Persze, de megint túlmisztifikálsz. Itt most a T-72-ről van szó. Van T-72 itthon, mennek is vele, lőnek is vele. Az új eszközökhöz megkezdték a 'szemléletváltást'. Gondolom párhuzamosan egy modernizált -72 esetén is megoldanák valahogy nagynehezen. Vagy elroncsa', mer' annyira T-72? Szóval tegyük fel, Lynx alkatrészbázison megmodernizáljuk, hogy a legegyszerűbb logisztikával essünk neki.
Beül az elméleti képzésre a vegyesen újonc és rutinos T-72 személyzet, aztán az előadó közli, hogy és kapott 8,5 km-ig használható éjjelátót...Erre dühöngve felugranak a harckocsizók, hogy csinálja a faszom ezt? Vagy hány évre saccolod, amíg megtanulják elméleti és gyakorlati foglalkozásokon, főleg a rendszeresen folytatott gyakorlatokon, hogy a beleszerelt berendezéseket megtanulják alapszinten, aztán abból kiindulva magasabb szinten használni? Óvodások, vagy szellemi fogyatékosok ülnek a harceszközeinkben? Ha új vezetőállás lenne kialakítva, évekig vakarnák a fejüket, hogy kell egy rohadt szarvkormányt fogni?
A jelenkori hadviselésre meg nélkülük is megy a tervezés, képzés, mi is okozna gondot a beillesztésükben, ha alkalmassá lennének téve?
Vagy miután megépül a mosó a leókhoz, ezekkel akkor sem állnának be maguktól leveretni a sarat, ha parancsba kapnák? Vagy hol fogyatékoskodnák el a szemléletváltást, csak mer' ez a kurva T-72 még azt is elroncsa'?
Továbbra is az alap T-72-t hasonlítgatják az új Leo-khoz!
Most erre mit mondjak!
Az új Leo-kat az (új T-72-vel=>) T-90-nel kéne összehasonlítani, Urak!
...az árukkal együtt, segítek: Leo, 15m kontra 4,5m T-90 !
Jaaaa, ez már nem jó a vitapartnernek?
Más szempont:
A négy fős legénységű Leo --ebből fakadó méretének-- hátrányait nem lehet ellensúlyozni a 3 fős legénységű, jóval könnyebb, jóval kisebb célt mutató T-72-vel szemben.
Más szempontból is:
A szükséges nyugati szintű üzemeltetési és karbantartási háttér meddig fog rendelkezésre állni?
Más szempontból is:
Jön még közben valószínűleg egy szuper-zöld/szuper-balos német kormány, erős jogállamisági (?) ötletekkel, amiket meg tud támogatni, mint ahogy láttuk a Szaud-Arábia elleni embargó esetében!
2026-ig még az is felmerülhet. hogy NEM LESZ LEOPARD-2, ha nem történik meg ez, az, vagy "amaz"... !!!
Természetesen nem nyilvánosan, "csak" a háttérben "megemlítve"! "...mert ilyen ez a Pop-szakma!"
"Csak" ismét látunk egy nehezen megmagyarázható politikai/gazdasági kudarc!
Nincs "több lábon állás", nincs önállóság, függetlenség, saját érdek és annak érvényesítésének lehetősége...
A fejlettebb technikával modernizált T-72 új szemléletű üzemeltetése ugyanazokat a jelentős előnyöket hozza, mint a Leopard esetében!
Vagy annál nem működik???
Erre kiváló cáfolat az Izraeliek T-55 Achzarit átépítése, ami ár érték arányban kiemelkedő!
...ezért nem nagyon lenne jó kül-/gyártói-/politikai-érdekeknek, mert nem fog tejelni a magyar-marha/marha-magyar???
Ha összefüggésében nézzük, a modernizált T-72 kérdését, tovább javulna a dolog fekvése!
Nem véletlenül marad döntő érv a régi, kohó-szökevény, hasonlók...
Új technológiával, új anyagokkal, új szemlélettel modernizált T-72-vel sokkal kevesebb erőforrásból lehet
valóban meghatározó erőt építeni.
Nem véletlenül sikeresek mostanában a "hibrid" megoldások!
A politikai akarat hiányzik továbbra is, megtört a kb. tíz éves lendület, ismét csak futunk az események után és nem diktáljuk a tempót.
...pedig lehetne!!!
Minden technikai feltétele adott, az emberi/politikai NEM!