OFF
Miben roggyantak le a spanyol A4-ek?
Esetleg azok lehetnek a legkorábbi Leo2-esek?
OFF:
Vannak köztük a legkorábbiakból is, amik nem tartalmaznak wolfrámot az alap páncélzatukban. De keményebb betétekkel ez kiegyensúlyozható lenne bennük. A leroggyanásuk mibenléte meg csak legenda szinten ismert, mert nem kellenek senkinek. Gondolom a karbantartás hiánya, aztán meg a húsz év egyhelyben állás, bár elvileg lekonzerváltnak kellene lenniük. Szóval alapvetően ha nem a szabad ég alatt rohasztják, lehet hogy csak szarabbul néznek mint amilyenek valójában. De mivel nincs konkretizálva az állapotuk, ez is csak feltételezés. Nem tudom, hogy átrohadt-e ennyi idő alatt bármelyik alváza, vagy megvetemedtek a fődarabok. Ha ezek egyike sem, akkor lehetne belőlük potens harckocsit építeni.
Volt itt szó róla pár hozzászólással feljebb, hogy aránytalanul sokat kérnek a spanyolok, ezt már inkább akkor oknak tudnám tekinteni aí nemre, de így, hogy elvileg már lengyel, cseh, meg a mi delegációnk is húzta rájuk a száját, szerintem el lehetne jutni tárgyalásokban addig, hogy a sok pénz nem sok pénzzé változzon. Egy komoly műszaki gárdával körbejárni őket, mint autószerelővel a használautó vételkor és sorolni a problémákat. Mivel nekik csak ott rohad el, tárolni kell, a KMW max fillérekért venné vissza és ezt ők is tudják, egy normális delegációval le lehetne nyomni ezt a bizniszt a torkukon.
Amiket végigvettem az elmúlt hónapokban ezzel kapcsolatban. Egy átlagos Leo 2a4 ára 800 000-1 000 000 Eur körül mozog. Chile 800k-ért kapta darabját kiváló állapotban, mert jók a politikai viszonyaik a németekkel. A politika bele tud szólni az árba, van rajta megfelelő árrés hagyva baráti-nem annyira baráti viszonyokhoz. Egy átlagos nagyszervíz költség, hogy jók legyenek az esetleg leharcolt gépek, 500 000-1 000 000 Eur/darab.
Ha tehát a spanyol gépek ennyire szutyok szarok, akkor egyértelműen lenyomható az áruk a szükséges nagymértékű ráfordítás tekintetében, ami a spanyolok előtt is ismert, ezért is állnak letárova még mindig. Nem akarnak tank formában kiadni rájuk, ami meg még felmerült emiatt, hogy műszaki járművekké alakítják őket, de szintén em teszik, mert az viszont sokkal nagyobb ráfordítást jelentene alapból.
Szóval nekik a legjobb megoldás az lenne, ha eltűnnének azok a tankok onnan. Az árakat le lehetne szorítani 500K Eur/db-ig, talán még lejjebb is szerintem még úgy is, hogy a KMW-hez szállítást is ők állják ebből. Csak tűnjenek el.
Szóval ha megvesszük ennyiért és kiderül, hogy úúú, tényleg szutyok állapotban vannak és ezekre mondanak darabonként 1 500 000 Eur árat a nagygenerálra, akkor is pontosan ugyanott vagyunk, mintha csak simán leharcolt gépeket újíttatnánk fel.
Ez ugye jelentené ekkora összegből a futómű felújítást(kivéve ha cserélni akarjuk, máris csak a csere költsége van), motorfelújítást, ez kell, toronymechanikai felújítást, (ezt is cserélni kellene upgradekor, tehát csak csereköltségre kell számolni), mert ez kikerül, az esetleges rohadások javítását. Optikai elemek, löveg generálját. Mivel itt is csere illetve modernizálás lépne életbe a generált követően, itt is a felújítás összegében már lényegileg inkább a modernizációs költség lenne a meghatározó.
Végső soron ahogy már korábban is számolgattam, ha egy A6+ szintet akarnánk kihozni belőle, páncélbetétek cseréje, számítógép integrálva hálózatba, fejlesztett L44 löveg, új páncélbetétek, az A6-okból kiszedett és ezekbe illesztett futómű amit még csak le sem kell gyártaniuk, kiegészítő páncél és még ads és tetőre kiemelt optika és aknavédelem, akkor kaphatnánk egy újabb zlj elég komoly harckocsit darabonként egy új a7+ árának a feléből, max a kétharmadából, amiket használhatnánk még további húsz-harminc évig legalább, esetleg közben kisebb részmodernizációkkal.
De ebben a formában is gyakorlatilag ugyanúgy csúcs hk lenne, mint az a7+ a környezetünkben.
Legközelebb inkább a Leo 2 hun topikba kérdezd meg, azért van.
ON.