Milyen meglepő, hogy egy egyhajtóműves gép olcsóbb, mint a kettővel repülők. Egy F-16-tal kellet volna összevetni költségek terén.
A magyar líznig díjat meg nem felejtem el. Ha ennél olcsóbb a gép teljes üzemeltetése akkor kapják be a pofátlan túlárazást és kábítsanak mást...
OK Balázs, de a svájci tenderre nem jelentkezett be a LM, tehát miért hasonlították volna a Griffet vele. Azokat tanulmányozták, akik jelentkeztek.
A magyar lízingről meg annyit, hogy egyrészt feltételezés, de az üzemeltetési kultúránkat és a politka és a hadsereg viszonyat (fél évvel ezelőttig alulfinanszírozottság) miatt a beszerzett F-16-sok fele ott lenne Kecson a dzsindzsásban..
Annyi a lízingdíj amenyit a felek kialkudnak
nem írok le neveket. Autólízing 4 évre. ára: X forint volt. tavaly más "nyerte" A NER közbeszólt, és megmondták kinek kell nyerni. A lízingköltség azonos kategóriájú autók esetében is a duplájára nőt, semmilyen + szolgálatatással...
Vissza a Griffhez, eddig 4x módosították a szerződést.
Ezért az üzemeltetési költségekhez az ilyen típusú lízingszerződéseket soha nem szabad számolni. Az külön kategóra. Azért jó a svájci és szlovák példa.. Vszeg van más is, csak annak nem nyilvános az anyaga.
Az azonban biztos, hogy a két hajtóműves drágább mint az egyes, és az is igaz, hogy annak a légierőnek amely sokáig és intenzíven akarja használni a gépmadarat és tényleges konflikusokban vesz részt folyamatosan, ráadásul viszonylag nagy távolságra, annak egyértelműen a Vipert kell választani a Griffel szemben. Ugyanakkor térségünben azonos feltételek mellett a max 120 repült órát figylembe véve, és a tényleges használat, beszerzendő fegyverzet stb. összevetése után elégséges a svéd gép..
Persze jobb szerződéssel (de jobb üzemeltetői hozzállás is kell hozzá, és akkor nem kell lízing).