[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 208
11 000
113
Utána mondta az egyik francia pilóta hogy amit a magyar személyzet művelt, az extraordinary volt. Aztán a mi bandánk katona tagjai nem győztek mosakodni, meg mondani hogy hát igen, a magyar honvédségnél a pilóták ilyen istenkomplexusban szenvednek.

Gondolom az Ancsa pilóták abból indultak ki, hogy a ker. pilóták sem állnak neki az utasok csomagjait pakolni.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
835
4 237
93
Gondolom az Ancsa pilóták abból indultak ki, hogy a ker. pilóták sem állnak neki az utasok csomagjait pakolni.
Szerintem meg nem ugyanaz, mikor látod hogy a saját magyar katona bajtársaid, akiknek a fele tiszt és főtiszt, ( csak azért irom, mert tudom hogy vannak akik rangkórságban szenvednek) elkezdik pakolni a csomagokat tőled 5 m távolságra, meg látod hogy a francia hajózó személyzet is segít, te meg nézel mint egy birka, mert a magyar honvédségben neked előjogaid vannak, és még külföldön is büdös megfogni egy csomagot. De legyen, nem kell mindenkinek más nemzetek szokásait átvenni, csak arra céloztam, hogy tapasztalat ez is. Hogy másképp is lehet.

Mi köze egy kereskedelmi pilótának ehez? Nekem sem dolgom hogy pakoljak. Meg a shift leadereknek sem volt az, meg a deputy provost marshallnak sem volt az a dolga, meg a financial officernek sem. Szóval akkor akár maradhatott volna a raktérben minden, aztán néztünk volna egymást órákig mint az ökrök a vályúnál....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 467
31 844
113
Lehet, de ez a Storm Shadow operátort nem érdekli.
A hsz második fele a lényegesebb.
Ha oda jutunk az idióta politikánkkal,hogy a szomszédaink nyugati támogatással nekünk esnek,teljesen mindegy,hogy milyen haderőnk van.
Blast radius, nem akciórádiusz. Tudod mi a különbség?
Azzal,hogy Mk83 légibomba hatóerejű harci része van,ezt a kérdést megvállaszoltam.
És akkor pár szót a légierő mellett is.
Nincs baj a 18 gépes légierővel, ha az 18 különböző lokációban van széttelepítve.
És egyenként légvédelemmel levédve. Legalább háborús időkre.

Ez is az ukrán háború tapasztalata, mert az ukránok már a támadás éjszakáján szétpakolták a gépeiket. Pl a Szu-25-ösökkel átmentek használatból kivont régi repterekre, de mentek a többivel is autópályaszakaszokra. És ott a sok betonfedezék is.
Nem véletlen, hogy az orosz idáig jóformán csak akkor semmisített meg ukrán repülőtechnikát, ha az a levegőben volt. Arányaiban jóval kevesebb semmisült meg a földön.
Ez viszont fontos dolog.De akkor is szükség van a jol felszerelt légi bázisra,mert kitelepülésből nem lehet tartósan harcolni.Időről-időre a gépeknek vissza kell térniük a karbantartó bázisra.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 208
11 000
113
Szerintem meg nem ugyanaz, mikor látod hogy a saját magyar katona bajtársaid, akiknek a fele tiszt és főtiszt, ( csak azért irom, mert tudom hogy vannak akik rangkórságban szenvednek) elkezdik pakolni a csomagokat tőled 5 m távolságra, meg látod hogy a francia hajózó személyzet is segít, te meg nézel mint egy birka, mert a magyar honvédségben neked előjogaid vannak, és még külföldön is büdös megfogni egy csomagot. De legyen, nem kell mindenkinek más nemzetek szokásait átvenni, csak arra céloztam, hogy tapasztalat ez is. Hogy másképp is lehet.

Mi köze egy kereskedelmi pilótának ehez? Nekem sem dolgom hogy pakoljak. Meg a shift leadereknek sem volt az, meg a deputy provost marshallnak sem volt az a dolga, meg a financial officernek sem. Szóval akkor akár maradhatott volna a raktérben minden, aztán néztünk volna egymást órákig mint az ökrök a vályúnál....

Attól még pilóta úrék grófokként tekintenek magukra, és valami ilyen logika mentén volt büdös nekik pakolni.
 
  • Dühítő
Reactions: vasszekely

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 348
13 871
113
Gondolom az Ancsa pilóták abból indultak ki, hogy a ker. pilóták sem állnak neki az utasok csomagjait pakolni.
De, fordult elő olyan, hogy pilótaként beugrasz, mert a földi kiszolgálók valami okból nem jönnek, de az utasoknak meg kell a cucc - charterezésnél jellemző, isten háta mögötti kis reptereknél.
Ez simán emberi faktor, mindegy pilóta e az illető vagy mondjuk bankár. A facebook pilótáknak pl. rendszerint büdös bármi, amitől bepiszkolódhat az inge - de a többség szó nélkül feltörli a kiömlött kávét vagy bemászik a rádiótérbe...
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
916
10 433
93
Amíg nem veszel részt éles, téttel rendelkező bevetésen, addig nem tudod meg, mennyit ér a kiképzésed. Ugyanígy nem tudod meg, hogy mennyit ér az a struktúra, amit kigondoltál, amíg nem használod arra, amire való. Az éles bevetésnél nincs jobb kiképzés.
Hiába tudsz a gyakorlótéren mindent frankón, ha lefagysz élesben.
Ebben van igazság, de. A missziókban kétféle ország vesz részt: aki befolyást, és ezzel anyagi hasznot szerez, és az akit behülyítenek hogy ezzel ő is az igazság bajnoka a jó csapatban, közben csak egy bepalizott finanszírozó. Na ezért van itthon emberekben ellenérzés a missziókkal kapcsolatban. Járulékos haszna hogy egy nagyon szűk állomány tapasztalatot szerez, persze.
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
916
10 433
93
Még mindig nem igazán értem ,hogy mit is akarsz kihozni most ebből. Senki nem vitatja,és én is teljesen egyet értek veled abban,hogy mennyire fontos (lenne) a légvédelem és a tüzérség kiépítése megfelelő minőségben és megfelelő mennyiségben. De! Azzal mi a problémád,ha emellé még tudsz emelni 14 Gripent is? Ha meg 14 helyett 24-28 géped van már az mekkora pluszt jelent? És miért hozzuk ezeket a számokat? Talán mert most lett a Gripen support meghosszabítva 2036-ig és beszerezve plusz 4 gép? És itt böki a csörét sokaknak az,hogy ez a 4 gép,bár legalább valami,de tényleg "csak" a missziózós mennyiség, hogy ha épp a baltikumban kell repkedni akkor is legyen itthon egy teljes század. Ehelyett 10-14 géppel már fel lehetett volna állítani egy újabb századot. Árban ennél kedvezőbb megoldás nem nagyon lesz a légierő már érezhető mennyiségű bővítésére. 24-28 Gripen elég lenne mindenre is? A legkevésbé sem, de azért ne csináljunk úgy,mintha ekkora mennyiség lófasz se lenne, főleg a térségünkben.
Mert a plusz gépeket nem emeled fel. Mert egy fekete folt marad utánuk a betonon. Foltnak.meg drága. A 4 gép a Nato vállalás miatt kell pl. baltikum. A többit addig nem szabad megvenni amíg nem tudod a földön megvédeni.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 485
121 160
113
Ebben van igazság, de. A missziókban kétféle ország vesz részt: aki befolyást, és ezzel anyagi hasznot szerez, és az akit behülyítenek hogy ezzel ő is az igazság bajnoka a jó csapatban, közben csak egy bepalizott finanszírozó. Na ezért van itthon emberekben ellenérzés a missziókkal kapcsolatban. Járulékos haszna hogy egy nagyon szűk állomány tapasztalatot szerez, persze.
Hát az a nagyon szűk az leginkább a ceg több mint fele...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 659
46 795
113
Ebben van igazság, de. A missziókban kétféle ország vesz részt: aki befolyást, és ezzel anyagi hasznot szerez, és az akit behülyítenek hogy ezzel ő is az igazság bajnoka a jó csapatban, közben csak egy bepalizott finanszírozó. Na ezért van itthon emberekben ellenérzés a missziókkal kapcsolatban. Járulékos haszna hogy egy nagyon szűk állomány tapasztalatot szerez, persze.
Milyen szűk állományról beszélsz?
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 617
5 385
113
Szerintem meg nem ugyanaz, mikor látod hogy a saját magyar katona bajtársaid, akiknek a fele tiszt és főtiszt, ( csak azért irom, mert tudom hogy vannak akik rangkórságban szenvednek) elkezdik pakolni a csomagokat tőled 5 m távolságra, meg látod hogy a francia hajózó személyzet is segít, te meg nézel mint egy birka, mert a magyar honvédségben neked előjogaid vannak, és még külföldön is büdös megfogni egy csomagot. De legyen, nem kell mindenkinek más nemzetek szokásait átvenni, csak arra céloztam, hogy tapasztalat ez is. Hogy másképp is lehet.

Mi köze egy kereskedelmi pilótának ehez? Nekem sem dolgom hogy pakoljak. Meg a shift leadereknek sem volt az, meg a deputy provost marshallnak sem volt az a dolga, meg a financial officernek sem. Szóval akkor akár maradhatott volna a raktérben minden, aztán néztünk volna egymást órákig mint az ökrök a vályúnál....
MINDEN pilóta ilyen aki feladatban van, függetlenül a nemzetiségtől! Ne kerverjük össze őket a "pihenőssel"!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 237
61 635
113
Azzal,hogy Mk83 légibomba hatóerejű harci része van,ezt a kérdést megvállaszoltam.
Azt ugye tudod, hogy a Kinzsal harci része önmagában meghaladja egy Mk83-as bruttó tömegét?
Egy 4.5 tonna indulótömegű masszív rakétatestről beszélünk, amelynek az égésvégi tömege is másfél-két tonna és közel 3 Mach-al csapódik be a célba.
Hol van ehhez képest egy 454 kg-os Mk83-as bombácska a maga épphogy szuperszonikus becsapódásával és a szerény 250+ kg-os töltetével?
Amit egy Kinzsal becsapódása a célban leművel, az leginkább egy megerősített orrészű KAB-1500-ös, vagy stílszerűen az egykori 3000 fontos harcirészű szubszonikus AGM-86C ALCM becsapódásához hasonlítható.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 467
31 844
113
Azt ugye tudod, hogy a Kinzsal harci része önmagában meghaladja egy Mk83-as bruttó tömegét?
Egy 4.5 tonna indulótömegű masszív rakétatestről beszélünk, amelynek az égésvégi tömege is másfél-két tonna és közel 3 Mach-al csapódik be a célba.
Hol van ehhez képest egy 454 kg-os Mk83-as bombácska a maga épphogy szuperszonikus becsapódásával és a szerény 250+ kg-os töltetével?
Amit egy Kinzsal becsapódása a célban leművel, az leginkább egy megerősített orrészű KAB-1500-ös, vagy stílszerűen az egykori 3000 fontos harcirészű szubszonikus AGM-86C ALCM becsapódásához hasonlítható.
Kinzsal az Iskander légi inditású változata.Oké,az első változatok harci része volt 450kiló,a mostani fejlesztett modell már 500-700kilós harci résszel rendelkezik.Hogy a Kinzsal harci része mekkora pontosan,azt nem tudjuk.
Jó,nem Mk83,hanem Mk84 légibomba.
De lehet KAB-1500 is,a lényegen nem változtat.Egy rendesen működő,jol vezetett katonai légibázisnak egy,vagy féltucat KAB-1500 becsapódás után is működőképesnek kell lennie.
Ha csak a reptéren rendesen szét vannak telepitve a gépek,egy db Kinzsalnak csak egy db repülőgépet szabad tudnia megsemmisitenie.Ha tucatnyi Kinzsal csapódik a felszállómezőbe,a jol felkészitett kárelháritásnak 24órán belül újra üzemképesnek kell tudnia tennie a repteret.De szerintem már 1-2 óra mulva is legalább inditani tudnak gépeket tartalék reptérre való áttelepülésre,minimál terheléssel valamelyik gurulóútrol.
Nukleáris harci rész nélkül a kinzsal egy roppant kellemetlen,de egyáltalán nem végzetes csapásmérő eszköz.Tud érzékeny veszteségeket okozni,de végzeteseket nem.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Árpicsek

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 940
48 714
113
Ha tucatnyi Kinzsal csapódik a felszállómezőbe,a jol felkészitett kárelháritásnak 24órán belül újra üzemképesnek kell tudnia tennie a repteret.
Nem tudom milyen világban élsz, de ha az egyik félnek van módja egy tucat Kinzsalt küldeni egy reptérre, akkor annak lesz módja ezt megismételni is, mondjuk pár óra múlva (hogy a kárelhárítókat is úgy kelljen összetakarítani). Meg utána mégegyszer.

Ha jól emlékszem, abból indult a beszélgetés, hogy a vadászbombázó flottánk számára hatalmas kitettség, hogy gyakorlatilag egy bázison léteznek, és nincsenek széttelepítve. A fent vázolt fenyegetettség ellen az egyik leghatásosabb megelőző tevékenység az lenne, hogy a mostani egy helyett lenne mondjuk 5-6 (vagy több) repterünk, amelyeken folyamatosan rotálódnának a gépek.
Ez ugyanis a reptereket támadó ellenfél feladatát többszörözi meg.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 659
46 795
113
Nem tudom milyen világban élsz, de ha az egyik félnek van módja egy tucat Kinzsalt küldeni egy reptérre, akkor annak lesz módja ezt megismételni is, mondjuk pár óra múlva (hogy a kárelhárítókat is úgy kelljen összetakarítani). Meg utána mégegyszer.

Ha jól emlékszem, abból indult a beszélgetés, hogy a vadászbombázó flottánk számára hatalmas kitettség, hogy gyakorlatilag egy bázison léteznek, és nincsenek széttelepítve. A fent vázolt fenyegetettség ellen az egyik leghatásosabb megelőző tevékenység az lenne, hogy a mostani egy helyett lenne mondjuk 5-6 (vagy több) repterünk, amelyeken folyamatosan rotálódnának a gépek.
Ez ugyanis a reptereket támadó ellenfél feladatát többszörözi meg.
De van ennyi repterünk. Még több is. Mi a problémád akkor?
Az Adoptált Huszár is tartalmazott széttelülést. Hogy ez egy különben is működő reptérre valósult meg, az lényegtelen. Ott is lehet azt szimulálni, hogy nem elérhető semmilyen extra infra, csak az amit a kiszolgálók magukkal visznek. A Gripen erre kimondottan alkalmas, és az eljárások erre vannak kifejlesztve.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 467
31 844
113
Nem tudom milyen világban élsz, de ha az egyik félnek van módja egy tucat Kinzsalt küldeni egy reptérre, akkor annak lesz módja ezt megismételni is, mondjuk pár óra múlva (hogy a kárelhárítókat is úgy kelljen összetakarítani). Meg utána mégegyszer.

Ha jól emlékszem, abból indult a beszélgetés, hogy a vadászbombázó flottánk számára hatalmas kitettség, hogy gyakorlatilag egy bázison léteznek, és nincsenek széttelepítve. A fent vázolt fenyegetettség ellen az egyik leghatásosabb megelőző tevékenység az lenne, hogy a mostani egy helyett lenne mondjuk 5-6 (vagy több) repterünk, amelyeken folyamatosan rotálódnának a gépek.
Ez ugyanis a reptereket támadó ellenfél feladatát többszörözi meg.
Okoztak végzetes károkat a Kinzsalok Ukrajnában?
Nem.
Helyzet az,hogy széttelepitheted a gépeket,de egy karbantartó bázisra akkor is szükség van.Svéd rendszer is igy működik.3-4 kitelepüléses bevetés után a gépek visszamennek az anyareptérre,légibázisra karbantartásra.
És nem csak a svédek voltak erre felkészülve.Német autopályákon és főutakon is vannak ilyen előre kialakitott tartalék reptér szakaszok.És YT-on láthatod a régi filmeket,hogy Tornadokkal és F4esekkel csinálják a kitelepülési gyakorlatot (meg lényegében minden harcászati géppel meg lehet,és meg is csinálják-ott vannak a filmek a YT-on,lehet nézegetni).Harci bevetést utoljára igy a kolumbiaiak csináltak a FARC ellen.(nem azért,mert támadták volna az anyarepteret,hanem az ország mérete miatt)
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: bel and megazez

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 237
61 635
113
Kinzsal az Iskander légi inditású változata.Oké,az első változatok harci része volt 450kiló,a mostani fejlesztett modell már 500-700kilós harci résszel rendelkezik.Hogy a Kinzsal harci része mekkora pontosan,azt nem tudjuk.
Jó,nem Mk83,hanem Mk84 légibomba.
De lehet KAB-1500 is,a lényegen nem változtat.Egy rendesen működő,jol vezetett katonai légibázisnak egy,vagy féltucat KAB-1500 becsapódás után is működőképesnek kell lennie.
Ha csak a reptéren rendesen szét vannak telepitve a gépek,egy db Kinzsalnak csak egy db repülőgépet szabad tudnia megsemmisitenie.Ha tucatnyi Kinzsal csapódik a felszállómezőbe,a jol felkészitett kárelháritásnak 24órán belül újra üzemképesnek kell tudnia tennie a repteret.De szerintem már 1-2 óra mulva is legalább inditani tudnak gépeket tartalék reptérre való áttelepülésre,minimál terheléssel valamelyik gurulóútrol.
Nukleáris harci rész nélkül a kinzsal egy roppant kellemetlen,de egyáltalán nem végzetes csapásmérő eszköz.Tud érzékeny veszteségeket okozni,de végzeteseket nem.
Lényegében leírtad, hogy miért nem lövik Kinzsallal az oroszok az ukrán légierő földön levő gépeit, melyek vagy a megerősített fedezékekben, vagy az ország pontjain vannak szétszórva.
Nálunk sajna nem ez a helyzet, de ebben a tekintetben a kezdetektől ugyanazt mondjuk.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 940
48 714
113
Okoztak végzetes károkat a Kinzsalok Ukrajnában? Nem.
A reptéri infrastruktúrájukban? Okoztak, de ez már más lapra tartozik. Ukrán légierő gyakorlatilag nincs, a nehezebb Szuhojok bujkálnak széttelepített módon az n+1 darab, szovjet időkből megmaradt repterükön, hogy amikor a NATO odaszól, hogy íme a rés az orosz légvédelmen, küldjék a Storm Shadow-kat.
Pont ezért lesz érdekes látni, hogy az F-16-okat honnan fogják üzemeltetni, mert az annyira nem lesz megbocsátó, mint a régi vasak. Illetve hatótávban is más kategória.
Helyzet az,hogy széttelepitheted a gépeket,de egy karbantartó bázisra akkor is szükség van.Svéd rendszer is igy működik.3-4 kitelepüléses bevetés után a gépek visszamennek az anyareptérre,légibázisra karbantartásra.
Csakhogy az ukránoknál az is szét van telepítve.
És nem csak a svédek voltak erre felkészülve.Német autopályákon és főutakon is vannak ilyen előre kialakitott tartalék reptér szakaszok.És YT-on láthatod a régi filmeket,hogy Tornadokkal és F4esekkel csinálják a kitelepülési gyakorlatot (meg lényegében minden harcászati géppel meg lehet,és meg is csinálják-ott vannak a filmek a YT-on,lehet nézegetni).Harci bevetést utoljára igy a kolumbiaiak csináltak a FARC ellen.(nem azért,mert támadták volna az anyarepteret,hanem az ország mérete miatt)
Hajrá, csináljuk mi is! Ja, várj, nem csináljuk :(
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 131
12 175
113
Kint voltunk, és alapvetően a helikopteres vonalat az amerikaiak adták a Blackhawk helikopterekkel, a merevszárnyú repülés meg a franciák dolga volt. Egyszer kijött hozzánk egy magyar Ancsa, tele cuccokkal. És ott bizony az történt, hogy amikor a repülőtér belső részére bejött a magyar gép, akkor a francia légiszemélyzet is jött segíteni kipakolni a raktérből a cuccokat, mert látták, hogy mi magyar békefenntartók pakolunk. Csak hát a magyar repülőszemélyzet közben meg maradt a pilótafülkében, és eszükben sem jutott segiteni nekünk, még úgy sem, hogy látták hogy már a franciák is pakolnak. Utána mondta az egyik francia pilóta hogy amit a magyar személyzet művelt, az extraordinary volt. Aztán a mi bandánk katona tagjai nem győztek mosakodni, meg mondani hogy hát igen, a magyar honvédségnél a pilóták ilyen istenkomplexusban szenvednek.
Az Ancsa egy eléggé munkás gép, nincs sok automatika benne, ráadásul 3-4 leszállással jutottak el Afganisztánba.
Érthető, hogy fáradtan érkeztek, én sem álltam volna bele egy hó-rukk munkába 8-10 órás repülés után.
Pihenőidő, repülésbiztonság is van a világon.