1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Szuhoj Szu-22 "Fitter"

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Akkor ezek szerint a 95-96-os Pápára áttelepülés idején már a Kapos Harcászati Repülőezredhez tartozott a Szu-22 is (ezt az átszervezési dátumot én se tudtam).
     
    borisz and dudi like this.
  2. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Összefoglalva:
    " 6384"-es MiG-21bis:
    -1994. augusztusig Pápán, utána Taszáron települt. Ha a fotó ez a dátum előtt készült, akkor Pápai, ha utána akkor Taszári ezred gépe.
    -1994. májusától kezdték meg az új IIF-et beépíteni. Ezen a gépen még nem látszanak a módosítások. (Számomra nem ismert 95?96, hogy mikor kapta meg)

    "14"-as Szu-22M3:
    -1991-tól a HM 31. Kapos Harcászati Repülőezred állományában volt
    -valamikor 1995 körül - nem tudom a pontos dátumot - nagyjavításra került, és új festést is kapott.

    Ezért tartom valószínűnek az 1994 körüli dátumot.
     
    borisz, ghostrider and fishbed like this.
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Köszönöm!
     
  4. emel

    emel Well-Known Member

    Az első két IFF-beépítéses gép ("1874" és "2098"-as bisz-ek) 94 jún. 3.-án repültek el a PG-ből, ekkortól általában kettőt hoztak/vittek az IFF-beépítésre.
     
    fishbed, Pocok75 and molnibalage like this.
  5. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Egy kicsit utána jártam.
    A 6384 oldalszámú MiG-21Bis gyáriszáma 75046384, gyártás ideje 1977.03.29., Ipari javításig repült idő / leszállás 844ó 59p / 1472, Ipari javítás ideje, helye 1987.01.30. PG, Összes üzemidő / leszállás 1562ó 39p / 2675, utolsó repülés 1996.10.01., Alakulat helye 47. Pápa Harcászati Repülőezred
     
    emel, migfun and fishbed like this.
  6. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    A Szu-22-eshez volt csapásmérő fegyverzet gazdagon.

    Legfontosabb csapásmérő fegyvere három fajta taktikai atombomba volt, amelyből típustól függően egyet vagy kettőt szállíthatott. A spec. csomagokat a szovjetek tárolták az alakulat számára.
    A megerősített fedezékek rombolására szánt lézervezérlésű H-29L rakétából 36db-al rendelkeztünk, de a könnyebb szintén lézervezérlésű H-25ML típussal szintén precíziós csapásmérésre volt képes a gép.
    Az MN-ben egyedi képességet jelentett a H-25MP rádiólokátor elleni rakéta, mellyel az Olasz hadsereg HAWK komplexumait készültünk kikapcsolni.
    Rádió távirányítású rakétából a H-23M, és a H-25MR állt rendelkezésre.
    Ezeken felül nem irányított rakéták, bombák, gépágyú konténer, és különböző konténeres bombák álltak rendelkezésre.
    Szintén egyedi képességet jelentett a felderítő, és a rádióelektronikai zavaró konténer alkalmazásának lehetősége, mellyel akár egész kötelékeket is meg lehetett védeni, különféle NATO légvédelmi komplexumokkal (Nike, HAWK, stb) szemben.
    A fentiek mellett, R-13M és R-60 légiharc rakétát is hordozhatott.

    Nincs az összes rendszeresített eszköz a képeken.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    gacsat, ZeiG, vilmoci and 10 others like this.
  7. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Mindig fogom a fejem amikor látom ezeket a képeket,hogy mi a f.......t kellett ezeket a nagyjavítás után kivonni.
     
    BJani, ghostrider, ZeiG and 6 others like this.
  8. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    A spec. bombák célbajuttatáshoz szükséges kiképzést a pilóták megkapták 1983-ban Krasznodárban.
    Nádudvaron lőttek beépített gépágyúval és a szárny alá függeszthető gépágyú konténerrel, Sz-24-es nem irányított rakétával valamint UB blokkból Sz-5-ös és Sz-8-as rakétákkal, és bombáztak, az 50 kilóstól az 500 kilósig mindennel.
    Lengyelországban H-25ML lézerirányítású rakétával lőttek földi célra, illetve infrabombára (légi célra) lőttek R-60-as rakétával.
    Kelet-Németországban (NDK) Peenemündénél lövészetet és bombavetést hajtottak végre tengeri célokra.
     
    gacsat, ZeiG, vilmoci and 9 others like this.
  9. felfoldi

    felfoldi New Member

    Tartalmas válasz, köszönöm!
    Ezek szerint itt sem volt személy, aki gyakorlatokon, lövészeteken összehangolta volna a szárazfölddel a csapásokat, netán rá is vezetett volna, csak egy egyszerű lőtéri repvez gondolom.
     
  10. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Nem volt, de a fegyverzet jellege miatt erre tán szükség sem volt.
    A Csapatrepülő Parancsnokság alaphelyzetben ugyan nem volt alárendelve a szárazföldi parancsnokságnak, de mozgósításkor a szárazföld határozta meg a feladatokat. Az együttműködés úgy ment, hogy a szárazföldi felderítő főnök szabott a század számára feladatokat.

    Nukleáris csapásméréskor pontos szárazföldi rávezetésre nem lett volna szükség, sőt a saját csapatoknak illett védőtávolságon kívül, fedezékben tartózkodni.
    Itt ugye ±100m belefér.

    Megerősített fedezék támadásakor a koordináták ismétcsak ismertek, illetve rácsapáskor kerülnek a pilóta által pontosításra.

    NATO lokátorállomás támadásakor, a cél koordinátái nagyjából ismertek, utána a lokátor kisugárzására már a gép, majd a rakétája rávezeti magát.

    A fentiek után jöhetett volna egyéb objektumok precíziós támadása, illetve rádióelektronikai és fotó felderítés mint feladat.

    Csak ezek után jött volna a földi célok kutatás utáni támadása, de addigra alighanem már elfogyott volna a század...
     
    gacsat, KoviUbi, ZeiG and 5 others like this.
  11. papajoe

    papajoe Well-Known Member

    Képes is lett volna eljutni Olaszországba, és megsemmisíteni a radarokat, vagy ez már akkor is utópia volt?
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    HI-LO-HI profilban igen.
     
  13. BJani

    BJani Member

    Hát igen, ez sztem sokak fejében megfordult...
    Lehet érdemesebb lett volna inkább a MiG-21biszeket is lapátra tenni, és a 22-eseket megtartani kb. a Gripenek csapásmérő harcképességének eléréséig, nem?
     
  14. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Bizony óriási hülyeség volt őket nagyjavítás után kivonni.A lengyelek nem voltak hülyék megtartották a 22-t sőt még modernizálták is őket és még mindig szolgálatban vannak ha jól tudom (de ha nem így van akkor majd valaki kijavít) 2025-ig hadrendbe akarják őket tartani.
     
    LMzek 2.0 and KoviUbi like this.
  15. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    Ahogy jönnek az F-35-ösök úgy vonják ki a Szu-22-t, gondolom.A szállítás ugye 2024-ben kezdődik, nagyjából pont fedi is egymást a kettő.Nem tudom mennyi idő kell hozzá, mire elég tapasztalat gyűlik a F-35-tel, de 1-2 évnél gondolom nem több.
     
  16. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    A lengyelek szerint kell két év az F-35 hadrendbe állásához.
     

Ezen oldal megosztása