[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Terminator

A Griff belső tankja 3 000 liter. Arról, hogy a pótosba mennyi fér, sajnos nincs információm.

Valamit benéztem.

Akkor újraszámolva:


Üzemanyag...

Gripen
belső üzemanyag: ~3000 liter -> 2520 kg.
törzs alatti pót. : ~ 1500 kg.


piaci áron jelenleg a MOL JET A1 üzemanyag ~ 2 euró/liter

1 liter Jet A-1 = 0,84 kg
1 kg Jet A-1= 1,19 liter


Felszálláskor ~4000 kg, azaz 4760 liter van a gripenben, ami 2.951.200 HUF.

A keszi mindig két gép, akkor az ~6 millió HUF riasztásonként.

Szlovéniában, mint nálunk, évi 5 riasztást feltételezve, az 30 millió HUF évente.

Ez egy alapfelszereltségű miniszteri A8-as Audi ára.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
A másik probléma ezzel az üzemanyag számolással, hogy a fogyasztás az nagyon nem statikus. Az, hogy adott riasztásnál mennyit használnak el, az abszolút egyedi.

Ha meg valami légi harc gyakorlás is bele keveredik akkor aztán meg kijöhet bármi belőle :)


Az, hogy 4000 kg üza. 10 perc alatt fogy el vagy 2 óra alatt, az teljesen mindegy. 4000 kg üza akkor is ugyanannyiba kerül.




Az üzemanyag költségekkel meg fölösleges számolgatni, miért?
Folyamatosan változnak, a kilengések mértékét nem tudom,illetve az sem behatárolható,hogy hány riasztást fognak kapni. )

Európában az JET A-1 általában 1 és 2 euró között van, a MOL-tól pedig valószínűleg kap az állam valami kedvezményt. Vagyis a 2 euróval valószínűleg eléggé felülbecsültem. A lényeg az hogy kijött valami az üzemanyagra, amiből látszik a nagyságrend.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
<blockquote>Mellesleg lehet hogy a SAAB is érdekelt ebben, és kicsit "megolajozta" ezt a kérést, mert a térség igencsak fontos számukra...
Akkor mi ingyért kikaparjuk-reklámozzuk a gripent hogy a svédeknek legyen haszna?

Már bocs de ez így hülyeség. Egyféleképpen lehet elérni azt, hogy komolyan vegyenek, mégpedig tettekkel.
Ok, akkor támadjuk meg,és foglaljuk el Algériát. Aztán romboljuk porig és fosszuk ki az ásványi kincseiket ahogy a nagyok. Mindezt önállóan csont nélkül. Akkor biztos komolyan vesznek majd egy honvédséget. De Cessna üldözéssel nem hiszem. Ha majd ott virít fél tucat lelőtt gép sziluettje egy-egy gripenünk oldalán akkor vesznek komolyan. Gyakorolni itthon is lehet, van mit...</blockquote>

Kezdesz nagyon fájdalmas lenni itteni trollkodásoddal...
 
Terminator

A Griff belső tankja 3 000 liter. Arról, hogy a pótosba mennyi fér, sajnos nincs információm.

CL - 1100l
szárny - itt három is van, de a legnagyobb a 1750 l a kisebb 1250 l, meg elvileg a CL féle is talán felmehet.
 
@Terminator

Lásd a tankok méretét lent, meg itt.

http://tinypic.com/view.php?pic=14wtvlg&s=5#.UydtQoWylTw

(A Gripen FAQ-ban mindenhol 1100 literes póttankokkal számoltam asszem.)
 
@Terminator

Lásd a tankok méretét lent, meg itt.

http://tinypic.com/view.php?pic=14wtvlg&s=5#.UydtQoWylTw

(A Gripen FAQ-ban mindenhol 1100 literes póttankokkal számoltam asszem.)

Ez jó, köszönöm.
 
<blockquote rel="blaze">A másik probléma ezzel az üzemanyag számolással, hogy a fogyasztás az nagyon nem statikus. Az, hogy adott riasztásnál mennyit használnak el, az abszolút egyedi.

Ha meg valami légi harc gyakorlás is bele keveredik akkor aztán meg kijöhet bármi belőle :)


Az, hogy 4000 kg üza. 10 perc alatt fogy el vagy 2 óra alatt, az teljesen mindegy. 4000 kg üza akkor is ugyanannyiba kerül.</blockquote>

Ezzel nem értek egyet, szerintem féligazság. Mivel attól függ,hogy az adott feladat végrehajtására minden esetben kell-e az a 4000 kg. Bár most okoskodom, de ha nagyobb gázzal mész, nagyobb a fogyasztás és a terhelés, de azzal nem vagyok biztos,hogy az idő arányosan csökken-e. (Nem tudom hány km-t / órát képes a Griff full tankkal, de gondolom,hogy nagyobb terhelésnél magasabb fogyasztás.)

Szerintem nem véletlenül van a gazdaságos üzemmód, hiszen ha végrehajtotta a feladatát (jelen esetben keszi, ahol oda kell lépni) akkor ugyan olyan gázzal térhetne haza,hiszen maga a költség ugyanannyi. (elvileg, de mivel nagyobb a terhelés.. ha máshol nem is, a karbantartásoknál ez megmutatkozhat.)

Legalábbis szerintem, aztán lehet,hogy csúnyán néznek majd rám molniék.

<blockquote rel="pela3">
Az üzemanyag költségekkel meg fölösleges számolgatni, miért?
Folyamatosan változnak, a kilengések mértékét nem tudom,illetve az sem behatárolható,hogy hány riasztást fognak kapni. )

Európában az JET A-1 általában 1 és 2 euró között van, a MOL-tól pedig valószínűleg kap az állam valami kedvezményt. Vagyis a 2 euróval valószínűleg eléggé felülbecsültem. A lényeg az hogy kijött valami az üzemanyagra, amiből látszik a nagyságrend. </blockquote>

Az üzemanyagról fogalmam sincs, az hogy kedvezményt kapnak-e.. nos én úgy tudom,hogy az adókat akkor is ki kell fizetni, maximum egy részét később visszaigényelhetik.. ha.. erről szerintem Phoniex tudna beszélni.

Értem,hogy felé becsülted, csak na szeretek okoskodni meg kötekedni.. :)) Csak,hogy mégis belekössek.. :D Az hogy többel számolunk az addig rendben van,míg nem rendszerszinten vagy pedig ha szorosan számolunk, mivel a kiszámolod,hogy évi 5 az 30 milla, pedig lehet,hogy csak 24. Aztán marad 6 millió, csak lehet,hogy abból a 6 millióból éppen valamiből a jobb kategóriát lettek volna képesek beszerezni. (Ami valójában talán a személyi felszereléseket érintheti... a tábornok úr új ruhája..). Szóval rendszerszinten "veszélyes" lehet,viszont a viszonyítási alap is kell :))
 
@pela3: az egész számolásnak annyi volt a lényege hogy lássuk, nem forint milliárdos tételről van szó, ha a szlovén légtérvédelem üza költségéről van szó.
 
Terminator: Értem, nem azzal van a baj, hanem ha valaki keményebben elkezdene költségvetést tervezni. :D

(Itt most nem arra gondolok,hogy ezt a pénzt, ha fizetik adjuk oda a katonáknak, mert én pl a hóhelyzetben és az árvíznél ott lévő katonáknak simán támogatnék 150 ezres tisztelet díjat. )

Hanem inkább arra,hogy még a végén megjelenik 1 másik hírportálon,hogy 30 millióból repkednek a griffek,"ingyé a szomszédnak, ennyibő ujjműttö,oskola" épülhetne. Nem tartanám kizártnak, főleg most kampányidőszakban, sokkal jobban pörög a propaganda.
 
Meg kéne venni a hiányzó 10 gruppent. Ha meg egy szövetségesünk kéri, akkor ingyen is segíteni kell neki. Az olaszokkal meg együtt kéne gyakorolni a légi tankolást az Adria fölött.
 
http://www.atv.hu/belfold/20140317-horvatorszag-nem-kerte-fel-magyarorszagot-legtere-vedelmere

ez most vicc? akkor most mi van? :D
 
Hát gondolom, hogy csak vizionálta a jövőt... :) Nem az ukránok modernizálnál amúgy a MiG-21-eseiket? Szóval annyira nem egy lehetetlen verzió... :)
 
http://www.honvedelem.hu/cikk/43023_hende_szakertoi_targyalasokon_fognak_egyeztetni_a_magyar_honvedseg_esetleges_horvat_legtervedelmi_feladatairol

Mondom én, hogy valaki félrehallott valamit.

Hát gondolom, hogy csak vizionálta a jövőt... :) Nem az ukránok modernizálnál amúgy a MiG-21-eseiket? Szóval annyira nem egy lehetetlen verzió... :)

No igen, egyes pletykák szerint kint is ragadtak a gépek az ukránoknál (bár talán 5-öt már elhoztak a berepülés megkezdésére).
 
Nekem ez most pont így volt jó, hogy jobban átlátható legyen az egész. Az elmúlt időszak itt megbeszélt fontosabb témái/tanulságia is belekerültek, plusz a saját -kritikus- véleményedből is több van most benne, amiért lehet, hogy egy újság vakarózott volna, hogy egy kicsit finomíts rajta, de nekünk meg így volt pont jó...
 
Köszi zotyek78, hogy ezeket írtad neki, én is nagyjából így éreztem, csak nem tudtam, hogy hogyan fogalmazzak finoman, de érthetően. Kissé semlegesebb hangvétel jobb lett volna, szigorúan magánvéleményem szerint. A végén a helikoptereket is belekeverte a cikkbe, csak azt nem értem, hogy akkor már a szállítógépek miért maradtak ki. Azok sincsenek jobb helyzetben...