint venture between Reinmetall and N7. This will also make a major contribution to ensuring the security of supply of this elementary raw material for ammunition production in Europe.
Part of the Várpalota’s output will meet the needs of the Hungarian armed forces, with the rest destined for export.
In addition to the newly built plant operated by Rheinmetall Hungary Munitions Zrt., today Rheinmetall already produces ammunition in Germany, Spain, Switzerland, Austria, Italy, South Africa, Australia and the United States.
Csak a rajnafémtől tudjuk (Mármint arról van szó, hogy elkezdték építeni, azt tudtuk eddig is,hogy lesz nagy kaliber)Ezt a hírt a Várpalota 2.0-ról, vagyis a nagykaliber gyár indítását lehozta már magyar hírportál? Vagy megint csak a Rheinmetalltól tudjuk?