https://airbase.blog.hu/2018/09/03/deritsd_fel_es_semmisitsd_meg_vii
A 101. Felderítő Repülő Század mindennapjait bemutató sorozat következő része.
A 101. Felderítő Repülő Század mindennapjait bemutató sorozat következő része.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Inkább érdekesség lehet, de nekem szemet szúrt egy mondat a cikkben. Mi szerint, SZU-22 gépet akartak az emlékműnek, de azt a HM nem adta. Így MIG-21 lesz Taszáron. Vajon miért ? Netán el akarjuk még adni őket, vagy a feltámasztásán gondolkodnak egyesek ? Na ez egy összeesküvés elméletgyártás első lépése volt tőlem. Tud valaki, valamit az ügyben ?
https://www.sonline.hu/kozelet/helyi-kozelet/vegleg-leszall-a-mig-taszaron-1197397/
Sajátos az a magánkézi helyzet, mert felszámolás alatt van a tulaj és a területről se lehet csak úgy elvontatni, mert előbb hatástalanítani kell. Szóval előbb ki kell fizetni a gépet, utána el kell vitetni, majd hatástalanítani, műholdnak kitenni jól látható dedikált "csökkentési helyre", majd utána, ha megvan az engedély lehet elszállíttatni a leendő tulaj helyére. Ez dupla fuvarköltség, plusz csökkentési költség, plusz vételár, ami az ugyanott levő 21-esek vételárának a két- két és félszerse.
Drága.
https://airbase.blog.hu/2018/09/03/deritsd_fel_es_semmisitsd_meg_vii
A 101. Felderítő Repülő Század mindennapjait bemutató sorozat következő része.
Lehet, hogy tévedek, de szerintem itthon nem használták az UPK-23-t SzU-22-esen.Illetve volt még olyan gépágyúkonténer is, amellyel függőlegesen lehetett a gépágyúcsövét kitéríteni.
"A gépekre a GS-23-as gépágyú konténeres változatát is lehetett függeszteni. A függesztési pontok a törzs alatti és a szárny alatti külső pontok voltak, a fegyvernek 250 db lőszer volt a javadalmazása. A szárazföldi erők tűztámogatására előrenéző és egy tartóbak cserével hátrafelé nézőre is lehetett szerelni. Előre nézve a fedélzeti célzókészülék célgombjának tekerésével lehetett célozni, ahova ment a célkereszt, oda célzott az ágyúcső. "
Ez nekem új!
Tényleg lehetett a UPK-23-250 konténerrel célozni?
Gondolom, hogy a gépágyú pár fokos kitérését lehetett szabályozni.
Illetve volt még olyan gépágyúkonténer is, amellyel függőlegesen lehetett a gépágyúcsövét kitéríteni.
Erről lehet szó?
Volt már rendszerben több tipus egyszerre nálunk is,máshol is.Légierőnél dettó.Nálunk egyideüleg volt rendszerben a Su22,MiG23 és a 21.Utóbbi ráadásul két,még hajtóműben sem egyező változatban.T
A Magyarország által rendszeresített Szu-22 változat nem a típushoz általánosan használt Ljulka AL–21, hanem a Tumanszkij R–29BSz–300 hajtóművel készült, a Magyar Légierőben szintén (kis darabszámban) rendszeresített MiG-23MF vadászrepülőgépekkel való közös alkatrészbázis biztosítása érdekében. Ez azonban csak részben valósult meg, mert a Szuhoj hajtóműve nem volt csereszabatos a MiG–23MF R-29B-300 típusú hajtóművével, csak egyes fődarabjaik voltak azonosak.
Csak a 21MF/BIS-re vonatkozott a megjegyzésem,de igen,a Su22 és a 23as hajtómüve is két külön altipus volt.Egyik hajtóműve sem egyezett meg. HTÖ elején.
A mieinknek is csatarendben kéne állni a második vonalban.
Csak bombázónak.Izraeli elektronikával nem is lenne másodvonalas. Az orrba valami normális radar, az egyik R-60 függesztő helyére meg Litening célmegjelölő.