[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
2 833
7 335
113
Más az időközben megváltozott gazdasági környezet is, ami az árakban mutatkozik meg, hiszen itt mindent euroban kell fizetnünk a szállástól az autók bérleti díján és az üzemanyagon át az élelemiszerig, aminek jelentős kihatása van a BAP költségvetésére, éppen ezért igyekszünk mindent költséghatékonyan végrehajtani.
Szóval mi fizetjük az egészet, nem valami NATO közösből megy.
Legalább ez is kiderült.
 
  • Szomorú
Reactions: BJani

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
28 975
54 696
113
"Megszakította útját, és kényszerleszállást hajtott végre a debreceni reptéren a Ryanair Poznańból Tel Avivba tartó utasszállító gépe. Vajda János, a repteret üzemeltető társaság ügyvezetője a Dehirnek meg is erősítette a dolgot, később pedig hivatalos közleményt is kiadtak, mely szerint az utasszállító biztonsági okokra hivatkozva, vadászgépek kíséretében érkezett a reptérre nem sokkal délután 4 után."


Bombafenyegetés miatt szálltak fel a Gripenek
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 140
17 850
113
Majerik M. szemszögéből a mai nap:
548b011e9e313548e7630df4aa73c308.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
28 975
54 696
113
A Magyar Légierő november végén adja át a BAP-rotáció vezetését Lengyelországnak

Augusztusban vette át Spanyolországtól, azóta 79 elfogást hajtott végre, és 275 repült órát gyűjtött össze a négy Gripen, beleértve a levegő-levegő és levegő-föld kiképző repüléseket is.

A magyar JAS-39C Gripen vadászrepülőgépek riasztási aránya Papp József őrnagy szerint nem változott jelentősen Oroszország ukrajnai inváziója óta, de az elfogások között szerepeltek orosz Szu-24, Szu-27, Szu-35, MiG-31 harci repülőgépek, IL- 20, AN-26 és AN-72 szállító repülőgép is.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
10 542
18 978
113

The scramble rate of Hungarian Gripen fighter jets has not changed significantly since Russia’s invasion of Ukraine, though all number of Russian aircraft have been intercepted, Hungarian commander says.​



In “the coming years” Hungary will also acquire Meteor Beyond Visual Range Air-to-Air Missiles (BVRAAM) and IRIS-T Infrared Within Visual Range (WVR) Air-to-Air Missiles for Gripen, confirmed Papp, both of which are expected to greatly improve the lethality and survivability of the jet.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and BJani

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
28 975
54 696
113

The scramble rate of Hungarian Gripen fighter jets has not changed significantly since Russia’s invasion of Ukraine, though all number of Russian aircraft have been intercepted, Hungarian commander says.​



In “the coming years” Hungary will also acquire Meteor Beyond Visual Range Air-to-Air Missiles (BVRAAM) and IRIS-T Infrared Within Visual Range (WVR) Air-to-Air Missiles for Gripen, confirmed Papp, both of which are expected to greatly improve the lethality and survivability of the jet.

Ott van 2 hozzászólással korábban a cikk. Még le is fordítottam egy részét, hogy kedvet csináljak ahhoz hogy elolvassátok...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
28 975
54 696
113
Az első havazásra nem kellett sokat várni a Litvániában települő magyar kontingensnek...

November harmadik hetében, több centiméteres hótakaró fedte be Siauliait és környékét, így a repülőbázist is. A havazást többnapos mínuszok is követték, a leghidegebb napokon éjszaka mínusz 13°C is volt.

Mint ismeretes, a Gripen vadászgép érzékeny berendezésekkel van ellátva, így ilyen tartós hidegben, igazi kihívás a műszaki állománynak dolgozni a repülőn: a fűtött hangárokban ugyanis napközben alig kúszik a hőmérő +10 fok fölé. A magyar kontingens harmadát teszi ki a repülőműszaki egység, akik a napi feladatukat mintegy 1000 kilométeres távolságból oldják meg az anyaalakulattól, a kecskeméti repülőbázistól. Szabó Tamás őrnagy szerint - aki a kinti műszaki egység parancsnoka - ezek a repülőgépek akkor vannak igazán kitéve a zord időjárásnak, amikor több napig állnak vagy állni kényszerülnek a hangárokban, hiszen az itteni feladatrendszerből adódóan, nem repül minden gép minden nap.

A kicsivel több mint négy hónapos kitelepülés során, érezhető a különbség a hazai és a litván bázison való napi munka között: habár a litván infrastruktúra rendelkezésre áll, a műszaki csapatnak mégis olyan, mintha tábori körülmények között kellene dolgozni: ennek oka, hogy nem lehet minden, otthon – Kecskeméten – rendelkezésre álló eszközt és berendezést kiszállítani, magukkal hozni és így biztosítani a balti misszióra. A kihívások erősebbé teszik a csapatszellemet és az összetartozást, és a napi kihívásokon is könnyebben túllendülnek.

315595354_5857319790997437_8517319365472025973_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
28 975
54 696
113
Magyar vadászpilótákat mentettek a Balti-tengerből

A kimentés, része volt annak a többnemzeti kutató-mentő gyakorlatnak, amelyet a litván légierő és haditengerészet koordinált és szervezett: a gyakorlaton a balti légtérrendészeti misszióban vezető nemzetként szolgáló magyarok és a magyar nemzetet december 1-jén váltó lengyelek vettek részt. Főszereplő mindkét nemzettől 2-2 vadászpilóta volt, őket kísérte a saját megfigyelő csapatuk.

Ez a kutató-mentő akció kiváló lehetőség arra, hogy zord és extrém körülmények között tapasztalják és gyakorolják a tengerbe való zuhanás utáni perceket a pilóták valamint azt a hírláncot is gyakorolja a stáb, amely a kutatás és kimentés sikerét biztosítja és támogatja. A szimuláció során a résztvevőket, a litván haditengerészet egyik hadihajója szállította egy megadott koordináta pontra, a nyílt Balti-tengerre.

A pilótákat gumicsónakkal tovább vitték a kimentési pontra, ott vízbe ugorva majd lebegve várták a kimentést. A pilóták öltözéke eltér a hétköznapi ruházattól a tenger feletti repüléseknél: úgynevezett vízálló-ruhát vesznek fel, aláöltözettel, amely a vizet és a hideg vízhőmérsékletet távol tartva a bőrfelülettől percekkel kitolja a vízben lévő pilóta életben maradásának esélyét.

A védőfelszerelés része a katapultülés alatt található túlélőcsomag (amely leválik katapultálásnál és a pilótával együtt ér földet vagy vizet), benne egy felfújható csónakkal, amelynek két oldala zipzárral a közepén sátorrá alakítható.

Tovább segítette a mentést az a fluoreszkáló zöld festék, amely a víz felszínén szétterül: a "helyzetjelölő" könnyen elhelyezhető egy mentőmellény zsebében vagy mentőtutaj biztonsági készletében. Az élénkzöld mintázat a vízen legalább egy mérföldig látható, és 30-40 percig tart. Ez az eszköz segíti a mentőhelikopter személyzetnek meglátni és megtalálni a pilótát a magasból: a végén pedig végrehajthatják a kiemelést, a kimentést.

A kecskeméti pilótáknak és a megfigyelő stábnak először volt lehetősége ilyen összehangolt kutató-mentő akcióban részt venni nyílt tengeren.

316060667_5862902290439187_417442474406188776_n.jpg
316185559_5862901247105958_7657743389114308007_n.jpg
315852826_5862900640439352_2197685468474816403_n.jpg
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
916
3 117
93
Magyar vadászpilótákat mentettek a Balti-tengerből

A kimentés, része volt annak a többnemzeti kutató-mentő gyakorlatnak, amelyet a litván légierő és haditengerészet koordinált és szervezett: a gyakorlaton a balti légtérrendészeti misszióban vezető nemzetként szolgáló magyarok és a magyar nemzetet december 1-jén váltó lengyelek vettek részt. Főszereplő mindkét nemzettől 2-2 vadászpilóta volt, őket kísérte a saját megfigyelő csapatuk.

Ez a kutató-mentő akció kiváló lehetőség arra, hogy zord és extrém körülmények között tapasztalják és gyakorolják a tengerbe való zuhanás utáni perceket a pilóták valamint azt a hírláncot is gyakorolja a stáb, amely a kutatás és kimentés sikerét biztosítja és támogatja. A szimuláció során a résztvevőket, a litván haditengerészet egyik hadihajója szállította egy megadott koordináta pontra, a nyílt Balti-tengerre.

A pilótákat gumicsónakkal tovább vitték a kimentési pontra, ott vízbe ugorva majd lebegve várták a kimentést. A pilóták öltözéke eltér a hétköznapi ruházattól a tenger feletti repüléseknél: úgynevezett vízálló-ruhát vesznek fel, aláöltözettel, amely a vizet és a hideg vízhőmérsékletet távol tartva a bőrfelülettől percekkel kitolja a vízben lévő pilóta életben maradásának esélyét.

A védőfelszerelés része a katapultülés alatt található túlélőcsomag (amely leválik katapultálásnál és a pilótával együtt ér földet vagy vizet), benne egy felfújható csónakkal, amelynek két oldala zipzárral a közepén sátorrá alakítható.

Tovább segítette a mentést az a fluoreszkáló zöld festék, amely a víz felszínén szétterül: a "helyzetjelölő" könnyen elhelyezhető egy mentőmellény zsebében vagy mentőtutaj biztonsági készletében. Az élénkzöld mintázat a vízen legalább egy mérföldig látható, és 30-40 percig tart. Ez az eszköz segíti a mentőhelikopter személyzetnek meglátni és megtalálni a pilótát a magasból: a végén pedig végrehajthatják a kiemelést, a kimentést.

A kecskeméti pilótáknak és a megfigyelő stábnak először volt lehetősége ilyen összehangolt kutató-mentő akcióban részt venni nyílt tengeren.

316060667_5862902290439187_417442474406188776_n.jpg
316185559_5862901247105958_7657743389114308007_n.jpg
315852826_5862900640439352_2197685468474816403_n.jpg
Elég jól néznek ki! Respect ilyenkor a tengeren csobbanni!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
28 975
54 696
113
Magyar vadászpilótákat mentettek a Balti-tengerből

A kimentés, része volt annak a többnemzeti kutató-mentő gyakorlatnak, amelyet a litván légierő és haditengerészet koordinált és szervezett: a gyakorlaton a balti légtérrendészeti misszióban vezető nemzetként szolgáló magyarok és a magyar nemzetet december 1-jén váltó lengyelek vettek részt. Főszereplő mindkét nemzettől 2-2 vadászpilóta volt, őket kísérte a saját megfigyelő csapatuk.

Ez a kutató-mentő akció kiváló lehetőség arra, hogy zord és extrém körülmények között tapasztalják és gyakorolják a tengerbe való zuhanás utáni perceket a pilóták valamint azt a hírláncot is gyakorolja a stáb, amely a kutatás és kimentés sikerét biztosítja és támogatja. A szimuláció során a résztvevőket, a litván haditengerészet egyik hadihajója szállította egy megadott koordináta pontra, a nyílt Balti-tengerre.

A pilótákat gumicsónakkal tovább vitték a kimentési pontra, ott vízbe ugorva majd lebegve várták a kimentést. A pilóták öltözéke eltér a hétköznapi ruházattól a tenger feletti repüléseknél: úgynevezett vízálló-ruhát vesznek fel, aláöltözettel, amely a vizet és a hideg vízhőmérsékletet távol tartva a bőrfelülettől percekkel kitolja a vízben lévő pilóta életben maradásának esélyét.

A védőfelszerelés része a katapultülés alatt található túlélőcsomag (amely leválik katapultálásnál és a pilótával együtt ér földet vagy vizet), benne egy felfújható csónakkal, amelynek két oldala zipzárral a közepén sátorrá alakítható.

Tovább segítette a mentést az a fluoreszkáló zöld festék, amely a víz felszínén szétterül: a "helyzetjelölő" könnyen elhelyezhető egy mentőmellény zsebében vagy mentőtutaj biztonsági készletében. Az élénkzöld mintázat a vízen legalább egy mérföldig látható, és 30-40 percig tart. Ez az eszköz segíti a mentőhelikopter személyzetnek meglátni és megtalálni a pilótát a magasból: a végén pedig végrehajthatják a kiemelést, a kimentést.

A kecskeméti pilótáknak és a megfigyelő stábnak először volt lehetősége ilyen összehangolt kutató-mentő akcióban részt venni nyílt tengeren.

316060667_5862902290439187_417442474406188776_n.jpg
316185559_5862901247105958_7657743389114308007_n.jpg
315852826_5862900640439352_2197685468474816403_n.jpg