[HUN] Szuhoj Szu-22 "Fitter"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 337
19 645
113
Inkább érdekesség lehet, de nekem szemet szúrt egy mondat a cikkben. Mi szerint, SZU-22 gépet akartak az emlékműnek, de azt a HM nem adta. Így MIG-21 lesz Taszáron. Vajon miért ? Netán el akarjuk még adni őket, vagy a feltámasztásán gondolkodnak egyesek ? Na ez egy összeesküvés elméletgyártás első lépése volt tőlem. :) Tud valaki, valamit az ügyben ?

https://www.sonline.hu/kozelet/helyi-kozelet/vegleg-leszall-a-mig-taszaron-1197397/
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 859
6 030
113
Inkább érdekesség lehet, de nekem szemet szúrt egy mondat a cikkben. Mi szerint, SZU-22 gépet akartak az emlékműnek, de azt a HM nem adta. Így MIG-21 lesz Taszáron. Vajon miért ? Netán el akarjuk még adni őket, vagy a feltámasztásán gondolkodnak egyesek ? Na ez egy összeesküvés elméletgyártás első lépése volt tőlem. :) Tud valaki, valamit az ügyben ?

https://www.sonline.hu/kozelet/helyi-kozelet/vegleg-leszall-a-mig-taszaron-1197397/

Magánkézben van már az összes Szu-22
 
  • Tetszik
Reactions: honved

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 679
65 793
113
Sajátos az a magánkézi helyzet, mert felszámolás alatt van a tulaj és a területről se lehet csak úgy elvontatni, mert előbb hatástalanítani kell. Szóval előbb ki kell fizetni a gépet, utána el kell vitetni, majd hatástalanítani, műholdnak kitenni jól látható dedikált "csökkentési helyre", majd utána, ha megvan az engedély lehet elszállíttatni a leendő tulaj helyére. Ez dupla fuvarköltség, plusz csökkentési költség, plusz vételár, ami az ugyanott levő 21-esek vételárának a két- két és félszerse.
Drága.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 665
12 069
113
Sajátos az a magánkézi helyzet, mert felszámolás alatt van a tulaj és a területről se lehet csak úgy elvontatni, mert előbb hatástalanítani kell. Szóval előbb ki kell fizetni a gépet, utána el kell vitetni, majd hatástalanítani, műholdnak kitenni jól látható dedikált "csökkentési helyre", majd utána, ha megvan az engedély lehet elszállíttatni a leendő tulaj helyére. Ez dupla fuvarköltség, plusz csökkentési költség, plusz vételár, ami az ugyanott levő 21-esek vételárának a két- két és félszerse.
Drága.

Kövessenek el vérfertőzést, hát hova csökkentsünk?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 755
80 165
113
https://airbase.blog.hu/2018/09/03/deritsd_fel_es_semmisitsd_meg_vii

A 101. Felderítő Repülő Század mindennapjait bemutató sorozat következő része.


DERÍTSD FEL ÉS SEMMISÍTSD MEG! - VIII.

"A Szu-22-es közösséget bemutató sorozat nem lenne teljes, ha kimaradna belőle a fegyver szakág. Tamási Béla a nyolcvanas évek közepén pályakezdő tisztként került az akkor már működő Szuhoj századhoz és a fegyverműhely parancsnoka lett...."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 755
80 165
113
DERÍTSD FEL ÉS SEMMISÍTSD MEG! - IX.

"Sorozatom előző része után továbbra is maradok a témánál, vagyis a 101. Felderítő Repülő Század fegyver szakágánál. Ezúttal olyan valakit megszólaltatva, aki csapatával szintén a Szu-22-esek fegyverrendszerén dolgozott, kint a piros vonalon..."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 819
14 343
113
"A gépekre a GS-23-as gépágyú konténeres változatát is lehetett függeszteni. A függesztési pontok a törzs alatti és a szárny alatti külső pontok voltak, a fegyvernek 250 db lőszer volt a javadalmazása. A szárazföldi erők tűztámogatására előrenéző és egy tartóbak cserével hátrafelé nézőre is lehetett szerelni. Előre nézve a fedélzeti célzókészülék célgombjának tekerésével lehetett célozni, ahova ment a célkereszt, oda célzott az ágyúcső. "
Ez nekem új!
Tényleg lehetett a UPK-23-250 konténerrel célozni?
Gondolom, hogy a gépágyú pár fokos kitérését lehetett szabályozni.
Illetve volt még olyan gépágyúkonténer is, amellyel függőlegesen lehetett a gépágyúcsövét kitéríteni.
Erről lehet szó?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 261
113
Illetve volt még olyan gépágyúkonténer is, amellyel függőlegesen lehetett a gépágyúcsövét kitéríteni.
Lehet, hogy tévedek, de szerintem itthon nem használták az UPK-23-t SzU-22-esen.
Viszont amit idéztél, bekezdést, az az alatti képen pont a lehajtható csöves SzPPU-22 konténer van (meg a magyar utángyártott fegyverkocsik danuvia-rexroth-os hidraulika útváltókkal :)). És így nekem kereknek tűnik a történet.
wpn-04.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 755
80 165
113
"A gépekre a GS-23-as gépágyú konténeres változatát is lehetett függeszteni. A függesztési pontok a törzs alatti és a szárny alatti külső pontok voltak, a fegyvernek 250 db lőszer volt a javadalmazása. A szárazföldi erők tűztámogatására előrenéző és egy tartóbak cserével hátrafelé nézőre is lehetett szerelni. Előre nézve a fedélzeti célzókészülék célgombjának tekerésével lehetett célozni, ahova ment a célkereszt, oda célzott az ágyúcső. "
Ez nekem új!
Tényleg lehetett a UPK-23-250 konténerrel célozni?
Gondolom, hogy a gépágyú pár fokos kitérését lehetett szabályozni.
Illetve volt még olyan gépágyúkonténer is, amellyel függőlegesen lehetett a gépágyúcsövét kitéríteni.
Erről lehet szó?

Ilyenre gondolsz?

IMG_0007809367.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 679
65 793
113
Az utolsó képen a Gripenek ha jól látom, pontosan ott állnak, ahol az én fotóimon a MiG-ek és a Szuhojok.
A különbség csak annyi, hogy ma már a fogadó és az indító zóna ugyanaz. És ehhez a reptér is átalakult. Ezt a módit - mondhatni - Kecskemétről hozták magukkal, mert ha jól emlékszem, a 2000-es bázisbezárásig Pápa a régi módszer szerint dolgozott. De lehet, hogy tévedek.
Ugyanis 1996-ban még biztosan a régi módszer volt a reptérrend, pont mint Kecskeméten az 1995-ös átépítésig, vagy Taszáron a szintén 95-ös kiürítésig.
Azaz, a visszatérő gépek a pályáról legurulást követően a fogadó zónáig gurultak csak el, párhuzamosan állva meg a gurulóval és itt tankolták meg őket. Ahogy a képeimen is látszik, földi üzemanyag kutakról. Aki emlékszik még, hogy milyen volt a régi reptér Kecskeméten 95 előtt, az még láthatott így tankolni 29-eseket is. Taszáron ugyanígy.

Ugyanis valami nagyokos kitalálta, hogy éves szinten a Néphadsereg repülőcsapatai mennyi kerozint meg tudnak takarítani, ha a gépek a leszállás után nem gurulnak el az 1-es zónába, hanem majd az Ural-ok hurcibálják őket a fél reptéren át.
A műszaki meg úgyis katona, az meg gyalogoljon, ide-oda, mert az a dolga.
Aztán kiderült, hogy az Uralok legalább annyi gázolajat megettek, mintha a gépek alapjáraton saját maguk elgurultak volna a helyükre.
Nem beszélve arról, hogy ehhez külön tankoló rendszert is ki kellett építeni.
Érdekes, hogy ezt a szovjetek se így csinálták.
Később Pápán előkerült a piros Zetor is, mint olcsósított vontató, ami egész helyre kis vidéki sportreptér fílinget kölcsönzött a dolognak :)

 
M

molnibalage

Guest
Volt már rendszerben több tipus egyszerre nálunk is,máshol is.Légierőnél dettó.Nálunk egyideüleg volt rendszerben a Su22,MiG23 és a 21.Utóbbi ráadásul két,még hajtóműben sem egyező változatban.T

Egyik hajtóműve sem egyezett meg. HTÖ elején.

A Magyarország által rendszeresített Szu-22 változat nem a típushoz általánosan használt Ljulka AL–21, hanem a Tumanszkij R–29BSz–300 hajtóművel készült, a Magyar Légierőben szintén (kis darabszámban) rendszeresített MiG-23MF vadászrepülőgépekkel való közös alkatrészbázis biztosítása érdekében. Ez azonban csak részben valósult meg, mert a Szuhoj hajtóműve nem volt csereszabatos a MiG–23MF R-29B-300 típusú hajtóművével, csak egyes fődarabjaik voltak azonosak.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74