[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Legalább azt tudnád értelmezni,mit leirok.....De az sem megy.
Nem veletlenul irok szinte soronkent, hogy ne tudj ezzel a kifogassal eloldalazni...
Az,hogy utánanéz dolgoknak,no az már elképzelhetetlen.
Minek is?
FYI toled elteroen en nem kizarolag magyarul ertek, hanem masik 3-4 nyelven kommunikalok, szoval ezt az utananezosdit pont te szerintem inkabb ne feszegesd. :p
 

Chima3ra

Well-Known Member
2020. július 28.
295
1 038
93
A harc értek számításodban bele kalkuláltad a háttér részeket is pl reptér? Az f35 re spéci repterekkel számolj! Fel tud szállni bárhonnan az f35 és ki lehet szolgálni egy felüljáró alól?
Tessék? Miféle spéci reptereket? Az F-35 ugyanolyan reptereken üzemeltezhető,mint bármelyik másik vadászgép. Amúgy a Gripeneket véletlenül nem a Kecskeméti reptérről üzemeltetjük? Annak nem kell reptér?
Az autópályás dologról meg csak annyit,hogy az ukránok még Szu-27-el is nyomták az autópályás fel és leszállásokat. Szu-27-el,a világ egyik legnagyobb és legnehezebb vadászgépével... (Mondjuk volt,hogy közben vittek magukkal egy közlekedési táblát is szuvenírnek,ezt aláírom! :oops: :D)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
K

kamm

Guest
Az előttem lévő két hozzászóló együttes írásához annyit, hogy ezért kéne a 12 új gépet megvenni és a használtainkat pedig módosítani és mindkettőt C+-ra. A C+ nem ördögtől való svéd terv, amelyben az új AESA-sított lokátorváltozat és az E bizonyos EW rendszerei lennének beépítve.
Dehogy lennenek. Szo nincs ilyesmirol. Nem is lehetseges.

Ezzel növekszik a harcértékük.
Jajjj, ne kezdjuk ezt a sarkanyfuarus szoveget...

Az AESA nagyságrendet dob az L-L képességen METEOR-ral.
Csak eppen a Gipen E leonardos Ravenje joval komolyabb radar, mint az a mar meretre is kisebb AESA upgrade, amit utolag hekkeltek a C-hez (es egyelore sehol nincs hasznalatban sem.)
Ha valami, hat pont a Meteor miatt az E a kotelezo valasztas.
A magyar jelenelgi EBS_HU változatok se 0-ra vannak lelakva, a sárkányokban van még elég komoly tartalék. Igen egy ideig lenne két különböző típus rendszerben a 2035-2040-es évek tájékán, de az akár E és 5-6.gen valami , akár C+ és 5-6.gen valami. Az utóbbi költségkimélőbb.
Nem, az utobbi penzkidobas, mert egy elavult 1990-es design lennenek mar 10 ev mulva is. A mai legirendeszkedesre kivaloak, meg a lepukkant roman ocskavasak ellen is, de kimondottan nem ez a cel.

Amit igaz, hogy az E többet elvisz és távolabbra, az nekünk ha nem akarunk expedíciós erőkben részt venni akkor nem annyira releváns, különösen mert légi utántötés légezik.
Ez tevedes. Az expedicios tema hianyaban max az F-35 stealth modja lehet felesleges, de a sokkal fejlettebb fedelzeti EW es szenzorok stb onmagaban egy generacios ugras, a tobb es jobb mixet megengedo fegyverzeti felkeszites stb mind-mind kritikus lehet egy helyi avagy balkani legi konfliktusban is.

Az EW rendszer egyes elemeit pedig átvehetjük, akárcsak az E-hez fejesztett, de szvsz C-re is függeszhető EW konténert.
Egyreszt nem, a ketto egyaltalan nem ugyanaz (nem veletlenul nem kontener van az E-n), masreszt az mastol vesz el helyet, harmadreszt az majd akkor kell, amikor mar 2035-ot irunk, es a fedelzeti rendszert kinotte az akkori technologia (ergo a C/D++ mar labdaba sem rughat akkorra.)
 
  • Vicces
Reactions: Negan
K

kamm

Guest
Tessék? Miféle spéci reptereket? Az F-35 ugyanolyan reptereken üzemeltezhető,mint bármelyik másik vadászgép.
Qrvara nem. Olvass utana, kibeszeltuk 100x.

Amúgy a Gripeneket véletlenül nem a Kecskeméti reptérről üzemeltetjük? Annak nem kell reptér?
Hat ez az: a mostanirol elmenne a Gripen E is, mig az F-35 nem. Konkretan az osszes uj usernek komplett uj infrat kellett epirenie hozza.
Az autópályás dologról meg csak annyit,hogy az ukránok még Szu-27-el is nyomták az autópályás fel és leszállásokat. Szu-27-el,a világ egyik legnagyobb és legnehezebb vadászgépével... (Mondjuk volt,hogy közben vittek magukkal egy közlekedési táblát is szuvenírnek,ezt aláírom! :oops: :D)
Es ennek mi a relevanciaja? Mennyi eselye van, hogy Szuhoj lesz a Gripen utodja? :rolleyes:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 172
113
A harc értek számításodban bele kalkuláltad a háttér részeket is pl reptér? Az f35 re spéci repterekkel számolj! Fel tud szállni bárhonnan az f35 és ki lehet szolgálni egy felüljáró alól?
Ez idei,Taiwanon.F16 és a Mirage 2000 nem tábori körülményekre lettek tervezve,de képesek le-fel szállni autópálya szükségreptérről,és egy rövid ideig üzemelni róluk.
Finnek F18al csinálták,és csinálni fogják az F35el is.
Németek meg direkt csináltak olyan autobanh szakaszokat,amik reptérként üzemeltethetőek.
Szóval ez nem egy extra kizárolagos Gripen képesség.Tartósan meg egyik gép aem üzemeltethető igy.Svéd koncepció sem tartós repteren kivüli üzemeltetésről szól.Limitált számú bevetést lehet igy csinálni,utána vissza kell vinni a reptérre a gépet karbantartásra.Plusz ez a módszer eléggé behatárolja a gép bevetési profilját.Nem lehet a komplett fegyverraktárat hurcolászni a szükségrepterek között.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 980
8 534
113
Dehogy lennenek. Szo nincs ilyesmirol. Nem is lehetseges.


Jajjj, ne kezdjuk ezt a sarkanyfuarus szoveget...


Csak eppen a Gipen E leonardos Ravenje joval komolyabb radar, mint az a mar meretre is kisebb AESA upgrade, amit utolag hekkeltek a C-hez (es egyelore sehol nincs hasznalatban sem.)
Ha valami, hat pont a Meteor miatt az E a kotelezo valasztas.

Nem, az utobbi penzkidobas, mert egy elavult 1990-es design lennenek mar 10 ev mulva is. A mai legirendeszkedesre kivaloak, meg a lepukkant roman ocskavasak ellen is, de kimondottan nem ez a cel.


Ez tevedes. Az expedicios tema hianyaban max az F-35 stealth modja lehet felesleges, de a sokkal fejlettebb fedelzeti EW es szenzorok stb onmagaban egy generacios ugras, a tobb es jobb mixet megengedo fegyverzeti felkeszites stb mind-mind kritikus lehet egy helyi avagy balkani legi konfliktusban is.


Egyreszt nem, a ketto egyaltalan nem ugyanaz (nem veletlenul nem kontener van az E-n), masreszt az mastol vesz el helyet, harmadreszt az majd akkor kell, amikor mar 2035-ot irunk, es a fedelzeti rendszert kinotte az akkori technologia (ergo a C/D++ mar labdaba sem rughat akkorra.)
A Raven komolyabb, de az PS05-os AESA sem lehet rossz,ha pld még "félig készen" is vettek az ameriaiak belőle egy pédányt.. Persze a radartányér minél nagyobb annál jobb.).. A kérdés, ki ellen repülsz???

A balkánon szintén kérdés, hogy mi és ki ellen. NATO tagok vagyunk.. Mi nem támadunk a balkánon éppen a nemzetiségek miatt. A horvátok ellesznek a Rafikkal, a szerbek lehet, hogy szintén azokat vesznek, mások nem érdekesek ott, tehát nincs 5. gen repcsi ami ellen az E növelt képessége kéne (hozzáteszem, hogy nem gyorsabb, nem jobban manőverezőképesebb, csak távolabbra repült, v. hosszabb ideig van a levegőben és több fegyvert hordoz..

Az E-hez fejlesztettek egy vadiúj EW konténert (EAJP) is a beépített rendszereken kívül. Ezt lehet C-re, D-re is függeszteni és más típusokhoz (eurókacsa) is integrálhatónak akarják varászolni olvastaim szerint.
 
K

kamm

Guest
Ez idei,Taiwanon.F16 és a Mirage 2000 nem tábori körülményekre lettek tervezve,de képesek le-fel szállni autópálya szükségreptérről,és egy rövid ideig üzemelni róluk.
Finnek F18al csinálták,és csinálni fogják az F35el is.
Szo nem volt rola.

Németek meg direkt csináltak olyan autobanh szakaszokat,amik reptérként üzemeltethetőek.

Szóval ez nem egy extra kizárolagos Gripen képesség.
Nem ez volt a Gripen kepesseg, hanem hogy ezeket ket 4x4 tgkrol feltoltik es ujrafegyverzik a leallosavban, negyedora alatt.
Ilyesmit felejts el az amerikai vagy zsido cuccaiddal.

Tartósan meg egyik gép aem üzemeltethető igy.
Akarmeddig, amig nem kell repair.

Svéd koncepció sem tartós repteren kivüli üzemeltetésről szól.
De, pontosan arrol, hogy harci helyzetben, ha lezuzzak a reptereiket, ne vesszen veluk a legiero es a legiharc kepesseguk.

Limitált számú bevetést lehet igy csinálni,utána vissza kell vinni a reptérre a gépet karbantartásra.
Termeszetesen, de az sem feltetlenul kizarolag repteren lehet, masreszt ez egy harci helyzetrol szol, amikor azon mulik az orszag sorsa, hogy az elso 24-48 oraban kialakul-e az ellenallas, van-e legiero, avagy megsemmisul es a levegobol legyalulnak mindent.

Plusz ez a módszer eléggé behatárolja a gép bevetési profilját.Nem lehet a komplett fegyverraktárat hurcolászni a szükségrepterek között.
Ezt honnan szeded? Egyreszt fizikai akadalya biztosan nincs, a svedek is mind legiharc, mind bombakat is pakolnak tgkra, masreszt a dolog pont a szetszort titkos depokon mulilk, ahonnan ezek a refueling meg rearming teamek szedik a hadianyagot.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Giskard and Negan

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Qrvara nem. Olvass utana, kibeszeltuk 100x.
:rolleyes:
Ez a kedvencem tőled (és több más fórumozótól): ha te leírtad 100x, az kibeszéltük 100x.
Pedig nem, azt csak te írtad le 100x, ha a többiek továbbra sem értettek veled egyet, az a nem kibeszéltük, hanem elmondtad.
Ez (sajnos) még akkor is így van, ha neked van igazad.
Tudomásom szerint a Britek tervezik az F-35B autópályás üzemeltetését. (és a Typhoon-ét is), a hidegháború idején használt módszereket felelevenítve.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 172
113
Dehogy lennenek. Szo nincs ilyesmirol. Nem is lehetseges.


Jajjj, ne kezdjuk ezt a sarkanyfuarus szoveget...


Csak eppen a Gipen E leonardos Ravenje joval komolyabb radar, mint az a mar meretre is kisebb AESA upgrade, amit utolag hekkeltek a C-hez (es egyelore sehol nincs hasznalatban sem.)
Ha valami, hat pont a Meteor miatt az E a kotelezo valasztas.

Nem, az utobbi penzkidobas, mert egy elavult 1990-es design lennenek mar 10 ev mulva is. A mai legirendeszkedesre kivaloak, meg a lepukkant roman ocskavasak ellen is, de kimondottan nem ez a cel.


Ez tevedes. Az expedicios tema hianyaban max az F-35 stealth modja lehet felesleges, de a sokkal fejlettebb fedelzeti EW es szenzorok stb onmagaban egy generacios ugras, a tobb es jobb mixet megengedo fegyverzeti felkeszites stb mind-mind kritikus lehet egy helyi avagy balkani legi konfliktusban is.


Egyreszt nem, a ketto egyaltalan nem ugyanaz (nem veletlenul nem kontener van az E-n), masreszt az mastol vesz el helyet, harmadreszt az majd akkor kell, amikor mar 2035-ot irunk, es a fedelzeti rendszert kinotte az akkori technologia (ergo a C/D++ mar labdaba sem rughat akkorra.)
Kéne hozzád egy sirva és fetrengve röhögős szmájli.....
Gripen E REH rendszereinek a felét az Elbit szállitja......
Gripen E semmi olyat nem tud,amit a kolumbiai (!!!) Kfir C10P ne tudna elektronikailag.Ami azt illeti,több Gripen E EW alrendszer konkrétan ugyan az (!),ami azokon rajtvan......
Leonardo radar (ami meg olasz,nem svéd) keresési tartománya az elforgatható antenna miatt nagyobb.Dehogy EW szempontbol melyik radar jobb,azt mezei halandóként nem lehet tudni.
Személyeskedéssel meg hiába probálod pótolni a felfogóképeségbeli hiányosságaidat....
 
  • Dühítő
Reactions: Király Fika
K

kamm

Guest
Ez a kedvencem tőled (és több más fórumozótól): ha te leírtad 100x, az kibeszéltük 100x.
Nem, a leirtad != kibeszeltuk.

Ha nem ertesz meg magyarul sem, tenyleg nem kellene kekeckedned, plane ugy, hogy lathatoan nem is erted, mirol szol a vita.

Pedig nem, azt csak te írtad le 100x, ha a többiek továbbra sem értettek veled egyet, az a nem kibeszéltük, hanem elmondtad.
De, kibeszeltuk.
Oldalakon at taglaltuk mar ket eve is, hogy mi mindent kell kiepitenie az F-35-hoz minden uj felhasznalonak, repteren at a logisztikaig, sot, meg cikkek sokasagat is linkeltuk, ahol ennek az extra koltsegeit elemeztek.

Alapfoku nyelvi problemakkal fordulj mashoz.

Ez (sajnos) még akkor is így van, ha neked van igazad.
Fogalmam sincs, mi "sajnos", meg mi "van igy", az egesz katyvaszodnak ertelme zero.

Tudomásom szerint a Britek tervezik az F-35B autópályás üzemeltetését. (és a Typhoon-ét is), a hidegháború idején használt módszereket felelevenítve.
"Tudomasod szerint" - ertjuk...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
He..?
(Itt hajnal van, ostoba-hulye kerdesre ugyanolyan valasz jar.)
Akármit csinál a Gripen, nem lesz sem belső fegyvertere, sem lopakodó.
Nyakig pakolva tartályokkal lesz akkor a hatótávja mint az F-35-nek alapból.
ÉS az F-35 sem esik le ha a szárny alá még függesztenek fegyvert vagy üzemanyagot.
A két gép nem egy kávéház, ezen kár vitatkozni, nem tudom miért erőlteted.
Lehet hogy a svédek megoldásai között van egy csomó modernebb, lehet hogy jobb a szoftvere, lehetnek a svédek szimpatikusabbak, de ezeket a az F-35 leveri mint a vak a poharat mert nagyobb, erősebb, lopakodó és van belső fegyvertere.
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66
K

kamm

Guest
Kéne hozzád egy sirva és fetrengve röhögős szmájli.....
Gripen E REH rendszereinek a felét az Elbit szállitja......
Gripen E semmi olyat nem tud,amit a kolumbiai (!!!) Kfir C10P ne tudna elektronikailag.

Mar ment is az aranykopesek koze. :cool:

Ami azt illeti,több Gripen E EW alrendszer konkrétan ugyan az (!),ami azokon rajtvan......
Leonardo radar (ami meg olasz,nem svéd) keresési tartománya az elforgatható antenna miatt nagyobb.Dehogy EW szempontbol melyik radar jobb,azt mezei halandóként nem lehet tudni.
Személyeskedéssel meg hiába probálod pótolni a felfogóképeségbeli hiányosságaidat....
Gepkocsivezeto elvtars, neked kellene legalabb egyetlen nyelvet megtanulnod, praktikusan az angolt.
FYI onmagaban az, hogy az 1970-es tiszti kezikonyvekbol szedett "REH" cimszoval titulalod a sw EW rendszereket, szinte mindent elarul az egeszen alapveto hianyossagaidrol a temaban... meg azt sem erted, mirol van szo.
 
K

kamm

Guest
Akármit csinál a Gripen, nem lesz sem belső fegyvertere, sem lopakodó.
Es? Ez miota tema itt?

Nyakig pakolva tartályokkal lesz akkor a hatótávja mint az F-35-nek alapból.
ÉS az F-35 sem esik le ha a szárny alá még függesztenek fegyvert vagy üzemanyagot.
A két gép nem egy kávéház, ezen kár vitatkozni, nem tudom miért erőlteted.
Lehet hogy a svédek megoldásai között van egy csomó modernebb, lehet hogy jobb a szoftvere, lehetnek a svédek szimpatikusabbak, de ezeket a az F-35 leveri mint a vak a poharat mert nagyobb, erősebb, lopakodó és van belső fegyvertere.


Ja varjal, ertem mar. te semmit nem olvastal el az elmult 2 evben itt, es most nullarol akarod a hulyesegcuinamit ujrainditani, mert lusta vagy visszaolvasni, viszont qrvara otthon vagy az autoskartya vitaban...

... hat, ehhez a szartaposashoz keress egy hozzad hasonlo autoskartyas szinvonalu figurat (bar ketlem, hogy talalnal, igy 2-3 evvel kesobb.)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 172
113
Ez a kedvencem tőled (és több más fórumozótól): ha te leírtad 100x, az kibeszéltük 100x.
Pedig nem, azt csak te írtad le 100x, ha a többiek továbbra sem értettek veled egyet, az a nem kibeszéltük, hanem elmondtad.
Ez (sajnos) még akkor is így van, ha neked van igazad.
Tudomásom szerint a Britek tervezik az F-35B autópályás üzemeltetését. (és a Typhoon-ét is), a hidegháború idején használt módszereket felelevenítve.
Lengyelek és finnek meg az F35A-ét is.
És igazság szerint a Kfir is képes rá,mikor kipofozták a Mirage V-ből,tervezési szempont volt.Sőt,megfelelő talajú füves tábori reptérről is üzemeltethető.De azt soha senki nem csinálta.Kolumbiaiak viszont csinálják,hogy kb egy betoncsikból álló tartalék reptérre telepúlnek ki a gépekkel,és onnan harci bevetéseket repülnek.Nagyjából ugyan az,mint az autópályás üzemelés.De ezt megcsinálták a Mirage V gépeikkel is,mig voltak.Annyi,hogy azzal nyűgösebb volt,és annak hamarabb vissza kellett térnie az anyareptérre karbantartásra,mint az erre gyárilag jobban felkészitett Kfirnek.(Kfir NG különben kapna APUt is,tehát mégjobban alkalmas lenne rá.)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 172
113
Mar ment is az aranykopesek koze. :cool:


Gepkocsivezeto elvtars, neked kellene legalabb egyetlen nyelvet megtanulnod, praktikusan az angolt.
FYI onmagaban az, hogy az 1970-es tiszti kezikonyvekbol szedett "REH" cimszoval titulalod a sw EW rendszereket, szinte mindent elarul az egeszen alapveto hianyossagaidrol a temaban... meg azt sem erted, mirol van szo.
EW=electronic warfare=REH=Rádióelektronikai harc....
Mondom,személyeskedéseddel csak azt bizonyitod,hogy mekkora beképzelt,de legalább csökkent értelmű sérűlt személyiség vagy-már megbocsájs,de kénytelen vagyok ezt irni.
És ha üres nagyképű pofázás helyett utánanéznél,hogy mi is van a Gripen E "EW" rendszereiben,kik a beszállitok,akkor talán nem csinálnál magadbol bolondot.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Lengyelek és finnek meg az F35A-ét is.
És igazság szerint a Kfir is képes rá,mikor kipofozták a Mirage V-ből,tervezési szempont volt.Sőt,megfelelő talajú füves tábori reptérről is üzemeltethető.De azt soha senki nem csinálta.Kolumbiaiak viszont csinálják,hogy kb egy betoncsikból álló tartalék reptérre telepúlnek ki a gépekkel,és onnan harci bevetéseket repülnek.Nagyjából ugyan az,mint az autópályás üzemelés.De ezt megcsinálták a Mirage V gépeikkel is,mig voltak.Annyi,hogy azzal nyűgösebb volt,és annak hamarabb vissza kellett térnie az anyareptérre karbantartásra,mint az erre gyárilag jobban felkészitett Kfirnek.(Kfir NG különben kapna APUt is,tehát mégjobban alkalmas lenne rá.)
Te én kedvelem sokszor amiket írsz, de engedd el a Kfir-t (értem mi tetszik benne). Ami volt az is egy 10+ éves fejlesztés, akkor inkább vegyünk F-16 ott a sivatagból vagy bármit.
Autópályáról meg bármelyik mai vadászt lehet pár felszálásig üzemeltetni szinte, ugye volt a lenygyeleknél az összes fajta miget tesztelték erre, meg a szuhojokat is. Tök felesleges ezen egy 14-30 gépes légierőnek baszakodnia, kell 4 reptér fedezékekkel és légvédelemmel és a mi kategóriánkra ez meg van oldva. Mert ha az autópályán bohockodsz ahhoz sem csak teherautó kell: le kell zárni a pályát, szárföldi erőknek védelmet biztosítani nekik.

Nálunk nem kell nagyon gépvásárlással foglalkozni, igazából a kérdés itthon ennyi:
JAS39 Gripen C/D vagy E/F legyen a második század. Ezt a gumicsontot lehet rágcsálni, a többit felesleges szerintem.
Esetleg még hogy a dél-afrikai vagy a cseh maradékot vesszük meg, vagy a új gyártású gép lesz.
 
W

Wilson

Guest
Hogy, hogy és? Világosan leírtam, hogy ha most megrendelünk egy Gripen E századot azt kb 2027-ben tudjuk leghamarabb "beüzemelni".
EEES? Ki a lofasz mondta, hogy akkor le lesznek cserelve?

Ez csak itteni mania, kizarolag teljesen fogalmatlanok kepzelik ugy, hogy uj gep be, regi ki.
Ez nem a leroppant Passatod csereje, hanem fleet management (igen, akar mint egy ceges flottanal, gy.k.)
Ha elolvastad volna a hozzászólasomat figyelmesen akkor a cserét mint lehetőséget említettem
Hogy a lofaszba allhatna mar rendszerbe 5-6 evvel kesobb? De komolyan, ket eve beszeljuk ezt, es megint itt tartotok...?

Hanyszor vettuk vegig, mi mindent kellene teljesen nullarol kezdeni egy F-35-re atallassal, az anyagiakrol, a kiepitendo sokkal-sokkal komplexebb, agyonbonyolitott infra es egyeb minden szar ktgeirol, no meg az istentelen hosszu gyartasi sorrol nem beszelve?

Azt mar meg sem emlitem, hogy eleve (nagyon helyesen) ki lett zarva az F-35 Marothek altal, mert mar most is jol lathatoan egy kozbulso lepcso lesz a sixth gen elott (abbol is egy royal fuckup mgmt szerint, nem veletlenul probalja aggressziven csokkenteni az USAF is a Lockheed fele kitettseget, inkabb rendel minden mast.)

Komolyan, ismetelgetitek ezt a sok zoldseget megint, monomaniasan... baromi elkeserito, mintha semmit nem irtunk volna le 100x az elmult ket evben.

Ilyenkor jol latszik, micsoda pusztito hatasa van a @Negan es hasonszoruek nagyhangon hirdetett totalisan fogalmatlan marhasagainak.
Ha 2035-ben úgy dönt a magyar kormány, hogy pl F-35-t vesz akkor a 2042-s rendszerbe állás reális opció ,lásd a most folyamatban lévő lengyel beszerzést, és Maróth pl nem zárta ki annak lehetőségét, hogy 2035-2040 táján amikor körülnézünk a piacon akár F-35-t is vehetünk, amire te gondolsz az a jelenlegi helyzet.
Ja és ehhez a véleményemhez semmi köze Negannak.
De NEM IGY VAN, baszki, ertsd mar meg. Meg a sajat szamaid sem mukodnek, mert azok szerint is meg boven 2040 korul (es egy darabig meg utana is!) a C/D++ lenne a legiero gerince, ami egy rossz vicc meg felvetesnek is.

Raadasul mar MOST IS KEVES a gep; raadasul mar 10 ev mulva is egy akar tegnap megerkezett 0 merfoldes C/D++ is a 'futottak meg' legterrendeszeti kategoria lesz, nemhogy 2042-ben.
Miért nem működnek a saját számaim, jelenlegi Gripen flottánk még az üzemidejük felét sem érték el ebben az ütemben simán szolgálhatnak tovább 2040-ig.


Kamm amúgy szerintem vegyél egy nagy levegőt, hidd el ezért semmi értelme agyvérzést kapni....:)

Amit írtam csak egy a nyilatkozatokból következő lehetőség , nem biztos, hogy így fognak történni a dolgok , de ha eszerint gondolkodnak a döntéshozók, hogy 2035-2040 táján váltunk 5 vagy 6 gen gépekre akkor szerintem a Gripen E esélyei csökkennek mert nem fogunk egy 4 gen és egy 5 v 6 gen gépet rendszerben tartani.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Tök felesleges ezen egy 14-30 gépes légierőnek baszakodnia, kell 4 reptér fedezékekkel és légvédelemmel

A legtöbb mindenben egyetértek veled, de ebben nem. Tartalék reptérre nem azért költözteted a gépeket, hogy ott besáncold magad. Azért akarod diszlokálni, hogy az ellenség ne tudja, hogy épp hol van.

Sárrétre nem húzol fel atombunkert meg három légiezred gépparkját nem halmozod fel a raktárakba, miközben a katonaság gyakorlatilag nem is használja békeidőben.
1 vagy 2 gépet kiteszel oda és arra készíted fel az ottani polgári személyzetet, hogy háború esetén katonai irányítással folyamatosan cserélgessék a leszállópályát, ha van több. És a hangárokat is, amik az ellátást kiszolgálják. 15 perc és a gép elhagyja a repteret.

Nincs értelme Kecskeméttel azonos védelmet adni nekik, kell egy megerősített lérak Kecsó, ahol mondjuk a gépek fele zavartalanul üzemel és ahol a karbantartásra is vissza lehet vinni és az ország különböző polgári reptere, ahol fel tudják tölteni őket (naftával és fegyverrel) és amiért egy csapás Kecskemétre nem jelenti a légierőnk elvesztését.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan