https://airbase.blog.hu/2018/09/03/deritsd_fel_es_semmisitsd_meg_vii
A 101. Felderítő Repülő Század mindennapjait bemutató sorozat következő része.
A 101. Felderítő Repülő Század mindennapjait bemutató sorozat következő része.
Tud valaki, valamit az ügyben ?Inkább érdekesség lehet, de nekem szemet szúrt egy mondat a cikkben. Mi szerint, SZU-22 gépet akartak az emlékműnek, de azt a HM nem adta. Így MIG-21 lesz Taszáron. Vajon miért ? Netán el akarjuk még adni őket, vagy a feltámasztásán gondolkodnak egyesek ? Na ez egy összeesküvés elméletgyártás első lépése volt tőlem.Tud valaki, valamit az ügyben ?
https://www.sonline.hu/kozelet/helyi-kozelet/vegleg-leszall-a-mig-taszaron-1197397/
Sajátos az a magánkézi helyzet, mert felszámolás alatt van a tulaj és a területről se lehet csak úgy elvontatni, mert előbb hatástalanítani kell. Szóval előbb ki kell fizetni a gépet, utána el kell vitetni, majd hatástalanítani, műholdnak kitenni jól látható dedikált "csökkentési helyre", majd utána, ha megvan az engedély lehet elszállíttatni a leendő tulaj helyére. Ez dupla fuvarköltség, plusz csökkentési költség, plusz vételár, ami az ugyanott levő 21-esek vételárának a két- két és félszerse.
Drága.
https://airbase.blog.hu/2018/09/03/deritsd_fel_es_semmisitsd_meg_vii
A 101. Felderítő Repülő Század mindennapjait bemutató sorozat következő része.
Lehet, hogy tévedek, de szerintem itthon nem használták az UPK-23-t SzU-22-esen.Illetve volt még olyan gépágyúkonténer is, amellyel függőlegesen lehetett a gépágyúcsövét kitéríteni.
). És így nekem kereknek tűnik a történet.
"A gépekre a GS-23-as gépágyú konténeres változatát is lehetett függeszteni. A függesztési pontok a törzs alatti és a szárny alatti külső pontok voltak, a fegyvernek 250 db lőszer volt a javadalmazása. A szárazföldi erők tűztámogatására előrenéző és egy tartóbak cserével hátrafelé nézőre is lehetett szerelni. Előre nézve a fedélzeti célzókészülék célgombjának tekerésével lehetett célozni, ahova ment a célkereszt, oda célzott az ágyúcső. "
Ez nekem új!
Tényleg lehetett a UPK-23-250 konténerrel célozni?
Gondolom, hogy a gépágyú pár fokos kitérését lehetett szabályozni.
Illetve volt még olyan gépágyúkonténer is, amellyel függőlegesen lehetett a gépágyúcsövét kitéríteni.
Erről lehet szó?

Volt már rendszerben több tipus egyszerre nálunk is,máshol is.Légierőnél dettó.Nálunk egyideüleg volt rendszerben a Su22,MiG23 és a 21.Utóbbi ráadásul két,még hajtóműben sem egyező változatban.T
A Magyarország által rendszeresített Szu-22 változat nem a típushoz általánosan használt Ljulka AL–21, hanem a Tumanszkij R–29BSz–300 hajtóművel készült, a Magyar Légierőben szintén (kis darabszámban) rendszeresített MiG-23MF vadászrepülőgépekkel való közös alkatrészbázis biztosítása érdekében. Ez azonban csak részben valósult meg, mert a Szuhoj hajtóműve nem volt csereszabatos a MiG–23MF R-29B-300 típusú hajtóművével, csak egyes fődarabjaik voltak azonosak.
Csak a 21MF/BIS-re vonatkozott a megjegyzésem,de igen,a Su22 és a 23as hajtómüve is két külön altipus volt.Egyik hajtóműve sem egyezett meg. HTÖ elején.
A mieinknek is csatarendben kéne állni a második vonalban.
Csak bombázónak.Izraeli elektronikával nem is lenne másodvonalas. Az orrba valami normális radar, az egyik R-60 függesztő helyére meg Litening célmegjelölő.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..