Koszonom amint le adom a szolgálatot meg hallgatomIdőzítettem, de az egészet érdemes meghallgatni!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Koszonom amint le adom a szolgálatot meg hallgatomIdőzítettem, de az egészet érdemes meghallgatni!
Sztem a Gripen megtartása és a bővítés az elsődleges irány. Mind az üzemeltetés költsége, mind az eddigi tapasztalatok hasznosítása. Itt a bővítés alatt nem a +4 gépet értem , hanem a plusz 1 századot....és vajon abból "tízből" melyikre van pénzünk belátható időn belül?
A legolcsóbb és azért legvalószínűbb Gripenek tovább üzemeltetése, elvégre 2026-ban magyar tulajdonba kerülnek...
Szerintem is marad a Gripen, mert ez a legolcsóbb megoldás. Szóval jól hangzik hogy "van 10 ajánlat" csak az árcetli mindegyik végén többszöröse a jelenlegi Gripen flotta modernizálásának és esetleges bővítésének.Sztem a Gripen megtartása és a bővítés az elsődleges irány. Mind az üzemeltetés költsége, mind az eddigi tapasztalatok hasznosítása. Itt a bővítés alatt nem a +4 gépet értem , hanem a plusz 1 századot.
Az biztos ha váltunk, vannak ajánlatok, itt lassan de biztosan a Rafale lehet sanszos.
De a kérdés mit kezdünk a Gripen századdal??? Bagoert maradhat, továbbadjuk? 2 tipusos üzemeltetés?
A legjobbnak a Gripen C+E verzió tűnik.
Egy szerencsénk van, talán a svédeknek ez legalább olyan fontos, mint nekünk. És itt a svédek kormányváltásban sem reménykedhetnek. Akkor sanszosabb az amcsi (lásd cseh tapasztalat) vagy a francia gép .
A cikkíró kicsit csúsztat, a dr. min. eln. úr nem is két pével mondta!Látjátok!!!
Egyetlen sürgető körülményt sem lát a svéd NATO-csatlakozás ratifikációjára - jelentette ki Orbán Viktor. Svédország biztonságát semmi sem fenyegeti. A svéd-magyar stratégiai kapcsolatoknak pedig egyetlen eleme sincs, ami sérülne, ha Magyarország kikövetel magának a tiszteletet Svédországtól, és csak utána támogató döntést hozni Svédország NATO-csatlakozásról.
“Ne vicceljünk már! Legalább tíz ajánlat van az asztalon” - mondta a Grippenek kapcsán Orbán Viktor, egyértelművé téve, hogy ez sem sürgető szempont, és úgy fogalmazott: “nehogy már politikai szempont legyen” a Grippenek vásárlása.
Ha 10 másik ajánlat van, akkor gyakorlatilag egy sincs. Ha azt mondja másik kettő, akkor rezeg a léc, így sztem most még nem. De fél év múlva már ez nem biztos.Szerintem is marad a Gripen, mert ez a legolcsóbb megoldás. Szóval jól hangzik hogy "van 10 ajánlat" csak az árcetli mindegyik végén többszöröse a jelenlegi Gripen flotta modernizálásának és esetleges bővítésének.
A Rafale max akkor lehetne, ha pofátlanul kedvező 2040-ig szóló lízinget vagy hitelt kapnánk rá. Ennyire azért nem szeretnek minket a francik...
Ezt a hirdetést valószínűleg azért most nyomta be a SAAB, mert az elmúlt egy hétben a norvég F-35-ösök és a lengyel F-16-osok is autópályás üzemet gyakoroltak...Most hogy erről beszélünk máris dobálja a LinkedIn a Saab híreket.
Vagy csak 4 órája tette fel a SAAB és azért dobálja felEzt a hirdetést valószínűleg azért most nyomta be a SAAB, mert az elmúlt egy hétben a norvég F-35-ösök és a lengyel F-16-osok is autópályás üzemet gyakoroltak...
Ne gondold az üzlet az üzlet a politika meg egy kicsit más, nem kell ezekből sok mindent levonni.Szerintem a svéd project a későbbiekben sok jóra nem számíthat!A beszéd alapján.
Persze, Silvionak ezért dobja most fel. De a Saab meg valószínűleg azért reklámozza most épp ezzel a Gripent, mert mindenki autópályás üzemet gyakorol...Vagy csak 4 órája tette fel a SAAB és azért dobálja fel
Kivéve mi! Az üresen pangó sokszor tökegyenes M6-os ideális lenne rá. Szerintem egy komplett leszállás, újratöltés és felszállás lefuthatna anélkül, hogy egyetlen autósnak is feltűnne: egyszer 40 percig mentem rajta úgy hogy egy autóva sem találkoztam.Persze, Silvionak ezért dobja most fel. De a Saab meg valószínűleg azért reklámozza most épp ezzel a Gripent, mert mindenki autópályás üzemet gyakorol...
Ebben a cikkben sok minden van részben pár hülyeség is.
Amerikai gyártás??
A kezdeményezés értelmében az Aero és a PGT a repülésoktatási szolgáltatások bővítésére és az L-39NG gyártásának az Egyesült Államokban történő létrehozására összpontosít.
Tartalmazza továbbá a folyamatos repülőgépgyártást, az alkatrészeket, a logisztikát, a repülőgép-tesztelést és a képzési létesítmények üzemeltetéséhez nyújtott segítséget.
A partnerek egy új regionális karbantartási és frissítési központ létrehozására törekednek, valamint az L-39NG-k licencelt gyártását is be kívánják állítani.
F-35 képzéshez???
Vettük az NG [L-39NG"-t, és néhány dolgot hozzáadunk hozzá küldetésszoftver és küldetésszámítás formájában" - magyarázta David Patrick, a PGT repülésoktató megoldásokat szolgáltató vezérigazgatója a sajtóban. eligazítás Farnborough-ban.
Az ilyen fejlesztések lehetővé tennék a szintetikus elemek befecskendezését az élő edzési forgatókönyvekbe, valamint az ötödik generációs vadászgép-kiképző taktikák érzékelőfúziójával történő gyakorlását – tette hoz zá
Portugália??
Az L-39NG-re az Aero korábban Magyarországról (12 repülőgép), Portugáliából (12 további hat opcióval), Szenegálból (4) és Vietnamból (12) kapott megrendelést, Ázsiában pedig a cseh cég kínálja a repülőgépeket. Malajziában, a Fülöp-szigeteken és Thaiföldön zajló programokra.
Ha jól emlékszem, a Gripennél a "minimál upgrade" szerződés már alá lett írva, de a +10 év support szerződés még nem.Szerintem is marad a Gripen, mert ez a legolcsóbb megoldás. Szóval jól hangzik hogy "van 10 ajánlat" csak az árcetli mindegyik végén többszöröse a jelenlegi Gripen flotta modernizálásának és esetleges bővítésének.
A Rafale max akkor lehetne, ha pofátlanul kedvező 2040-ig szóló lízinget vagy hitelt kapnánk rá. Ennyire azért nem szeretnek minket a francik...
Jó ötlet! Lenne értelme az alagútaknak.Kivéve mi! Az üresen pangó sokszor tökegyenes M6-os ideális lenne rá. Szerintem egy komplett leszállás, újratöltés és felszállás lefuthatna anélkül, hogy egyetlen autósnak is feltűnne: egyszer 40 percig mentem rajta úgy hogy egy autóva sem találkoztam.
A külön ráépített kamu-alagutak fedezéknek is elmennek...
Törökre gondoltam én is.Ha jól emlékszem, a Gripennél a "minimál upgrade" szerződés már alá lett írva, de a +10 év support szerződés még nem.
Ha nem írjuk alá, akkor kb. 2027 közepére nincs működöképes Gripenünk. Azaz mindenképp alá kell írni valamit, mert különben kidobottt pénz az upgrade és a Gripen rendszeresítés teljes költsége, ezért a 14 Gripen valószínűleg marad.
Hogy ezen kívül mi lesz? Jelenleg bármi lehet, amit be lehet úgy jelenteni hogy még sokáig nem kell érte fizetni. Másrészt az ország szekerének rúdja jelenleg kelet felé áll...
Mi lehet az a 10 ajánlat?
1. a jelenlegi 14 Gripen 2036-ig (mert valószínűleg bedobtuk a svédeknek azt is hogy mi is kiszállunk)
2. + C/D Gripenek a jelenlegiek mellé (mint legolcsóbb megoldás)
3. E/F Gripen
4. C/D + E/F valamilyen kombinációban
5. török TF-X Kaan (amíg Erdogan az elnök, lehet izgulni hogy ez lesz, hamarosan elvégzi az első repülését, ami jó alkalom lehet egy bejelentésre...)
6. KF-21 Boramae (a program jól halad, a dél-koreaiak adnak mellé hitelt is, úgy tűnik hogy mások is rendszeresítik)
7. Rafale (a franciák biztos megpróbálják kihasználni a politikai széljárást és megint szivesen megszavaznak nekünk valamit ha előbb rendelünk)
8. Eurofighter (mindenhol próbálkoznak, de nem sok esélyük van, még akkor sem ha beszállítást ígérnének a FCAS-hez)
9. F-35 (de biztos próbálkoznak még az F-15/F-16-tal is, csak az amerikai ajánlatoknak jelenleg nincs sok esélye)
10. Global Combat Air Programme (GCAP) - angol, japán, olasz program lett... (nem tűnik valószínűnek, de ki tudja miről tárgyalt Tömböl László a Leonardonál... de amíg ez szériaérett lesz, addig is kell valami, ezért valószínűleg marad a 14 Gripen C/D.)
Így a legvalószínűbb hogy várunk és nem veszünk semmit, mert az nem kerül pénzbe. A 14 Gripenre a +10 évet meg ráérünk aláírni 2026 elején is.
Nem valószínű, hogy Trump visszajön - a félidős "vörös hullám" is elmaradt: szentáusban nem kerületk többsébe, az alsóházban is éppen hogy többségük van. A felmérések szerint republikánus szavazók 20-25%-nak is vállalhatatlan Trump. A győzelemhez meg az összes repi szavazó kell meg a bizonytalanok egy része.Durva konteo csak erős idegzetűeknek.
Szal nem lesz döntés jövő év végéig.
Ha visszajön Trump lerendelünk két 35-ös századot. Ez a csehekkel együtt 60 gép lesz.
A németek fele ennyi gépre beszállhatnak a Rheinmetall-on keresztül a gyártásba, a megnövelt kereslet miatt.
Ilyen alapon erre a 60 gépre komolyabb falat is eshet felénk akár a Rheimmetall-on keresztül.
Sőt ezt se feledjük.
De itt még mindig a gyenge pont, mi lesz a kifizetett cseh és magyar Gripenekkel, amik szinte ingyen maradhatnának. Erre a cseheknek sincs válaszuk, bár nagyon tekernek a 35-ösre.
Azt tudjuk, hogy a briteknél pontosan milyen képzésre használják a Gripeneket?
Faszság ezekkel áthidalni a L-39NG és az F-35 közti lyukat?
Merész húzás volt a Kfirt meg sem említeni! @Negan riadó!Ha jól emlékszem, a Gripennél a "minimál upgrade" szerződés már alá lett írva, de a +10 év support szerződés még nem.
Ha nem írjuk alá, akkor kb. 2027 közepére nincs működöképes Gripenünk. Azaz mindenképp alá kell írni valamit, mert különben kidobottt pénz az upgrade és a Gripen rendszeresítés teljes költsége, ezért a 14 Gripen valószínűleg marad.
Hogy ezen kívül mi lesz? Jelenleg bármi lehet, amit be lehet úgy jelenteni hogy még sokáig nem kell érte fizetni. Másrészt az ország szekerének rúdja jelenleg kelet felé áll...
Mi lehet az a 10 ajánlat?
1. a jelenlegi 14 Gripen 2036-ig (mert valószínűleg bedobtuk a svédeknek azt is hogy mi is kiszállunk)
2. + C/D Gripenek a jelenlegiek mellé (mint legolcsóbb megoldás)
3. E/F Gripen
4. C/D + E/F valamilyen kombinációban
5. török TF-X Kaan (amíg Erdogan az elnök, lehet izgulni hogy ez lesz, hamarosan elvégzi az első repülését, ami jó alkalom lehet egy bejelentésre...)
6. KF-21 Boramae (a program jól halad, a dél-koreaiak adnak mellé hitelt is, úgy tűnik hogy mások is rendszeresítik)
7. Rafale (a franciák biztos megpróbálják kihasználni a politikai széljárást és megint szivesen megszavaznak nekünk valamit ha előbb rendelünk)
8. Eurofighter (mindenhol próbálkoznak, de nem sok esélyük van, még akkor sem ha beszállítást ígérnének a FCAS-hez)
9. F-35 (de biztos próbálkoznak még az F-15/F-16-tal is, csak az amerikai ajánlatoknak jelenleg nincs sok esélye)
10. Global Combat Air Programme (GCAP) - angol, japán, olasz program lett... (nem tűnik valószínűnek, de ki tudja miről tárgyalt Tömböl László a Leonardonál... de amíg ez szériaérett lesz, addig is kell valami, ezért valószínűleg marad a 14 Gripen C/D.)
Így a legvalószínűbb hogy várunk és nem veszünk semmit, mert az nem kerül pénzbe. A 14 Gripenre a +10 évet meg ráérünk aláírni 2026 elején is.
Ár-érték arányban pedig még mindig a Kfir NG a legjobb ajánlat.Nem valószínű, hogy Trump visszajön - a félidős "vörös hullám" is elmaradt: szentáusban nem kerületk többsébe, az alsóházban is éppen hogy többségük van. A felmérések szerint republikánus szavazók 20-25%-nak is vállalhatatlan Trump. A győzelemhez meg az összes repi szavazó kell meg a bizonytalanok egy része.
Merész húzás volt a Kfirt meg sem említeni! @Negan riadó!
Szerintem nem kell szó szerint érteni a 10 ajánlatot. Szerintem csak annyit akart mondani, hogy van más megoldás is.
Elvben lehet hogy van más megoldás, csak nem hiszem hogy van laza 2-3 milliárd dollárunk egy új vadászgép flottára...
A legvalószínűbb forgatókönyv, hogy velünk marad a Gripen 2020-as évek végéig legalább.
Felsírok, ha Molni okosságára gondolok....Persze, Silvionak ezért dobja most fel. De a Saab meg valószínűleg azért reklámozza most épp ezzel a Gripent, mert mindenki autópályás üzemet gyakorol...
Inkább attól tartok, hogy ha a Grippenek magyar tulajdonba kerülnek, úgy el lesznek hanyagolva, mint a MiG-29esek voltak, mintsem attól, hogy új gépeket veszünk.Ár-érték arányban pedig még mindig a Kfir NG a legjobb ajánlat.
Semmire sincs pénzünk,vajda csak a sokott sódert nyomta,a szokott nagyképű módra.
Szerintem még normális Gripen korszerűsités se lesz.MS20 az csak upgrade.
Továbbra is azt mondom,hogy nem szabad új gyártású 4G gépet vennünk,egyszerűen nem érik meg az árukat.Már a megrendeléskor elavultak.