1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Szuhoj Szu-22 "Fitter"

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. Jeno

    Jeno Member

  2. Kuruc71

    Kuruc71 New Member

    ambasa


    Egy kerdes.

    Anno a SZU-22 hoz voltk zavaro kontenerek. Nem emlekszel mennyi volt az elektromos igenyuk ?

    Mas szoval mennyi olyan folos energia van a fedelzeten amivel ilyen kontenerek lehet meghajtani ?
     
  3. ambasa

    ambasa Member

    Kuruc!

    megtisztelő, hogy tőlem várod a választ, de fogalma sincs, szerintem, erre Allesomor, vagy Molni pontosabb választ tudna adni. A múlthavi aranysasban volt egy cikk a Szu-22 különleges függesztményeiről, én ebből azt hámoztam ki, hogy a SzPSz-141 konténer a géptől független energiaforrással rendelkezett, de ez csak sejtés részemről.

    TG
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    http://airbase.blog.hu/2015/11/26/deritsd_fel_es_semmisitsd_meg_i_resz
     
  5. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Pápa, 2016 június.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    9 Kép 2 rajz

    A lényegi különbség a magyar M3 (Tumanszkij R-29 hajtómű) és a többi M3 (Ljulka AL-21 hajtómű) között. Nekünk még ebben is ki kellett lógni a sorból.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Alulról a második képet én lőttem 1996 augusztus 27-én. Bár őszintén megmondva, csak a keddben vagyok biztos, viszont határozottan délelőtt volt. Az év és a hónap az fix.
     
  8. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Akkor még voltak gépeink, a repülőnapok is színesebbek voltak, mert csak a magyar gépekből is volt elég. Én már nem is járok arra a néhányra, mert csak a tömeg van meg a rohanás.
     
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez amúgy egy üzemnap volt, csak akkor még a repülőterekre is be lehetett jutni, ha volt az embernek kapcsolata. Ma hiába van kapcsolat, mert van helyette NATO meg titok, mint indok. Ja, és már kapcsolat sincs... :)
     
    vilmoci likes this.
  10. arcas

    arcas Well-Known Member

    Érdekes. Pápára már egy éve csalogatnak (mennék is), pedig magyar állampolgár sem vagyok. Már szégyellem is magam, hogy nem ugortam még be...
     
  11. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Kedden és csütörtökön voltak a repülési napok. Az utóbbi volt a nagyobb, mert akkor a lérakosoknak is "összeszoktató" volt.
     
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ezen a napon kedden a délelőtti váltásban repültek a taszáriak, Szu-22-esekkel és MiG-21-esekkel, akik ekkora már nem csak vendégek, hanem már a pápai alakulat részét képezték, mivel ekkor már végleg elhagyták a mieink Taszárt. A délutáni váltásra voltak tervezve a pápaiak, 23-assal is, de végül nem tudom, hogy repültek-e az utóbbiak. A fedezékekben a 11-es és a 15-ös harci, illetve UB voltak betolva, talán azokat vitték ki a zónába is.
    Ekkora már nemigen volt üzemidő a flottában, de a kísérőnk csak annyit mondott, hogy a kesziben nem véletlenül van a 01-es meg a 02-es, mivel azokban már tényleg alig volt repidő. Ha jól tudom, ekkora a 07-es már le is volt állítva. A Szuhojoknál nem volt ilyen gond, hiszen frissen nagyjavítva érkeztek Pápára, kivéve a 08-as, amiben nem tudom mennyi repült óra volt, csak arra emlékszem, hogy a jellegzetes festésű kétüléses félre volt húzva. Ottjártamkor repült a 10-es, a 04-es és még egy gép.
    Tudjátok, volt olyan Szuhojunk, ami csak át lett repülve a PG-ből, frissen nagyjavítva és soha többet nem repültek vele. Minden rendszere kifogástalan állapotban lett szétrohasztva, még a fedezékekbe se húzták be, nem is konzerválták le, ahogy a többit se.

    A 21-esek közül repült a Cápeti is, ekkora azonban már mállott le róla a sárga ruhája.
     
    svajcibeka, nyugger, fishbed and 4 others like this.
  13. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Állítólag 800 millió Ft lett elköltve (nem tudom, hogy összesen, vagy repülőgépenként) a felújításukra és rögtön ki is vonták a rendszerből. Még ha eladták volna valahová jó pénzért, talán meglehetne érteni, de hogy félretolva hagyták lerohasztani, erre már az ember zsebében kinyílik a bicska. "Gazdag ez az ország, mi még ezt is megengedhetjük magunknak."
     
    silurusglanis, fip7 and fishbed like this.
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A csehek Vietnámba adták el a Szu-22-eseiket és ennél az országnál még az se lett volna kifogás, hogy a Tumanszkij hajtóműves M3-ast biztos nem tudtuk volna eladni oda, ahol a Ljulka hajtóműves M4-est üzemeltetik, mivel Vietnám speciel párhuzamosan üzemelteti a két variánst. A legnagyobb lelki nyugalommal és örömmel.
    Ők a kilencvenes évek végén már tudtak volna normális árat fizetni a felújított gépekért.
     
    arcas, senki, svajcibeka and 2 others like this.
  15. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  18. danielblack

    danielblack Guest

  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member



    A 04-es repülése a 08-asból videózva, 1992 január 31-én.
     

Ezen oldal megosztása