Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem lehet hogy ez csak a szokásos "dump and burn" figura akart lenni, csak most nem gyulladt meg?0:23-nál mindig elfelejtem, mi okozza a keró kiengedést? A negatív G és a hűtőrendszer áramlási viszonyai?
De meggyulladt egy picit. Csak kérdezték tőlem meglepődve, hogy ez mi.Nem lehet hogy ez csak a szokásos "dump and burn" figura akart lenni, csak most nem gyulladt meg?
Ez a tegnapi horvát bemutatórepülés.0:23-nál mindig elfelejtem, mi okozza a keró kiengedést? A negatív G és a hűtőrendszer áramlási viszonyai?
"A program látványos részlete volt a negatív túlterheléses manőver után az a pillanat, amikor a levegőbe jutó kerozint a forszázs lángja begyújtja, és a Gripen mögött pár pillanatra feltűnt a „fáklya”."De meggyulladt egy picit. Csak kérdezték tőlem meglepődve, hogy ez mi.
A jetplanes blog vagy az airbase blog biztos írt erről csak most nem találom, hogy mi az oka pontosan.
Molni azt kérdezte, hogy hosszabb hátonrepülésnél mi okozza azt hogy az "túlfolyó szelepen" keresztül üzemanyag távozik... nem a bemutató manővert nem ismerte.
A videó készítője - vagy aki az angol nyelvû magyarázatot fűzte hozzá - téved.
Szándékosan manőverezenek így, de a kieresztés nem manuális. A rendszer automatikusan engedi ki, a replőgépre ható erők miatt negatív G-nél jön ki.A videó készítője - vagy aki az angol nyelvû magyarázatot fűzte hozzá - téved.
Ez nem az infracsapda kivető füstje.
Ez a kietesztett keró "füstje"
Egyedül az a kérdés hogy ez az eregetés szándékos vagy a rendszer magától is dob néha valamennyit dinamikus műrepülés közben.
(szereintem ez szándékos, és a show látványelemének szánják feltéve ha rendesen meggyullad)
A posztban úgy irják, hogy a videó alatt csak találgatnak.A videó készítője - vagy aki az angol nyelvû magyarázatot fűzte hozzá - téved.
Ez nem az infracsapda kivető füstje.
Ez a kietesztett keró "füstje"
Egyedül az a kérdés hogy ez az eregetés szándékos vagy a rendszer magától is dob néha valamennyit dinamikus műrepülés közben.
(szereintem ez szándékos, és a show látványelemének szánják feltéve ha rendesen meggyullad)
No ezt kerestem...tySzándékosan manőverezenek így, de a kieresztés nem manuális. A rendszer automatikusan engedi ki, a replőgépre ható erők miatt negatív G-nél jön ki.
Airbase blog
https://airbase.blog.hu/2020/05/07/foldkozeli_komfortzona
Mi az, amivel egy Gripen bemutató kitűnhet a sok egyéb bemutató közül?
- Szerintem hiba lenne kihagyni a magyar Gripenektől már szinte cégérként jegyzett lángcsóvát, amit végrehajtani nem is olyan egyszerű. Itt nem az történik, mint annak idején az F-111-esnél, hogy egy kapcsolóval kiengedem és begyújtom a kerozint. A Gripenen van egy ventillációs tartály, ahova folyamatosan üzemanyag kerül, és ott szellőzik az üzemanyagrendszer. Pozitív és negatív túlterhelés változáskor a kiömlőn nagyobb kerozin mennyiség távozik, amit az utánégetővel begyújtunk. Ez nem mindig sikerül, van, amikor a nagy páratartalom miatt nem lobban be vagy csak kissé.
A posztban úgy irják, hogy a videó alatt csak találgatnak.
Én úgy olvastam korábban - ha jól emlékszem a pőstyéni repnapon produkálta először ezt a magyar gripen, sőt, talán akkor pont véletlenül - hogy ezt a jelenséget a pilóta a megfelelő manőverrel elő tudja idézni, nyilván ahhoz hogy az üzemanyag lángra is kapjon ahhoz plusz ügyesség kell. Negativ terhelésnél a rendszerből a felesleges üzemanyagot kiengedi a gép automatikusan (nem a pilóta!), ezt gyakrabban is észre lehet venni videókban, csak ott nem manővereznek úgy, hogy az lángra is kapjon.
Valamelyik blogon szakszerűen le volt irva a dolog, de per pill én sem találom...