[HUN] T-55 közepes harckocsi

Az 82-ben volt. 35 év eltelt azóta. Egyébként az elképzelés amit leírtál teljesen életképes lett volna a 90-es évek elején. Csak már lehetőség sincs rá és páncéltörő eszközök gyors fejlődése miatt nagyon elavult az ötvenöcsi mint ahogy az B verziónál régebbi hetvenkettes is.
Nem tudom hogy a lengyeleknél mennyi 55 am maradt raktáron. Elvileg a kukázást törölték. De jó lenne ilyenkor Pál mint információ forrás :)
Ha látuk az ukrán helyzetett ott még a sugárfertőzőt vasakat is előszedték ha minden igaz.
 
Nem temetném a 100.000 darabszámban gyártott "kohószökevényt"! ;)

T-55 felújítási lépcsőfokokat hasonlítva, a"Brezsnyev-szemöldök" volt a leg költséghatékonyabb.
Én körberaknám vele az öreg harcost, a torony helyébe(súlya helyett) pedig az alapjárműre ráraknám ami eszközök vannak/kellenek:
- BM-21(50 km-es!)
- aknavető,
- saját ágyú, +4db-os ATGM(3-5 km-ig naggggyon jó "tankvadász" lenne!)


A hazai járműipar "lazán" tudna belőle diesel-elektromosat csinálni: a többlet súly miatt elvesztett mozgékonyság korrigálva!

A "tolatós" verzióban még IFV/APC feladatkörben is jobb lenne, mint az új "csili-vilik", amikből -a horror ár- miatt figyelembe vehető (!) darabszámot soha nem is fogunk tudni venni.

A 100e db-ból jópárat megrendelnének -ha jól sikerül- akarat/szándék esetén -bizony- tudna nyereséges lenni!!! ...vagy mint a sógorok: eladni a felújítás licenszét. (Pl :- )
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and tonyo
Sajnos van egy olyan kerge íronikus érzésem hogy a következő évtized konfliktusaiban még mindig jelentős szerepekhez fognak jutni ezek a kohó túlélők.
A képen ha jól látom izraeli T-55 ös van L-7 es 105 ös ágyúval. Mint írtam képzeljük el a mi kidobott T-55 am et ezzel az ágyúval+modernebb kieg páncálzattal+modernebb optikával. Kész is a filléres "tartalékos" harckocsi mint támogató szerepkörben.
Mint irtam,anno a zsidok felajánlották a modernizácit,de mi nem éltünk vele.A mi körnezetünkben,még ma is bevethető lenne.
 
Ott voltak a 72 esek... Tamogato szerepkorbe jobban alkalmas lenne mint 55 osoket veszegetni. 72 is filleres. A modernizacioja tamogato szerepkorbe meg olcsobb is lenne mint az 55 e.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and tonyo
Most már tényleg itt egy másik kép, pár pillanattal később.
view.php

T55.jpg
Bocs fiúk én új vagyok itt, de láttam 85 tavaszán a helyi vasút állomáson (Kecel) az oroszokat így kivagonírozni, hogy két kocsi mellément a vágánynak. Később 89-90 Kalocsa miskei úti laktanya másfél évig HK javító voltam, Nem messze Csornán (Csornapuszta) 2 vizalatti átkelést csináltunk a Szolnoki HK "főiskolásoknak".
 
Bocs fiúk én új vagyok itt, de láttam 85 tavaszán a helyi vasút állomáson (Kecel) az oroszokat így kivagonírozni, hogy két kocsi mellément a vágánynak. Később 89-90 Kalocsa miskei úti laktanya másfél évig HK javító voltam, Nem messze Csornán (Csornapuszta) 2 vizalatti átkelést csináltunk a Szolnoki HK "főiskolásoknak".
Apósom itt Móron látta lepakolni a tankokat meg gyerekkorában az orosz laktanyánál. Valószínüleg 55-ösök voltak. Sose látta a tankokat távozni. Még mindig állítja, hogy valahol a vértes-hegység alatt vannak elásva vagy eltemetve egy régi bunkerban.
 
Apósom itt Móron látta lepakolni a tankokat meg gyerekkorában az orosz laktanyánál. Valószínüleg 55-ösök voltak. Sose látta a tankokat távozni. Még mindig állítja, hogy valahol a vértes-hegység alatt vannak elásva vagy eltemetve egy régi bunkerban.

Szia, tarcsisként jártam a magyar bakonysárkányi lőszerraktárban, Urallal mentünk a föld alá a raktárba ott megbírtam fordulni y ban a rakodáshoz, ott mondta a raktáros, hogy a "túloldalon, az orosz raktár még nagyobb " vagyis hihető lehet a sztori, esetleg mivel nincs messze és az orosz nem árult el mindent, nem készült pontos tervrajz az épületekről. Sorosként ástunk meglévő elektromos földalatti vezetéket két épület között, javítás céljából, kérdeztük a vezetőt nem lenne célszerűbb a tervrajzot megnézni a nyomvonal miatt, válasza az volt, hogy ha lenne megnézné.
 
Szia, tarcsisként jártam a magyar bakonysárkányi lőszerraktárban, Urallal mentünk a föld alá a raktárba ott megbírtam fordulni y ban a rakodáshoz, ott mondta a raktáros, hogy a "túloldalon, az orosz raktár még nagyobb " vagyis hihető lehet a sztori, esetleg mivel nincs messze és az orosz nem árult el mindent, nem készült pontos tervrajz az épületekről. Sorosként ástunk meglévő elektromos földalatti vezetéket két épület között, javítás céljából, kérdeztük a vezetőt nem lenne célszerűbb a tervrajzot megnézni a nyomvonal miatt, válasza az volt, hogy ha lenne megnézné.
A miértjét sosem értem meg. :D
 
Azt a részét nem értem, hogy miért temetnek el rengeteg harckocsit. Ha megtörtént persze.
Szerintem ez olyan mint a hegybe beszálló Mig-21-ek sztorija. De manapság mikor minden ilyen egykori bázis nyitott már azért található némi nyom ahova kb 100 hk besorol. Mondjuk tény hogy gyanús egy környék mert rengeteg egykori lőszerraktár van arrafelé a hegyek közt. Ott tárolták a tervezett olasz úthoz a lőszert anno.
 
  • Tetszik
Reactions: jOkA
Apósom itt Móron látta lepakolni a tankokat meg gyerekkorában az orosz laktanyánál. Valószínüleg 55-ösök voltak. Sose látta a tankokat távozni. Még mindig állítja, hogy valahol a vértes-hegység alatt vannak elásva vagy eltemetve egy régi bunkerban.
Javaslóm ÁSUK elő a vasakat :p. Hátha nem rohadtak szét vagy nem vágták még szét őket vagy esetleg a kisebbségiek nem adták le 25 év alatt kilósban.
 
  • Tetszik
Reactions: jOkA
T-55, álmodók figyelmébe: a szükséges ízéket beépítve, hízna a súlya, mint magyar politikusnak a pénztárcája.
A motorteljesítménye messze nem lenne elég... Szóval akkor cseréljünk hajtásláncot, de akkor meg..... mint amikor Kovács "kihaénnem" Jóska behozza az agyonhasznált BMW-csak hogy legyen mivel villogni, aztán vagy kidobja, vagy felzabálja segédszakácsként kersett euróit...
 
T-55, álmodók figyelmébe: a szükséges ízéket beépítve, hízna a súlya, mint magyar politikusnak a pénztárcája.
A motorteljesítménye messze nem lenne elég... Szóval akkor cseréljünk hajtásláncot, de akkor meg..... mint amikor Kovács "kihaénnem" Jóska behozza az agyonhasznált BMW-csak hogy legyen mivel villogni, aztán vagy kidobja, vagy felzabálja segédszakácsként kersett euróit...
Kínaiktól 640 ló től 760 lovasig + hajtás olcsón gazdaságosan bármilyen motort be lehet szerezni. Egyébként a motorok kivétel a 580 lóerős egytől egyig 70 es 80 as évekbeli nyugati dízel motor koppintások. megj: gazdaságos, ütni vágni lehet motorok.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek