Akár lehetne is - kérdés hogy azzal redeljük-e az új gépeket.
On April 8, Saab flew its new Active Electronically Scanned Array (AESA) X-band radar in a Gripen fighter (800) for the first time, at Saab’s Linköping airfield.
www.saab.com
Ez elég valószínű amúgy , mivel nem hiszem hogy régi radar gyártásban van még.
A meglévő flotta nagyobb fokú upgradje is esélyes lehet hogy 2035-40-ig tervezik üzemeltetni őket.
Olvass utána! 1,1 Machot tud 6 rakétával után égető nélkül, mert sokkal jobb az aerodinamikája mint az F-16-osnak. Pl. a hajtóművet áramvonalasan körül ölelő test jelentősen csökkenti a légellenállást - ez az egyik oka, hogy tud supercruise-t.
Az alábbi videóban egy repülőmérnök magyarázza el, hogy mennyire fontos a farokrész kialakítása légellenállás szempontjából - az egyik példa a Gripen:
Az F-16 és egy teljesen
upgradelt Gripen-C között nincs jelentős különbség: pár dologban az egyik jobb valamivel, pár dologban a másik. F-16 talán legnagyobb előnye a nagyobb fegyver terhelés.