Mindenki tudja, hogy az csak reklám, mi is, nem kell ezzel érvelni, mert az én szememben is csak egy fecni......a SAAB reklámja nem erről szól...
A SAAB mindig is erős volt reklámban és kommunikációban, a Gripen egy fegyverrendszer egy jó marketinggel. Azt el kell ismerni, hogy a lehetőségeikhez képest jó összerakták, csak ugye - Te is irtad - a követelmények az akkori svéd igényekhez voltak igazítva, azóta viszont már változott a világ...próbálják is foltozni a dolgokat, lásd E/F változat...
De olyat kijelenteni, hogy a Gripen a világ egyik legdrágább gépe - mert hasonló jelzőt már többször irtál -, úgy hogy gőzünk sincs arról mi mindent tartalmaz a bérlet és mennyi ill. hogy hogyan működik részleteiben az üzemeltetés, pont oly merész kijelentés, mint hogy a Gripen a legolcsóbb.
A magyar Gripenek repképessége még nem múlt a svéd hozzáálláson ezidáig, az alkatrészellátottság zökkenőmentes és minden bizonnyal minden cserealkatrész a bérlet része mivel repórákat bérlünk. Arra akarok utalni, hogy ha pl. mind a 14-ben elszáll a hajtómű akkor azt a svédek kontójára cserélik. Képzeld el ezt majd két év gari után a szlovák Falconoknál, és add hozzá a költségekhez. Nem a legjobb példa, de az ilyen mértékű üzembiztonságot is meg kell fizetni.
Hasonlitgatni igy bármilyen F-16+pár év support+tertalékalkatrész/hajtómű+fegyverzet csomagot egy repült óraszámra kötött bérelt Gripen "csomaggal" szerintem tökre felesleges, mert tényleg alma/körte esete...