Izrael 30 éve nem tart rendszerben Kfirt.Izrael soha nem tartott rendszerben F5,MiG21,Mi17,Mi24,T72,stb harceszközöket,amikhez dolgozott ki korszerűsitési programokat,és forgalmazza,elvégzi a termékkövetést,logisztikai ellátást,nagyjavitást,stb egyszerűen üzleti alapon.
Izrael valójában semmit nem fejlesztett ki külön a Kfir NG részére.Semmit.Mindent már létező egykori,vagy jelenlegi programokbol emel át hozzá.Ezért lehet ilyen olcsó.FBW rendszert még a franciákkal közösen dolgozták ki,a Mirage 2000 és a Kfir C2 számára,IAF Mirage III.B gépén kiprobálták (Dassaultal közösen),aztán takarékosságbol nem rendszeresitették.Lavi szintén FBW kormányvezérlésű volt,egyszerűen elővették és modernizálták.ACW szárny még a búrokkal közös fejlesztés.Már akkor kidolgozták,búr Cheetahkon kipróbálták-majd a hh végével,apartheid bukásával törölték a programot.Hajtóműcsere technológiáját még az argiknak tervezett Kfir C9/Nammer programbol származik,Nammert kinálták J79,Atar 9K50,SECMA M53,és GE404 hajtóművekkel.Argiknak nem volt végül pénzük rá,dél afrikai Super Cheetahkok viszont átépitett C2 sárkányokbol készültek-1 századuk még mindig repül (és még harci bevetéseket is csinál) Eucvadorban.Elta 2052 radar egyszerűen az Elta radarsorozat része,GaNitrid technológiás LPI AESA radar.REH randszer az Adirnak lett kifejlesztve.Kommunikációs és bevetésirányitó rendszer detto.Alap fegyverzeti csomag meg a forgalmazott zsidó fegyverzet-de kivánságra bármilyen NATO kompatibilis fegyverzetet ráintegrálnak.Ha fizikailag lehetséges,akkor nem NATO kompatibilisat is,csak az drágább.....
Ennyi a titka az olcsóságnak.Semmit nem fejlesztettek külön a Kfir NG-nek.Már meglévő technológiát hasznositanak rajta újra.Maga a sárkány éktelenűl régi technológia.Aki a MiG21et tudja üzemeltetni,annak ez a sárkány sem fog problémát okozni.Ami új benne,azt meg azért fejlesztik tovább,mert mások is használják.Vagy maga az IAF (elektronika),vagy mások (hajtómű,Gripen E-ben is GE414 hajtómű van).
A gép egyenlóre csak papirtigris,nem létezik (és ez valószinűleg igy is marad,mert nincs rá fizetőképes vásárló.Kolumbiaiak is USA segélyből vehetnék csak meg-de az amcsik momentán nem adnak zsidó gépre pénzt).Kb Mirage 2000 szintű repteljesitményt tudna nyújtani,5. generációs harcrendszerekkel.Ez jóval több,mint amit a modernizált Gripen C tud nyújtani.A becslések szerint kb a Gripen E harcértékének 90-95%-kát tudná adni-de harmad akkora áron.2019ben 35milkáért kinálták,és 10ezer dolcsis repült óra költséggel való üzemeltethetőséget igértek
És ha valaki nagyon független akar lenni az USA-tol,akkor szállitják SNECMA M53 hajtóművel is.De ez esetben kisebb lesz a hatósugara,mint GE414 hajtóművel(nagyobb fogyasztás,nem fér be az új növelt kapacitású üzemanyagrendszer).Viszont jobb lesz a hangsebesség feletti teljesitmény a franci hajtóművel.(állitólag az orosz RD93 hajtómű is beépithető,de az inkább szóbeszéd/felvetés szintű dolog,és nekünk amúgy sem opció)
IAI nem hiába zsidó cég,minden fillérért lenyúl.Kfir NG kb erről szól.És ez garantálja,hogy amig repül a gép,el is végzik a termékkövetést.Ahogy eddig is elvégezték a latino és sri lankai gépeken.