Valami ilyesmit írtam ugye pár órával ezelőtt...Gondolom beprogramozhatóak arra,hogy hasonló profillal repüljenek mintha valódi csapásmérők lennének.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Valami ilyesmit írtam ugye pár órával ezelőtt...Gondolom beprogramozhatóak arra,hogy hasonló profillal repüljenek mintha valódi csapásmérők lennének.
Ha feltételezzük, hogy vannak ilyen gépeink, akkor azt is feltételezhetjük, hogy tudnak programozott repülési profil szerint működni. Feltételezni bármit lehet, és ráadásul baromi olcsó is így... !!Gondolom beprogramozhatóak arra,hogy hasonló profillal repüljenek mintha valódi csapásmérők lennének.
Ha feltételezzük, hogy vannak ilyen gépeink, akkor azt is feltételezhetjük, hogy tudnak programozott repülési profil szerint működni. Feltételezni bármit lehet, és ráadásul baromi olcsó is így... !!
Mármint feltételezni , megcsinálni már nem biztos hogy olcsó, meg az se biztos, hogy egyáltalán lehetséges - főleg nem magyar ipari háttérrel!!
Én meg válaszoltam arra a hsz.-re, hogy "Gondolom beprogramozhatóak...", szóval ha így gondolom akkor így, ha úgy gondolom akkor úgy, ha meg amúgy gondolom akkor amúgy ... lehetne, szóval bárhogyan lehetne ha úgy gondolnánk!! Csak készen nem lenne sose, hiszen alig pár dolog hiányzik hozzá, csak a pénz, az akarat, az ipari háttér, a felhasználói háttér, a politikai szándék ... és biztos tudtok párat ti is hozzátenni. Sajnos...Írtam,hogy nekünk még ez sem menne mert nincs repképes elavult gépünk...
Én meg válaszoltam arra a hsz.-re, hogy "Gondolom beprogramozhatóak...", szóval ha így gondolom akkor így, ha úgy gondolom akkor úgy, ha meg amúgy gondolom akkor amúgy ... lehetne, szóval bárhogyan lehetne ha úgy gondolnánk!! Csak készen nem lenne sose, hiszen alig pár dolog hiányzik hozzá, csak a pénz, az akarat, az ipari háttér, a felhasználói háttér, a politikai szándék ... és biztos tudtok párat ti is hozzátenni. Sajnos...
Ez a komment értelmezhetetlen. A valódi embervezette gép reagál a fenyegetésre, pl. ahogy a líbiai Vega indításkor mindeki tepert a horizont alá, mert az AWACS látta az emelkedő rakétát.Gondolom beprogramozhatóak arra,hogy hasonló profillal repüljenek mintha valódi csapásmérők lennének.
Szerinted mi kerül többet? Az az 1 db AAM, amivel lelövik ezeket a vackokat vagy az, hogy hadrendbe kellen ezeket állítani...?Pl. egy Szerbia hogyan tudna védekezni ez ellen? Elkezdi a repülőgépeivel gépágyúzni őket? Az is jó számunkra, mert akkor a mi repülőink meg lelövöldözik a gépeiket, amíg azokat lekötik a drónok.
Nem csak a Kínaiak.Olcsó drónt csak úgy tudsz csinálni ha fogod a rengeteg elavult géped átalakítod célgéppé és felküldöd őket a normália gépek előtt azért,hogy azokra lője el az ellenség amije van.Ezt tervezik elvileg a kínaiak is Tajvan ellen.
Na ja, ez hatalmas eltérés ahhoz képest, hogy "felszáll x db szubszonikus drón és repül tökegyenesen a cél felé".Nem csak a Kínaiak.
Az USA-is pont ezt csinálja a rengeteg kivont F-16-sal.
A programjuk neve: Have Raider II - Loyal Wingman
http://www.popularmechanics.com/military/research/a26028/f-16-drone-have-raider-ii/
http://news.lockheedmartin.com/2017...ed-Martin-Demonstrate-Manned-Unmanned-Teaming
Szépen haladnak a fejlesztéssel Ők is. ("During the exercises, the F-16 planned and executed an air strike according to "mission priorities and available assets." The F-16 also managed "dynamically react to a changing threat environment" while managing "capability failures, route deviations, and loss of communication")
Akkor segítek első körben, hogy mi kéne, mert láthatólag nem megy.
Na ebből kapnál egy nagyon durva becsléssel egy olyan tömeget, amiben még nincs függestmény légellenállás, nincs a gépben semmi, csak egy üres héj és repül.
- Vegyél egy aerodinamikai alapformát, amivel dolgozni szeretnél.
- Ha az megvan, akkor skálzd fel akkora méretre, amire szerinted már lehet fegyverzetet és minden mást belepakolni.
- A felskálázás során a Cl/Cd-t tételezzük fel teljesen azonosnak.
- Állapíts meg egy max. és utazó sebességet, ehhez a Cd/Cl diagram és tömeg alapján kapod meg az utazósebességez tarotzó állásszöget és kersed ahhoz iterálva a hajtómű tolóerőt.
- Na, hurrá, ha ez megvan, akkor a gép felskálázott méretéből és Cl/Cd diagramjából számolható a sebességel az tolerő, ami a sebesség TARTÁSÁHOZ kell, de oda fel is kellene gyorsulni, erre adjál még rá kb. 30% tolóerőt.
- A fenti tolóerő fékpadi, azt a szívócsatorna képes 10-25%-kal is rontani...
- A fentiek alapján választható egy hajtómű.
- A hajtóműnek van fajlagos fogyasztása.
- Van egy elvárt hatótáv és CAP idő.
- A 7+8+9 alapján tüzelőanyag igény becsülhető.
Nézd már meg, hogy a szubszonikus turboprop MQ-9 mekkora sebességű és mekora tömeget visz. Segítek, az üres tömege 2 tonna felett van és 350 km/h-nál gyorsabban ritkán repül és van benne 1800 kg hajtóanyag. Ok, ha lentebb adsz a CAP igényből 2 órára, de növeled a sebeséget kb. a duplájára akkor a tolerő ehhez kb. négyszeres igényű. A turbofan fogyasztása alapból roszabb, mint egy turoprobé. A fajlagos fogyasztásod min. 5-6-szor rosszabb lenne távolságr és időre nézve is.
Csak a hajtómű önmagában lenne vagy 150 kg (L-39 hajműve ilyen tömegű) és a hajtóanyag legalább 800-1000 kg.
Még semmit nem tettél a gépre, de már 1 tonna felett vagy. Kapjál már a fejedhez. De tényleg... Allesmor is jó példát hozzott a 800 km/s-s CM-ekkel. Pedig azokon még külső függesztmény sincs és nem várnak el semmiféle emelkedő képességet szinte, dombomokat kell tudni megmászni. Erős a gyanúm, hogy magashegységet úgy repül át egy BGM-109, hogy a hegylánccal ph. repül sokáig, ha nagyon magasra kell menni. Nagyon kíváncsi lennék arra, hogy mi a max. magassága egy BGM-109-nek....
Na, ha dróntól elvársz 8-10 km-es csúcsmagasságot is, akkor oda bizony kell felhajtóerő, amihez nagyobb szárny is kell ---> nagyobb légellenállás --> erősebb hajtómű ---> több keró ---> nagyobb gép ---> el lehet iterálgatni egy darabig.
Mondom, fogalmatlan vagy. Nagyon.
...
Ez azt jelenti, hogy az 1.500kg-nak tervezett súlyból 600 kg a hasznos, ebből 200 kb a BVR, kb 400kg a ü-anyag.
...
Start rakétás indítás "kicsit" elvenne a konstrukciós tartalékból, de nem kell futómü, a kis súly miatt ejtőrnyővel is "egyszerüen" leszállhat, nem kell 250 km/óra alá "aerodinamikát tenni", egyszerűbb szerkezet, súly megtakarítás a konstrukciós tartalékba (tudom, startrakéta, g terhelés, DE egyirányú, elenyésző többlet súly.). Hosszú üzemidejű (mondjuk 2 üzemmódú: start/emelkedés) startrakéta, indít és felvisz 1-1.5 km-re(vagy ha lehet tovább), ledob. Jelentős üzemanyag megtakarítás .
...
Kis örömet okozna, ha valaki hibát talál, akkor tenne javaslatot is
Köszönöm!
200 kg BVR? Mi van? A légiharc rakéta tömeg és a függesztője önmagában van vagy 400 kg... 1 db-é...Nincs pilótám, -fülke, fenntartó redszerek, -súly: "elteszem tartalékba", nem veszem ki a 60:40, sárkány(+kommunikáció):ü-anyag,hasznosteher arányból, még valamennyi konstrukciós "tartalék"/megtakarítás is maradhat . Ez azt jelenti, hogy az 1.500kg-nak tervezett súlyból 600 kg a hasznos, ebből 200 kb a BVR, kb 400kg a ü-anyag.
Lásd kivel van dolgod, elfogado az 5 kN-ton, de túl kevés azt...Ebböl 5kN körüli hajtómü teljesítmény adódik. A fajlagos fogyasztás már 20 éve az orosz hajtómüveknél is 0.05 körül volt vadászgép/oktatógép üzemmódban,
Ejés leszállás. Persze. Hasán a rakétával, ha éppen nem kellett indítani. Jaj... Ennyire ostoba ötletet... A rakéta egyből kuka.. Az eje tömege hol van a számításban? Ja, hogy azt cipelini kell? Még tömeg, még felhajtóerő, még nagyob tolerő kell? Ja, hogy akkor a tüzelőanyag kevés?Start rakétás indítás "kicsit" elvenne a konstrukciós tartalékból, de nem kell futómü, a kis súly miatt ejtőrnyővel is "egyszerüen" leszállhat, nem kell 250 km/óra alá
Teli van vele az egész.Kis örömet okozna, ha valaki hibát talál, akkor tenne javaslatot is
13 kg-os ernyők tudnak 100-120 kg-os embereket egyben és épségben földre letenni. De majd 1,8 tonnára letesz 30 kg-os ernyő. Aha..- Láttál már másfél tonnát ernyővel földet érni?!...és az ernyő, ami ehhez kell az nem hely/súly?!
Láttam. 30-50 kg a civil ernyő súlya
- startrakéta (?!) ingyen van. Gondolom. Szerinted. Mekkora is kell a cucc levegőbe emeléséhez...mert ugye minek futómű...
- jah két fokozat, mert az olcsóbb. Értem.
- mindezt egy BVR rakétáért...
A célgép pár 10M$. Mindez, Azért
200 kg BVR? Mi van? A légiharc rakéta tömeg és a függesztője önmagában van vagy 400 kg... 1 db-é...
Lásd kivel van dolgod, elfogado az 5 kN-ton, de túl kevés azt...
Kérlek írd már oda, hogy milyen dimenzóban az az 0,05 mert csak pislogok, mikor az L-39 hajtóműve is max. gázon 58.6 kg/(kN·h) (0.575 lb/(lbf·h)). Az lineáris (nem igaz) karakterisztikát feltételezve ez 3,5 kN tolóerővel óránként 210 kg üzemanyag alsó hangon, de létezik nem kifogyasztható mennyiség és taralék fogalma is...
Ejés leszállás. Persze. Hasán a rakétával, ha éppen nem kellett indítani. Jaj... Ennyire ostoba ötletet... A rakéta egyből kuka.. Az eje tömege hol van a számításban? Ja, hogy azt cipelini kell? Még tömeg, még felhajtóerő, még nagyob tolerő kell? Ja, hogy akkor a tüzelőanyag kevés?
Teli van vele az egész.
Csókolom, előbb még Meteorról álmodoztál a függetlenség égisze alatt... Az már eleve 185 kg...Egy AAMRAM 120-150KG. Asszem Te írtad , A felfüggesztő 250kg??? Én kb 50 kg számoltam.(a Meteor mennyi???)
A lengyelek és csehek is tovább fejlesztettek (volna) a VSZ alkonyánaz Ivcsenkónál jobbat, egy V-4 összesen kb. 250 darabért előveszik szerintem
Az ernyő súlya belefér abba a kb 5 konstrukciós tartalékként említett tételbe.
Meglep, hogy nem említed meg a kompozitokat, mint LEHETŐSÉGET, az pl szerinted mennyi előny lenne egy (nem vagyok telhetetlen) részleges alkalmazásnál, ami miatt nem szállnak el az árak, de nyerni lehet 20-50_65 kg-t???
Csókolom, előbb még Meteorról álmodoztál a függetlenség égisze alatt... Az már eleve 185 kg...
A LAU-129 nem wingtip ponton F-16-on 113 font (51 kg), de ez csak maga a sín, a felette levő rész nincs beleszámolva, mert az alá teszed a LAU-129-et vagy amit éppen akarsz.
Ezen felül jófej és megengedő voltam, mert az egyrakétás drónnak kurvára semmi értelme, tehát két rakéta és két pilon lenne. Mikor engeded már el ezt a marhaságot? De tényleg...
Persze, mindenki hülye, csak te vagy helikopter...Minden "hibája" mellett én jó ötletnek tartom ezt a koncepciót. És mint mindennek: van előnye, hátránya...
Hogy belevauzzak én is, nem volna inkább értelmesebb kiselejtezett korábbi vadászgépekből mondjuk az egykori Mig-21, Mig-29 stb,( bár ezek már sosem tudnának repülni hála a szakszerű MH-nak) felállítani egy két százados mennyiséget és a QF-16, QF-4 mintájára, azokat teletöltve illetve felfegyverezve célra vezetni mint egy Tomahowkot vagy Kalibr-t? Netán némi Gripen kíséret mellett? Mellesleg fogyasztaná az ellenfél légvédelmi rakétáit is, míg ha gépeket küldenek ellenük a bolyban elrejtőzött Gripenek okoznának kellemetlen perceket az érkező ellenséges gépeknek. Bár elég ez elég labilis lábakon álló teória az eltérő radarkeresztmetszet, zavarásvédelem stb miatt.