[HUN] Szuhoj Szu-22 "Fitter"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Kuruc71

Member
2010. április 20.
829
7
18
ambasa


Egy kerdes.

Anno a SZU-22 hoz voltk zavaro kontenerek. Nem emlekszel mennyi volt az elektromos igenyuk ?

Mas szoval mennyi olyan folos energia van a fedelzeten amivel ilyen kontenerek lehet meghajtani ?
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
ambasa


Egy kerdes.

Anno a SZU-22 hoz voltk zavaro kontenerek. Nem emlekszel mennyi volt az elektromos igenyuk ?

Mas szoval mennyi olyan folos energia van a fedelzeten amivel ilyen kontenerek lehet meghajtani ?

Kuruc!

megtisztelő, hogy tőlem várod a választ, de fogalma sincs, szerintem, erre Allesomor, vagy Molni pontosabb választ tudna adni. A múlthavi aranysasban volt egy cikk a Szu-22 különleges függesztményeiről, én ebből azt hámoztam ki, hogy a SzPSz-141 konténer a géptől független energiaforrással rendelkezett, de ez csak sejtés részemről.

TG
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 502
72 483
113
http://airbase.blog.hu/2015/11/26/deritsd_fel_es_semmisitsd_meg_i_resz
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
Pápa, 2016 június.

FB_IMG_1465833331207_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


FB_IMG_1465832250713_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
9 Kép 2 rajz

A lényegi különbség a magyar M3 (Tumanszkij R-29 hajtómű) és a többi M3 (Ljulka AL-21 hajtómű) között. Nekünk még ebben is ki kellett lógni a sorból.
post-564-1282989095.jpg


Szu-22M3-3view.jpg


0711501.jpg


Su-22_rear_view_Hu.jpg


IMG_0604.jpg


IMG_0823.jpg


IMG_0597.jpg


Sukhoi_Su-22M3_Fitter,_Hungary_-_Air_Force_JP6916310.jpg


1325382.jpg


szu-22papa9691.jpg


Hungarian_Air_Force_Sukhoi_Su-22M3_Lofting-1.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
Akkor még voltak gépeink, a repülőnapok is színesebbek voltak, mert csak a magyar gépekből is volt elég. Én már nem is járok arra a néhányra, mert csak a tömeg van meg a rohanás.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ez amúgy egy üzemnap volt, csak akkor még a repülőterekre is be lehetett jutni, ha volt az embernek kapcsolata. Ma hiába van kapcsolat, mert van helyette NATO meg titok, mint indok. Ja, és már kapcsolat sincs... :)
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Érdekes. Pápára már egy éve csalogatnak (mennék is), pedig magyar állampolgár sem vagyok. Már szégyellem is magam, hogy nem ugortam még be...
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
Kedden és csütörtökön voltak a repülési napok. Az utóbbi volt a nagyobb, mert akkor a lérakosoknak is "összeszoktató" volt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ezen a napon kedden a délelőtti váltásban repültek a taszáriak, Szu-22-esekkel és MiG-21-esekkel, akik ekkora már nem csak vendégek, hanem már a pápai alakulat részét képezték, mivel ekkor már végleg elhagyták a mieink Taszárt. A délutáni váltásra voltak tervezve a pápaiak, 23-assal is, de végül nem tudom, hogy repültek-e az utóbbiak. A fedezékekben a 11-es és a 15-ös harci, illetve UB voltak betolva, talán azokat vitték ki a zónába is.
Ekkora már nemigen volt üzemidő a flottában, de a kísérőnk csak annyit mondott, hogy a kesziben nem véletlenül van a 01-es meg a 02-es, mivel azokban már tényleg alig volt repidő. Ha jól tudom, ekkora a 07-es már le is volt állítva. A Szuhojoknál nem volt ilyen gond, hiszen frissen nagyjavítva érkeztek Pápára, kivéve a 08-as, amiben nem tudom mennyi repült óra volt, csak arra emlékszem, hogy a jellegzetes festésű kétüléses félre volt húzva. Ottjártamkor repült a 10-es, a 04-es és még egy gép.
Tudjátok, volt olyan Szuhojunk, ami csak át lett repülve a PG-ből, frissen nagyjavítva és soha többet nem repültek vele. Minden rendszere kifogástalan állapotban lett szétrohasztva, még a fedezékekbe se húzták be, nem is konzerválták le, ahogy a többit se.

A 21-esek közül repült a Cápeti is, ekkora azonban már mállott le róla a sárga ruhája.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
Állítólag 800 millió Ft lett elköltve (nem tudom, hogy összesen, vagy repülőgépenként) a felújításukra és rögtön ki is vonták a rendszerből. Még ha eladták volna valahová jó pénzért, talán meglehetne érteni, de hogy félretolva hagyták lerohasztani, erre már az ember zsebében kinyílik a bicska. "Gazdag ez az ország, mi még ezt is megengedhetjük magunknak."
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
A csehek Vietnámba adták el a Szu-22-eseiket és ennél az országnál még az se lett volna kifogás, hogy a Tumanszkij hajtóműves M3-ast biztos nem tudtuk volna eladni oda, ahol a Ljulka hajtóműves M4-est üzemeltetik, mivel Vietnám speciel párhuzamosan üzemelteti a két variánst. A legnagyobb lelki nyugalommal és örömmel.
Ők a kilencvenes évek végén már tudtak volna normális árat fizetni a felújított gépekért.